لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> Airbnb و چگونگی عملکرد آن
Airbnb و چگونگی عملکرد آن

Airbnb و چگونگی عملکرد آن

گاهی یک ایده ی ساده می تواند تبدیل به ایده ای بسیار کارآمد و جهانی شود، در واقع دنیای امروز ما ساخته و پرداخته ی همین ایده هاست، فکرهایی که با یک جرقه ی کوچک در ذهن یک فرد خلاق شکل گرفتند و به مرور زمان توسط آن فرد یا افراد دیگر تبدیل به دستاوردهایی شگرف و بی نظیر شدند. هر چند بسیاری از این ایده ها در ابتدا نادیده گرفته می شدند، اما خلاقیت در نحوه ی ارائه ی ایده و نوع آوری هایی که متناسب با نیازهای مردم و زمان بود، باعث شد این ایده های به ظاهر ساده، تبدیل به شرکت های غول پیکری شوند و بتوانند نیازهای مردم سراسر جهان را پاسخگو باشند. به روشنی پیداست که دنیای گردشگری تا حد زیادی با فناوری اطلاعات و فضای مجازی پیوند خورده است، بنابراین با ما همراه باشید تا با وب سایت Airbnb آشنا بشویم، شرکتی که موفق شده رویای سفردوستان را به واقعیت تبدیل کرده و به آن ها این امکان را بدهد که به هر گوشه ای از جهان که می خواهند سفر کنند، بدون این که بخواهند در هتل یا هاستل اقامت کنند. ایران هتل آنلاین با رزرو هتل های تهران و هتل های کیش در تمام سفرها همراه شماست.

Airbnb چیست؟
Airbnb، یک (marketplace) یا بازار تجاری آنلاین و به عبارت دیگر یک وب سایت برای کرایه ی مکان های اقامتی در آمریکا است، که مردم از طریق آن می توانند خانه های خود را اجاره بدهند. این شرکت که در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا واقع شده است، بزرگترین وب سایتی است که مکان های اقامتی در آن به اشتراک گذاشته می شوند. شاید این ایده که شما یک غریبه را به خانه ی خود راه دهید، ایده ی جالبی برای همه نباشد، اما این تنها یک روی سکه است، زیرا به وسیله ی آن شما هم می توانید در خانه ی دیگران اقامت کنید و استفاده از آن برای میلیون ها کاربر ایربی ان بی تجربه ی بسیار جالب و فوق العاده ای به شما می آید.
Airbnb
در واقع پرتال اینترنتی Airbnb یکی از بهترین و محبوب ترین سایت های معرفی محل های اقامت برای گردشگران در سراسر جهان است که توانسته با خلاقیت و نوع آوری ویژه ای کاربران را جذب کرده و اعتماد آن ها را برای اجاره ی مکانی بر اساس میزان بودجه و سلیقه ی های مختلف جلب کند. زیرا علاوه بر این که Airbnb جایگزین مناسبی به جای هتل و هاستل است، برای گردشگران این فرصت را نیز فراهم می کند که بتوانند زندگی در یک کشور یا یک شهر دیگر را با تمام امکانات و رفاه یک خانه تجربه کنند، آن ها می توانند در خانه های محلی و یا حتی در یک خانه ی حبابی شکل اقامت کنند. این شرکت از زمانی که در سال 2009 کار خود را آغاز کرد، هر سال به میلیون ها میهمان کمک کرده تا جایی برای اقامت پیدا کنند. این شبکه در حال حاضر دارای دو میلیون مکان اقامتی در 191 کشور مختلف و 34000 شهر است.
Airbnb
Airbnb چگونه کار می کند؟
همان طور که به آن اشاره شد، Airbnb یک بازار آنلاین است که به افراد اجازه می دهد که خانه ها یا اتاق های خود را از طریق آن اجاره دهند. Airbnb بابت هر رزرو سه درصد از میزبان و بین 6٪ تا 12٪ از میهمانان دریافت می کند. معیارهای زیادی برای فهرست‌کردن یا جست ‌و‌جوی محل اقامتی در این سایت وجود دارد؛ از یک اتاق اشتراکی گرفته تا یک خانه‌ ی کامل یا داشتن امکاناتی مثل استخر یا ماشین لباس‌شویی مواردی هستند که در توضیحات این مکان ها به چشم می خورد. برای هر خانه و محل اقامت، تصاویر مختلفی وجود دارد و نقشه ی کامل همراه با اطلاعات لازم از میهمانان و میزبانان در سایت قرار می گیرد.
Airbnb
دلایل محبوبیت Airbnb
هر چند ترکیبی از عوامل مختلف باعث محبوبیت Airbnb شده است، اما یکی از مهمترین دلایل محبوبیت روزافزون این سایت دلایل اقتصادی است. میهمانان می توانند در میان اقامتگاه های ارائه شده، مکان مناسبی را متناسب با بودجه ی خود پیدا کنند، مکانی که معمولا در مقایسه با قیمت هتل ها بسیار ارازانتر بوده و اختیارات بیشتری را در اختیار آن ها قرار می دهد. از آن جایی که این وب سایت دو طرف اقامت را به هم می رساند، برای میزبان نیز این فرصت را فراهم می کند که با اجاره دادن خانه یا اتاق های خود درآمدی کسب کند. علاوه بر انگیزه های مالی دلایل دیگری نیز وجود دارد، زیرا بیشتر میهمانان دوست دارند زندگی کردن مانند افراد محلی را تجربه کنند، با افراد جدید آشنا بشوند و آدرس جاهای دیدنی و رستوران ها را از افراد محلی بپرسند، با آن ها معاشرت کرده و خانه و سرگرمی های خود را به آن ها نشان بدهند.
Airbnb
رزرو جا در Airbnb چگونه است؟
رزرو جا در این وب سایت بسیار آسان است، برای این کار کافی است یک پست الکترونیکی معتبر، یک کد کاربری و یک تلفن برای پاسخ گویی و اسکن کارت شناسایی خود را در اختیار داشته باشید. بعد از ایجاد یک کاربری تائید شده که می تواند به شبکه های اجتماعی نیز مرتبط شود، شما می توانید پیامی به میزبان ارسال کنید، مکان مورد نظر خود را رزرو کرده یا درخواست رزرو برای زمانی معین بدهید، میزبانان هم باید تقویمی از روزهایی که می‌توانند پذیرای افراد باشند، در پروفایل خود قرار دهند، معمولا بیشتر کاربرها تقویمی به روز دارند و میزبانان در مورد امکاناتی که دراختیار شما قرار خواهند داد، به شما اطلاعاتی می دهند.
Airbnb
توجه داشته باشید که با وجود شباهت های بسیار زیادی که این سایت با کوچ سرفینگ CouchSurfing دارد، مانند کوچ سرفینگ رایگان نیست و شما با توافق میزبان خانه ی او را اجاره کرده و هزینه ای را پرداخت می کنید. در واقع انواع گوناگونی از اقامتگاه ها در این سایت برای اجاره ارائه می شود، قلعه، خانه های درختی و خانه های عجیب و یا حتی خانه ای در میان جزیره در میان موارد ارائه شده به چشم می خورد. باید توجه داشت که استفاده از این سایت علاوه بر هزینه هایی که در هنگام رزرو اعلام می شود، هزینه ی دیگری ندارد، اما تعداد زیادی از میزبان ها هزینه ی تمیز کردن را هم به هزینه ی اجاره اضافه می کنند.

گوشی هوشمندتان را برای سفر آماده کنید
ادامه مطلب

پذیرش میهمانان چگونه انجام می شود؟
زمانی که رزرو انجام می شود، میهمانان و میزبان در مورد مکان و زمان ملاقات خود هماهنگ می شوند و این زمان یا مکان، با توجه به محل اقامت و زمان ورود مسافر تعیین می شود. این مکان می تواند همان محل رزرو شده باشد یا مکان دیگری در مرکز شهر که پیدا کردن آن راحت تر باشد. برخی از اقامتگاه‌های سایت، مراکزی حرفه‌ ای هستند و شما با میزبان شخصی در ارتباط نیستید. در این صورت یکی از کارمندان مجموعه شما را به محل اقامت تان راهنمایی می کند و اطلاعات لازم در مورد امکانات، جاهای دیدنی و سفرهای محلی را در اختیار شما می گذارد.

آیا می توان در این سایت به مردم اطمینان کرد؟
بله، در مرحله ی اول، سیستم نظارت مجدد وجود دارد، جایی که میزبان و میهمان می توانند دیدگاه ها و نظرات صادقانه ی خود را ابراز کنند، البته نظرات فقط بعد از رزرو می توانند مورد توجه قرار بگیرند. همچنین سیستم تأیید هویتی وجود دارد که هویت افراد را با شبکه های اجتماعی و سایر اسناد آفلاین مانند اسکن شناسه ی عکس (این سیستم در حال حاضر تنها برای رزرو در آخرین لحظات اجباری است) تایید می کند. با این حال همیشه امکان خطر وجود دارد، مخصوصا در شبکه ی های آفلاین و مجازی این احتمال بیشتر است، به همین دلیل بهتر است به نظرات سایر کاربران نیز توجه کرده و بر اساس نظرات مثبت اقامتگاه خود را انتخاب کنید.
Airbnb
پرداخت پول در Airbnb به چه صورت است؟
به طور کلی پرداخت پول در Airbnb به صورت آنلاین و با استفاده از کارت های اعتباری انجام می شود. برای بالابردن امنیت بیشتر مالی، با وجود این که پرداخت پول توسط میهمان در موقع رزرو اتاق انجام می شود، این پولsecure platform نزد Airbnb باقی می ماند و میزبان آن را 24 ساعت بعد از ورود میهمان در حساب خود دریافت می کند. در این سایت با توجه به نظر میزبان پنج روش لغو رزرو وجود دارد، اما در صورت انصراف معمولا بازپرداختی لازم نیست، مگر این که شرایط خاصی پیش بیاید یا چیزی در توضیحات ذکر نشده باشد. همچنین Airbnb یک خط تلفن 24 ساعته برای میهمان و میزبان دارد و اخیرا سرویسی با عنوان بیمه نامه ی میزبان برای هرگونه خسارت احتمالی مانند سرقت یا خرابکاری راه اندازی کرده است.

قلعه های پرنده؛ پرواز با هواپیماهای لوکس چگونه است؟
ادامه مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر