لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> بزرگترین اشتباهات هزینه بر در سفر و نحوه جلوگیری از آنها
بزرگترین اشتباهات هزینه بر در سفر و نحوه جلوگیری از آنها

بزرگترین اشتباهات هزینه بر در سفر و نحوه جلوگیری از آنها

اینکه آیا شما در اولین یا چهاردهمین سفر خود هستید، احتمال این وجود دارد که اشتباهاتی به وجود بیاید. بهترین راه پیشگیری، آماده سازی است. بنابراین برای جلوگیری از از دست دادن زمان و پول، در این مقاله ده اشتباه رایج در سفر و چگونگی جلوگیری از آنها را ذکر خواهیم کرد. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.

10. درک زبان بومی مقصد
یکی از بهترین چیزها در مورد مسافرت این است که فرهنگ های مختلفی را تجربه می کنید و این مواجهه با زبان های مختلفی می آید که می توانند جالب باشند. وقتی در آمریكای مرکزی کوله گردی می کردم، حدس نمیزدم که با چه لهجه های مختلف انگلیسی مواجه خواهم شد علی الخصوص برای من که می خواستم به صرفه سفر کنم. برای استفاده از حمل و نقل محلی، دانستن حداقل چند کلمه به زبان اسپانیایی از جمله اعداد ضروری است. در این مورد، خوش شانس بودم که می دانستم که زبان پرتغالی تا حدودی مشابه است و توانست کارم را راه بیاندازد.

روش جلوگیری از مشکل: سعی کنید حداقل چند کلمه از زبان کشوری که از آن بازدید می کنید یاد بگیرید. تصور نکنید که هر کسی به زبان انگلیسی صحبت می کند، یک کتاب راهنما داشته باشید یا در هنگام سفر به یک اپلیکیشن ترجمه دسترسی داشته باشد.

9. آفتاب سوختگی در تعطیلات
گذراندن یک روز عالی در ساحل می تواند باعث شود که تمام نگرانی هایتان را فراموش کنید. در طی سفر کوله گردی ام به شبه جزیره یوکاتان، دقیقا این اشتباه را انجام دادم و سفرم با آفتاب سوختگی شدید به پایان رسید. از آن پس مجبور بودم در برابر نور خورشید پوشیده باشم که دقیقا چیزی بود که نمی خواستم در تعطیلات ساحلی انجام دهم.

جلوگیری از مشکل: در استفاده از کرم های ضد آفتاب خسیس نباشید و اگر می توانید از spf 50 + استفاده کنید. هر روز قبل بیرون رفتن و سپس هر چند ساعت، مجددا استفاده کنید. استفاده ی زیاد از ضد آفتاب به این که بقیه ی سفرتان را در سایه سپری کنید می ارزد.
1683358850 735 بزرگترین اشتباهات هزینه بر در سفر و نحوه جلوگیری از

8. هزینه گمرک
هزینه های گمرک به اندازه ی کافی گیج کننده اند چه برسد به این که چالش زبان خارجی هم اضافه شود. نمیتوانم بپذیرم که دو بار برای ویزای توریستی ام وقتی وارد کامبوج شدم پرداخت کردم. پرداخت این 20 دلار اضافی، در کشوری که یک لیوان آب میوه را پنجاه سنت می فروشند، بسیار سخت بود.

جلوگیری از مشکل: در مورد عبور از گذرگاه مرزی از سایر مسافرین آنلاین از طریق سرچ “عبور از مرز در …” بخوانید. این به شما خواهد آموخت که چه انتظار داشته باشید و چه کاری باید انجام دهید، بنابراین می توانید از وقوع اشتباهات و هر گونه کلاهبرداری جلوگیری کنید.

7. اقامت بی برنامه
مسافرت بدون برنامه می تواند سرگرم کننده و بسیار آزاد باشد. با این حال، این بدان معنی است که خطر اینکه نحوه ی حمل و نقل و اقامت مورد علاقه ی شما به اتمام برسد وجود دارد. درست پس از رزرو بلیط اتوبوس به جنوب آلمان متوجه شدم که هزینه ی تمام محل های اقامت موجود، بیشتر از بودجه ی من است. خوشبختانه، در آخرین لحظه، موفق به پیدا کردن یک هاستل شدم که سفرم را نجات داد.
جلوگیری از مشکل: حداقل از چند روز قبل بلیط و هتل خود را رزرو کنید، مخصوصا اگر فصل شلوغی باشد که تقاضای زیادی وجود دارد. ممکن است در برخی از نقاط، با پیدا کردن محل اقامت در آخرین دقیقه مشکلی نداشته باشید. اما اطمینان حاصل کنید که چند گزینه پشتیبان اطلاعات کلی در مورد مکان آن ها دارید.
بیمار شدن
6. بیمار شدن در سفر
پس از ماه ها برنامه ریزی و صرفه جویی، می توانید از سفرهای طولانی مدت که منتظر بوده اید، لذت ببرید. بسیار وسوسه انگیز است که هر شب با افراد سرگرم کننده ی هاستلی که در آن اقامت دارید بیرون بروید. اما مراقب باشید که خود را نابود نکنبد. در حالی که با یک تور گروهی در سفر بودم، یک از اشتباهاتم این بود که هر شب تا دیر وقت بیرون بمانم. ناگهان بیمار شدم و مجبور به استراحتی دو روزه در رختخوابم شدم، و دیگر نتوانستم از بلیطی که از قبل برای برای استودیوهای جهانی خریده بودم استفاده کنم.

جلوگیری از مشکل: بیش از حد سخت و سریع پیش نروید. سفر یک ماراتن است، نه یک تست سرعت. پس از بازگشت، هر زمانی که بخواهید می توانید کنار خانواده تان از شب گردی لذت ببرید، اما نمی توانید فرصتی که برای دیدن جاذبه هایی که در شهرتان نیست را فراهم کرده اید و ماه ها صرفه جویی کرده اید را از بین ببرید. اگر در حال مسافرت به مقاصد دور هستید مراقب باشید که غذایتان درست طبخ شده باشد و آب آشامیدنی ای که می خورید تمیز باشد. برای صرفه جویی در هزینه ی آب معدنی، می توانید یک فیلتر آب قابل حمل تهیه کنید.

5. جمع کردن چمدان
دانستن این که چه چیزی را برای یک مکان جدید بسته بندی کنید دشوار است و بسیار آسان و معمول است که دچار کمبود فضا شوید. در اولین سفرم به U.S.A. بیش از حد وسیله برداشته بودم و تا آخر سفر دو ماهه ام مجبور به حمل وسیله هایم در یک ساک دستی اضافه شدم. علاوه بر این هزینه های بار اضافی برای پروازهای داخلی را فراموش کرده بودم.

جلوگیری از مشکل: همیشه داشتن فضای خالی در چمدانن بهتر است کم آوردن فضا است. در حالت ایده آل، مسافرت با یک چمدان، باعث می شود که منتظر تحویل گرفتن چمدانتان از قسمت بار نشوید.
فرودگاه

4. جا ماندن از پرواز
در حیطه ی حمل و نقل مسافران به طور کلی به دو گروه تقسیم می شوند: با نظم و بی نظم. من جزو دسته ی مسافران بی نظم محسوب می شوم، که در این مورد بسسیار خوش بین هستم. در طی سفر اخیرم در سراسر اروپا، از بسیاری از اتوبوس ها و قطارها به علت غیبت یا تاخیر به علت خواب ماندن یا فراموش کردن ساعت بلیط جا ماندم. پر هزینه ترین اشتباهم زمانی بود که پروازم را از نیویورک سیتی به ادینبورگ از دست دادم.
جلوگیری از مشکل: مثل من از آن دسته مسافرین بی نظم نباشید. برای زمانی که می خواهید به فرودگاه، اتوبوس و یا ایستگاه قطار برسید و زمانی که می خواهید راه بیفتید برنامه ریزی کنید. و زمان زیادی را برای تاخیر، ترافیک، صف، و گمرک در نظر بگیرید.

هلیکوپتر سواری پر هیجان و فوق ‌العاده در اطراف جهان
ادامه مطلب

3. صدمات
هر کسی ممکن است در حادثه ای آسیب بدنی ببیند اما وقوع این اتفاق در خارج از کشور و هنگامی کهه در سفر هستید می تواند یک کابوس مطلق باشد. هنگام مسافرت به آلاسکا، روی زمین یخی سر خوردم و انگشت اشاره ی دست راستم آسیب دید. خوش شانس بودم که انگشتم نشکست، اما بر تعطیلاتم تأثیر گذاشت و پس از آن چندین ماه درد می کشیدم.
جلوگیری از مشکل: آهسته و پایدار قدم بردارید و جایی که در حال پیاده روی هستید را به خوبی چک کنید. اگر قصد سفری دارید که شامل پیاده روی یا صخره نوردی است، حتما کفش های مناسب را بپوشید. مراقب سطوح لغزنده باشید و از نرده ها در هنگام بالا رفتن از پله در آب و هوای یخ زده استفاده کنید.
پاسپورت
2. گم کردن پاسپورت
گذرنامه یکی از ارزشمندترین چیزهایی است که یک مسافر با خود به همراه دارد. گم کردنش به این معنی است که تا صادر شدن گذرنامه ی اضطراری در کشوری که هستید بمانید و نیز منجر به هزینه های اضافی برای گذرنامه المثنی و اختلال در سفر می شود. در حالی که در نیویورک زندگی می کردم، پاسپورتم را به عنوان مدرک شناسایی با خود به همراه می بردم تا اینکه گم شد. در کنسولگری استرالیا برای گذرنامه ی المثنی درخواست دادم که هزینه های سنگین و انجام کارهای خسته کننده ی اداری را در برداشت. همچنین مجبور شدم سفرهای پیش رو یم به تورنتو و مونترال را بدون هیچگونه بازپرداخت لغو کنم.

جلوگیری از مشکل: گذرنامه تان را تمام مدت در یک مکان امن نگه دارید و به هیچ عنوان آن را با خود به بیرون از خانه نبرید. اکثر کشورها مجوز خارجی و گاهی حتی یک نسخه کاغذ دیجیتال را به عنوان مدرک شناسایی قبول می کنند.

1. دزدیده شدن
بیشتر مسافران طعم مورد دزدی قرار گرفتن را در سفر های خود چشیده اند یا حداقل کسی را می شناسند که مورد دزدی قرار گرفته شده باشد. بسته به آنچه که از دست داده باشید، پیامدهای آن می تواند یک ضرر مالی کوچک یا خیلی جدی باشد. یک بار من در یک مهمانی ساحلی در جزیره کنی کیفم را دزدیدند و باری دیگر کیف پولم در منزلم در بریزبن به سرقت رفته بود. هر دو بار توجهی نکردم و اجازه ندادم این اتفاق حال و هوای من را تحت تاثیر دهد.
جلوگیری از مشکل: این مهم است که همیشه مراقب محیط اطراف خود باشید. وقتتان را صرف تحقیق در مورد مقصد خود کنید تا با هرگونه کلاهبرداری از توریست ها یا جرم های روتین و شناخته شده ی مقصدتان آشنا شوید.کیف پولی که با یک زنجیر به کیفتان وصل می شود را تهیه کنید.

تفریحات هوایی در ایران، لمس آسمان از نزدیک
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر