لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> معرفی پارک خورشید مشهد همراه با عکس
امکانات پارک خورشید مشهد

معرفی پارک خورشید مشهد همراه با عکس

کلان‌شهر مشهد هر ساله به دلیل وجود بارگاه مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا میزبان خیل عظیمی از مسافران و زائران است. مسافران در سفر به این شهر علاوه بر زیارت، از جاذبه‌های تفریحی و جاهای دیدنی مشهد نیز بازدید می‌کنند. پارک خورشید مشهد یکی از مکان‌هایی است که می‌توان به همراه خانواده برای گردشی تمام عیار از آن بهره برد.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد پارک کوهستانی خورشید مشهد یکی از پارک‌ های مشهد، محل قرار گیری این جاذبه، امکانات پارک، کافه‌های اين پارک و دیگر خصوصیات مربوط به آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا در مورد این پارک کمتر شناخته شده اطلاعاتی بیشتر کسب کنید.

معرفی پارک خورشید

بام پارک خورشید

هنگام سفر مسافران به مشهد بیشتر مردم پس از زیارت به دنبال مکانی برای گردش و تفریح در این شهر هستند. مکان‌های تفریحی در مشهد در سال‌های اخیر به طرز قابل چشمگیری افزایش پیدا کرده‌اند. پارک خورشید نیز یکی از این جاذبه‌های تفریحی است.

در سال‌های گذشته اغلب ورزشکاران از این جاذبه زیبا به عنوان محلی برای ورزش و تمرین استفاده می‌کردند. اما در سال‌های اخیر و همزمان با اضافه کردن بخش‌های رفاهی متعدد، این مجموعه میزبان بسیاری از خانواده‌ها بوده است.

با توجه به قرارگرفتن این پارک در ارتفاعی بالاتر از شهر، بعضی از مردم این مکان را با نام بام مشهد نیز می‌شناسند. پارک هاشمیه مشهد نیز یکی دیگر از القاب این پارک است؛ به دلیل نزدیکی این پارک کوهستانی از سمت شمال به بلوار هاشمیه بسیاری از افراد از این پارک با نام پارک هاشمیه یاد می‌کنند.

پارک خورشید مشهد کجاست؟

پارک خورشید مشهد کجاست؟

آدرس این پارک اصلاً مسیر سخت و پیچیده‌ای نیست. به خاطر اینکه بسیاری از افراد مشهد در اوقات فراغت خود از این پارک برای گردش و تفریح استفاده می‌کنند به راحتی می‌توانید از ساکنین بومی این شهر آدرس را جویا شوید. اما به طور دقیق اگر بخواهیم آدرسی از این جاذبه زیبا در اختیار شما قرار دهیم این مکان در جنوب غربی مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، کوهسر در فاصله‌ای نزدیک به دانشگاه فردوسی مشهد واقع شده است.

مساحت پارک خورشید

مساحت پارک خورشید

این مکان با مساحتی در حدود ٤٠٠ هکتار بزرگ‌ترین پارک مشهد به شمار می‌رود. پارک خورشید مشهد با قرار گرفتن در ارتفاعی زیاد نسبت به سطح شهر، چشم اندازی زیبا و کم‌نظیر را از شهر مقدس مشهد به شما هدیه می‌دهد.

تفریح خانوادگی در پارک خورشید مشهد

شهربازی کودکان پارک خورشید

اگر ساکن شهر مشهد هستید می‌توانید در اوقات فراغت خود به خصوص روزهای جمعه از تفریح در این پارک لذت ببرید. این پارک تفرجگاهی مناسب با تمام امکانات رفاهی برای گذراندن یک روز کامل به دور از دغدغه‌های روزمره است. اگر هم برای زیارت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به مشهد سفر می‌کنید، حتماً بازدید از این جاذبه را برای ساعتی هم که شده در برنامه گردش خود قرار دهید.

معرفی هتل اترک مشهد - نزدیک ترین هتل به ورودی باب الرضا حرم
ادامه مطلب

پس از اتراق در پارک و خوردن غذای دلخواهتان می‌توانید در مسیر زیبای پارک کوهستانی به پیاده‌روی مشغول شوید یا از مناظر زیبای اطراف عکاسی کنید. لازم به ذکر است که این مکان دارای تیم حراست برای برقراری امنیت خانواده‌ها و داشتن روزی خوش و خرم در کنار یکدیگر است.

آب و هوای مناسب پارک خورشید مشهد

پارک خورشید در یک روز آفتابی زیبا

به دلیل قرار گرفتن این تفریحگاه در ارتفاعی زیاد، این مکان محلی مناسب برای تفریح در فصل گرم تابستان است. هوای شب‌های تابستان این منطقه با وزش نسیمی دل‌انگیز رو به خنکی می‌رود. بنابراین بسیاری از مسافران و ساکنین مشهد برای ساعتی دوری از هوای آلوده و گرم مشهد در تابستان این تفریحگاه را انتخاب می‌کنند.

مسیر دسترسی به پارک خورشید مشهد

مسیر دسترسی به پارک خورشید مشهد

این مجموعه تفریحی در منطقه کوهستانی به نام کوهسر مشهد واقع شده است. برای رفتن به این مکان بسته به سلیقه خود از وسایل نقلیه متفاوتی می‌توانید استفاده کنید. ولی در مجموع پیدا کردن مسیر پارک خورشید مشهد با هر وسیله‌ای کار دشوار و پیچیده‌ای نیست. در ادامه مسیرهای دسترسی با وسایل مختلف را با هم بررسی می‌کنیم:

دسترسی به پارک خورشید با مترو

رفتن به این پارک با وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس بسیار به‌صرفه و راحت‌تر است. یکی از مسیرهای دسترسی با مترو میدان شهدا است. در میدان شهدا می‌توانيد سوار خط دو مترو‌ و پس از دقایقی در ایستگاه شریعتی پیاده شوید. در این ایستگاه سوار خط یک مترو شوید. در ایستگاه مترو هفت تیر که نزدیک‌ترین ايستگاه به پارک خورشيد مشهد است، پیاده شوید. از اینجا به بعد باقی مسیر را باید با اتوبوس طی کنید. اتوبوس‌های خط ٩١ در ایستگاه اتوبوس‌رانی پایانه بوستان خورشید آماده انتقال شما به این پارک زیبا هستند.

دسترسی به پارک خورشید با ماشین شخصی

اگر پس از زیارت امام هشتم قصد رفتن به این جاذبه را دارید باید با خودروی شخصی به فلکه ضد یا میدان ١٥ خرداد بروید. در اولین خروجی به بلوار خرمشهر وارد شوید. پس از طی مسافتی به میدان امام خمینی می‌رسید. در این زمان و در خروجی دوم، بزرگراه شهید قاسم سلیمانی در پیش روی شما است. پس از عبور از این بزرگراه و رسیدن به پل شهید ناصری مسیر بلوار نماز را در پیش بگیرید. در ادامه این بلوار پس از رسیدن به میدان از خروجی صفر آن خارج شوید. پس از طی زمانی اندک این پارک زیبا را مشاهده می‌کنید.

امکانات پارک خورشید مشهد

امکانات پارک خورشید مشهد

زمانی که برای گردش و توقفی کوتاه این پارک را انتخاب می‌کنید علاوه بر بهره‌مندی از آب و هوای فرح‌بخش و وکوهستانی آن از امکانات رفاهی ویژه موجود در پارک نیز می‌توانید استفاده می‌کنید. در این پارک انواعی از امکانات برای راحتی مهمانان در نظر گرفته شده است. اگر برای خوردن یکی از وعده‌های غذایی در این مجموعه تفریحی توقف می‌کنید بهترین مکان برای فراهم کردن غذاهایی مانند کباب، آلاچیق‌های موجود در پارک خورشید مشهد است. در کنار این آلاچیق‌ها مکانی ویژه برای طبخ و کباب مواد غذایی تعبیه شده است.

از دیگر امکانات موجود در این پارک می‌توان به زمین فوتبال استاندارد آن اشاره کرد. در این زمین به همراه خانواده یا دوستان می‌توانید ساعتی را به انجام این بازی هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی اختصاص دهید. اگر هم اهل دوچرخه سواری هستید، پیست دو‌چرخه‌سواری ویژه‌ای برای این کار در اختیار علاقه‌مندان به این ورزش مفرح است.

هتل های مشهد برای ماه عسل
ادامه مطلب

بام خورشید مشهد

در ضمن اگر هنگام گردش در این مکان کودکان خود را نیز به همراه دارید اصلاً جای نگرانی برای سرگرمی آنها نیست. در این مکان دو زمین بازی مخصوص کودکان وجود دارد. در اولین زمین وسایل سرگرم‌کننده کودکان در نظر گرفته شده وزمین دوم اختصاص به بادبادک‌بازی و به پرواز در آوردن بادبادک‌ها دارد. از دیگر بازی‌های هیجان انگیز در این پارک برای سرگرمی می‌توان بولینگ، لیزرتگ، مجموعه هیجانی اتاق فرار و زمین کبدی استاندارد را نام برد.

علاوه بر این موارد، در پارک خورشید مشهد امکانات رفاهی دیگری نیز مانند سرویس بهداشتی و آبخوری برای استفاده مهمانان پارک اختصاص یافته است. ناگفته نماند اگر به هنگام گردش در پارک، غذا به همراه ندارید می‌توانید دریکی ازرستوران، کافی‌شاپ یا بوفه‌های متنوع این پارک غذای و نوشیدنی مورد دلخواه خود را میل کنید.

بخش کوهستانی کوهستان پارک خورشید

لازم به ذکر است که اگر از خودروی شخصی برای آمدن به این مکان استفاده می‌کنید بهتراست بدانید پارکینگ پارک هاشمیه مشهد با ظرفیتی زیاد (در حدود ٣٠٠٠ خودرو) در اختیار شما برای پارک و نگهداری وسایل نقلیه است. خلاصه اینکه این مجموعه تفریحی پارکی کامل از نظر امکانات رفاهی و مکانی مناسب برای گردشی لذت‌بخش در شهر مشهد است.

چه آینده‌ای در انتظار پارک خورشید مشهد است؟

طبیعت زیبای پارک خورشید مشهد

این پارک با فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب اوقاتی شاد و مفرح را برای مهمانان رقم می‌زند. اما مطمئناً شهرداری مشهد به امکانات رفاهی موجود بسنده نمی‌کند و رو به روز سعی در اضافه کردن و به‌روز کردن تجهیزات و خدمات پارک دارد. برنامه‌هایی که شهرداری این منطقه در آینده‌ای نه چندان دور برای تجهیز بیشتر این مکان در نظر دارد شامل:

  • احداث باغ خاطرات
  • موزه اساطیر
  • شهر برفی
  • باغ پرندگان
  • پارک پینت بال
  • باغ مخصوص کودکان
  • پلانتاریوم
  • پارک مخصوص خانواده
  • دره گل‌های وحشی و…

می‌شود. با اضافه کردن این امکانات به پارک خورشید مشهد مسلماً مسافران و گردشگران بیشتری این مکان را به عنوان محلی برای استراحت و تفریح انتخاب می‌کنند.

کافه پارک خورشید مشهد

پارک خورشید مشهد در زمستان

فرقی نمی‌کند چه زمانی را برای رفتن به این پارک انتخاب می‌کنید. در کافه‌های این مجموعه گردشگری، همواره محیطی آرام و دنج را تجربه خواهید کرد. کافه‌های موجود در این پارک با قرار گرفتن در ارتفاعی بالاتر از شهر مشهد چشم‌اندازی زیبا از خیابان‌ها و سطح شهر را به شما هدیه می‌دهند.

در این کافه‌ها که انواعی از نوشیدنی‌های مختلف سرو می‌شود می‌توانید خود را مهمان میان‌وعده‌ای لذیذ و قهوه‌ای داغ و خوش عطر و بو کنید یا به گپ و گفتی صمیمانه و لذت‌بخش با دوستان و همراهان خود مشغول شوید. ناگفته نماند مهمان اکثر این کافه‌ها افرادی هستند که لحظاتی بودن در مکانی آرام و به دور از هیاهوی شهر را ترجیح می‌دهند.

رستوران پارک خورشید

در پارک خورشید مشهد انواعی از رستوران‌های مختلف برای پذیرایی از شما وجود دارد. در هر کدام از این رستوران‌ها غذاهای سنتی یا فست‌خود با توجه به نیاز مشتریان طبخ می‌شود. بسته به اینکه چه غذا و چه طعمی را می‌پسندید می‌توانید هر کدام از این سالن‌های غذاخوری را برای خوردن غذای دلخواهتان در فضایی دلنشین با چشم‌اندازی زیبا انتخاب کنید.

مجتمع تجاری کیان سنتر 1 و 2 مشهد
ادامه مطلب

جاهای دیدنی اطراف پارک خورشید مشهد

مجموعه تفریحی کوهسر

یکی از مکان‌های دیدنی با امکانات رفاهی مناسب در نزدیکی این مکان تفریحی، مجموعه تفریحی کوهسر است. این مجموعه تفریحی فاصله‌ای بسیار کوتاه (چهار دقیقه با خودرو) با این پارک دارد. لازم به ذکر است که از لحاظ موقعیت دقیق جغرافیایی این جاذبه تفریحی را می‌توانید در انتهای بلوار هاشمیه مابین هاشمیه ٦٠ و ٦٢ مشاهده کنید.

پارک لاله

یکی از دیدنی‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد پارک زیبای لاله است. از پارک خورشید با صرف زمانی ١٠ دقیقه‌ای با خودرو می‌توانید به پارک لاله برسید. در این پارک نیز به مانند پارک خورشید امکانات تفریحی و خدمات رفاهی بسیاری برای لحظاتی استراحت و تفریح خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

کوه‌های آب و برق مشهد

در فاصله ٤٥ دقیقه‌ای از پارک خورشید مشهد کوه‌هایی زیبا برای تفریح با نام کوه‌های آب و برق وجود دارد. نام دیگر این کوه‌ها بابا کوه است. اگر علاقه‌مند به ساعتی کوهنوردی به همراه خانواده هستید این کوه‌ها با طبیعت زیبا و آب و هوایی مطبوع، مکانی مناسب برای یک کوه‌نوردی دسته‌جمعی هستند.

همچنین در این منطقه امکانات رفاهی بسیاری مانند پارکینگ، وسایل بازی کودکان و… در اختیار مهمانان عزیز قرار می‌گیرد. از دیگر جاهای دیدنی اطراف این پارک می‌توان به کوه پارک مشهد اشاره کرد.

بهترین زمان بازدید از پارک خورشید مشهد

بام خورشید در روز

این مجموعه در تمام فصول سال زیبایی مخصوص به خود را دارد. اغلب مردم ترجیح می‌دهند فصول بهار و تابستان را برای سپری کردن اوقات فراغت خود در این پارک انتخاب کنند. هر چند فصل بهار و تابستان در میان بازدید‌كننده‌گان از طرفداران بيشتری برخوردار است اما پاییز هزار رنگ نیز جلوه‌ای خاص و كم‌نظیر در اين مکان به نمايش می‌گذارد.

از اين رو بسياری از افراد عاشق رنگ‌های گرم پاییزی، ترجيح می‌دهند زمان خلوت‌تر اين فصل را برای تفريح در پارک خورشيد مشهد انتخاب كننند. با توجه به واقع شدن این پارک در ارتفاعات بالاتر، فصل زمستان زمانی بسيار سرد برای گردش در اين مجموعه است. هر چند از زيبايی درختان سفيد پوش شده و خلوت آرامش‌بخش پارک به راحتی نمی‌توان عبور كرد.

پس نتیجه می‌گیریم بهترین زمان بازدید و گردش در این پارک زیبا فصول بهار و تابستان یا عبارتی دیگر ٦ ماه اول سال می‌باشد.

ساعت كاری پارک خورشید مشهد

هر روز هفته و به صورت شبانه‌روزی می‌توانید از پارک کوهستانی خورشید مشهد بازدید کنید.

جمع‌بندی

مشهد با داشتن جاذبه‌های متعدد همواره میزبان تعداد زیادی از مهمانان است. پارک کوهشار و پارک خورشید مشهد یکی از جاذبه‌های تفریحی و تفرجگاهی مناسب برای تفریحی خانوادگی در کنار دوستان و عزیزان است. در این مطلب سعی کردیم تا در مورد امکانات موجود در پارک هاشمیه مشهد، مسیر دسترسی به این جاذبه و سایر ویژگی‌های مربوط به آن صحبت کنیم. امید است توانسته باشیم آگاهی و اطلاعات شما را در مورد این مکان دیدنی مشهد افزایش دهیم.

3/5 - (7 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر