لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه با حیوانات خانگی سفر کنیم؟
چگونه با حیوانات خانگی سفر کنیم؟

چگونه با حیوانات خانگی سفر کنیم؟

آیا تمام برنامه ریزی های سفر خود را انجام داده اید، اما با ایده ی تنها گذاشتن حیوانات خانگی خود در خانه حس خوبی ندارید؟ باید بدانید که اصلاً لازم نیست نگران نباشید. بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی، چنین موقعیت های مشابهی را تجربه کرده اند.
دور شدن از خانه و جدا شدن از این اعضای دوست داشتنی خانواده برای مدت های طولانی مدت و بدون هیچ مراقبت و توجه مستقیم، می تواند هم برای شما و هم برای آن ها استرس زا باشد. به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی ترجیح می دهند که این دوستان پشمالو را به همراه خودشان به سفر ببرند.

اما عجله نکنید! قبل از انجام هرگونه رزرواسیون، نکاتی را که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم را مطالعه کنید تا بتوانید امنیت، آرامش و سلامت حیوان خانگی خود را تأمین کنید. حال قبل از رسیدن به اصل مطلب، پیشنهاد ویژه ای را برای شما در نظر گرفته ایم. برای رزرو هتل در تهران و یا رزرو هتل در مشهد و یا هر شهر دیگری که می خواهید به وبسایت ایران هتل آنلاین سری بزنید و از تخفیفات شگفت انگیز آن استفاده کنید!

• سفر با هواپیما:

سفر کردن با هواپیما به همراه حیوانات خانگی یکی از چالش برانگیز ترین روش های ممکن به حساب می آید. بیشتر شرکت های هواپیمایی در رابطه با اجازه ی ورود به داخل هواپیما دادن به موجوداتی غیر از انسان، قوانین سخت گیرانه ای دارند. به علاوه، حیوانات معمولاً نسبت به محیط اطراف خود بسیار حساس هستند، همین موضوع باعث می شود که صعود به آسمان و قرار گرفتن در ارتفاعات بسیار بالا و قفس های کوچک، آن هم برای مدت های نسبتاً طولانی و در کنار محیط پر سر و صدای داخل هواپیما، آن ها را بسیار مضطرب و ناراحت سازد.
در این جا می خواهیم چند نکته ی اساسی را به شما بیاموزم تا در برنامه ریزی کردن برای سفر به همراه این کوچولو های دوست داشتنی موفق عمل کنید:
1- شرکت هواپیمایی خود را درست انتخاب کنید: سازمان هایی وجود دارند که هدفشان خدمات رسانی به تمام مسافران می باشد، حتی حیوانات. به طور مثال، شرکت هایی وجود دارند که به صاحبان اجازه می دهند تا در سفر های کوتاه مدت، حیواناتشان را با خود به داخل کابین ببرند. در زمینه ی قوانین مربوط به پرواز های طولانی مدت هم تبصره هایی در رابطه با حمل حیوانات خانگی به عنوان بار وجود دارد که شرایطی مناسبی را برای مراقبت از آنان را در محل هایی اختصاصی ممکن می سازد.
2- آماده سفر کنید: بیشتر سگ و گربه ها در زمان شروع پرواز و یا تلاطم های هوایی دچار شک و استرس می شوند، برای همین دوست دارند که در زمان وقوع چنین اتفاقاتی خود را به آغوش شما برسانند. به همین دلیل پوشیدن لباس هایی با جنس سخت که خراشیده نشوند و یا لباس هایی که از چسبیدن موهای اضافی بدن به بدنتان جلوگیری می کند انتخاب های مناسب تری هستند. بالاخره آن ها در تمام طول سفر نمی توانند در زیر صندلی شما بمانند!
3- به یک پیاده روی طولانی مدت بروید: اگر یک حیوان خانگی قبل از ورود به یک محیط و موقعیت جدید به اندازه ی کافی فعالیت فیزیکی داشته باشد، نشانه های کمتری از ناراحتی و اظطراب را نشان می دهد. پس قبل از شروع پرواز، سعی کنید به همراه گربه و یا سگ خود چندین ساعت فعالیت شدید فیزیکی داشته باشید. بیرون از خانه بدوید و با او بازی کنید تا به اندازه ی کافی تحرک داشته باشند.
4- از آب و غذا دادن پرهیز کنید: با اینکه این مسئله کمی ظالمانه به نظر می رسد، اما باز داشتن حیوانات خانگی از غذا خوردن تا 6 ساعت قبل از شروع سفر و هم چنین آب خوردن تا 2 ساعت از قبل پرواز، کار بسیار مفیدی است. این کار احتمال بالا آوردن آن ها در کابین را به حداقل می رساند.
5- استفاده از قفس های حامل را امتحان کنید: فرودگاه ها معمولاً از ورود حیوانات به محیط داخل جلوگیری می کنند، مگر اینکه در داخل قفس قرار گرفته باشند. اگر که حیوان خانگی شما به ماندن در این قفس ها عادت نداشته باشد، بهتر است که از همین الان تمرین را شروع کنید.
6- از زمان های توقف بیشترین استفاده را ببرید: برای کنترل و جلوگیری از هرگونه کثیف کاری بهتر است که از پوشک استفاده کنید، اما به محض فرود آمدن و یا زمان انتظار برای پرواز بعدی، به دنبال ایستگاه های استراحت حیوانات بگردید. این ایستگاه ها یکی از امکاناتی است که فرودگاه ها برای رفع نیاز های حیوانات در نظر گرفته اند.

• سفر با کشتی:
حیوانات خلنگی در کشتی

شرکت های کشتیرانی در مقایسه با همتا های هواپیمایی خود، فضای بسیار مناسب تری را برای سفر حیوانات تدارک دیده اند. بیشترین این سازمان های مسافرتی، حتی مسئولینی را فقط برای مدیریت مسائل مربوط به حیوانات استخدام می کنند. با اینکه وجود چنین سرویس هایی به صاحبان کمک می کند که بتوانند بدون هیچ نگرانی از سفر خود لذت ببرند، اما هنوز چند نکته وجود دارند که دانستن آن ها امنیت و آرامش حیوان خانگی شما را تضمین می کند.
1- مدارک واکسیناسیون را حتماً به همراه ببرید: از آن جایی که حیوانات می توانند در بیشتر فضا های کشتی رفت و آمد کنند، شرکت ها از وجود مدارک بهداشتی لازم هر کدام از حیوانات روی عرشه اطمینان حاصل می کنند تا از بروز هرگونه شیوع بیماری در میان مسافران جلوگیری کنند.
2- از قبل اطلاع دهید:
اگر که گربه یا سگ شما باید با یک رژیم خاص تغذیه شوند، حتماً قبل از شروع سفر به مسئولان مربوطه اطلاع دهید. بیشتر اوقات شرکت های کشتیرانی می توانند این نکات خاص را رعایت کنند.
3- از ماکروچیپ استفاده کنید: با اینکه بیشتر شرکت های کشتیرانی، مسئولین مراقبت از حیوانات را در میان پرسنل خود به همراه می برند، اما باز هم احتیاط کردن باید شرط اول شما باشد. نصب یک GPS بر روی قلاده ی حیوان خانگی تان، می تواند پیدا کردن آن ها در کشتی را آسان تر سازد.
4- چند اسباب بازی با خود بیاورید: اگر که سگ یا گربه ی شما وسیله ی بازی خاص خود را دارد، برای آرامش بیشتر آن ها این وسایل را به همراه خود ببرید. طبق قوانین مخصوص به هر یک از شرکت های کشتیرانی، بعضی از مسئولین مراقبت به شما اجازه می دهند که این وسایل را به محل خواب حیوانات خود ببرید.

5- از سفر های ویژه استفاده کنید: بعضی شرکت های کشتیرانی پکیج های مسافرتی ویژه ای دارند که منحصراً برای صاحبان حیوانات خانگی تعبیه شده است. این سفر ها معمولاً کوتاه هستند، اما در عوض از قوانین سختگیرانه ی سفر های معمولی پیروی نمی کنند و تجربه ای به یاد ماندنی را برای شما و کوچولو های همراهتان به ارمغان می آورند.

• سفر در جاده:
حیوانات خانگی در جاده
در زمینه ی فراهم کردن موقعیتی مناسب برای رسیدگی به حیوانات خانگی، سفر های جاده ای بسیار مقرون به صرفه و انعطاف پذیر می باشند، اما فضای محدود داخل ماشین و مدت زمان های طولانی رانندگی نیز مشکلاتی را ایجاد می کنند. با همه ی این شرایط بیشتر گردشگران صاحب گربه و سگ، سفر های جاده ای را به دیگر انواع موجود ترجیح می دهند.
1- فضای داخلی ماشین را همیشه گرم و نرم نگاه دارید: فراهم کردن یک محل مناسب برای نشستن و دراز کشیدن حیوان خانگی خود در هنگام رانندگی را فراموش نکنید. پوشاندن تمام صندلی ها برای جلوگیری از چسبیدن مو های اضافی را هم به شما پیشنهاد می کنیم.
2- به هر اندازه که لازم است توقف داشته باشید: یکی از نکات مثبت سفر کردن با سگ و گربه در جاده این است که شما می توانید هر چه قدر که بخواهید توقف داشته باشید. هر چند ساعت یک بار برای دستشویی رفتن، غذا خوردن و آب آشامیدن، ماشین را در کنار جاده پارک کنید.

3- تحرک داشتن را هم در نظر داشته باشید: بر خلاف انسان ها که می توانند ساعت ها در یک محل بنشینند، بیشتر حیوانات خانگی نیاز دارند که هر چند وقت یک بار به تکاپو بپردازند، پس در هر فرصتی که مناسب است، از ماشین پیاده شوید و به همراهشان شروع به دویدن کنید تا انرژی ذخیره شده آن ها تخلیه شود.

• سخن آخر:
شما هیچ نیازی به تنها گذاشتن حیوانات خانگی در خانه ندارید. بسیاری از شرکت های فعال در صنعت گردشگری متوجه این موضوع هستند که خانواده ها چقدر به سگ و گربه هایشان اهمیت می دهند. به همین دلیل، بیشتر آن ها سرویس های مخصوصی را برای رفع این نیاز تدارک دیده اند. اگر که شما هم قصد دارید که با دوست کوچکتان سفر کنید، این نکات را رعایت کنید تا تجربه ای شیرین را برای خود و خانواده تان تضمین کنید.

اشتباهات رایج توریست ها در اولین سفر و نحوه ی پیشگیری از آن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر