لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> یک روز شاد در مکان های تفریحی کودکان تهران
مکان های تفریحی کودکان تهران

یک روز شاد در مکان های تفریحی کودکان تهران

همه ما می­دانیم همان‌طوری که خودمان به تفریح و خوشگذرانی احتیاج داریم، کودکان ما نیز برای شاد بودن و داشتن ذهن سالم به آن نیازمند هستند و چه‌بسا تفریح برای بچه­‌ها بیشتر از بزرگ‌ترها ضروری باشد. بخش مهمی از شخصیت انسان­‌ها در کودکی شکل می­گیرد و نمی­توانیم با کارهایی مثل در خانه نشستن به آن بی­‌توجهی کنیم. فرقی نمی­کند اهل تهران باشید یا برای تفریح و کارهای شخصی گذرتان به این شهر بخورد، وقتی کودک یا نوجوان شما در کنارتان است، در این شهر فرصت خوبی دارید تا با مکان های تفریحی کودکان تهران روزی شاد برای آن­ها بسازید.

برخی از افراد بازی و تفریح برای بچه‌­ها را به گشت و گذار در پارک­‌ها و شهربازی محدود می­دانند، پس بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با طیفی گسترده از مکان های تفریحی کودکان آشنا کنیم. امروز روز بچه­‌هاست، پس هوشیار باشید تا با دقت، تفریحی باب سلیقه فرزند خود از لیست بهترین مکان های تفریحی برای کودکان در تهران انتخاب کنید.

لیست بهترین مکان های تفریحی تهران برای کودکان

مکان های تفریحی تهران برای کودکان

به رنگ و روی سرد و شلوغ پایتخت نگاه نکنید که در دل خود غوغایی از تفریح و نشاط به پا کرده است. بهتر است بگویم در پایتخت ایران با وجود مکان های تفریحی کودکان نباید اصلاً نگران تفریح و سرگرمی بچه‌ها باشید.

پارک حشرات

بسیاری از جاذبه­ ها برای کودکان و بزرگسالان مشترک است؛ اما با حضور در این مکان‌ها از خیر مکان های تفریحی تهران برای بچه ها نمی­شود گذشت. در برخی از این مکان ها محدودیت سنی برای تفریح نیست و بهتر است دل به دل بچه‌ها بدهید و در تفریح با آن­ها هم قدم شوید تا خاطره­‌ای ابدی از شادی در ذهنشان حک شود.

باغ موزه مینیاتور تهران

مکان های تفریحی کودکان تهران بسیار تنوع بالایی دارند که قرار است در این مقاله به آن پرداخته شود. گفتیم امروز روز بچه‌هاست، اما به شما این نوید را می­دهیم که در برخی مکان­ها فرصت بازی و تفریح به یاد روزگار کودکی را داشته باشید.

باغ وحش هفت چنار

انتخاب با شما و کودک دلبندتان است که بخواهید به سمت مکان های تفریحی با موضوعات علمی و تاریخی بروید و یا بازی در گیم نت­ و شهربازی را ترجیح می­دهید. در مورد نزدیکی مکان های تفریحی کودکان تهران نیز جای نگرانی نیست؛ چون تقریباً در هر نقطه‌­ای از این شهر مکانی برای تفریح فرزند نازنین شما وجود دارد.

جاهای تفریحی تهران برای کودکان

جاهای تفریحی تهران برای کودکان

پیش از شروع معرفی مکان های تفریحی تهران برای بچه‌ها، همین حالا تبلت و گوشی را از دست بچه‌ها بگیرید و به آن‌ها قول بدهید که با رفتن به این مراکز تفریحی آن­ها را سورپرایز خواهید کرد.

پارک دلفین­ ها تهران

رفتن به جایی که تکراری نباشد و فقط وسایلی مثل تاپ و سرسره در انتظارشان نباشد. مکانی که هم تفریح کنند و هم آموزش ببینید. در این بخش قصد داریم با معرفی مختصر از بهترین مکان های تفریحی مناسب کودکان به برنامه‌­ریزی گردش شما کمک کنیم.

سرزمین لی ‌لی پوت تهران

سرزمین لی ‌لی پوت تهران

احتمالاً شما هم با دیدن نام این جاذبه یاد کارتون­‌های دوران کودکی افتاده باشید، اینجا قرار است کودک شما را حسابی سرگرم کند؛ اما نه به مثال کارتون­‌های بچگی خودتان. سرزمین لی لی پوت یکی از مکان های تفریحی تهران مخصوص کودکان است که با آنچه تاکنون دیده‌­اید متفاوت است. تفاوت اینجا در نوع تفریح و بازی­‌های آن است که حتی برای خودتان نیز جالب خواهد بود. در سرزمین لی لی پوت تهران، کودکان علاوه بر تفریح و بازی با مشاغل آشنا می­شوند.

سرزمین لی ‌لی پوت تهران

بزرگ شدی می­خواهی چه کاره شوی؟ سؤالی که هم از خودمان بسیار پرسیدند و هم ما از بچه‌ها می­پرسیم. در سرزمین لی لی پوت فضایی فراهم شده تا بچه‌ها خودشان را برای لحظاتی در لباس شغلی که دوست دارند ببینند. برخی به سمت روپوش و ابزار پزشکی می­روند و برخی از آن‌ها ابزار به دست آماده تعمیر وسایل هستند.

سرزمین لی ‌لی پوت تهران
سرزمین لی لی پوت یکی از مکان‌های جذاب تهران برای کودکان است. پزشکی، آشپزی، آتش‌نشانی، مهندسی، فروشندگی، شیرینی‌پزی، نجاری، مکانیکی، خلبانی، معلمی و… از شغل­‌هایی هستند که برای بچه‌ها در اینجا شبیه‌سازی می­شوند تا در کودکی آن را تجربه کنند.

سرزمین لی ‌لی پوت تهران

سرزمین لی لی پوت از دو قسمت تشکیل شده که یکی سرباز و دیگری سرپوشیده است. در سرزمین لی لی پوت امکان برگزاری جشن تولدی خاص برای کودک شما در کنار دوستان و همسالان خودش وجود دارد. سرزمین لی لی پوت از مکان های تفریحی کودکان در شرق تهران است و دسترسی به آن برای اهالی این منطقه راحت می‌باشد.

  • آدرس پارک لی لی پوت: تهران، اتوبان باقری جنوب، خیابان ۱۹۶ غربی، خیابان اردیبهشت، جنب شهرداری
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی سرزمین لی لی پوت، بر روی نقشه کلیک کنید.

شهرمشاغل کاربازیا

شهرمشاغل کاربازیا

از نام کاربازیا معلوم است که چه تفریحی منتظر بچه‌­هاست، قرار است کار بازی کنند. شهر مشاغل کاربازیا از مکان های تفریحی کودکان تهران است که برای رده سنی ۲ تا ۱۳ سال درنظر گرفته شده.

شهرمشاغل کاربازیا

در اینجا کودکان می­توانند با انواع شغل­‌‌ها در زمینه‌­های مختلف آشنا شوند. در مجموعه کاربازیا آشنایی با شغل­‌هایی از جمله: آزمایشگاه، پلیس، اداره پست، هواپیما، بیمارستان و مشاغل دیگر برای تفریح و بازی بچه ها دیده می­شود و شناخت ابزار و وسایل مربوط به هر شغل هم برای کودکان فراهم شده است.

شهرمشاغل کاربازیا

یکی از ویژگی‌­های مثبت این مجموعه این است که در بخش‌­های مختلف، هوش و فعالیت بچه‌ها بررسی می­شود و باتوجه‌به این موضوع، خدمات مشاوره‌ای خوبی به پدر و مادرها می‌دهند که برای تصمیم‌گیری در ارتباط با آینده کودکان‌شان می­تواند مؤثر باشد.

  • آدرس شهر مشاغل کاربازیا: مجموعه برج میلاد، شهر مشاغل کاربازیا
  • برای مشاهده موقعیت مکانی شهر مشاغل کاربازیا، بر روی نقشه کلیک کنید.

شهربازی بیلینو

شهربازی بیلینو

بیلینو یکی از مکان های تفریحی تهران مناسب کودکان است که در پارک نهج‌البلاغه ساخته شده است. بیلینو اولین پارک عمرانی کشور است، در اینجا امکان خوبی فراهم شده تا کودک با بازی و سرگرمی با ماشین­‌ها و ابزارآلات صنعتی آشنا شوند.

شهربازی بیلینو

بچه­‌ها، مخصوصاً پسرها عاشق ماشین­ بازی و کار با ابزار و وسایل صنعتی هستند که بیلینو می­تواند برای آن­ها بسیار جذاب باشد. در بیلینو ماشین­‌های صنعتی مثل بیل مکانیکی، جرثقیل چنگکی، جرثقیل حمل الوار و دیگر ابزار در سایز کوچک شبیه‌سازی شده‌­اند تا بچه‌­ها نیز بتوانند با آن­ها بازی کنند و با این وسایل آشنا شوند.

  • آدرس بیلینو: اتوبان یادگار امام، فاز اول بوستان نهج‌البلاغه، ادامه مسیر دوچرخه‌سواری، شهربازی بیلینو
  • برای مشاهده موقعیت مکانی شهربازی بیلینو، بر روی نقشه کلیک کنید.
بازدیدی متفاوت از بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو
ادامه مطلب

مجموعه بازی دکترلند تهران

مجموعه بازی دکترلند تهران

در دکترلند تهران باز هم قرار است به سراغ جایی برای بازی بچه‌­ها برویم. همه ما وقتی بچه بوده‌­ایم برای یک بار هم که شده با هم‌بازی‌های خود دکتر بازی را تجربه کرده‌ایم و بر روی کاغذ برای بیمار نسخه­‌های خیالی پیچیده­‌ایم.

مجموعه بازی دکترلند تهران

در دکترلند بچه­‌ها لباس پزشکی می­پوشند و در حال و هوای مطب و محیط کاری پزشکان قرار می­گیرند. در محیط کاری دکترهای کوچولو دستگاه­‌های مختلفی مثل سونوگرافی و سی‌تی اسکن، آمپول، سرم، نوار قلب و… قرار دارد.

مجموعه بازی دکترلند تهران

در مجموعه دکترلند برای رفاه بیشتر، فروشگاه و کافی‌شاپ نیز وجود دارد. همچنین شما می­توانید با عکاسی زیبا از فرزندتان خاطره تفریح در دکترلند را برای همیشه ثبت کنید.

  • آدرس دکترلند: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه
  • برای مشاهده موقعیت مکانی مجموعه دکترلند، بر روی نقشه کلیک کنید.

مجموعه هیومن پارک تهران

مجموعه هیومن پارک تهران

تا اینجا مقاله با مکان های تفریحی کودکان در تهران آشنا شدید که جنبه آموزشی نیز داشتند، حالا می‌خواهیم به سراغ یکی دیگر از این مراکز تفریحی برویم که فرزند شما را حسابی سرگرم می­کند. هیومن پارک تهران تفریحگاهی است که با آموزش‌های جذاب در زمینه مهارت‌های پزشکی منتظر کودکان شماست.

مجموعه هیومن پارک تهران

شناخت اعضای بدن برای بچه‌ها جذاب است و چیدمان پارک به گونه­ای شبیه سازی شده که اعضای بدن را به شکلی جذاب برای کودک شما نشان می­دهد. تفریح در کنار آموزش موقعیتی است که در مکان های تفریحی کودکان تهران در جایی مثل هیومن پارک نصیبتان می­شود.

مجموعه هیومن پارک تهران

شناخت حیاتی­‌ترین ارگان­‌های بدن مثل گوش، چشم، دهان، مغز، قلب با لمس شماتیک این اجزا برای کودکان قابل‌فهم‌تر است که در اینجا این تجربه را به‌­راحتی به دست می‌­آوردند.

  • آدرس هیومن پارک: خیابان نیاوران، ابتدای خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه
  • برای مشاهده موقعیت مکانی مجموعه هیومن پارک تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک آبی او پارک

پارک آبی او پارک

از خصوصیات مشترک همه بچه­‌ها علاقه‌مندی به بازی­‌های آبی است. آب‌ بازی تفریحی است که می‌­تواند برای ساعت­‌ها بچه‌ها را سرگرم کند که متوجه گذر زمان نشوند. او پارک تهران یکی از مکان های تفریحی سربسته تهران است که در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد.

پارک آبی او پارک

در مجموعه آبی او پارک تهران، علاوه بر بخش بزرگسالان یک جزیره بازی برای کودکان نیز تعبیه شده است. جایی مثل او پارک باوجود بخش­های مختلف، امکان تفریح کودکان و والدین را در کنار هم به‌­خوبی فراهم می­کند. این پارک یکی از پارک های آبی تهران است که برای کودکان بسیار جذاب می‌باشد.

  • آدرس اُ پارکت تهران: جاده کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک (شهید پوری)، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پارک آبی او پارک، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

ژوراسیک مقصد بعدی ماست که قرار است با ورود به آن به میلیون‌ها سال پیش برویم. اگر به اسباب‌بازی بچه ها دقت کرده باشید متوجه عروسک­‌های دایناسوری شده‌اید. علاقه بچه‌ها به این موجودات منقرض شده تنها به اسباب بازی محدود نمی­شود و به سراغ کارتون­‌های دایناسوری نیز می­روند.

پارک ژوراسیک تهران

با وجود این علاقه وقتی بچه‌ها به جایی مثل پارک ژوراسیک می­روند بسیار ذوق‌زده می­شوند. دنیایی از دایناسورها که در ابعاد غول‌پیکر و خیلی بزرگ‌تر از اسباب بازی‌هایشان در برابر خود می­بینند که حتی برخی از آن­ها تحرک دارند و پلک می­زنند.

پارک ژوراسیک تهران

این مجموعه غیر از بچه­‌ها برای بزرگ­تر­ها هم هیجان‌انگیز خواهد بود و حس بودن در فضای فیلم‌­های علمی و تخیلی را زنده می­کند. ژوراسیک نام خود را از رمان معروف ژوراسیک پارک نوشته مایکل کرایتون گرفته است و دو بخش دارد که یکی مربوط به سینما ژوراسیک و دیگری مربوط به سرزمین بازی ژوراسیک می­‌شود.

پارک ژوراسیک تهران

در اینجا ۲۸ مجسمه متحرک از گونه‌های مختلف و اندازه‌های متفاوت دیده می­شود، این مجموعه با ۳۰۰۰۰ مترمربع مساحت در سال ۱۳۹۲ تأسیس شد. بهتر است بدانید پارک ژوراسیک از مکان های تفریحی تهران با مترو بوده و دسترسی به آن آسان است.

  • آدرس پارک ژوراسیک تهران: سعادت آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک ژوراسیک، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک حشرات

پارک حشرات

پارک حشرات تهران از مکان های تفریحی کودکان تهران به­‌حساب می­‌آید که بچه­‌ها را با حشرات گوناگون در انواع مختلف آشنا می­‌کند. این پارک در کنار پارک ژوراسیک قرار دارد و فرصت خوبی است تا هر دو را در برنامه گردش یک روز قرار دهید. در این پارک حشرات در ابعاد ریز و درشت دیده می­‌شوند که به‌صورت تاکسیدرمی در معرض دید بازدیدکنندگان است.

پارک حشرات

دنیای حشرات، دنیایی متفاوت و جدا از سایر حیوانات است و پیچیدگی­ آن در گونه­‌های بی­شمار هر کسی را شگفت­‌زده می­کند. راستی شما در اینجا می­توانید حشرات را از نمای زیر میکروسکوپ ببینید که برایتان جالب خواهد بود. حشراتی چون کفشدوزک، عنکبوت، مورچه، زنبور، پشه، پروانه، سنجاقک، سوسک و بسیاری حشرات دیگر که گونه­‌های کمیاب نیز در بین آن­ها دیده می­‌شود را می­توانید در پارک حشرات که یکی از جاهای دیدنی تهران است به همراه کودکانتان ببینید.

  • آدرس پارک حشرات: سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک حشرات تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک بازیافت تهران

پارک بازیافت تهران

پارک بازیافت از جمله مکان های تفریحی کودکان تهران است که در آن تا دلتان بخواهد ابزار و پیچ و مهره دیده می­شود. تکه­‌های بازیافتی فلزی که با نظم و چینش خاصی بر طبق الگویی هنری در کنار هم چیده شده­‌اند تا سازه­ای زیبا بسازند.

نکته جالب در مورد دیدن چنین آثاری این است که با ابزار و وسایلی که دیگر کاربردی ندارند و ممکن است بخواهید دور بیندازید یک اثر هنری خلق می­شود که شما را شگفت‌زده می­سازد. دیدن این آثار و قطعه­‌های به‌کاررفته در آن­ها که به وضوح دیده می­شود برای کودکان بسیار جذاب است.

پارک بازیافت تهران

مجسمه­‌های بازیافتی حیوانات بسیار جالب هستند؛ مثلاً در اینجا فیلی از جنس لاستیک­های بازیافتی می­بینید، یا سوسماری که فقط از در بطری ساخته شده است. می‌توان گفت این پارک برای بچه­‌ها هم تفریح است و هم فضای آموزشی که می­شود از آن درس­‌های بسیاری گرفت.

  • آدرس پارک بازیافت علی‌آباد، بالاتر از بزرگراه آزادگان غرب، بلوار دستواره، خیابان باستانی پور، پارک بازیافت
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک بازیافت تهران بر روی نقشه کلیک کنید.
هتل های ارزان قیمت تهران
ادامه مطلب

باغ موزه مینیاتور تهران

باغ موزه مینیاتور تهران

بچه­‌ها دنیای کاملاً متفاوت با ما بزرگ‌ترها دارند، می­توانند عاشق بازی و تفریح در شهر بازی باشند و در کنار آن بازدید از یک موزه را نیز تجربه کنند. اجسام خیلی کوچک‌تر از ابعاد واقعی و یا خیلی بزرگ­تر، آن­ها را به سمت خود می­کشاند. باغ‌ موزه مینیاتور از مکان های تفریحی کودکان تهران است که می­توانیم بگوییم هم موقعیت گردش و تفریح و هم آشنایی با تاریخ و هنر برای کودکان می‌باشد.
در باغ موزه مینیاتور ۱۳ مکان تاریخی ایران در اندازه‌های مینیاتوری و خیلی کوچک دیده می­شود. باغ موزه مینیاتوری تهران گردشی به‌مانند سفر در شهر آدم کوچولوهاست که همه چیز در آنجا کوچک و البته واقعی به نظر می­رسد.

باغ موزه مینیاتور تهران

در این مجموعه بچه ­ها با مکان های دیدنی تاریخی ایران بیشتر آشنا می­شوند که در نمونه­‌ای واقعی با فضایی مشابه ساخته شده است. تخت جمشید، ارگ بم، تخت سلیمان، بازار تبریز، کلیسای زور زور، بیستون، میدان نقش جهان، کند قابوس، گنبد سلیمانیه از جاذبه­‌های تاریخی مهمی هستند که کودکان در اینجا با آن­ها آشنا می­شوند.

  • آدرس باغ موزه مینیاتور تهران: خیابان جانبازان غربی، حد فاصل بزرگراه امام علی و خیابان کرمان، جنب بوستان تمدن
  • برای مشاهده موقعیت مکانی باغ موزه مینیاتوری تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران

به جاذبه‌ای رسیدیم که باید بگویم اگر کودکتان مشتاق آن باشد باید به او افتخار کنید. از مهم­ترین کارهایی که هر پدر و مادری می­توانند برای فرزندشان انجام دهد آشنا کردن او با دوستی ابدی و آگاه به نام کتاب است. باغ کتاب از مکان های تفریحی رایگان تهران نیز به‌حساب می‌آید که در فضای آرام و امن می­توانید در آن به تفریح بپردازید.

فقط کافی است یک بار بچه‌ها را به باغ کتاب تهران بروید تا ببینید چطور عاشق اینجا می­شوند و هر بار از شما می­خواهند به اینجا سر بزنید. در فضای سرپوشیده باغ کتاب مجسمه­‌هایی از انیمیشن­‌های محبوب مثل علی­ بابا، جودی ابوت، چوپان دروغگو، زورو و… دیده می­شود.

باغ کتاب تهران

یکی از بخش‌­های پرطرف‌دار این مجموعه فکربازیا است که به هوش و استعداد کودکان کمک می­کند و بازدید از آن را به شما پیشنهاد می­کنیم. در باغ کتاب از جاهای تفریحی کودکان تهران، علاوه بر گردش علمی و تفریحی برای بازدیدکنندگان امکاناتی مثل نیمکت، فروشگاه کتاب، فروشگاه لوازم تحریر، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و… در نظر گرفته شده است.

  • آدرس باغ کتابمیدان ونک، بزرگراه حقانی (جهت غرب به شرق)، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی
  • برای مشاهده موقعیت مکانی باغ کتاب تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

موزه عروسک های ملل تهران

موزه عروسک های ملل تهران

همان‌طور که دیدید جاهای تفریحی تهران برای کودک که تاکنون معرفی شدند تنوع بسیار بالایی دارند. از تاریخ تا علم، آموزش و بازی، همه زنگ تفریحی برای کودکان در تهران در نظر گرفته شده است. اما به سراغ یکی دیگر از مکان های تفریحی کودکانه میرویم که حتی شما بزرگ‌ترها هم از دیدن آن دلتان غنج می­رود.

موزه عروسک­‌های ملل تهران جایی که یادآور کودکی و عروسک بازی‌های ایام خوش بچگی است. در این موزه کودکان می­توانند با عروسک های مختلف دنیا آشنا شوند و با دیدن هر عروسک که لباس و فرهنگ آن منطقه را معرفی می­کند، فرصت خوبی برای آشنایی بچه‌­ها با ملل مختلف است.

موزه عروسک های ملل تهران

ایده خوبی برای آشنایی با کشورهای مختلف از طریق عروسک های بومی آن منطقه به بچه­‌ها در این موزه اجرا شده است. عروسک­‌های افغانی، عثمانی، هندی، ارمنی، روسی، اتریشی، تاجیکی، مازنی و… از انواع مختلف عروسک­‌های اینجا هستند.

  • آدرس موزه عروسک‌های ملل: دروازه دولت، ابتدای سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک 2
  • برای مشاهده موقعیت مکانی موزه عروسک های ملل تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک دلفین­ ها تهران

پارک دلفین­ ها تهران

بچه ها خیلی بیشتر از بزرگ‌ترها عاشق حیوانات هستند و دیدنشان آن­ها را ذوق­‌زده می­کند. حالا تصور کنید زمانی را کودکان به دیدن حیوانات بازیگوش و باهوشی بروند که در آب مشغول اجرای حرکات نمایشی و بازی هستند، چقدر خوشحال می­شوند. برای این تفریح نیاز نیست تا جزایر جنوبی ایران بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کنید.

پارک دلفین­ ها تهران

در پارک دلفین های تهران این فرصت را دارید تا تفریحی شاد به کودکان خود هدیه دهید. پارک دلفین‌­ها یکی از مکان های تفریحی کودکان تهران است که در برج میلاد واقع شده و به دلفیناریوم میلاد معروف است.

پارک دلفین­ ها تهران

ساز دهنی، کشیدن نقاشی، حرکات آکروباتیک از جمله کارهایی است که دلفین های بامزه در اینجا انجام می­دهند. دلفیناریوم برج میلاد یکی از مکان های تفریحی زمستانه تهران است که به­‌عنوان اولین و بزرگ­ترین پارک دلفین تهران نیز شناخته می­شود.

  • آدرس پارک دلفین ها: تهران، شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، مسیر اختصاصی برج میلاد، ضلع جنوب غربی برج
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی دلفیناریوم برج میلاد تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

شهربازی ارم تهران

شهربازی ارم تهران

شهربازی و پارک ارم یکی از مکان های تفریحی کودکان تهران است که بچه­‌ها همیشه به حضور در آن مشتاق هستند. در قدیم نام پارک خرم بر روی این مکان قرار داشت و امروزه آن را به شهربازی و پارک ارم تهران می‌شناسند.

پارک ارم را یکی از سرمایه گذران قدیم تهران به نام رحیم علی خرم در سال 1350 در وسعتی به اندازه‌ 72 هکتار افتتاح کرد. شهربازی و پارک ارم یکی از مکان های تفریحی تهران در شب را می‌توانیم به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران معرفی کنیم که دریاچه، باغ‌ وحش، استخر روباز و سه مجموعه شهربازی با وسایل متعدد نیز دارد.

باغ وحش پارک ارم تهران

این شهربازی در لیست محبوب­‌ترین­‌ها برای بچه‌ها قرار دارد؛ جایی که می­توانند یک دل سیر بازی کنند و شاد باشند. یکی از بخش­‌های مهم این مجموعه به باغ وحش آن مربوط می­شود و چندین گونه حیوان در آن زندگی می­کنند که بچه‌­ها علاقه زیادی به بازدید از آن­ها دارند

این پارک از امکاناتی چون تالار پذیرایی، رستوران، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، دکه‌های خوراکی، سفره‌خانه، سالن آمفی‌تئاتر، دستگاه خودپرداز، آب‌خوری و بسیاری موارد دیگر بهره‌مند است تا نیاز گردشگرانی که برای تفریح  به اینجا می‌آیند را مرتفع سازد.

  • آدرس شهربازی ارم: کیلومتر 4 اتوبان تهران به کرج، بعد از اتوبان ستاری، کنار گذر پل اتوبان شهید باکری
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی شهربازی ارم، بر روی نقشه کلیک کنید.
بلوار کشاورز تهران
ادامه مطلب

موزه دارآباد

موزه دارآباد

حالا که از علاقه کودکان به حیوانات خبر داریم بهتر است یکی دیگر از مکان های تفریحی مناسب کودکان که به حیوانات و حیات وحش مربوط می­شود را معرفی کنیم. در موزه حیات وحش دارآباد تهران، کودکان هم می­توانند حیوانات زنده را ببینید و هم حیواناتی که در اینجا تاکسیدرمی شده‌­اند.

موزه دارآباد

در اینجا بیش از ۱۶۰ گونه پرنده دیده می­شود که تنوع آن­ها نظر شما را جلب می­کند. این موزه در پنج قسمت تقسیم­‌بندی شده است و نمونه‌­های مختلف زیست محیطی و حیات وحش را می­توان در آن شاهد بود.

  • آدرس موزه دارآباد: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی موزه دارآباد تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

یکی دیگر از جاهای تفریحی برای کودکان باغ پرندگان می‌باشد. اگر کودک شما هم غیر از بازی­‌های کامپیوتری و تماشای انیمیشن به دنیای واقعی و زندگی پرندگان علاقه­‌مند است پیشنهاد می­کنیم حتماً سری به باغ پرندگان تهران بزنید.

باغ پرندگان تهران

در باغ پرندگان تهران بیش از ۱۵۰ گونه پرنده در محیطی امن زندگی می­‌کنند. قفس این پرندگان به­‌گونه­ای طراحی شده است تا بتوانند به‌راحتی در آن پرواز کنند. این مجموعه فرصت خوبی برای آشنایی کودکان شما با دنیای پرندگان است که جنبه آموزشی و تفریحی دارد.

  • آدرس باغ پرندگان تهران: بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران
  • برای مشاهده موقعیت مکانی باغ پرندگان تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

باغ وحش هفت چنار

باغ وحش هفت چنار

باز هم دنیای حیوانات و انس کودکان با اهالی این دنیای زیبا. این بار از جاذبه ای به نام باغ وحش هفت چنار صحبت می­کنیم. یکی قسمت‌های جالب موزه، جایی است که می‌توانید به موزه، چیزی اهدا کنید؛ مثلاً اگر در طبیعت جمجمه‌ حیوانی را پیدا کردید، می‌توانید آن را به موزه اهدا و کلکسیون موزه را بیشتر کنید.

  • آدرس باغ وحش هفت چنار: میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار
  • برای مشاهده موقعیت مکانی باغ وحش هفت چنار تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

بوستان آب و آتش

گنبد مینا بوستان آب و آتش

بچه­‌ها عاشق آب بازی هستند و شما کمتر بچه‌­ای را می­توانید پیدا کنید که علاقه‌­ای به این تفریح نداشته باشد. بوستان آب و آتش تهران از مکان های تفریحی تهران است که هر روزه گردشگران بسیاری را به سمت خود می­کشاند. در این مجموعه که موقعیت دسترسی خوبی به پل طبیعت و بوستان طالقانی نیز دارد، فضایی فراهم شده است تا در کنار کودک‌تان روز شادی را تجربه کنید.

بوستان آب و آتش

اگر بهار و تابستان به این پارک بیایید می­توانید شاهد آب بازی بچه‌­ها با دوستانشان در محوطه پارک باشید. این پارک ۲۴۰۰۰ مترمربع وسعت دارد و در اراضی عباس‌­آباد واقع شده است. علاوه بر آب بازی می­توانید از بخش‌های محبوب دیگری مثل: مجسمه­‌ها، چهار برج آتش، آب‌نما، لانه کبوتر، آمفی‌تئاتر، فانوس دریایی، گنبد مینایی، محوطه دوچرخه‌سواری، محوطه اسکیت سواری، مسیر پیاده روی، آلاچیق و… نیز دیدن کنید.

  • آدرس بوستان آب و آتش: منطقه سه تهران حوالی شمال شهر، چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پارک آب و آتش، بر روی نقشه کلیک کنید.

دنیای بولینگ عبدو

دنیای بولینگ عبدو

به سراغ یکی دیگر از مکان های تفریحی تهران برای کودکان برویم که به دنیای بولینگ عبدو شهرت دارد. در این مجموعه بازی، نوجوانان به همراه خانواده و دوستانشان به بازی و تفریح می­پردازند.

دنیای بولینگ عبدو

از مهم‌ترین وسایل بازی اینجا می‌توان به ترن هوایی، سینما ۷ بعدی، فایر بال، سیمیلاتور فراری، تایگر بولینگ، اسپیس شاتل، هلو کیتی، مجیک شوتر، تمپل ران و… اشاره کرد. بازی‌هایی مانند فریزبی، ماشین کوبنده، فرمول ۱، ایر هاکی و فوتبال دستی هم از مهم‌ترین وسایل بازی هستند که برای بزرگسالان در این مجموعه وجود دارد.

  • آدرس مجموعه بولینگ عبدو: خیابان شریعتی به سمت شمال، کمی بعد از خروجی اتوبان صدر، مجتمع چمران
  • برای مشاهده موقعیت مکانی دنیای بولینگ عبدو، بر روی نقشه کلیک کنید.

شهر کودک شاپرک تهران

شهر کودک شاپرک تهران

شهر کودک شاپرک از دیگر مکان های تفریحی کودکان تهران است که آماده ساختن روزی شاد و پر هیجان برای بچه­‌هاست. در این مجموعه شما نیز می­توانید در کنار کودک خود به تفریح بپردازید و یک خاطره خوش با فرزندتان بسازید.

شهر کودک شاپرک تهران

در شهر کودک دغدغه خرید اجناس و کالاهای مخصوص کودکان برای شما رفع می­شود و می­توانید با سلیقه فرزندتان وسایل مورد نیاز را خرید کنید و بازار گردی شاد را با هم تجربه کنید. از وسایل بازی اینجا می­توان به بازی­‌های مختلفی مثل چرخ و فلک، کشتی صبا، سرسره بادی و… اشاره کرد.

  • آدرس شهر کودک شاپرک: بزرگراه رسالت، بعد از اتوبان شهید باقری
  • برای مشاهده موقعیت مکانی شهر کودک تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

شهربازی ژوپیتر تهران

شهربازی ژوپیتر تهران

به انتهای لیست گردشگری امروزمان در مکان های تفریحی کودکان با معرفی مکانی شاد به نام شهربازی ژوپیتر می­رسیم. شهربازی ژوپیتر مکانی مناسب برای بازی و تفریح بچه‌­ها در کنار والدین آن­هاست و از مکان‌های سرپوشیده تفریحی کودکان تهران به شمار می­رود.

شهربازی ژوپیتر تهران

در ژوپیتر با وجود بازی های متنوع سرگرم خواهید شد طوری که گذر زمان را حس نمی­کنید. شهر بازی ژوپیتر تهران با بازی­‌های مهیج و شاد مثل: اسب پرنده، چرخ و فلک، تاپ توس، فرمول ۱، لوکوموتیو، ایستگاه و سفینه فضایی، نمایش عروسکی، شعبده‎‌بازی و انواع بازی‌های ویدئویی منتظر حضور کودکان در کنار خود است.

  • آدرس شهربازی ژوپیتر: بزرگراه ستاری شمال، بالاتر از خروجی اتوبان حکیم، مجتمع کوروش
  • برای مشاهده موقعیت مکانی شهربازی ژوپیتر تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

کلام پایانی

داشتن زندگی شاد حقی است که نباید از کودکان دریغ کنیم؛ چون آینده آن­ها به همین موضوع گره خورده است. کودکان برای شادی نیازمند این هستند که از خانه بیرون بزنند و خودشان را با تفریح و بازی سرگرم کنند. بخشی از بهترین خاطرات زندگی هر کسی در کودکی شکل می­گیرد و ما به­‌عنوان والدین آن­ها مسئولیت ساختن خاطرات خوش را برعهده داریم. با وجود مکان های تفریحی کودکان تهران که در این مقاله به شما معرفی کردیم دیگر بهانه­‌ای برای در خانه ماندن ندارید و بهتر است روزی را به فرزندتان اختصاص دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یاس
یاس
10 روز قبل

دمتون گرم. عالی بود یه لیسته کامله که ذخیره اش کردم برای تعطیلات تابستون و بهار بچه هام باید بهش سر بزنیم.

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر