لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بازارهای استانبول
بازارهای استانبول

بازارهای استانبول

استانبول جادویی است که تنها باید آن را تجربه کنید. یکی از مشهورترین نویسندگان جهان معتقد است که اگر تنها یک لحظه فرصت نگاه کردن را داشته باشید باید با تمام وجود به تماشای این شهر اساطیری بنشینید. استانبول محبوب ترین شهر کشور ترکیه و مقصد محبوب گردشگرانی از سراسر جهان است. شهری با سواحل و بنادری زیبا و بناهای تاریخی چشم نواز که نیمی از آن در قاره اروپا و نیمی دیگرش نیز در قاره اروپا واقع شده است و شما را شیفته این شهر زیبا خواهد کرد. یکی از جذاب ترین جاذبه های این شهر تاریخی مراکز خرید مدرن و سنتی آن است. برخی از مراکز خرید مدرن این شهر هم اکنون در سرتاسر قاره اروپا کم نظیر هستند اما اگر سری به بازارهای سنتی این شهر بزنید در کنار تجربه خرید، چهره زیبا و متفاوت دیگری از این شهر را تجربه خواهید کرد که شما را بیش از پیش شیفته تاریخ و فرهنگ این سرزمین خواهد کرد. بازارهای استانبول، که تعدادشان به بیش از دویست مرکز خرید می رسد، مقصد این باره سفر ما است. قصد سفر به هر نقطه از ایران و رزرو آنلاین هتل از هتل‌های تهران گرفته تا هتل‌های کیش را اگر داشتید حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید.

بازارهای سنتی استانبول
بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول، که در بین اهالی این سرزمین با نام های کاپالی چارشی یا بویوک چارشی نیز شناخته می شود، یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی این شهر زیبا و تاریخی است که حتما باید سری به آن بزنید. این بازار که در اواسط قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است یک بازار سرپوشیده بلند است که از بخش‌ های مختلفی تشکیل شده است. شصت راسته و چیزی قریب به سه هزار مغازه در این بازار بزرگ به چشم می خورد.
بازار بزرگ استانبول
در این بازار نیز چندین و چند کاروانسرای تاریخی به چشم می خورد. بازار استانبول هم یکی دیگر از یادگارهای سلطان محمد فاتح است که در بخش اروپایی استانبول و در منطقه وسیع و تاریخی فاتح و در محله ای با نام بایزید واقع شده است. این بازار که نزدیک به یازده هزار مترمربع وسعت دارد در ابتدا یک بازار نبوده است بلکه مکانی برای نگهداری کالاها و فروش آن ها بوده اما به مرور زمان توسعه یافته و سقفی بر فراز آن، کوچه های اطراف و مغازه های متعدد آن شکل می گیرد و به بازاری وسیع مبدل می شود.
بازار بزرگ استانبول
بازاری پر پیچ و خم که در میان دالان ها و راسته های متعدد آن کالاهای متنوعی به چشم می خورد و یکی از محبوب ترین بازارهای جهان در میان گردشگران است. در واقع یکی از جذابیت های این بازار تنوع کالاهای ارائه شده در آن است. انواع خوراک های خوشمزه محلی و سنتی در کنار صنایع دستی زیبا و چشم نواز این سرزمین بخش اعظمی از این بازار را در بر گرفته است. انواع قالیچه ها، پوشاک چرم، کیف و کفش، ادویه های خوش آب و رنگ، ظروف مسی، ظروف نقره ای، پارچه فروشی ها و طلافروشی های مختلفی در سرتاسر این بازار به چشم می خورند که حتما نظر شما را جلب خواهند کرد. در طول این بازار بلند چندین کافه سنتی و رستوران های متعدد نیز به چشم می خورند. این بازار نیز به سان اغلب بازارهای سنتی چندین مسجد و وضوخانه را نیز در خود جای داده است. این بازار چندین ورودی مختلف داشته و در ردیف گران ترین مراکز خرید ترکیه قرار می گیرد.
بازار ادویه استانبول
بازار ادویه استانبول (بازار مصری ها)
منطقه تاریخی فاتح که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد یک بازار نام آشنای دیگر را نیز در خود جای داده است که با نام بازار ادویه و یا بازار مصری ها شناخته می شود. بازار مصری ها هم یک بازار سرپوشیده بلندبالاست که از معماری منحصربفردی برخوردار است. بازار ادویه در قرن هفدهم میلادی تاسیس شده و در ابتدا مکانی برای عرضه انواع گیاهان داروئی و ادویه های مختلف بوده و از همان ابتدا بیشتر با نام بازار ادویه شناخته می شده است. این بازار که در منطقه رستم پاشا و در میدان امینینو واقع شده است یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی شهر استانبول است. در همان بدو ورود به بازار عطر خوش ادویه های مختلف مشام شما را نوازش خواهد داد. اما ادویه تنها محصول این بازار بزرگ نیست.
بازار ادویه استانبول
انواع گیاهان داروئی و معطر، عودهای خوش بو، ظروف عتیقه و چشم نواز، ماهی تازه، چای، قهوه، ظروف برنزی با شکل و شمایل قدیمی، انواع آجیل های خوشمزه، خشکبار، شیرینی ها و حلواهای ترکی و سنتی، عسل، پنیر خوشمزه محلی، صنایع دستی ترکیه و … در این بازار زیبا و خوش آب و رنگ به چشم می خورد. این بازار اما با نام بازار مصری ها نیز شناخته می شود چرا که در زمان های دور ادویه این بازار را اغلب بار کاروان های بزرگ مصری تامین می کرده است و بنابر متون تاریخی ساخت این بازار نیز با مالیات پرداختی توسط مردم سرزمین مصر، که روزگاری تحت سلطه عثمانی قرار داشته، ساخته شده است. بازدید از این بازار سنتی را حتما در لیست برنامه های خود قرار دهید و به خاطر داشته باشید که این بازار یکی از شلوغ ترین بازارهای شهر استانبول است.
بازار آراستا استانبول
بازار آراستا استانبول
سلطان احمد نام یکی از مشهورترین مناطق شهر استانبول است که اغلب بناهای تاریخی و شناخته شده این شهر را در خود جای داده است، به همین سبب برخی سلطان احمد را قلب تپنده بافت تاریخی استانبول می نامند. بناهای شکوهمندی همچون مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه، بازار استانبول، موزه باستان شناسی استانبول، کاخ موزه موزائیک و … در این منطقه واقع شده اند. یکی دیگر از مراکز خرید سنتی و یا بازارهای شناخته شده این شهر، که در این منطقه واقع شده است، بازار مشهور آراستا است. بازاری که در مقایسه با بازار بزرگ استانبول بسیار کوچک تر است و کمتر از یکصد مغازه را در خود جای داده است. این بازار زیبا درست در نزدیکی مسجد آبی و در همسایگی ضلع جنوبی آن قرار گرفته است.
بازار آراستا استانبول
نکته جالب در رابطه با این بازار آن است که این بازار در ابتدای ساخت آن در قرن هفدهم میلادی در اصل یک اصطبل بوده است. اصطبلی که سال ها بعد و در اواخر قرن بیستم میلادی بازسازی شده و تبدیل به بازاری کوچک می گردد. در این بازار انواع ظروف سرامیکی، ظروف عتیقه، ظروف برنزی، قالیچه های سنتی ترکی، منسوجات، ادویه، خشکبار، شیرینی، صنایع دستی ترکی .. در محیطی زیبا عرضه می گردد. این بازار روباز در دل خود چندین چایخانه مشهور ترکی را نیز جای داده است که با سرو انواع چای و قهوه ترکی از شما پذیرایی می کنند. گاه در میان بازار صوفیانی با لباس های سفید و یکدست به اجرای مراسم رقص سماعی نیز می پردانزد که در نوع خود بسیار جذاب است.
بازار فاتح، بازاری محلی
بازار فاتح، بازاری محلی
علاوه بر بازارهای سنتی و ثابت این شهر بزرگ و خوش آب و رنگ، استانبول در طول روزهای هفته شاهد برگزاری چندین بازار روزانه و هفتگی است که حتما نظر هر گردشگری را جلب خواهد کرد. یکی از این بازارها، چهارشنبه بازار وسیع و مشهور بازار فاتح است. بازاری که در منطقه وسیع فاتح در بخش اروپایی استانبول و درست در قلب منطقه تاریخی سلطان احمد و در نزدیکی مسجد تاریخی فاتح برگزار می شود و یکی از چندین بازار قدیمی و محلی این شهر بزرگ است. اگر خود را به این منطقه برسانید در حدود هفت خیابان شناخته شده و اصلی این منطقه در کنار قریب به بیست خیابان و محله فرعی تعداد زیادی از دستفروش ها را در کنار غرفه های ثابت خواهید یافت که به عرضه کالاهای خود مشغولند. در این منطقه بیش از 4500 غرفه برای فروش محصولات مختلف تعبیه می شود که در کنار خیل عظیم دستفروشان شورواشتیاق فراوانی را در این منطقه به وجود می آورند. هرآنچه که فکرش را بکنید در این بازار به چشم می خورد. از لوازم الکترونیک گرفته تا مواد خوراکی، میوه، سبزیجات، زیتون، البسه‌، کیف و کفش، ظروف قدیمی و امروزی و … در آن به چشم می خورد. با حضور در این بازار محلی با زندگی واقعی خیل عظیمی از مردم این سرزمین آشنا خواهید شد. نکته جالب در رابطه با این بازار محلی که در محله چهارشنبه قرار گرفته است تاریخ برپایی آن است که به دوران حکومت روم شرقی و قبل از آغاز حکومت عثمانی باز می گردد و همین امر این بازار را به یکی از قدیمی ترین بازارهای این شهر تاریخی مبدل کرده است. اغلب اجناس این بازار از قیمت مناسب و کیفیت معمولی برخودار هستند.
بازار فیندیک زاده
بازار فیندیک زاده
اگر شما هم علاقه مندید تا اجناس اصل و مارک دار را با قیمتی مناسب پیدا کنید باید حتما سری به بازار فیندیک زاده بزنید. این بازار هم یکی دیگر از بازارهای محلی شهر استانبول است که تنها در روزهای جمعه برگزار می شود. بازار که در محله آکسارای واقع در منطقه فاتح برپا می شود، اغلب محل حضور فروشندگانی است که اجناس مارک داری را که موفق به فروش آن ها نشده اند را با قیمتی پایین تر از نمایندگی خود به فروش می رسانند. البته در میان کالاهای اصل گاه کالاهای تقلبی نیز به چشم می خورد بنابراین حتما حواس خود را جمع کنید و تا می توانید بر سر قیمت چانه بزنید. آنچه اغلب در این بازار کمی مسافرین و گردشگران را آزار می دهد شیب زیاد خیابان ها و کوچه های این منطقه است که حمل بار در آن را کمی سخت تر می کند. قیمت مناسب و کالاهای مارک دار و اصل موجود در این بازار آن را به گزینه ای مناسب برای خرید در این شهر مبدل کرده است. محله آکسارای علاوه بر این بازار محلی مملو از حضور فوشگاه های فروش عمده اقلامی همانند البسه، کیف و کفش است که با قیمتی مناسب عرضه می شود. قیمت مناسب کالاهای عرضه شده در محله آکسارای آن را به یکی از محبوب ترین مراکز خرید مبدل کرده است.
بازار جامعه(بازار اولوس)
بازار جامعه(بازار اولوس)
اولوس نام یکی از محلات شهر استانبول است که محل اولیه برپایی این بازار بوده است اما شکایت تعداد زیادی از ساکنین این منطقه سبب می شود تا این بازار پرطرفدار بالاخره از این منطقه منتقل شود و در یکی دیگر از مناطق تاریخی شهر با نام منطقه اورتاکوی برپا شود. نام این منطقه با نام مسجد تاریخی اورتاکوی پیوند خورده است. اگر مسیر منتهی به مسجد را ادامه دهید به این بازار خواهید رسید. در این بازار انواع اجناس مارک دار و اصل از برندهای مطرح جهانی در کنار اجناس تقلبی به فروش می رسد. آنچه بیشتر در این بازار به چشم می خورد البسه، کیف و کفش چرم و خز در کنار طیف وسیعی از لوازم آرایشی است. قیمت مناسب کالاهای ارائه شده در این بازار نیز آن را در بین اهالی این شهر محبوب کرده است.
بازار باکرکوی
بازار باکرکوی
یکی دیگر از بازارهای محلی مشهور این شهر بازار مشهور منطقه باکرکوی است که در روزهای شنبه برپا می شود. شنبه بازار باکرکوی که بیشتر به قیمت مناسب خود شهره است انواع واقسام کالاها را ارائه می کند. در این بازار شلوغ اجناس مختلفی همانند مواد خوراکی، لوازم خانه، البسه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و .. به فروش می رسد. اگر خوب این بازار را زیرورو کنید می توانید اجناس مارک دار و اصل را هم با قیمتی بسیار مناسب پیدا کنید و با دست پر این بازار هیجان انگیز را ترک کنید. در این بازار اغلب چشمتان به زنانی می افتند که مشغول طبخ نان و یا غذاهای سنتی خوشمزه هستند. اگر به دنبال کباب ها و غذاهای سنتی و محلی استانبول هستید این بازار انتخاب بسیار مناسبی است. نکته دیگر هم اینکه این بازار تقریبا در تمام روزهای هفته برپا می شود و شما می توانید تا قبل از غروب خورشید به گشت و گذار در این بازار بپردازید.
مراکز خرید مدرن
مراکز خرید مدرن
مراکز خرید این شهر تنها به بازارهای محلی خلاصه نمی شود، اگر به دنبال مراکز خرید لوکس و اعیانی هستید می توانید سری به مراکز خریدی همچون مرکز خرید استانبول مال، مرکزخرید آک مرکز، مرکزخریدکانیون استانبول، مرکز خرید جواهر، مرکزخرید مترو سیتی، هیستوریا و یا چندین و چند مال و مرکز خرید بزرگ این شهر زده و اجناسی از مطرح ترین برندهای جهان و برندهای ترکی را در این مراکز خرید بیابید.
سفر زمینی به وان، راه ها و مرزهای خروج
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر