لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> کاوش در ایستگاه های زیرزمینی متروکه لندن
کاوش در ایستگاه های زیرزمینی متروکه لندن

کاوش در ایستگاه های زیرزمینی متروکه لندن

ایستگاه متروی زیرزمین لندن، به عنوان قدیمی ترین شبکه راه آهن زیر زمینی جهان در سال ۱۸۶۳ افتتاح شد و از آن زمان به بعد تغییرات زیادی کرده است.
چندین ایستگاه در ۱۵۰ سال یا از آن زمان بعد ساخته شدند و یا از بین رفتند و برخی از آنها در واقع هرگز به شکل اول خود برنگشتند. با ایران هتل آنلاین همراه باشید…
اگرچه بسیاری از ایستگاه های غیرکاربردی پایتخت انگلستان، ورودی ها و معابر انها هنوز وجود دارند، بیشتر ایستگاه ها دهه هاست که بر روی عموم بسته شده اند.
اما یک مقاله جدید پرده از دنیای مخفی، ایستگاه های مترو، موزه حمل و نقل لندن و سازه های زیرزمینی برداشته است.
” ایستگاه های متروکه لندن: کشف متروهای فراموش شده” تصاویری که از مناطق متروکه ی سیستم حمل و نقل عمومی سریع که به عنوان مترو شناخته میشوند، و همچنین داستان های پشت آنها نهفته است را نشان می دهند.
ایستگاه داون استریت، یک توقف ممنوع در منطقه مِی فر است که نخست وزیر مشهور سابق بریتانیا وینستون چرچیل در طول جنگ جهانی دوم شب ها را در آنجا گذرانده است، به همراه ایستگاه آلدویچ در مرکز لندن را نشان میدهد و پس از افتتاح در سال ۱۹۰۷ یعنی حدود ۱۰۰ سال پیش بسته شده است.

ضمنا، بخش غیر کاربردی ایستگاه متروی چرینگ کراس، در حال حاضر برای ساخت لوکیشن فیلم های بلاکباستر به ترتیب لوکیشن های فیلم های مانند “اسکای فال” و “اولتیماتوم بورن”در آن فیلمبرداری شد از این ایستگاه استفاده کردند.
بیشتر بخوانید:

دنیای مرموز زیرزمینی
سیدی هالووی، نامزد مدیر در موزه حمل و نقل لندن و یکی از نویسندگان این مقاله، به سی ان ان سفر این را می گوید، “مردم مجذوب متروهای لندن هستند. ”
” لندن یک یک شهری باستانی است که تعدادی زیادی لایه دارد. این حس وجود دارد که همیشه بیشتر از یک چشم بهم زدند اتفاق می افتد. “
موزه حمل و نقل لندن برای گردشگری در حال اجرا است و برخی از ایستگاه های به صورت پراکنده در سطح شهر و برای رفت و آمد در سال ۱۹۷۰بسته شده است.
با این حال ایستگاه های متروک لندن، برنامه اختصاصی عبور و مرور در ایستگاه های ممنوع شد و مکانهای مخفی، تا سال ۲۰۱۵ راه اندازی نشده است.
این کار با ایستگاه چرینگ کراس، کلاپهام جنوبی، آلدویچ و داون استریت آغاز شد، قبل از اینکه هشت ایستگاه دیگر، از جمله ایستگاه کلاپهام جنوبی در جنوب لندن و تونل های متروکه یوستون در مرکز لندن اضافه شدند.
هالووی توضیح می دهد که “ما اطلاعات جدید زیادی را جمع آوری کردیم در حالیکه با تورهای گردشگری درباره آن تحقیق میکردیم متوجه شدیم که نتوانستیم همه چیز را در آن جای ثابت خود نگه داریم. ” و این همان جایی است که در این مقاله آمده است.

عکاسان توبی مادن و اندی دیویس برخی از عجیب ترین مناطق زیرزمینی جهان را ثبت کردند، مانند تونل های بسته شده در زیر رودخانه تیمز و پیاده روهای که مخصوص عابران است، این پروژه، همچنین بخشی از یک نمایشگاه در موزه حمل و نقل لندن در آینده خواهد بود.
 ایستگاه های زیرزمینی متروکه لندن

حفظ زیبایی
هالووی می گوید: “هر ایستگاه جذابیت خاص خود را دارد.” “فیلم های پرطرفدار مانند جیوبیل پیر در بخش ایستگاه چرینگ کراس، جایی که دانیل کریگ در فیلم “اسکای فال” در حال بالا رفتن از پله برقی بود ساخته شد.
ایستگاه آلدویچ یک ایستگاه بسیار زیبای در دوران ادواردین است که در مرکز لندن واقع شده است، که در فیلم ها نیز از آن استفاده می شود.
و ایستگاه دوان استریت افراد زیادی را مجذوب خود می کند، اگر سوار خط پیکدیلی سرکس بین هاید پارک کونر و گرین پارک شوید شما میتوانید آنرا مشاهده کنید. همچنین، اداره ها و امکاناتی که در طول جنگ جهانی دوم در آنجا بودند هنوز وجود دارد.
طراحی و معماری ایستگاه های نشان میدهد که آنها جذابیت زیادی دارند، به ویژه طراحی کاشی کاری سالن های مخصوص بلیط ادواردیان که در ایستگاه غیر فعال روید یورک طراحی شده است، که بین ایستگاه مترو کینگ کراس و ایستگاه خیابان کلدونین، و دفتر بلیط اصلی در ایستگاه آلدویچ واقع شده است.
دلایل برای بسته شدن ایستگاه ها یا در بعضی موارد بخش های از یک ایستگاه وجود دارد.

برخی از ایستگاه ها برای مجهز شدن به آسانسور بسته شده اند، مابقی به دلیل سرعت بخشیدن به شبکه تحت عنوان افزایش جمعیت لندن و متروهای که شلوغ تر هستند از بین رفتند، در حالیکه بقیه ایستگاه ها، به دلیل اینکه آنها بتوانند دستگاه های تهویه هوا در ایستگاه های خود تعبیه کند، بسته شدند.
 ایستگاه های زیرزمینی متروکه لندن

فراتر از محدوده
البته، بردن گروه هایی از بازدید کنندگان به همراه عکاسان به مناطق متروهای زیرزمینی که ده ها سال بسته شده اند کار ساده ای نیست.
نسبت ایمنی بازدید کنندگان به کارکنان در طول بازدید برای حفظ امنیت آنها بسیار زیاد است، در حالیکه همه کارگران باید آموزش های اضطراری زیادی داشته باشند.
هالووی توضیح می دهد ” اکثر مکانها به دلیل اینکه برای مدت ها طولانی غیر قابل ورود هستند، بعضی از آنها به مدت ۸۰ یا ۹۰ سال بسته شده اند، بنابراین در اینجا خطرات زیادی برای وارد شدن به ایستگاه وجود دارد. این یک اکتشاف واقعی است. مردم باید برای ورود به آنجا آگاه باشند.
“ما در پشت صحنه یکی از شلوغ ترین شبکه های در جهان هستیم، بنابراین ما باید برای هر سناریویی به اندازه کافی آماده شویم.”
در حقیقت، برخی از ایستگاه های نام برده شده در این مقاله به همین دلیل هنوز تقریباً غیرقابل دسترس هستند.
ایستگاه خیابان کینگ ویلیام، قدیمی ترین ایستگاه مترو و بدون استفاده در لندن است، همچنان محدود است زیرا تنها یک نقطه ورود و خروج دارد.
هالووی توضیح می دهد: “هنگامی که افراد را به یک فضای غیرمترقبه سوق می دهیم، همیشه اطمینان می دهیم که یک نقطه خروج دومی نیز وجود دارد. ” شما باید یک مسیر کافی برای فرار داشته اشید. “
“به هر حال، گروه حمل و نقل لندن قصد دارند مناطق ممنوعه بیشتری را به برنامه خود اضافه کنند، بخش قدیمی ایستگاه مورگات در شهر لندن در برنامه بعدی قرار دارد.
هالووی می گوید: “این یک زیبای ناشناخته هاست که آن را بسیار جذاب می کند.” و امکان رفتن به فضاهای کاملاً بی نظیر بصورت آگاهانه وجود دارد.
“این برنامه با دستیابی به مکان های بیشتر و بیشتر، قوی تر می شود. ”
“ایستگاه های متروکه لندن: کشف متروهای زیرزمینی فراموش شده” توسط دیوید باونز، کریس نیکس، سیدی هالووی و سام مولینز از مطبوعات دانشگاه ییل در دسترس است، در حالی که نمایشگاه ایستگاه های متروکه در ۱۱ اکتبر در موزه حمل و نقل لندن افتتاح می شود.

۱۲ مقصد گردشگری مهم در خلیج کوتور در مونته نگرو
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر