لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 12 اپلیكیشن رایگان ویژه مسافرت كه بایستی برای سفر بعدی در گوشی تلفن خود داشته باشید
12 اپلیكیشن رایگان ویژه مسافرت كه بایستی برای سفر بعدی در گوشی تلفن خود داشته باشید

12 اپلیكیشن رایگان ویژه مسافرت كه بایستی برای سفر بعدی در گوشی تلفن خود داشته باشید

با وجود بیش از یك میلیون اپلیكیشن مختلفِ در دسترس برای سیستم های عامل اندروید و آیفون، تمایز قائل شدن بین برنامه های خوب و بد كار ساده ای نیست. این موضوع در حوزه مسافرت و گردشگری نیز مانند دیگر حوزه ها و زمینه ها صادق است – در حالی كه برخی از برنامه های كاربردی حقیقتاً كیفیت سفر و تعطیلات شما را بهبود می بخشند، بسیاری دیگر از آنها، حتی ارزش زمانی كه برای دانلود كردنشان می گذارید را هم ندارند.
در آیتم هفتم همین مطلب خواهید دید كه نرم افزار ویرایش عكس معرفی شده چقدر می تواند شما را برای به اشتراك گذاشتن عكس های بسیار زیبا یاری برساند، البته نباید فراموش كرد كه چشم اندازهای زیبای طبیعی، خود جزئی جدا نشدنی از این تصاویر فوق العاده هستند، مثلاً می توانید با رزرو هتل بام سبز رامسر، قدم در مناطق بهشت گونه گذاشته و عكس های یادگاری بسیار دیدنی را تهیه نمایید.
در این مطلب دوازده اپلیكیشن سفر كه كاملاً ارزش دانلود كردن را بر روی گوشی تلفن همراه یا تبلت دارند، معرفی می گردند. همه این برنامه های كاربردی، برای حداقل سیستم های عامل آی. او. اس. یا اندروید قابل دسترس هستند.
1 از 12 – ترجمه گوگل

اگر به جایی سفر می كنید كه با زبان آنجا آشنایی ندارید، آنگاه پی به ارزش اپلیكیشن رایگان ترجمه زبان گوگل خواهید برد. خیلی آسان، كلماتی كه نیاز دارید ترجمه شوند را در آن تایپ كنید، زبان هدف را انتخاب كنید و ادامه دهید.
همچنین گزینه ای برای شما مهیا گشته كه می توانید عكس بگیرید، از دستخط استفاده كنید یا حتی یك عبارت را به صورت شفاهی بیان كنید و متن ترجمه را داشته باشید و (در برخی موارد) به صورت صوتی هم برای شما خوانده شود.
مفیدترین امكان موجود این است كه می توانید یك پكیج زبانی را پیش از عزیمت دانلود كنید. این یعنی اینكه حتی برای تایپ كردن عبارت هایتان، نیازی به اتصال به اینترنت نیز ندارید – و ویژگی مهم برای مسافران بین المللی كه ممكن است نتوانند به اینترنت موبایل وصل شوند، همین ویژگی می باشد.
البته با رزرو هتل های تبریز، می توانید در تمام آنها به اینترنت رایگان متصل گردید و از امكانات آنلاین اپلیكیشن های تلفن همراه بهره كافی را ببرید.
2 از 12 – ایكس ای كارِنسی (تبدیلگر واحد پولی)

انواع مختلفی از اپلیكیشن های تبدیلگر واحدهای پولی وجود دارند، اما مدت زمان طولانی است كه اپلیكیشن ایكس. ای. جزء بهترین هاست. انواع واحد های پولی مانند دلار، پزو و بات را كه می خواهید تبدیل كنید، انتخاب كرده و سپس یكی را كه می خواهید در حال حاضر مورد استفاده قرار دهید، برگزینید. مبلغی را وارد كنید، و به این ترتیب نرخ برابری در تمام واحدهای پولی بر روی صفحه نمایش نقش می بندند.
این روشی سریع و آسان است، و بدین شكل هنگام مواجه شدن با واحدهای پولی ناآشنا، باعث صرفه جویی زیادی می گردد. اپلیكیشن مورد بحث برای تبدیل واحدهای پولی به یكدیگر نیاز به اینترنت ندارد، اما اولین مرتبه و هنگامی كه واحدهای پولی را انتخاب می نمایید، بایستی به اینترنت متصل باشید.
3 از 12 – نقشه وای- فای

این نقشه با مرور و به اصطلاح اسكن كردن محیط اطراف و مراجعه به دیتابیسی متشكل از 100.000.000 نقطه مهم كه توسط هفت میلیون كاربر به روزرسانی می گردند، این امكان را برای شما فراهم می آورد كه نزدیك ترین نقطه های اتصال به اینترنت وای فای را بشناسید.
این اپلیكیشن مشتمل بر كلمه عبورهایی است كه ممكن است نیاز باشد. نسخه های رایگان این برنامه هر شبكه ای را كه در شعاع كمی كمتر از یك مایل از موقعیت مكانی جاری شما یا یك موقعیت مورد جستجو باشد را نشان می دهد، حال آنكه نسخه های قابل خریداری، به شما این امكان را می دهند كه نقشه وای فای تمام شهر را از قبل و برای استفاده به صورت آفلاین بارگیری نمایید.
4 از 12 – تریپیت

این برنامه جزء مشهورترین اپلیكیشن های فعال در زمینه سفر می باشد، البته به دلایلی خوب. این سرویس پیگیری پیچیده ترین برنامه های سفر را آسان می كند، بدون اینكه نیازی به تایپ دستی جزئیات همه پروازها، هتل ها، و كرایه خودروها وجود داشته باشد.
در صورتیكه رزرو به صورت آنلاین انجام گرفته باشد، تنها كار مورد نیاز، ارسال ایمیل تأییدیه است و در بسیاری از موارد، خود اپلیكیشن تریپیت به صورت خودكار آن را شناسایی كرده و برنامه سفر شما را به روز رسانی می نماید.
زمانی كه این كار انجام شد، اپلیكیشن را باز كنید و اجازه دهید تا آخرین به روز رسانی ها را بارگیری نماید. پس از آن، می توانید بدون اتصال به اینترنت، به برنامه سفر خود دسترسی داشته باشید.
یك نسخه قابل خریداری (49 دلار به ازای هر سال) همراه با ویژگی های اضافه تر نیز وجود دارد، اما امكانات نسخه رایگان برای بسیاری از مردم می تواند كافی باشد.
5 از 12 – تریپوسو
تریپوسو
این اپلیكیشن با دریافت اطلاعات از وب سایت هایی با منابع قوی مانند ویكی تراول، ویكی پدیا و بسیاری دیگر از سایت ها، همه این اطلاعات دریافتی را تبدیل به یك راهنمای آفلاین مفید می نماید. به دلیل اینكه اطلاعات بسیاری برای برخی از مقاصد بزرگتر موجود هستند، فراموش نكنید كه اپلیكیشن را قبل از ترك منزل، دانلود كرده باشید.
پیشنهاداتی در زمینه فعالیت ها، هتل ها، رستوران ها و غیره همراه با نقشه ها و مسیرهای دسترسی به شما ارائه می گردند.
6 از 12 – نقشه گوگل

نقشه گوگل به سادگی لقب بهترین اپلیكیشن مسیریابی در گوشی های تلفن همراه را به خود اختصاص داده است و برنامه ای می باشد كه شما احتمالاً هر روز برای یافتن مسیرهایتان از آن بهره خواهید جست.
با این كه برای یافتن موقعیت های جغرافیایی جدید به اینترنت نیاز خواهید داشت، اما می توانید تعداد نامحدودی از نقشه ها را ذخیره نمایید تا بتوانید بعداً و به صورت آفلاین از آنها استفاده كنید. سیستم جی. پی. اس در گوشی یا تبلت بدون سیگنال سلولی هم می تواند بكار برود و حتی می توانید مسیرهای رانندگی یا ترانزیت عمومی را بدون اتصال به اینترنت دریافت نمایید.
7 از 12 – اسنپ سید
 اسنپ سید
كمی طول می كشد تا به استفاده آسان از این اپلیكیشن عادت كنید، اما بعد از اینكه مسلط شدید، می تواند به عنوان بهترین نرم افزار ویرایش عكس در تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد. اگر غروب آفتاب در تصویر شما كمی محو است، اگر افق در عكس شما هم سطح با افق در عالم واقع نیست یا هر تصویر مشكل دار دیگری كه، قبل از به اشتراك گذاری و برانگیختن احساس حسادت دوستانتان در فیسبوك، نیاز دارد كمی در آن تغییر داده شود، پس این همان اپلیكیشنی است كه باید مورد استفاده قرار گیرد.
مطمئناً این نرم افزار دارای فیلترهای آماده بسیاری است – اما زمانی كه فراگرفتید كه چگونه از آن استفاده نمایید، به احتمال زیاد نیازی به این فیلترهای پیش فرض نخواهید داشت.
8 از 12 – سیت اور اسكوات

این مسئله به شكلی نیست كه اغلب اوقات در مورد آن حرف زده شود، اما بعضی وقت ها و هنگامی كه به مسافرت می روید، دانستن اینكه نزدیك ترین توالت عمومی كجاست، می تواند حیاتی و مهم باشد. سیت اور اسكوات كه حقیقتاً اسم مناسبی است كه بر روی این برنامه گذاشته شده است، دقیقاً همین كار را برای شما انجام می دهد، به طوری كه یك دیتا بیس مشتمل بر 100.000 توالت كه توسط كاربران برای نشان دادن نزدیك ترین توالت ها به شما به شكل سیت (خوب) یا اسكوات (بد) رتبه بندی گردیده اند را اسكن می كند.
این چیزی نیست كه هر روز به آن نیاز داشته باشید، اما زمانی كه به آن احتیاج پیدا كنید، واقعاً به آن احتیاج خواهید داشت…
9 از 12 – تریپ ادوایزر
تریپ ادوایزر
شكی نیست زمانی كه نوبت به بررسی نظرات كاربران در مورد جاذبه ها و تسهیلات اقامتگاهی می رسد، تریپ ادوایزر تنها اپلیكیشن موجود برای استفاده می باشد. همچنین انجمن های آن، اطلاعاتی غنی و پربار را در مورد مقاصد گردشگری در سراسر جهان برای كاربران فراهم آورده اند.
اپلیكیشن مزبور تقریباً تمام اطلاعات در دسترس بر روی وب سایت را منعكس می نماید، اطلاعاتی شامل دسترسی به انجمن ها و همگام سازی صفحات علامت گذاری شده (بوك مارك) بین نسخه وب و نسخه اپلیكیشنی.
متأسفانه نمی توان از این برنامه به صورت آفلاین بهره برد، اگرچه این شركت راهنماهای شهری رایگان متعددی را برای دانلود كردن ارائه نموده است.
10 از 12 – پاكت

اپلیكیشن های آفلاین مختلف و متعددی در زمینه مطالعه در دسترس هستند، و پاكت یكی از بهترین هاست. مقاله ها و مطالب بسیاری را همراه با هرگونه اطلاعاتی كه درباره مقصدتان نیاز دارید، در طول سفر در گوشی خود ذخیره نمایید – مانند جاذبه ها، جزئیات رزرواسیون، پیشنهادات رستورانی – و نكته اینكه به همه اینها بدون نیاز به اتصال اینترنتی دسترسی داشته باشید.
صفحات اینترنتی می توانند از هر كامپیوتر، تبلت و یا گوشی تلفنی كه در آن وارد حساب كاربری خود شده باشید، قابل دسترس باشند و به این ترتیب به شكل خودكار در گوشی، آنها را همگام سازی نمایید.
11 از 12 – لانج بادی
لانج بادی
وقتی نوبت به قسمت های ناخوشایند از تجربه سفر می رسد، نادیده گرفتن تأخیرها و توقف های گسترده و طولانی كار بسیار مشكلی خواهد بود. سالن های استراحت فرودگاهی، مكانی آرامش بخش در میان تمام این ناخوشی ها و ناملایمات می باشند – و یا حداقل، هدف از ایجاد آنها همین است.
با در نظر گرفتن این مهم كه همه سالن های استراحت فرودگاهی مثل هم ساخته نشده اند، اپلیكیشن لانج بادی ایجاد شده تا نظرات و اطلاعات جزئی مفیدی را در ارتباط با صدها سالن استراحت در سراسر جهان در اختیار كاربران قرار دهد. چه با روش عضویت از طریق شركت هواپیمائی وارد این اپلیكیشن شده باشید، چه با خرید بلیط كلاس بیزینس و یا برنامه های مستقل دیگر، این برنامه برای انتخاب بهترین مكان برای گذراندن زمانتان بسیار با ارزش و گرانبهاست.
اگر از روش های دیگر به این برنامه دسترسی ندارید، لانج بادی این امكان را فراهم می كند كه استفاده از این تسهیلات را به صورت روزانه مستقیماً از طریق اپلیكیشن انجام دهید – و این قطعاً در مقایسه با ساعت ها نشستن بر روی زمین در فرودگاه بین المللی لس آنجلس (ال. ای. ایكس.) گزینه ای بسیار بهتر می باشد!
12 از 12 – كمك های اولیه صلیب سرخ امریكا (آمریكن رِد كراس فرست اِید)

حتی در طول تعطیلات و در مسافرت هم اتفاقات ناگهانی رخ می دهند و كمی آمادگی از قبل می تواند بسیار مفید واقع گردد. پیش از عزیمت اپلیكیشن رسمی كمك های اولیه صلیب سرخ را نصب كنید و در صورت رخ دادن اتفاقی ناگهانی در شرایطی به مراتب بهتر خواهید بود.
با وجود آموزش گام به گام در این اپلیكیشن برای مواجه شدن با هر مشكلی، از گزیدگی و سوختگی گرفته تا حملات قلبی یا صدمات از ناحیه سر، همراه با ویدئوهای آموزشی كه به شما كمك می كنند تا پیش از اتفاق خود را برای مشكلات حاضر كنید، می توان گفت راهی آسان و رایگان برای توانمندسازی خود برای مقابله با مشكلات سلامتی و مسائل اورژانسی در طول سفر می باشد
تکنیک های اینستاگرام برای جمع آوری اطلاعات سفر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر