لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> قدیمی‌ترین هتل‌های ایران
قدیمی‌ترین هتل‌های ایران

قدیمی‌ترین هتل‌های ایران

گردشگرانی که به تاریخ علاقه مند هستند، یا افرادی که در هر سفر در پی یافتن نوستالژی می باشند، ترجیح می دهند که به جای اقامت در یک هتل مجلل و مدرن، استراحت در هتلی قدیمی و تاریخی را انتخاب کنند. آنها با این انتخاب هم می توانند محلی مناسب برای استراحت در اختیار داشته باشند و هم از یک مکان تاریخی بازدید کنند. هتل ها در زمان های گذشته به صورت کنونی نبودند. معمولاً کاروانسراهایی در مسیر راه مسافران بودند که برای آنها جای خواب و محل استراحتی برای چارپایان آنها فراهم می کردند. علاوه بر کاروانسراها، هتل های قدیمی، معروف و محبوب دیگری نیز به صورت انگشت شمار در برخی شهرها ساخته شده بودند که در سطحی عالی در زمان خود به مهمانان داخلی و خارجی خدمات ارائه می دادند. در این مطلب تعدادی از قدیمی ترین هتل های ایران را به شما معرفی می نماییم.

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی یا شاه عباسی، دارای قدمتی 300 ساله است. این هتل که دارای معماری باشکوه و اصیل ایرانی است، از دوران صفوی به یادگار مانده است. جهانگردان حرفه ای این هتل را به نام زیباترین هتل جهان خوانده اند. شاه سلطان حسین صفوی در سال 1106 دستور ساخت این کاروانسرا را داد و آن را به مادر خود هدیه کرد. به همین دلیل به هتل عباسی، در زمان های گذشته، کاروانسرای مادرشاه نیز گفته می شد.
این هتل از یک سادگی دلنشین و فضایی دلباز برخوردار است. تعدادی از اتاق های این هتل مشرق به باغ هستند و نمای شگفت انگیزی از گنبد مدرسه چهارباغ را در مقابل دیدگان مهمانان خود قرار می دهند. در فصل هایی که پیک مسافر در اصفهان وجود دارد، هتل شاه عباسی روزانه از 80 الی 90 مسافر خارجی میزبانی می کند. هتل عباسی در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان، در خیابان آمادگاه قرار دارد. برای رزرو هتل عباسی می توانید به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نمایید.
گرند هتل تهران

گرند هتل در خیابان لاله زار تهران قرار دارد و یکی از قدیمی ترین هتل های ایران بود. این هتل در زمان قاجار و به دست باقرخان، یک مهاجر قفقازی، تأسیس شد و از نخستین مکان های پذیرایی به سبکی متفاوت از مسافرخانه ها و اقامتگاه های سنتی آن زمان بود. پذیرایی در این هتل به سبک پذیرایی در هتل های اروپایی صورت می گرفت. در دهه پنجاه هر زمان مهمانی سرشناس از خارج از کشور به تهران سفر می کرد، بهترین مکانی که برای اقامت وی در نظر گرفته می شد، گرند هتل بود. در نزدیکی هتل در خیابان معروف لاله زار تهران، شعرخوانی های عارف قزوینی، اجرای نمایشنامه میرزاده عشقی و اجراهایی از قمرالملوک و روح انگیز صورت می گرفت و حال و هوای این محله و هتل را متفاوت می ساخت. گراند هتل پس از دوران محمدرضا شاه از رونق افتاد و تعطیل شد. امروزه این هتل که عمارتی تاریخی است، تبدیل به یک انباری شده است.
هتل قدیم رامسر
1683378540 558 قدیمی‌ترین هتل‌های ایران

هتل رامسر، یک هتل قدیمی و یکی از رویایی ترین هتل هایی است که هر کسی ممکن است در طول زندگی خود در آن اقامت کند. این هتل در مکانی شگفت انگیز میان جنگل و دریا و کوه دارد و چشم اندازی حیرت انگیز را در اطراف آن می توان مشاهده نمود. هتل رامسر هتلی بزرگ است که در سال 1312 تأسیس شد. مقامات نزدیک دربار در دوران پهلوی به این هتل توجهی ویژه داشتند و در زمان اقامت خود از چشمه ای آب گرم خصوصی نزدیک آن استفاده می کردند. این هتل یکی از میراث ملی است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

هتل پارس، مشهد
هتل پارس هتل پارس یکی از قدیمی ترین هتل های ایران است که در حال حاضر نیز فعال می باشد. این هتل در ابتدای دوران قاجار ساخته شد. فردی به نام امین در سال 1316 این هتل را طراحی کرد و ساخت آن به دست یک معمار روسی صورت گرفت. این معمار بنای هتل را به سبک بناهای روسی ساخت. صاحب اصلی هتل نیز برای هتلداری، از شیوه های پذیرایی کشورهای غربی الگو گرفت. پس از سالها، شخصی به نام مجاور توسی مالک هتل شد و تاکنون نیز اداره این هتل به دست همین خانواده صورت می گیرد. از ویژگی های این هتل آجرکاری برجسته در نمای ظاهری آن است. در طبقه پایین هتل یک چایخانه سنتی دلنشین با فضایی آرام و زیبا دایر است. در سال های اخیر اندکی بازسازی بر روی این هتل انجام شده است ولی بنای اصلی آن همانند گذشته حفظ و نگهداری شده است.

این هتل در خیابان امام خمینی مشهد واقع شده و فاصله کمی تا حرم امام رضا، راه آهن و فرودگاه این شهر دارد.

هتل والی یزد
هتل والی

هتل والی در شهر توریستی یزد قرار گرفته است. این هتل 400 سال قدمت دارد و در دوران صوفیه ساخته شده است. از ویژگی های این هتل وجود سردابی 400 ساله است. این هتل در قسمت تاریخی شهر یزد قرار گرفته است، دارای فضایی سنتی و آرام است و غذاهای سنتی ایرانی در آن سرو می شود. تمامی این عوامل لحظاتی به یادماندنی و لذت بخش را برای مهمانان این هتل خلق می کند. هتل والی دارای دو حیات اندرونی و بیرونی است. اتاق ها و رستوران در حیاط اندرونی قرار دارند. در پشت پام این هتل یک چایخانه سنتی دنج تعبیه شده است. برای رزرو اتاق در هتل والی یزد می توانید به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نمایید.

با رزرو هتل اسپیناس پالاس به کدام جاذبه‌های تهران نزدیک می‌شویم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر