لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> جزيره كرت يونان، كهن ترين تمدن اروپا
جزيره  كرت يونان، كهن ترين تمدن اروپا

جزيره كرت يونان، كهن ترين تمدن اروپا

اغلب ما به ویژه گردشگران و سفر دوستان، علاقه مند به سفر های خارجی و جهانگردی هستیم. البته همیشه به دلیل هزینه های بالا سفرهای داخلی را ترجیح می دهیم. با كمی مدیریت و برنامه ریزی قطعا می توانیم سفرهای خارجی را در برنامه های سفر های خود قرار دهیم. انتخاب مقصد گردشگری به ویژه در خارج از كشور بسیار سخت و متنوع است. با توجه به سلیقه ها و خلق و خوهای هر شخص می توان راحت تر، مقاصدی را برای تفریح انتخاب كرد. در این سفرنامه گردشگری شما را با كهن ترین مهد تمدن در اروپا، و زیباترین سواحل و طبیعت در دل دریای مدیترانه آشنا می كنیم. همه ما با نام كشور “یونان” آشنا هستیم. شهر “آتن” و دیگر شهر های پر آوازه این كشور زیبا و كهن همیشه برای ما نام آشنا بوده است. ما در این سفر نامه شما را با یكی از جزایر زیبای دنیا و بزرگترین جزیره یونان یعنی “جزیره كرت” آشنا میكنیم. دلیل انتخاب این جزیره، زیبایی های منحصر به فرد، تمدن كهن، و البته هزینه های پایین نسبت به شهر های دیگر اروپا می باشد. در این مقاله شما را با مكان های زیبایی در این جزیره مانند: دهكده لوترو، دهكده آپترا، دره ساماریا، غار زیبای دیكتئون، و دنیایی از غذا ها و جزایر كوچك و بزرگ اطراف آن و فستیوال های بسیار زیبا و شادی آشنا می كنیم.

هر زمان از تاریخ و فرهنگ كهن در اروپا صحبت می شود، بی شك نام “یونان” به میان می آید. یونان باستان مهد تمدن و تاریخ و فرهنگ در اروپاست. این كشور باستانی پر از رمز و راز، همیشه مهد داستان های اساطیری و مناطق طبیعی و دیدنی بوده است. گردشگران و سفر دوستان به ویژه كسانی كه كمتر سفر های اروپایی را تجربه كرده اند، می توانند این كشور زیبا را برای سفر انتخاب كنند. انتخاب این كشور و سفر به آن به دلایل زیادی از جمله تمدن كهن، طبیعت زیبا و بسیار جذابیت های دیگر مورد توجه قرار می گیرد. از یك سو تمام هرآنچه از تاریخ و تمدن را در اروپا بخواهیم، در این كشور به چشم می خورد. از سوی دیگر طبیعت زیبا و سواحل بی نظیر این كشور می تواند نیاز به طبیعت گردی همه گردشگران را پاسخ دهد. از همه مهم تر هزینه های مقرون به صرفه و نسبتا پایین این كشور نسبت به دیگر كشور های اروپایی است که باعث می شود گردشگران این منطقه را برای مسافرت انتخاب كنند.
یونان

در این سفرنامه گردشگری در مورد یكی از جزایر بسیار زیبا و كهن یونان، یعنی جزیره “كرت” برای شما گردشگران و طبیعت دوستان صحبت خواهیم كرد. جزیره كرت در دل دریای مدیترانه و پنجمین جزیره بزرگ این دریا به شمار می آید. این جزیره باستانی كه كهن ترین مهد تمدن در اروپاست، توانسته است سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب كند. مركز این جزیره زیبا شهر “هراكلیون” می باشد. برای سفر به این جزیره می توان پس از سفر به یونان و شهر “آتن” به راحتی به این جزیره رسید. از شهر آتن می توان با استفاده از هواپیما و رفتن به فرودگاه “هراكلیون”، و قایق های تند رو وتفریحی به این جزیره سفر كرد.
1683381099 103 جزيره كرت يونان، كهن ترين تمدن اروپا
“كانیا” از قدیمی ترین شهر های جزیره كرت
یكی از شهرهای بسیار زیبا و توریستی در جزیره كرت، شهر “كانیا” می باشد. این شهر رویایی و زیبا با توجه به قدیمی و باستانی بودن، زیبایی و جلوه فوق العاده خود را حفظ كرده است. این جزیره زیبا كه تمدن آن به 4 تا 5 هزار سال پیش برمی گردد، توانسته است با بافت زیبا و كوچه های دیدنی و سنتی خود محلی برای شب گردی های مسافران باشد. معماری اصیل و تاریخی این شهر زیبا در كنار ساحل تفریحی و جذاب خود محلی برای گذراندن لحظات خوش برای توریست ها و گردشگران می باشد.
کلیسای "سنت تیتوس
كلیسای “سنت تیتوس” شهر “هراكلیون”
بازدید از مساجد، كلیساها و معابد همیشه از خاطره انگیزترین لحظات هر سفری به حساب می آید. در یونان به ویژه جزیره كرت، می توان بسیاری از كلیساها كه از دوران باستان همچنان پا برجا هستند را نظاره كرد. یكی از این كلیساهای زیبا “كلیسای سنت تیتوس” شهر هراكلیون است. این كلیسای زیبا به جای مانده از سال 961 میلادی می باشد كه از نماد های شهر هراكلیون در جزیره زیبای كرت است. در نزدیكی این كلیسای زیبا میدان منحصر به فرد و دیدنی به نام “ایگوتوس” قرار دارد. اطراف كلیسا و میدان ایگوتوس بازار های بسیار زیبا و رستوران های محلی خاطره انگیزی كه محل مناسبی برای خوردن یك وعده غذا یا میان وعده ای لذیذ در دل محیطی تاریخی می باشد وجود دارد.
موزه تاریخی جزیره
موزه تاریخی جزیره “كرت”
این موزه زیبا در دل شهر “هراكلیون” محیطی زیبا و آرام برای آشنایی با تمدن اروپا و گذشته آن می باشد. این موزه كه در ساختمانی دو طبقه و قدیمی كه متعلق به خانواده “كالوكرینوس” در سال 1900 ساخته شده است قطب تاریخ و فرهنگ اروپا به ویژه جزیره تاریخی كرت است.
دره "ساماریا"
دره “ساماریا”
دره “ساماریا” از رویایی ترین طبیعت های كشور یونان و حتی اروپا به شمار می آید. این دره زیبا در منطقه “ساماریا” در جزیره كرت واقع شده است. سفر به جزیره كرت بدون طبیعت گردی در دل این دره و دیدن زیبایی های آن بی معناست. مسیری پر پیچ و خم كه انسان را به بلندای طبیعت و زیبایی و گل های زیبا می برد. روستاهای متروكه و كلیساهایی كه در میان صخره ها و در دل طبیعت به چشم می خورد نشان از وجود تمدنی در قرن ها پیش در این دیار بوده است. در این پارك ملی و طبیعی بزهای وحشی زیادی به چشم می خورد كه به جذابیت این مسیر افزوده است.
كاخ های باستانی "كنوسوس"
كاخ های باستانی “كنوسوس”

در شمال جزیره كرت منطقه ای وسیع و مخروبه ها و بازمانده های كاخ هایی به چشم می خورد كه به “كنسوس” معروف است. كاخ “كنسوس” كه از قدیمی ترین بناهای این منطقه می باشد، قدمتی كه به 1900 سال قبل از میلاد مسیح می رسد. در قسمتی از كاخ، اتاقی زیبا با نقش نگارهایی به چشم می خورد، اتاق تاج و تخت پادشاهی كه با نقاشی های افسانه ای زیبایی تزئین شده است. از میان اقامتگاه ها و هتل های زیبای این جزیره، می توان به هتل ساحلی “نانا” در نزدیكی مجموعه”كنوسوس” اشاره كرد. هتلی بسیار زیبا و با امكانات تفریحی فوق العاده كه از مطرح ترین هتل های این جزیره می باشد.


غذاهای یونانی، از خوشمزه ترین دیدنی های جزیره كرت
در هر سفری به ویژه در خارج از كشور و برخورد با فرهنگ های مختلف، خوراكی ها و غذاهای متفاوتی به چشم می خورد. شناخت این غذا ها و آداب رسوم پخت و مصرف آنها خود از جاذبه های دیدنی هر سفری می باشد. كشور یونان و به ویژه جزیره كرت از نظر انواع غذا كم نظیر می باشد. غذا ها، دسر ها، شیرینی ها و سالاد های یونانی طعمی به یاد ماندنی را برای همگان به ارمغان می آورد. غذاهای این كشور از لحاظ ارزش غذایی بسیار مقوی و طبیعی می باشد. به دلیل استفاده از گیاهان در اغلب غذاها طعمی طبیعی در انواع غذاهای این منطقه حس می شود. انواع دسر و غذاهایی از جمله: یمیستا، تیزاتسیكی، سوولاكی، پاستیتسیو و انواع غذاهای محلی لذیذ دیگر كه البته پیشنهاد می شود این غذاها را در رستوران ها و كافه های سنتی دهكده ها و در طبیعت استفاده كرد.
غذاهای یونانی
جزیره كرت یونان و جزایر بسیاری در اطراف آن و همچنین شهرهای مهم یونان مانند “آتن” از مناطقی هستند كه قدم به قدم، گوشه وكنار آنها طبیعت زیبا و آثار تاریخی چشم نوازی را دارند. این موضوع باعث می شود كه در سفر به این مناطق لزوما از روی برنامه ریزی از پیش تعیین شده نباید سفر كرد. گاه با قدم زدن در طبیعت زیبای این جزیره مناظری را می توان دید كه كمتر در دیگر نقاط دنیا دیده می شود. گاهی اجاره كردن یك كلبه كوچك در دل طبیعت لذتی بیشتر از هتلی چند ستاره را به انسان می دهد. گاهی گردشگران قبل از سفر اقدام به رزرو انلاین هتل می كنند ولی پس از ورود به هتل، تفاوت بسیاری از آنچه توقع داشته اند با آنچه روبرو می شوند به چشم می خورد. البته این تفاوت در هتل های ایران بسیار كم دیده شده وهتل ها به صورت شفاف امكانات خود را به سایت ایران هتل آنلاین معرفی می كنند. ولی در این جزیره زیبا به راحتی هتل هایی با هر سلیقه ای پیدا می شود.

اولونگدو، جزیره اسرارآمیز کره جنوبی که گردشگران را به خود جلب کرده است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر