لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> تله کابین لاهیجان گیلان
تله کابین لاهیجان گیلان

تله کابین لاهیجان گیلان

لاهیجان یکی از شهرهای دیدنی استان گیلان است که همواره میزبان عده ی زیادی از مسافران شمال ایران می باشد. از جمله مناطق گردشگری مهم این شهر شمالی کوه شیطان کوه و مجموعه ی بام سبز است. این دو منطقه که در فاصله ی بسیار کمی از هم قرار گرفته اند دارای امکانات تفریحی جالبی مانند زیپ لاین، شهر بازی و تله کابین هستند. تله کابین لاهیجان می تواند شما را به بالاترین نقطه ی جنگل های سرسبز شمال ایران ببرد و فضایی رویایی و دل انگیز را برایتان به ارمغان بیاورد. در این مقاله قصد داریم این تله کابین را مورد بررسی قرار دهیم و با مشخصات آن بیشتر آشنا شویم.

در سفر به لاهیجان می توانید در یکی از هتل های زیبای آن اقامت کنید. قطعا وجود تعداد زیاد هتل ها شما را در انتخاب یکی از آنها دچار مشکل می کند. پیشنهاد ما برای حل مشکل شما مراجعه به سایت ایران هتل آنلاین است. شما می توانید حتی قبل از بستن چمدان ها در مورد انتخاب یکی از هتل ها تصمیم بگیرید و با خیال آسوده راهی سفر شوید. یکی از بهترین هتل های لاهیجان مجتمع اقامتی مزرعه ی قوهاست که در روستای کوه بیجار – انتهای کوچه ی شهید ستوده واقع شده است. مجتمع اقامتی مزرعه قوهای لاهیجان یک هتل کاملا تازه تاسیس است به طوری که در فروردین ماه سال 1398 در روستای کوه بیجار فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجتمع دارای 13 باب سوئیت اقامتی و یک سری امکانات تفریحی در مساحتی معادل 45000 متر مربع می باشد. مجتمع مزرعه ی قوها در فاصله ی تقریبی 5 کیلومتری از مرکز شهر لاهیجان و فاصله ی حدودی 4 کیلومتری از تالاب سوستان و آبشار شیطان کوه و بام سبز لاهیجان و استخر لاهیجان و فاصله ی 30 کیلومتری از ساحل دریای خزر واقع شده است و با امکاناتی که دارد می تواند خاطرات خوبی را در سفر به شمال ایران برایتان بسازد.
تله کابین
معرفی کلی
شهر لاهیجان از توابع استان گیلان یکی از شهرهای زیبا و دیدنی شمال ایران است که هر ساله عده ی بسیار زیادی از گردشگران را به سمت خود فرا می خواند و تصاویر بسیار زیبایی از طبیعت را در مقابل چشمان آنها به عرصه ی نمایش می گذارد. این شهر به قدری زیباست که با عنوان عروس گیلان شناخته می شود. حتما تا کنون نام چای لاهیجان را شنیده و طعم خوب بهار نارنج آن را چشیده اید. لاهیجان قطعه ای از بهشت برین بر زمین است که علاوه بر طبیعت سرسبز و زیبا دارای جاذبه های دیدنی دیگری نیز می باشد که از جمله ی آنها می توان به مسجد اکبریه، تالاب سوستان، موزه ی تاریخ چای (ارامگاه کاشف السلطنه)، استخر لاهیجان، پل خشتی، مسجد جامع، حمام گلشن، آبشار شیطان کوه، بازار سنتی، منطقه ی شیخانبر و … اشاره کرد. در این میان نباید از تله کابین لاهیجان واقع در مجموعه ی تفریحی بام سبز غافل شد. پس پیشنهاد می شود در سفر به لاهیجان حتما بر تله کابین آن سوار شوید تا لذت بودن در آسمان شمال ایران و پرواز بر فراز جنگل های سرسبز آن را از دست ندهید.
تله کابین لاهیجان
بام سبز لاهیجان یک مجموعه ی تفریحی است که فضای دلنشینی را برای گردشگران به وجود آورده و در بالای شیطان کوه جا خوش کرده است. این مکان همان طور که از نامش پیداست به شهر لاهیجان اشراف دارد و در آن می توان مناظر زیبایی از شهر را نظاره کرد. مجموعه ی تفریحی بام سبز به قدری جذاب و دیدنی است که همواره تعداد زیادی از گردشگران و مسافران به شمال ایران را به طرف خود جذب می کند تا آنها را در یک فضای رویایی قرار دهد و خاطرات خوب و خوشی را در ذهنشان بسازد. یکی از جنبه های جذاب این مجموعه تله کابین لاهیجان است. در داخل این تله کابین می توانید شاهد وجود طبیعتی فوق العاده زیبا و سقف خانه ها که به شکل شیروانی است باشید و پرواز در آسمان را تجربه کنید.
تله کابین لاهیجان
معرفی تله کابین لاهیجان
تله کابین لاهیجان که بر فراز بام سبز لاهیجان احداث شده و طرفداران بسیاری دارد اولین تله کابین مدرن ایران و یک جاذبه ی تفریحی در دل طبیعت گیلان می باشد. آدرس دقیق این جاذبه ی دیدنی استان گیلان – شهرستان لاهیجان- مجموعه ی تفریحی بام سبز و تلفن آن 01342420045 است. این جاذبه که با عنوان تله کابین احرار هم شناخته می شود با 33 کابین 6 نفره ای که دارد در هر ساعت می تواند یک هزار نفر را در دل خود جای دهد و آنها را غرق در هیجان و لذت کند. هر کابین دارای یک درب اتوماتیک با نام تجاری اومگا ۳ ساخت کشور سوئیس است. جنس کابین ها از آلومنیوم و پلی کربنات است و با جدیدترین روش های روز اروپا طراحی و ساخته شده است لذا از لحاظ امنیت نیز مشکلی ندارد.
تله کابین لاهیجان
تله کابین لاهیجان قادر است ظرف مدت ۲۰ دقیقه مسافت ۱۵۰۰ متری از روی بام سبز لاهیجان تا قله ی سرسبز تاج خروس را طی کند و همان مسیر را برگردد. بهایی که بابت سوار شدن بر این تله کابین باید بپردازید به ازای هر نفر حدودا ۲۲ هزار تومان می باشد. لازم به ذکر است که این بها برای کودکان ۲ تا ۷ سال به صورت نصف دریافت می شود. این در حالی است که استفاده از تله کابین برای دانش آموزان نیز به صورت نیم بها محاسبه می باشد.
تله کابین لاهیجان در سال ۱۳۸۴ با همکاری شهرداری لاهیجان و شرکت احرار تأسیس و از همان سال توسط شرکت دوپل ‌مایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار اداره می ‌شود و به همین دلیل برخی آن را تله کابین احرار نیز می خوانند. ساعت فعالیت این تله کلبین از ۸ صبح تا 20 شب است البته بسته به وجود یا عدم وجود بازدیدکننده‌ این ساعات ممکن است اندکی تغییر کند. تله کابین لاهیجان دارای یک ژنراتور حدودا یک تنی است لذا احتمال قطعی برق آن تقریبا 0 درصد است.
تله کابین لاهیجان
تله کابین احرار لاهیجان دو ایستگاه دارد. ایستگاه اول با نام بام سبز و ایستگاه دوم با نام تاج خروس شناخته می شود. ۵ دکل نیز در مسیر عبور این تله کابین واقع شده است که فاصله ی بین آن ‌ها از ۱۵۰ تا ۶۵۰ متر متغیر می ‌باشد. بیشترین فاصله بین دو دکل ۳ و ۴ است که چیزی حدود ۶۵۰ متر است. با سوار شدن بر این تله کابین می توانید از ارتفاع 100 متری مزارع چای لاهیجان را ببینید و لحظات خوب و خوشی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.
تله کابین لاهیجان
از جمله امکانات ایستگاه اول غرفه‌ های صنایع دستی و خوراکی است که بسیار مورد توجه گردشگران می باشد. در ایستگاه دوم نیز که به کوه فلاح خیر ختم می ‌شود می توان به کافی شاپی که در محل قرار دارد سری زد و چیزی میل کرد یا در آلاچیق هایی که در محوطه ساخته شده نشست و از تماشای طبیعت اطراف لذت برد. توقف در ایستگاه ها هیچ گونه محدودیت زمانی ندارد و بازدیدکنندگان می توانند تا هر زمان که بخواهند در در محوطه بمانند و از گردش خود لذت ببرند. جالب است بدانید در این کافی شاپ که در اختیار بخش خصوصی می باشد به صورت روزانه به طور میانگین حدود 700 نفر حاضر می شوند و از آن استفاده می کنند. این تله کابین حتی در زمستان ها هم مسافر دارد و تعداد آنها به 100 تا 150 نفر در روز می رسد. ارتفاع ایستگاه اول از سطح زمین ۱۲۳ متر و ارتفاع ایستگاه دوم ۳۱۳ متر است. پس اختلاف ارتفاع ایستگاه اول و دوم چیزی حدود ۲۱۰ متر است.

ساری
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر