لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه در طول سفر از شر ساس ها در امان بمانيم
چگونه در طول سفر از شر ساس ها در امان بمانيم

چگونه در طول سفر از شر ساس ها در امان بمانيم

شب بخیر… خوب بخوابی… اجازه نده كه ساس ها تو را نیش بزنند. خصوصاً وقتی از خانه دور هستی!
اگر واقعاً در طول زندگیتان با ساس ها (در تختخواب) مواجه گردیده باشید، آنگاه می دانید كه این حشرات چیزی فراتر از یك شعر ساده دوران كودكی هستند. این انگل های كوچك بخش هایی از پوست شما را به عنوان وعده غذایی شام خود می خورند! چقدر زشت و ترسناك است، مگه نه؟
حتی بدتر از آن اینكه، وقتی آنها را بر روی تختخواب خودتان ببینید، بدون جنگ و با آرامش دور نمی شوند. بنابراین وقتی در سفر هستید، این موضوع كه به ساس ها اجازه جنب و جوش نمی دهید، بسیار مهم است.
به این ترتیب، چگونه می توان از شر آنها در امان ماند؟ و در صورت روبه رو شدن با آنها، چه كاری می توان انجام داد؟ این مطلب را به عنوان راهنمایی برای سفرتان مد نظر داشته باشید!
البته با حضور در هتل های لوكس، می توانید اطمینان داشته باشید كه با این مشكلات روبه رو نخواهید شد، برای مثال با رزرو هتل هما تهران، می توانید اقامتی آرامش بخش در پایتخت را تجربه نمایید.
دوری كردن از ساس ها هنگام مسافرت
بهترین راه برای اجتناب از ساس ها، اطمینان از غیرآلوده بودن اتاق محل اقامت می باشد. اگر ساس ها را مشاهده كردید، در تمام طول مسیر آنها را با خود برده و در نهایت همراه خود به خانه هم خواهید برد. خلاص شدن از دست آنها هزینه بر و مشكل است، بنابراین زندگی كردن را برای خودتان آسان كنید – پس سعی كنید زندگی مسالمت آمیزی در كنار آنها داشته باشید. در اینجا راه هایی برای اجتناب و دوری از ساس ها هنگام سفر ارائه می گردند.
با رزرو هتل های مشهد، به این شهر مقدس سفر كنید تا لحظاتی معنوی را در این شهر زیبا برای خود به ثبت برسانید.
– بخش نظرات كاربران را مطالعه نمایید. اگر شخص دیگری در طول مدت اقامت در هتل، با ساس ها مواجه گردیده باشد، احتمالاً در یلپ یا برخی دیگر از سایت های فعال در زمینه مسافرت این موضوع را اطلاع رسانی خواهد كرد. با مطالعه این دسته از نظرات درباره هتل مورد نظرتان پیش از ورود به آن اطلاعاتی كسب كنید. اگر گزارشی در این باره خواندید … به هتل دیگری مراجعه نمایید.
با این حال به خاطر داشته باشید كه مشكلات مربوط به ساس ها موقتی هستند. هتل ها معمولاً سریعاً به این گونه مشكلات رسیدگی می كنند. اگر از اینكه هتل مدنظرتان فاقد این حشرات است، مطمئن نیستید، می توانید از كارمند پذیرش سوال كنید كه آیا یك دستگاه دفع حشرات جزء امكانات اتاق می باشد یا خیر.

به توصیه های چه كسی در مورد مسافرت اعتماد دارید؟
ادامه مطلب

– پتوها و ملحفه ها را بررسی نمایید. قبل از استفاده، پتوها و ملحفه ها را كنار بزنید. نگاهی دقیق بیاندازید تا ببینید آیا اثری از ساس زنده یا مرده و یا لكه های این چنینی بر روی ملحفه ها وجود دارد یا خیر. آیا چیز مشكوكی مشاهده كردید؟ ذرات فلفل مانندِ كوچك یا لكه های خونی ریزی دیدید؟ خیلی سریع این اتاق را ترك كنید! حتماً مدیریت را در جریان امر بگذارید تا به این ترتیب بتوانند قبل از ورود میهمان بعدی به اتاق، به مشكل بوجود آمده رسیدگی نمایند.
– یك یا دو كیسه زباله همراه خود داشته باشید. من همیشه در سفر یك كیسه زباله همراه خود بر می دارم. در صورت بارش باران، از كوله پشتی مراقبت می كند، یك وسیله حمل سریع الوصول به حساب می آید، یا لباس های بد بو را جدا از لباس های تمیز می توان در آنها جمع كرد.
اگر در مورد ساس ها احساس نگرانی می كنید، یك كیسه زباله می تواند منجر به كاهش نگرانی و ترس شما گردد. لباس ها و لوازم سفرتان را درون یك كیسه زباله بگذارید و آن را محكم گره بزنید تا از خزیدن ساس ها به درون آن جلوگیری به عمل آورید. قبل از ترك اتاق، كیسه را دور بیاندازید و وسایلتان را بررسی نمایید.
تختخواب
اگر با ساس ها مواجه شدید، چه كار باید بكنید
خب، اگر با ساس ها روبه رو شوید، چه؟ بهترین سناریو در این باره می تواند به این شكل باشد كه پیش از باز كردن وسایلتان بر روی تختخواب، متوجه حضور آنها شوید. بدترین شرایط این است كه وقتی بیدار می شوید ببینید كه ساس ها بر روی بدن شما جمع شده اند! در اینجا نكاتی برای مقابله با ساس ها وقتی در سفر شما ایجاد اختلال نمودند، ارائه می گردد.
– سریعاً محل را ترك كنید. اجازه ندهید هیچ كدام از وسایلتان با محل آلوده تماس پیدا كنند. به محض اینكه آنها را مشاهده كردید، اتاق را ترك كنید! اگر وسایلتان با تختخواب تماس پیدا كردند، حتماً آنها را به طور كامل بررسی نمایید. اگر تازه وارد اتاق شده اید، به احتمال زیاد شرایط خوب خواهد بود. اما در صورتی كه وسایل تمام طول شب آنجا بوده اند، مجبورید كه همه وسایل را بررسی نمایید.
– وسایلتان را دور از سطح زمین و دور از تختخواب نگاه دارید. احتمال اینكه ساس ها بر روی میزها یا دیگر سطوحی كه از تختخواب فاصله دارند، حضور داشته باشد، نزدیك به صفر است. اگر مجبور هستید كه چیزی را در یك اتاق آلوده به این حشره نگهداری كنید، آن را در ارتفاع قرار داده و از نقاطی مطلوب برای ساس ها كه در آنها پنهان می شوند، دور نگه دارید.
– اتاق دورتری را انتخاب كنید. اگر به جای تغییر هتل محل اقامت، اتاق را تغییر می دهید، درخواست كنید تا اتاقی به شما بدهند كه فاصله زیادی با اتاق آلوده داشته باشد. ساس ها جابجا می شوند، و قطعاً شما هم دوست ندارید كه همان اتفاق در جایی دیگر دوباره برایتان تكرار شود.
– وسایلتان را دور بیاندازید. اگر لباس یا بالش شما با مبلمان و وسایل آلوده تماس پیدا كرده اند، آنها را دور بیاندازید. ساس ها خیلی سریع گسترش پیدا می كنند و خلاص شدن از شر آنها، تقریباً غیرممكن است. آنها را با خود به خانه نبرید! فرآیند رویارویی با ساس ها در خانه، بسیار دشوار و پرهزینه است.
– بر روی بخارشویی یا اسپری كردن خیلی حساب نكنید. محصولات ساس كُش،‌ نمی توانند جایگزین خوبی برای كمك كننده های حرفه ای باشد. می توانید از موادی برای كنترل سرعت انتشار و گسترش ساس ها استفاده كنید، اما متأسفانه، این بخارشوها و اسپری ها فقط تا حدی اثرگذار هستند. تلاش برای ریشه كن كردن آنها را كلاً فراموش كنید. هرگز در این كار موفق نخواهید شد.
تشك
تابستان گذشته در یك كمپ كودكان اقامت داشتم و یكی از كلبه ها دارای تشك هایی آلوده به ساس بود. افراد حاضر در كمپ، كلبه را ترك كردند و كاركنان همه جا را تمیز كردند. گروه بعدی وارد آنجا شدند، و تا روز بعد، همه درگیر ساس شده بودند و خیلی ها هم دچار گزیدگی های دردناكی شدند. اعتماد كردن به یك ماده كه آن را نمی تواند به طور كامل از بین ببرد، كار ارزشمندی نیست!
– آیا دچار گزیدگی شده اید؟ اگر تا بعد از اینكه ساس ها شما را به عنوان وعده غذایی خود دچار گزیدگی كردند، متوجه حضور آنها نشدید، آنگاه همانند وسایل، باید مشكل پیش آمده برای خودتان را نیز پیگیری كنید. نیش ساس ها می تواند بسیار دردناك باشد! خوشبختانه، همه افراد عكس العمل بدی نسبت به آن ندارند. با اینحال، كسانی هم هستند كه درد زیادی تجربه كرده و تورم هایی رو پوست شان ایجاد می گردد. حتی برخی هم هستند كه پوستشان كهیر و تاول می زند!
با دیدن گزیدگی های قرمز رنگی كه در یكجا جمع شده باشند یا به صورت خطی ایجاد گردیده باشند، می توانید تشخیص دهید كه دچار گزیدگی شده اید. معمولاً مردم سه گروه گزیدگی را بر روی پوست خود مشاهده می نمایند. نمی توانید بلافاصله پس از گزیدگی آن را ببینید – نمایان شدن آن چند روزی به طول می انجامد.
خوشبختانه، گزیدگی ساس ها خطرناك و یا ناقل بیماری نیستند. با شستن جای گزیدگی ها، استفاده از كرم های ضد خارش و مقاومت در مقابل خاراندن، می توانید به بهبود آن كمك نمایید. با این حال، بهترین كار همان اجتناب از گزیده شدن توسط آنهاست.
گزیدگی
ساس ها در سفر به عنوان كابوس شبانه قلمداد می گردند! اگر گزیدگی توسط آنها شما را در نیمه های شب از خواب بیدار نكرد، استرس ناشی از ترس از گزیدگی این كار را انجام خواهد داد. برای اینكه سفر شما به ناراحتی ختم نشود، تمام كارهای مورد نیاز را انجام دهید تا از این مسئله جلوگیری به عمل آورید.

11 روش برای اينكه مسافرت را برای بدن خود خوشايندتر نمائيد
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر