لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار درزو عسلویه
آبشار درزو عسلویه

آبشار درزو عسلویه

معمولا با شنیدن نام عسلویه به یاد دکل ‌های نفتی و گازی و آبی و هوایی بسیار گرم می افتیم. اما جالب است بدانید که عسلویه یک شهر ساحلی در استان بوشهر است که از وجود جاذبه های دیدنی بسیاری از جمله یک پارک ساحلی زیبا بهره می برد. شهر عسلویه یا به عبارتی بندر عسلویه در جنوبی ‌ترین نقطه ی ایران قرار گرفته است. این شهر در گوشه و کنار خود دارای جاذبه هایی است که شاید نظیر آنها در هیچ کجای دیگر از دنیا یافت نشود. از جمله ی این جاهای دیدنی عسلویه، آبشار درزو است که در نزدیکی روستای اخند عسلویه واقع شده است و همواره مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان گرامی می باشد.
طبیعت اطراف این آبشار به قدری زیبا است که باور وجود آن در استان گرم بوشهر کار دشواری است اما زمانی که شخصا به دیدنش بروید باور می کنید که خداوند تعالی حتی در مناطق بسیار گرم هم نشانه هایی از ابادانی را قرار داده است و طبیعت را برای اهالی منطقه شاداب گردانیده است.

شهر عسلویه علاوه بر وجود جاذبه های دیدنی دارای هتل های بسیار خوبی هم می باشد. مورد اول هتل آپارتمان رمیله عسلویه است که در ورودي شهر از سمت بيدخون – بلوار شهدا قرار دارد. این هتل اپارتمان دو ستاره دارای 4 طبقه شامل 33 باب اتاق اقامتی است و در فاصله ی 2 کیلومتری از ساحل دریا واقع شده است. مورد بعدی هتل ریم رام عسلویه است که این نیز در خیابان وحدت – حد فاصل میدان لنج و میدان محمد رسول الله – مقابل رستوران تبریزی واقع شده است. هتل ریم رام عسلویه دارای 57 باب اتاق اقامتی است که در دو طبقه ی همکف و اول قرار داده شده اند. این هتل چهار ستاره در مرکز شهر واقع شده است و تا اسکله ی بندر عسلویه حدود 5/1 کیلومتر فاصله دارد. از جمله مزایای این هتل بهره مندی از امکانات تفریحی مانند استخر روباز و جت اسکی است. برای رزرو یکی از هتل های عسلویه تنها کافی است وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید و از طریق این سایت اقدام کنید تا علاوه بر انجام رزروی آسان از تخفیف هم بهره مند گردید.
آبشار درزو عسلویه
معرفی کلی
شهر عسلویه به عنوان یکی از شهرهایی که تفریح و گردش در آن مقداری دور از ذهن به نظر می رسد دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است. از جمله ی اینها می توان به خلیج نایبند به عنوان یکی از مهمترین دیدنی های عسلویه، سد بستانو در جوار روستای ساحلی بستانو، پارک ساحلی نخل نقی در مجاورت ساحل و اسکله ی شهر نخل نقی با رستوران، کافی ‌شاپ، اسکله ی ماهی گیری و امکان بازی کودکان و … اشاره کرد که هر یک در جایگاه خود زیبا و تماشایی است. از جمله جاذبه های عسلویه آبشاری به نام آبشار درزو است که یکی از جاذبه های گردشگری روستای اخند از شهر عسلویه به شمار می رود. این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان عسلویه در استان بوشهر واقع در جنوب ایران است. آبشار درزو در دامنه ی کوهی با همین نام قرار دارد. این کوه از ارتفاعات شمالی روستای اخند می باشد. آب ابشار درزو از کوه درزو سرچشمه می گیرد. این آبشار در جوار چشمه ای بسیار زیبا و طبیعتی بکر و دست نخورده واقع شده است و سالانه عده ی زیادی از گردشگران و دوست داران طبیعت را به سمت خود فرا می خواند تا برای چند صباحی هم که شده در دل طبیعت قرار بگیرند و آرامش از دست رفته ی خود بر اثر کار روزانه و مشغله های زندگی شهری را به دست آورند. مسیر رسیدن به آبشار درزو یکی سخت ترین مسیرهای گردشگری منطقه ی اخند است اما چهره ی زیبای ابشار شوق رسیدن به آن را در دل ها می اندازد و سختی راه را برای همگام سهل و ساده می کند. از جمله جذابیت های این منطقه وجود گونه های گیاهی منحصر به فرد فراوان مخصوصا در اطراف چشمه و آبشار است که بر زیبایی طبيعت بكر آن می افزاید و آن را بیش از پیش محبوب دل طبیعت گردان می کند.
آبشار درزو عسلویه
عسلویه ساحل زیبایی دارد اما وجود پدیده ای مانند آبشار درزو در نزدیکی آن واقعا جالب و باورنکردنی است. برای رسیدن به ابشار درزو باید حدود یک ساعت و نیم در یک رودخانه پیاده ‌روی کنیم و لازم به ذکر است که برای تشخیص مسیر به یک راهنمای محلی نیاز داریم تا راه را گم نکنیم. آنچه در نهایت انتظار ما را می کشد چشمه و آبشار و تنگه ‌ای است که شبیه به تنگه ی چاهکوه جزیره ی قشم است. از جمله جاذبه هایی که در کنار بازدید از آبشار درزو می توانید از آنها هم دیدن کنید روستای دهنو در ۴ کیلومتری شمال روستای اخند است که این نیز مانند اخند دیدنی و تماشایی است.
آبشار درزو عسلویه
نحوه ی سفر به عسلویه
فاصله ی زمینی بوشهر تا تهران حدود ۱۲۰۰ کیلومتر است، پس بهترین گزینه برای سفر از تهران به بوشهر سفر با هواپیما است. البته این در حالی است که فاصله هوایی بوشهر تا تهران نیز کم نیست و مسافتی حدود ۷۵۰ کیلومتر را در بر می گیرد. لازم به ذکر است که فرودگاه بوشهر تقریبا همه روزه علاوه بر تهران به مقصد بیشتر شهرهای بزرگ ایران پرواز دارد. خبر خوب اینکه استان بوشهر علاوه بر فرودگاه بوشهر که در مرکز آن یعنی شهر بوشهر واقع شده است دارای چند فرودگاه دیگر نیز می باشد که در شهرهای عسلویه، خارک و جم قرار گرفته اند و همه روزه عده ی زیادی از مسافران را حمل و نقل می کنند. لذا می توانید برای سفر به عسلویه و دیدن از آن به صورت مستقیم با هواپیما راهی این شهر شوید و از دیدن جاذبه هایی که فکرش را هم نمی کردید در عسلویه وجود داشته باشد لذت ببرید. فرودگاه عسلویه تنها 6 کیلومتر با شهر فاصله دارد و از آن به مقصد بیشتر شهرهای ایران هواپیما موجود است.
در این میان عده ای هستند که برای مسافرت به بوشهر مسیر زمینی را ترجیح می دهند. بهترین مسیر برای رسیدن به بوشهر از تهران، مسیر تهران – شیراز – بوشهر است. البته این دسته از افراد مسیر دومی نیز پیش روی دارند که شامل شهرهای بوشهر – برازجان – بندر گناوه – بندر ماهشهر – اهواز می باشد. هر چند بهترین کار سفر با هواپیما به مقصد عسلویه است اما سفر زمینی هم می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.
آبشار درزو عسلویه
حال اگر بخواهید با قطار سفر کنید برای رسیدن به بوشهر و عسلویه بایستی سوار قطارهایی شوید که مقصدشان شهر شیراز است سپس با اتوبوس خود را به بوشهر برسانید. از شهر بوشهر تا بندر کنگان نیز می توانید با تاکسی بروید. البته این مسیر حدود ۲ ساعت طول می کشد. از بندر کنگان تا عسلویه نیز باید تاکسی دربست بگیرید.
آبشار درزو عسلویه
تفریح و گردش در کنار آبشار درزو عسلویه
با توجه به چهره ی زیبای آبشار درزو و طبیعت بی نظیری که در اطراف آن وجود دارد یکی از بهترین تفریحاتی که می توان در جوار آن انجام داد گرفتن عکس های یادگاری است. این تصاویر بعدها می تواند تداعی کننده ی خاطرات خوب سفر به عسلویه باشد و برای همیشه به یادگار بماند. پس دوربین خود را بردارید و از صحنه های جالبی که در مقابل چشمانتان قرار دارد عکس بگیرید.
آبشار درزو عسلویه
تفریح دوم شنا است. ابشار درزو در پای خود دارای حوضچه ی بسیار زیبا و پرآبی است که محل مناسبی برای شنا کردن و اب تنی است. با توجه به گرمای هوا در این منطقه قطعا شنا در این حوضچه می تواند حس خوبی داشته باشد و حسابی حال و هوای آدمی را عوض کند. البته این تنها در صورتی است که در شنا کردن ماهر باشید و تا حدی با اصول کوهنوردی اشنایی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید اما حتی اگر اهل شنا کردن در محیط سرباز نیستید می توانید از خنکای آبشار و قطرات آبی که در هوا پراکنده می شود لذت ببرید.

گنبد نمکی جاشک بوشهر، قصه موجودات ناشناخته
ادامه مطلب

 

3.6/5 - (7 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر