لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> ۱۰ مزیت تنهایی سفر کردن قبل از آشنایی با همسفر (شریک زندگی)
۱۰ مزیت تنهایی سفر کردن قبل از آشنایی با همسفر (شریک زندگی)

۱۰ مزیت تنهایی سفر کردن قبل از آشنایی با همسفر (شریک زندگی)

در دوران کودکی بسیاری از افراد مانند اعضای جت رویای سفر در جهان را در ذهن می پروراندند. بسیاری از افراد درباره ی داستان های متعدد سفر مانند رزرو هتل در جزیره بورا بورا و استراحت و آرامش در ساحلی طبیعی و بکر آن ، زل زدن به تاج محل ، و عاشق شدن زیر برج ایفل در پاریس را رویاپردازی کرده اند. مردم همواره شیفته سفر بوده اند و با نشر داستان های هیجان انگیز و تصاویر مسحور کننده توسط نشنال جئوگرافیک و BBC عشق به مسافرت و سفر دوستي در وجود مردم شدت یافته است.

وقتی به دهه 20 سالگی می رسید ، این آرزو و حسرت سفر به مرور زمان کاهش می یابد. در این سن و سال اغلب مشغول کار ، زندگی و البته روابط دوستانه می شوید. در بیشتر موارد ، تمامی تجربه های سفر که در مورد آن ها از کودکی رویاپردازی کرده بودید به خیال های فراموش شده ، رویا های واهی و خواب تبدیل می شوند. لحظه ای به آلبوم عکس و لیست تجربه ها و دستاورد هایی که در طول زندگی و قبل از مرگ تمایل دارید انجام دهید نگاه کنید تا متوجه شوید که برای رسیدن به مقصد و هدف و آرزوهایتان هنوز دیر نشده است. ولی با این وجود درگیر روابط دوستانه شده اید و برای جشن سالگرد نیاز به پس انداز مقدار زیادی پول دارید.

در صورتی که فرصت انتخاب بین سفر کردن و دوست یابی پیش بیاید ، پیشنهاد می کنیم که عشق و علاقه به سفر را دنبال کنید. گفتنی است که زندگی با یک دوست نیز می تواند کاری بسیار جالب و سرگرم کننده باشد و در حقیقت دوست یابی یک تجربه بزرگی به شمار می رود که درس های بیشماری از زندگی را یاد می دهد و افراد با کسب این تجربه ها رشد کرده و تکامل پیدا می کنند.
از سوی دیگر، به تنهایی سفر کردن می تواند در زندگی آموزنده باشد تا جایی که به قابلیت ‌های خود پی ببرید. در طول سفر به خودتان ایمان می‌آورید این ها تجربه هایی هستند که یک رابطه ی دوستی از انجام آن عاجز است. مهم تر این که در کنار این موارد فرد مورد نظر برای زندگی را خواهید یافت پس بهتر است در این فاصله خودتان و دنیا را با تنهایی سفر کردن بهتر بشناسید.

1 – یاد می‌گیرید که به تنهایی با مشکلات روبرو شده و آنها را حل کنید :
سفر مجردی

برخلاف باور بسیاری از مردم ، سفر کردن همیشه به معنای تجربه های پر شور ، چشم انداز های جذاب و خوشی های سرگرم کننده نیست. موانع و اتفاق های بسیاری بر سر راه سفر بدون همراه وجود دارند که تاخیر در پرواز تا گرفتار کلاه بردار ها شدن نمونه هایی از این موارد هستند. فکر می کنید با این تجربه ها قوی تر می شوید و نحوه ی حل مشکلات را به تنهایی یاد می گیرید؟ بله همواره باید هوشمندانه سفر کنید و از تجربه های گذشتگان عبرت بگیرید و طبق گفته های پیشینیان مطمئن باشید که ” آنچه تو را نکشد ، قویترت میکند”.
به تنهایی سفر کردن مانند یک منحنی یادگیری است که شیب زیادی دارد در نتیجه تجربه های زیادی می توان کسب کرد. بیشتر وقت ها باید در موقعیت موجود تصمیم بگیرید و مشکلات را قبل از به وجود آمدن یا زیاد شدن حل کنید. مطمئن باشید که سفر بهترین روش برای ایجاد اعتماد به نفس ، و نشان دادن ماهیت خود به دیگر افراد می باشد.
از سویی دیگر گفتنی است که برای حل مسائل می توان به دوست و شریک زندگی تکیه کرد ، ولی نکته مهم این است که این وابستگی افراد را از خود ساختگی در طول زندگی دور نگه می دارد.

2 – آزاد هستید تا هر کاری که دوست دارید انجام دهید و هرجایی که می خواهید بروید :
سفر مجردی

روابط اغلب احساس تعهد در ما بوجود می آورند. به هنگام تصمیم گیری باید فرد دیگری را نیز در خاطر داشته و به علایق و نظرات او حتی اگر مخالف با نظرات شما باشند احترام بگذارید. توافق و سازش یکی از باید ها و ضروریات در روابط دوستی محسوب می شود، بدین معنی که برای بهتر شدن رابطه باید بخشی از آزادی خود را فدا کنید.
اما زمانی که تنها سفر می کنید ، بدون حس محدودیت از طرف فرد دیگر ، راحت و آزادانه به گشت و گذار می پردازید و نیازی نیست در مورد این مسائل ناراحت باشید. هیچ بحث و مشورتی وجود نخواهد داشت. کنترل کامل سفر را می توانید بدست بگیرید و همانطور که می خواهید سفر کنید.
به آشنایی و دوستی با یک مسافر فکر می کنید؟ حتی اگر با فردی آشنا شوید که علاقه زیادی به سفر داشته باشد ، بدین معنی نیست که بسیار راحت و بی دغدغه سفر خواهید کرد.
این حقیقت که تمام افراد به هنگام سفر اولویت های متفاوتی دارند را بپذیرید. عده ای کوله باری را برای حرکت به سوی قاره ها آماده می کنند و برخی دیگر استراحت در مکان های ساحلی لوکس را ترجیح می دهند.

3 – تنهایی سفر کردن سلامت روان را تامین می کند :
سفر مجردی

سفر بدون همراه نه تنها موجب بازشدن ذهن شما می شود بلکه منجر به تجربه های مثبت و جدیدی خواهد شد که به طور مستقیم بر میزان شادی و سلامت روان موثر هستند. زمانی که تنها سفر می کنید این سفر نه تنها زندگی شما را پربار می سازد بلکه دیدگاه های منحصر به فرد و ذهنیت هایی را نیز بدست می آورید که در طول عمر همیشه ماندگار خواهند بود.
روابط دوستانه و عاطفی نیاز به مقدار زیادی تلاش و سختی دارند و همه به داشتن یک رابطه ی دوستی خوب اشتیاق دارند ولی باید توجه کنید که آشنایی با فردی ناسازگار موجب ایجاد حس ناخوشی و خستگی روانی می شود.

4 – فرصتی برای کشف احتمالات بدست می آورید :
سفر مجردی

ممکن است معشوقه ای داشته باشید ، اما آیا به این مورد فکر کرده اید که شاید در آن دور دست ها ، فردی بسیار مناسب برای شما وجود دارد ؟ خوشبختانه تنهایی سفر کردن به عنوان یک جهانگرد ، این فرصت و امکان را می دهد که قبل از شروع زندگی مشترک تمام گزینه های موجود را بررسی کنید. از کجا معلوم شاید در نهایت با یک فرد لاتین کلمبیایی خون گرم یا یک ایتالیایی جذاب ازدواج کردید.

5 – دوستان جدید زیادی پیدا می کنید :
سفر مجردی

وقتی درگیر یک رابطه ی بسیار جدی هستید ، بیشتر با دوستان خود یا دوستان شریک تان وقت می گذرانید. حتی با داشتن یک شریک با روحیه و شوق ماجراجویی ، معمولا با یکدیگر به مکان هایی مانند رستوران ها ، کلوپ ها و کافه ها می روید و در کل درگیر و گرفتار جهانی پر از کافه ها شده اید.
گفتنی است که این موارد درباره همه افراد یکسان نیست. درگیر یک رابطه بودن برای برخی به معنی نادیده گرفتن و از دست دادن فرصت ها و موقعیت های آشنایی با افراد جالبی است که می توان به کمک آنها دیدگاه های بسیار جدیدی به زندگی اضافه کرد.
داشتن رابطه دوستی کار اشتباهی نیست. بلکه منظور از تنهایی سفر کردن آشنایی با جهانی رنگارنگ و بسیار بزرگ می باشد که در انتظار کشف و تجربه توسط مسافرها است.

6 – با تنهایی سفر کردن دانش کاربردی زیادی بدست می آورید :
سفر مجردی

به تنهایی سفر کردن می تواند هزاران مطلب از سیاست و جغرافیا گرفته تا هنر و تاریخ را آموزش دهد در صورتی که کتاب های درسی و اتاق های چهارگوشه ای نتوانسته اند. علاوه بر این موارد سفر بدون همراه می تواند مهارت های لازم براى زندگي در مکان های بزرگ، پرجنجال و فن شهر زيستي را افزایش داده و توسط آن می توانید دانش کاربردی را بدست آورید که در زندگی روزمره بدان نیاز دارید. مطمئن باشید که این سفر مانع از تبدیل شدن به یک بانوی جوان خام و نادانی که هیچ چیزی درمورد کارهای خود نمی داند خواهد بود.

7 – می توانید بدون هیچ نگرانی از تمامی لحظات خود لذت ببرید :
سفر بدون همراه

یکی از مزایای تنهایی سفر کردن لذت و نفس خوش است و بدون اینکه هیچ نگرانی داشته باشید می توانید از لحظات لذت ببرید. به تنهایی از هرگونه فشار کاری ، زمان گذشته ، حال و آینده آزاد هستید. با این شرایط کاملا شاد بوده و فقط در لحظه زندگی می کنید.
اگر مشغول یک رابطه ی دوستی هستید در حقیقت درگیر نگرانی های روزمره درمورد برنامه ها و موارد مالی هستید که در کنار فرد دیگر بیشتر نیز می شوند. متعلق به خودتان باشید ، و از تمام تجربه های جالبی که هر لحظه بدست می آورید استفاده کنید، این کار مورد تقدیر بوده و بسیار جذاب است.

8 – زندگی پر از احتمالات شگفت انگیز است :
سفر بدون همراه

تنهایی سفرکردن افراد را در مقابل انواع مختلفی از احتمالات و حوادث ناگهانی قرار می دهد. برای همه ی افراد ، سفر کردن یک تجربه ی باور نکردنی و جالب می باشد و بهتر از محدود شدن توسط دختر یا پسر مقابل است. روابط دوستی می توانند موثر و عالی باشند ولی در صورتی که پیگیر سفر بدون همراه نباشید با درگیری در این رابطه تمامی احتمالات و فرصت های خوبی که نداشته اید را از دست خواهید داد.
با سفر در سراسر جهان درس های فراوان و چیزهای بیشتری را یاد می گیرید و این سفر بهتر است از ماندن در حیاط خلوت و زندگی با شخص دیگری به خصوص زمانی که در دهه 20 سالگی هستید.

9 – فرصت کافی برای درک بهتر خود دارید :
سفر بدون همراه

روابط دوستی می توانند در مراحل اول زندگی ، حس خودشناسی را از افراد بگیرند. ممکن است به راحتی تحت تاثیر شریک خود قرار بگیرید و در نتیجه ناخودآگاه خود را گم کنید.
اما وقتی به تنهایی سفر می کنید ، فضای کافی برای شناخت خود دارید ، شناختی که با وجود رابطه و وابستگی به فردی دیگر ممکن نیست. از هرگونه حواس پرتی و سردرگمی دوری کنید. سفرکردن منجر به عمیق شدن افکار شما شده و ماهیت وجودی خودتان را کشف می کنید.

10 – تعدادی از مهارت های مفید شما را توسعه می دهد :
سفر بدون همراه

با تنهایی سفر کردن می توانید مهارت های جدیدی کشف کرده و یا مهارت های قبلی را توسعه دهید. هنگامی که افراد تنها سفر کنند ، توانایی سازگاری همراه با مهارت های سازمان دهی و ایجاد ارتباط و استفاده ی درست از این موارد، تحت کنترل خودشان خواهد بود. در حقیقت می توانید با توجه به نکات ذکر شده و مطالبی که در این وبلاگ خوانده اید بودجه سفر را مدیریت کنید یا در طول سفر چندین اصطلاح خارجی را یاد بگیرید. و بهتر است بدانید که این مهارت ها در زندگی و حرفه شما مفید و کاربردی خواهند بود.

چگونه می توان در هنگام غم و اندوه، به سفر رفت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر