لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> آنچه قبل از سفر بعدیتان باید درباره ویروس زیکا بدانید
آنچه قبل از سفر بعدیتان باید درباره ویروس زیکا بدانید

آنچه قبل از سفر بعدیتان باید درباره ویروس زیکا بدانید

زیکا یک ویروس در حال شیوع است. در اینجا اطلاعات لازم برای مسافران را در مورد ویروس زیکا ذکر می کنیم.
سازمان CDC در خصوص سفر به مکزیک، کارائیب و آمریکای جنوبی، در این مورد به مسافران هشدار جدی می دهد. در طی هفته آینده، سازمان بهداشت جهانی، ” اورژانس بهداشت عمومی” را ارائه خواهد داد. تا کنون، 25 کشور در این لیست قرار دارند – زنان باردار در هر مرحله از بارداری که باشند باید قبل از سفر حتما با پزشک خود مشورت کنند، در این مقاله تمام چیزهایی که باید قبل از گرفتن بلیت هواپیما یا رزرو هتل، برای تعطیلات بعدیتان بدانید را بیان می کنیم.

کدام کشورها بیشترین آسیب را می بینند؟
در حال حاضر، مرکز کنترل بیماری آمریکا، لیست 24 کشور که مبتلا به این ویروس هستند را اعلام کرده است. تعداد زیادی از کشور های کارائیب و آمریکای جنوبی (برزیل، کلمبیا، اکوادور و مکزیک در لیست هستند، همراه با جزایر ویرجین آمریکا و پورتوریکو).

علائم مرتبط با ویروس Zika چیست؟

دکتر مارک S. DeFranseco، رئيس کنگره زنان ماما و متخصص زنان و زایمان، می گوید: ” تنها یک نفر در پنج نفری که در معرض ویروس زیکا هستند به آن مبتلا می شوند و برای افرادی که مبتلا هستند، شدت بیماری معمولا ملایم است. ” با توجه به گزارش CDC، افرادی که این علائم را تجربه می کنند از بثورات، تب و یا درد مفاصل شکایت دارند. اگرچه علائم ویروس زیکا در مقایسه با سایر بیماری هایی که پشه ها موجب آن می شوند مانند بیماری دنگی و مالاریا، ملایم تر است، پزشکان ارتباطی از علائم زیکا با بیماری فلج عصبی به نام سندرم Guillian – Barre نشان داده اند. دکتر دانیل Caplivski، دانشیار بیماری های عفونی و مدیر پزشکی سفر در دانشکده پزشکی می گوید ” این یک عارضه نادر می تواند مسافران باردار و غیر باردار را به طور یکسان تحت تاثیر قرار دهد. “

چه کسی که در معرض خطر ویروس زیکا قرار دارد؟
هر کسی می تواند دچار ویروس Zika شود، اما اکثر افرادی که مبتلا می شوند، حتی آن را نمی شناسند. این ویروس در زنان باردار در سه ماهه اول بارداری شان خطر بیشتری ایجاد می کند؛ این ویروس با میکروسفالی که اختلال پیش از زایمان است که باعث می شود سر کودک به اندازه کامل نرسد – هم بستگی دارد. در ابتدا هشدار CDC فقط برای زنان بارداری بود که در سه ماهه اول بارداریشان هستند، اما چون Zika هنوز خیلی ناشناخته است، بسیاری از پزشکان و CDC خود را به همه زنان باردار در حال سفر می دهند. علاوه بر این از آن ها خواسته اند که در سفر احتیاط لازم را مبذول بفرمایند.

کثیف ترین نقطه ی هواپیما طبق گفته ی خدمه ی پرواز
ادامه مطلب

چگونه دچار ویروس Zika خواهیم شد؟
این بیماری نشات گرفته از پشه می باشد، هر چند که محققان همچنان در حال مطالعه علل آن و همچنین در حال بررسی امکان انتقال از طریق رابطه جنسی نیز هستند. هنوز مشخص نیست که آیا این ویروس از مادر به نوزاد در رحم منتقل می شود یا خیر، بنابراین هنوز واقعیات زیادی برای شناخت ویروس زیکا کشف نشده است.

آیا باید تمام سفر های دوران بارداریم را لغو کنم؟
قبل از انجام هر کاری با دکتر خود صحبت کنید. اکثر پزشکانی که صحبت کرده ایم توصیه می کنند که مسافران باردار در برنامه های خود برای دیدار از مناطق آلوده شده تجدید نظری داشته باشند بسیاری از سوالات درباره زیکا و اثرات آن بر نوزادان همچنان ادامه دارد. برخی از مقامات بهداشتی توصیه می کنند تست چشم را برای نوزادانی که ممکن است در معرض ویروس در داخل رحم باشند انجام دهند. در این مورد اطمینان پیدا شده است، بنابراین پزشکان توصیه می کنند که در این مورد احتیاط فراوان داشته باشید. دکتر کاپلوفسکی می گوید: ” کودکان و بزرگسالان نسبت به ویروس زیکا علائم مشابهی را نشان داده اند. “

آیا زوج ها باید نگران تعطیلاتشان در کشورهای آلوده باشند؟
طبق گزارش CDC، ” زنانی که سعی در باردار شدن دارند یا فکر می کنند باردارند، قبل از سفر به این مناطق با پزشک خود مشورت کنند و به شدت از روش های جلوگیری از گزش پشه در طول سفر استفاده کنند.
آیا زیکا رشد کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد؟
Microcephaly، یا رشد ناگهانی مغز، با ویروس Zika در جنین های در حال رشد مرتبط است؛ تاکنون هیچ اختلال رشد دیگری در کودکان گزارش نشده است.
ویروس زیکا
زیکا چگونه گسترش می یابد؟
Zika یک بیماری پشه است، اما همه پشه ها حامل نیستند. برخی از نظریات وجود دارد که زیکا میتواند از طریق ارتباط جنسی انتقال یابد.

قدرتمندترین گذرنامه جهان در دستان آلمانی ها
ادامه مطلب

آیا ممکن است در ایالات متحده آمریکا مبتلا به این ویروس شویم؟
تاکنون هیچ پرونده ای در ایالات متحده در این مورد گزارش نشده است. اما اگر موارد کافی حاوی این ویروس وارد ایالات متحده شوند این بیماری ممکن است به طور بالقوه گسترش یابد. نگرانی های جدی ای در مورد اینکه این بیماری می تواند یک بیماری همه گیر شود وجود دارد که در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی اقداماتی را برای ارزیابی انجام می دهد.

تاریخچه زیکا چیست و چرا قبلا در مورد آن چیزی نشنیده ام؟
زیکا یک بیماری جدید نیست – مدت زمان زیادی است که این ویروس در آسیا و آفریقا وجود دارد، ایمنی بدن مردم محلی در جوامع آلوده شده افزایش یافته است. تا به حال این بیماری هرگز در نیمکره غربی رویت نشده است و نظریه ها می گویند که در یک رویداد مهم جهانی مانند جام جهانی به برزیل منتقل شدند. در حال حاضردر آمریکا هیچ ایمنی نسبت به این ویروس وجود ندارد در عین حال به سرعت در حال گسترش است.

آیا باید نگران مسافرتم به مقصد هایی که آلوده نشده اند باشم؟
بیشترین نگرانی در مورد مسافران غیر حامله ای است که این بیماری را به ایالات متحده (یا هر کشوری دیگر که هنوز وجود ندارد) انتقال می دهند. اگر شما به کشوری آلوده با ویروس زیکا سفر می کنید، دکتر Caplivski و CDC هر دو توصیه می کنند اقدامات پیشگیرانه ای مانند استفاده از مواد ضد افسردگی DEET، پرومتین (جایگزین برای DEET) یا لباس پوشیدنی پرومتئین (مثل آنچه که می خواهید قبل از رفتن به سافاری خرید کنید) داشته باشی.
ویروس زیکا
شرکت های هواپیماهایی برای کمک به مسافران نگران چه تدابیری اندیشیده اند؟
هر سه خطوط هواپیمایی داخلی، مقررات سفر به کشورهایی که آلوده به ویروس زیکا هستند را عوض کره اند. خطوط هواپیمایی یونایتد به هر مسافری که مقصدش کشورهای CDC است اجازه می دهد که سفرهای خود را بدون هیچ هزینه ای به تاخیر بیاندازند. خطوط هواپیمایی دلتا به مسافرینی که واجد شرایط اند اجازه می دهد تا تا قبل از 29 فوریه تغییرات لازم را بدون پرداخت هیچ هزینه ای انجام دهند. در عین حال خطوط هواپیمایی امریکن هزینه های کنسلی افراد واجد شرایط را برای سفر به 15 کشور، از جمله پورتوریکو و مارتینیک گسترش داده و به طور کامل پوشش داده است.

بهترین نقاط برای کوله گردی در ایران
ادامه مطلب

هتل ها و خطوط کروز چه؟
خطوط سلطنتی کروز کارائیب، نروژ، کارناوال و دیزنی همه مسافران نگران را دعوت کرده اند تا درباره تغییر سیاست های خود صحبت کنند. هتل ها با در نظر گرفتن خصلت های متفاوت در هر فرد، سیاست های مختلفی به کار می گیرند. در برخی موارد، هتل ها در کشورهای آلوده نشده (مانند سنت لوسیا) سیاست های کنسلی انعطاف پذیری را ارائه می دهند، بنابراین برای اطلاعات بیشتر به سایت های مرجع مراجعه کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر