لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> برج میلاد تهران، نماد پایتخت مدرن

برج میلاد تهران، نماد پایتخت مدرن

قامت بلند و بالای برج میلاد تهران چیزی نیست که از چشم اهالی تهران و مسافران این شهر پنهان بماند. برجی که نمادی برای نشان‌دادن تهران مدرن و امروزی است و تقریباً در هر جایی از این شهر باشید می‌توانید آن را ببینید. امروز قصد داریم به سراغ معرفی برج میلاد تهران برویم، جایی که در دل خود جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری دارد و می‌تواند یک روز متفاوت گردش در تهران برای شما رقم بزند.

معرفی برج میلاد تهران

معرفی برج میلاد تهران

برج میلاد یکی از جاهای دیدنی تهران است که روزانه گردشگران بسیاری به بازدید از آن می‌روند. برج میلاد تهران ششمین برج مخابراتی جهان است و در هر جای جهان آن را ‌به‌عنوان نمادی برای پایتخت ایران می‌شناسند. برج میلاد یک بنای چندمنظوره است که هر کسی می‌تواند به هدف خاصی به آن وارد شود.

این برج بلندترین سازه ایران و سومین برج مرتفع خاورمیانه است. داستان احداث این برج به پوشش کامل مشکلات مخابراتی برمی‌گردد؛ زمانی در حدود چهار دهه پیش که هنوز مشکلات مخابراتی بسیاری در پایتخت و سایر شهرها وجود داشت.

هدف اصلی از کلنگ زدن بنای این برج در سال ۱۳۷۶ رفع مشکلات مخابراتی بود و کم‌کم این طرح گسترش یافت و بخش‌های مختلفی را شامل شد. در این برج بخش‌های مختلفی چون رستوران، شهربازی، مرکز همایش، غرفه‌های صنایع‌دستی، موزه و خدمات تفریحی و گردشگری دیگر قرار دارد.

از آغاز به کار بر روی این پروژه تا افتتاح آن، چیزی در حدود ۱۱ سال زمان طی شده تا این سازه عظیم که شاهکار معماران و مهندسان ایرانی است شکل بگیرد. این برج نمای ۳۶۰ درجه و بی‌نظیر از پایتخت ایران در پیش ‌چشمتان نمایان می‌کند.

معماری برج میلاد تهران

معماری برج میلاد تهران

در ابتدا ۱۷ مکان برای احداث این برج پیشنهاد شد که از بین آن‌ها محل کنونی آن بر روی تپه‌ای در جنوب محله شهرک غرب انتخاب شد. مجتمع میلاد تهران به مساحت حدود ۷۵ هکتار بر روی تپه نصر قرار دارد. ارتفاع این برج از سطح دریا ۱۴۴۴ متر است. قرارگیری این برج در یکی از مرتفع‌ترین نقاط شهر سبب شده تا دید خوبی به مناظر اطراف و دوردست داشته باشید.

معماری، طراحی و اجرای برج میلاد تهران به‌صورت کامل توسط مهندسان کاربلد ایرانی انجام گرفته است. طراح برج میلاد آقای محمدرضا حافظی است که فارغ‌التحصیل معماری از دانشگاه شهید بهشتی می‌باشد. طرح کلی برج بر اساس یک هشت ‌ضلعی ساخته شده و شامل بخش‌های لابی، شفت، ساختمان راس و دکل آنتن مخابراتی می‌شود.

فروشگاه صنایع دستی در برج میلاد

بزرگ‌ترین قطر این بنا ۶۰ متر است و در ارتفاع ۲۸۰ متری قرار دارد. اگر نگاه ریزبین‌تری داشته باشید متوجه نقش‌های پر‌رنگ خلاقیت در اشکال هندسی به‌کاررفته در بنا می‌شوید.

برج میلاد تهران ۱۵۰ هزار تن، وزن تقریبی دارد و اسکلت فلزی به‌کاررفته در معماری آن ۲  هزار تن است. در این برج حدود ۱۷۰۰۰ مترمربع شیشه به کار گرفته شده است. معماری این بنا به‌گونه‌ای است که در برابر جریان‌های هوا با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت و تندبادهای لحظه‌ای با سرعت 220 کیلومتر بر ساعت مقاوم‌سازی شده است.

برج میلاد تهران کجاست؟

برج میلاد تهران کجاست؟

برج میلاد در پایتخت ایران، منطقه دو شهرداری تهران، منطقه گیشا یا همان کوی نصر قرار دارد. این برج در قسمت شمال غرب تهران واقع شده است.

آدرس برج میلاد تهران روی نقشه گوگل مپ

آدرس برج میلاد تهران روی نقشه گوگل مپ را با بررسی لوکیشن آن بر روی نقشه به‌راحتی می‌توانید پیدا کنید.

تلفن برج میلاد تهران

برای دریافت اطلاعات در مورد هر بخشی از برج میلاد تهران می‌توانید با تلفن مرکزی آن به شماره ۰۲۱۸۵۸۵ تماس بگیرید.

راه های دسترسی به برج میلاد تهران

ایستگاه مترو برج میلاد تهران

آدرس برج میلاد تهران در بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران است.

بازدید از برج میلاد با ماشین شخصی

اگر قصد استفاده از ماشین شخصی دارید باید بدانید، برج میلاد از سمت جنوب به بزرگراه حکیم، از سمت شمال به بزرگراه همت، از سمت شرق به بزرگراه چمران و از سمت غرب به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری محدود شده است. هر کدام از این مسیرها به ورودی اختصاصی برج میلاد منتهی می‌شوند.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به برج میلاد

در شهر شلوغی مثل تهران، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از خطوط مترو برای سفرهای شهری استفاده کنند که دردسر کمتری دارد. کافی است خط متروی شمار ۷ را سوار شوید و در ایستگاه میدان صنعت و معدن از قطار پیاده شوید. بقیه مسیر راحت است، می‌توانید از تاکسی‌هایی که در کنار میدان حضور دارند برای ادامه مسیر تا برج میلاد استفاده کنید.

نزدیک‌ترین پایانه اتوبوس و تاکسی به برج میلاد

اگر قصد دارید از ناوگان اتوبوس‌رانی تهران برای رفتن به برج میلاد استفاده کنید باید بدانید که ایستگاه بیمارستان میلاد، نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به برج میلاد است که در اتوبان همت قرار دارد. برای استفاده از تاکسی نیز، پایانه‌های تاکسیرانی تجریش، صادقیه و آزادی بهترین گزینه‌ها برای دسترسی به برج میلاد تهران هستند.

بلیط برج میلاد تهران

بلیط برج میلاد تهران

برای بازدید از محوطه، ساختمان و فضای پایین برج، نیاز به تهیه بلیط ندارید؛ اما اگر قصد بازدید از بخش‌های مختلف این برج را دارید باید بلیط تهیه کنید.

بازدید از برج میلاد تهران

فروش ظروف مسی در برج میلاد

برای بازدید از برج میلاد تهران و بخش‌های مختلف آن می‌توانید با داشتن بلیطی که از پیش تهیه کرده‌اید، در تمام روزهای هفته به این برج بیایید. تقریباً بازدید از تمام بخش‌های تفریحی و گردشگری این برج برای عموم مردم آزاد است و می‌توانید از امکانات موجود در هر بخش استفاده کنید.

بلیط ورودی برج میلاد تهران

بلیط ورودی برج میلاد تهران

بلیط ورودی برج میلاد تهران برای بازدید از هر قسمت به‌صورت جداگانه تعریف می‌شود؛ مثلاً برای ورود به قسمت دید باز باید ۸۰ هزار تومان پرداخت کنید و برای بازدید از تمام بخش‌ها غیر از دید باز ۱۲۰ هزارتومان باید پرداخت کرد.

بهترین صبحانه سلف سرویس در تهران
ادامه مطلب

قیمت بلیط برج میلاد تهران ۱۴۰۳

قیمت بلیط برج میلاد تهران در سال جدید افزایش پیدا می‌کند و به گفته مدیرعامل این مجتمع برای بازدید از تمام طبقات برج میلاد تهران، قیمت بلیط به‌ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

نحوه خرید بلیط برج میلاد

برای خرید بلیط برج میلاد تهران می‌توانید به سایت فروش بلیط اینترنتی مراجعه کنید و یا به‌صورت حضوری بلیط ورود را تهیه کنید.

ساعات بازدید از برج میلاد تهران

برای رفتن به برج میلاد تهران و بازدید از بخش‌های مختلف آن می‌توانید هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب به این مجموعه مراجعه کنید.

عکس برج میلاد تهران در شب

عکس برج میلاد تهران در شب

برجی با شکوه با قامتی رعنا، باید منظره‌ای تماشایی در شب نیز داشته باشد. برج میلاد با نورپردازی حرفه‌ای، جلوه‌ای تماشایی و خاص به این منطقه از شهر تهران داده است.

شما هم وقتی عکس برج میلاد تهران در شب را می‌بیند فکر بازدید از آن به سرتان خواهد زد که آن را در برنامه‌های گردشی خود قرار دهید. این مجموعه از نورپردازی بسیار جالبی برای طراحی فضای بیرونی و داخلی خود استفاده کرده است که تماشای آن برایتان جالب خواهد بود.

عکس برج میلاد تهران در روز

عکس برج میلاد تهران در روز

با اینکه نور و روشنایی که در شب تاریک این مجموعه را می‌درخشاند، اما نمی‌توان از جلوه و زیبایی برج میلاد تهران در روز گذشت. این برج باشکوه حتی در روزهای آلوده تهران نیز تا مسافت زیادی قابل دیدن است.

ارتفاع برج میلاد چقدر است؟

 احتمالاً شما هم وقتی در کنار این برج قرار می‌گیرید این سؤال به ذهنتان برسد که برج میلاد چند متر است. در این قسمت از مقاله به این سؤال شما در خصوص قد رعنای برج پاسخ می‌دهیم.

برج میلاد تهران ۴۳۵ متر است و ششمین برج مرتفع دنیاست. پنجمین برج مرتفع دنیا که در شهر شانگهای چین است تنها ۳۲ متر از برج میلاد بلندتر است. بالاترین طبقه برج میلاد دارای ارتفاع ۳۱۲ متر است و ارتفاع برج دکل مخابراتی میلاد ۱۲۰ متر است.

برج میلاد چند طبقه است؟

برج میلاد چند طبقه است؟

برج میلاد تهران بنایی بلند بالاست از ۱۲ طبقه کاربردی تشکیل شده است. هر طبقه از این مجموعه با بخشی ویژه شما را غافل‌گیر می‌کند. طبقه اول لابی، طبقه دوم گالری هند کرفت، طبقه سوم گالری فرش و هنر، طبقه چهارم فودکورت، طبقه پنجم آسانسورهای تندرو، طبقه ششم سالن دید سربسته، طبقه هفتم موزه کافه، طبقه هشتم رستوران گردان، طبقه نهم سکوی دید باز، طبقه دهم رستوران ویژه، طبقه یازدهم گنبد آسمان و طبقه دوازدهم دکل آنتن‌های مخابراتی و تلویزیونی، طبقات این برج را تشکیل می‌‌دهد.

برج میلاد چند پله دارد؟

برج میلاد چند پله دارد؟

تصور بالارفتن از پله‌های چنین برجی سخت است چه برسد به پله نوردی و نفس‌نفس زدن در راهروهای این بنا. اما ببینیم ششمین برج مخابراتی مرتفع دنیا چند پله دارد؟ برج میلاد تهران مجموعاً ۱۶۹۳ پله دارد.

نگران نباشید قرار نیست شما پله‌ها را برای رفتن به هر طبقه طی کنید؛ چون آسانسورهای سریع این برج کار شما را راحت کرده است. اگر فکر می‌کنید بالا رفتن از این تعداد پله کاری سخت یا ناممکن است؛ بهتر است بدانید رکورد پله نوردی برج میلاد تهران را یکی از ورزشکاران با طی ۱۱ دقیقه زمان به ثبت رسانده است.

برج میلاد شبیه چیست؟

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید، ایده نمای ظاهری این برج مدرن، از برج معروف کی ال مالزی الهام گرفته شده است.

صاحب برج میلاد تهران کیست؟

صاحب برج میلاد تهران کیست؟

برج میلاد تهران به شخص خاصی اختصاص ندارد و در مالکیت هیچ فردی نیست. این برج به شهرداری تهران تعلق دارد و هیچ یک از واحدهای آن به فروش نمی‌رسند و تنها قابلت اجاره کردن را دارند. گفته می‌شود اخیراً بخش‌هایی از برج در اختیار بنیاد مستضعفان قرار داده شده است.

دیدنی های برج میلاد

این همه از وصف ظاهر زیبا و قامت آسمان خراش برج میلاد تهران گفتیم، دلمان آب شد تا ببینیم در درون این برج سرشناس ایرانی چه می‌گذرد. برج میلاد تهران با وجود امکانات رفاهی، گردشگری و تفریحی به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شده است. در برج بخش‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که قصد داریم در این قسمت از مقاله به شما معرفی کنیم.

موزه مشاهیر

موزه مشاهیر برج میلاد تهران

از جذاب‌ترین بخش‌های برج میلاد بازدید از موزه مشاهیر است. احتمالاً پیش از آمدن به اینجا تصور نمی‌کردید که برای بازدید از یک موزه نیاز باشد ۲۷۱ متر از سطح زمین ارتفاع بگیرید و این یکی از بخش‌های جذاب تفریح شما خواهد بود. موزه مشاهیر در طبقه پنجم برج میلاد قرار دارد؛ جایی که با ورود به آن چهره‌هایی آشنا از مشاهیر را خواهید دید که تا کنون تنها در کتاب و فیلم‌ها دیده‌اید.

در موزه مشاهیر برج میلاد تندیس‌هایی از بزرگان عرصه سیاسی، ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری دیده می‌شود. نکته جالب در مورد مجسمه‌ها، ظاهر واقعی و اندازه طبیعی آن‌هاست که به دست هنرمند سرشناس، استاد علیرضا خاقانی ساخته شده است.

در میان این آثار می‌توانید چهره‌ مشاهیری چون نیما یوشیج، سهراب سپهری، جلال آل‌احمد، سیمین دانشور، جهان پهلوان تختی، استاد شهریار، استاد کمال‌الملک، امیرکبیر، پروفسور حسابی و… را ببینید و در کنار آن‌ها عکسی به یادگار بگیرید.

موزه شهرداری

موزه شهرداری برج میلاد تهران

به طبقه چهارم برج میلاد که بروید می‌توانید موزه شهرداری را ببینید. از آنجایی‌که برج میلاد تهران به شهرداری تعلق دارد، حضور چنین موزه‌ای در این برج دور از انتظار نیست. در این موزه دست‌نوشته‌ها و هدایای شهرداری نگه‌داری می‌شود.

کره‌های بسیار قدیمی که از موزه ژرژ پمپیدو به اینجا آورده شده از بخش‌های جذاب این موزه است. در تمام این کره‌های اصیل و تاریخی می‌توانید نام زیبای خلیج فارس را در جنوب نقشه ایران به‌ خوبی ببیند. کره‌های جغرافیایی که از آن صحبت می‌کنیم به قرن‌های هفتم تا بیستم تعلق دارد.

موزه سکه

موزه سکه برج میلاد تهران

اگر به تاریخ و سکه‌های باستانی علاقه‌مند هستید، در طبقه چهارم برج میلاد تهران می‌توانید به دیدن موزه سکه بروید که حسابی سرگرمتان می‌کند. اشیایی که در این موزه وجود دارد همگی توسط یک کلکسیونر شخصی جمع‌آوری شده و به این موزه اهدا گردیده‌ است. در موزه سکه برج میلاد تهران، بیش از ۱۶۰ نمونه سکه گوناگون از دوره‌های مختلف تاریخی از جمله دوره هخامنشیان، دوره ساسانیان و دوره اشکانیان وجود دارد.

سکوی دید باز

سکوی دید باز

در بخش دیدنی‌های برج میلاد تهران قصد داریم به سراغ سکوی دید باز برویم که طرف‌داران بسیاری دارد. سکوی دید باز برج میلاد تهران در طبقه هفتم در ارتفاع ۲۸۰ متری از سطح زمین قرار دارد. این سکو مساحتی در حدود ۳۰۰۰ مترمربع به شکل دوار دارد.

مکان های تفریحی زمستانه تهران
ادامه مطلب

اما چیزی که این قسمت از برج را جذاب کرده، دوربین‌هایی است که در اینجا کار گذاشته‌اند تا بتوانید تهران دوست‌داشتنی را تماشا کنید. دورتادور این قسمت را با فنس به‌خوبی پوشانده‌اند تا خطری گردشگران این برج را تهدید نکند. گردشگران می‌توانند دورتادور این محوطه را قدم بزنند و تهران را از هرجهت زیر نظر داشته باشند.

در بخشی از همین طبقه می‌توانید به بازدید از آثار هنرمندان ایرانی برسید که آثار خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند. غیر از نمایش و فروش آثار هنری می‌توانید به دیدن شهرفرنگ بروید و به دنیای شیرین کودکی و ایام قدیم سفر کنید.

سکوی دید بسته

بخش دید باز مجموعه میلاد را معرفی کردیم؛ حالا بهتر است ببینیم سکوی دید بسته چه جور جایی است. سکوی دید بسته یکی از جاذبه های دیدنی برج میلاد تهران است که در طبقه چهارم با ۸۸۰ مترمربع مساحت، در ارتفاع ۲۶۱ متری قرار گرفته است. این بخش از برج سرپوشیده است و می‌توانید در یک نگاه، کل تهران را در یک تصویر خلاصه شده ببینید.

 گنبد آسمان برج میلاد

 گنبد آسمان برج میلاد

اگر هیجان بیشتر می‌خواهید باید به بالاترین طبقه قابل ورود برای بازدیدکنندگان بروید و با گنبد آسمان روبرو شوید. گنبد زیبای آسمان در طبقه دوازدهم، در ارتفاع ۳۰۲ متری قرار دارد که بعد از آن برج مخابراتی قرار گرفته است. دکتر رضا یحیایی طراحی این اثر هنرمندانه را برعهده داشته‌اند که انصافاً به‌خوبی از عهده آن برآمده است.

این گنبد زیبا که به گنبد آسمان شهرت دارد نمادی از تاریخ فرهنگ و تمدن ایران است. در این بخش ماهیت چهارعنصر اصلی یعنی آب، باد، خاک و آتش را به‌خوبی می‌توانید دریابید. دورتادور این بخش از شیشه ساخته شده و با نقاشی‌هایی از ایران کهن آرایش شده است.

تفریحات برج میلاد

موزه سکه

دیدنی‌ها را دیدیم و حالا زمان آن رسیده که کمی به تفریح و شادی در این برج لاکچری بپردازیم. یکی از عمده دلایلی که گردشگران را برج میلاد تهران می‌کشاند؛ بهره بردن از فضای تفریح در بخش‌های مختلف آن است. در این بخش شما را با تعدادی از مهم‌ترین تفریحاتی برج میلاد تهران که برای شما مهیا شده است آشنا می‌کنیم.

سالن کنسرت برج میلاد تهران

سالن کنسرت برج میلاد تهران

اگر اهل هنر و موسیقی باشید احتمالاً از قبل با این بخش از برج به‌خوبی آشنایی دارید. در سالن کنسرت برج میلاد تهران که خارج از سازه اصلی برج است می‌توانید به تماشای کنسرت‌های ایرانی و بین‌المللی بنشینید. این تالار را با نام تالار حافظ نیز می‌شناسند؛ جایی که با تجهیزات مدرن و به‌روز، یکی از بهترین سالن‌های ایران شناخته می‌شود. سالن کنسرت برج میلاد تهران ۱۶۰۰ نفر ظرفیت دارد و دارای سه بخش همکف و ۲ بالکن در بالاست.

از ویژگی‌های مهم این سالن ۱۱ نمایشگری است که در بخش‌های مختلف نصب شده تا هم‌زمان با صحنه اجرا، تصاویر را به نمایش بگذارد. اتاق تشریفات، استودیو نورپردازی و صداگذاری، سالن‌های پذیرایی متعدد، تالار همایش رودکی، کمال‌الملک، سعدی، فردوسی و…  از بخش‌های دیگر این مجموعه هستند.

کاربازیا

کاربازیا برج میلاد

بچه‌ها جز دوست‌داشتنی و جدانشدنی همه تفریح‌ها هستند که نمی‌توانند بی‌خیال بازی در هر جایی شوند. در مجموعه کاربازیا برج میلاد تهران فرصت بسیار خوبی برای بازی بچه‌ها در کنار گردش شما ایجاد شده است. در این مجموعه که علاوه بر بازی جنبه آموزشی نیز دارد، به معرفی و آموزش مشاغل مختلف پرداخته می‌شود.

این بازی‌ها به رشد فکری کودکان کمک می‌کند تا در کنار بازی، دانش کسب کنند. اینجا فرصت خوبی برای کشف استعداد و علایق بچه‌هاست که باید به آن توجه داشته باشید. فضاهای کاری بسیاری همچون بیمارستان، اداره پست، آکادمی موسیقی، فروشگاه، استودیوی خبر، آتش‌نشانی، اداره پلیس و… از آموزش و بازی‌هایی است که در کاربازیا می‌توانید داشته باشید.

مجموعه سرزمین افسانه‌ های ایرانی

مجموعه سرزمین افسانه‌ های ایرانی

کسانی که به داستان و قصه‌گویی علاقه‌مند هستند، خیلی راحت راه مجموعه سرزمین افسانه‌ های ایرانی را در برج میلاد تهران پیدا می‌کنند. این مجموعه در محوطه ورودی برج قرار دارد. اینجا فقط مخصوص کودکان نیست می‌توانید کنار فرزندانتان بنشینید و به قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی گوش دهید.

بولینگ و بیلیارد برج میلاد

سالن بولینگ و بیلیارد برج میلاد

دوستداران بیلیارد و بولینگ به گوش باشید که در مجموعه برج میلاد، این تفریح جذاب منتظر شماست. مجموعه بولینگ و بیلیارد در کنار شهربازی قرار دارد. این مجموعه ۱۰۰۰ متری ۱۲ لاین بولینگ دارد که بازیکنانی به صف منتظر انجام پرتاب‌هایشان در آن دیده می‌شوند. در اینجا غیر از بولینگ ایرهاکی و بیلیارد هم می‌توانید بازی کنید. برای این بخش از مجموعه محل استراحت و بوفه در نظر گرفته شده است.

اسکای پارک

تاب برج میلاد

نوبت به معرفی یکی از تفریحات برج میلاد تهران می‌رسد که هر کسی جرئت رفتن به سمت آن را ندارد. اسکای پارک، بخشی است که روی مرتفع‌ترین نقطه برج قرار گرفته و اوج هیجان را در آن می‌توانید تجربه کنید. این مجموعه قسمت‌های مختلفی دارد که می‌تو‌انید در آن به تفریح بپردازید.

تاب برج میلاد یکی از بخش‌های تفریحی اسکای پارک است که بلندترین تاب دنیا در ارتفاع ۲۸۲ متری در آن قرار دارد. با سوار شدن بر این تاب و به حرکت درآمدن آن احساس قدم زدن بین ابرها را خواهید داشت.

بانجی جامپینگ یا پرش از ارتفاع، تفریح پر هیجان دیگری است که در این پارک می‌توانید انجام دهید. یک پرش پر هیجان که آدرنالین خونتان را تا بالاترین حد ممکن می‌برد و چاره‌ای جز فریاد کشیدن ندارید.

اتاق شیشه‌ای از دیگر بخش‌هایی است که در این پارک پر هیجان می‌توانید تجربه کنید. اگر از پرواز در فضای باز و معلق شدن خوشتان نمی‌آید و یا ترس دارید؛ بهتر است به سراغ اتاق شیشه‌ای بروید و هیجان را از نوعی متفاوت که در آن حتی زیر پایتان از شیشه است تجربه کنید.

سکوی پیاده‌‌‌ روی برج میلاد

سکوی پیاده‌‌‌ روی برج میلاد

بسیاری از کسانی که برای تفریح به برج میلاد می‌آیند دنبال هیجان‌های خطرناک نیستند و ترجیح می‌دهند کمی آرام‌تر تفریح کنند. حالا که تا اینجا آمده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ سکوی پیاده‌روی برج میلاد بروید تا شهر را زیر پایتان حس کنید. دورتادور گنبد گرد برج میلاد فضایی برای پیاده‌روی در نظر گرفته شده است. در اینجا هیچ دیوار یا شیشه‌ای قرار ندارد و می‌توانید ۳۲ متر در جوار آسمان قدم بزنید.

کافه‌ها و رستوران های برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد تهران

در طبقه دهم برج میلاد تهران می‌توانید در یکی از بهترین رستوران های تهران به‌صرف غذا مشغول شوید. این رستوران که رستوران ویژه نام دارد طراحی بسیار زیبایی برای فضای داخلی آن انجام شده که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. استفاده از چوب در طراحی رستوران ویژه برج میلاد سبب شده تا مهمانان اینجا در فضایی آرام‌بخش مشغول صرف غذا شوند. این رستوران ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد و دورتادور آن با چشم‌انداز زیبایی از شهر  تهران در دسترس است.

پارک های تهران | بهترین پارک‌های پایتخت را بشناسید
ادامه مطلب

سرو غذا در رستوران برج میلاد

غیر از این رستوران، رستوران دیگری با نام رستوران سنتی ایوان در بخش غربی مجموعه روی تپه گیشا قرار دارد که جزئی از مجموعه برج میلاد محسوب می‌شود. در برج میلاد تعدادی از رستوران های تهران برای بخش شکم‌گردی تفریح یک روزه در برج، در دسترس شماست. رستوران خوراکده از دیگر رستوران‌های این برج است که در طبقه چهارم می‌توانید آدرس آن را پیدا کنید و در آن انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سفارش دهید.

اما برای علاقه‌مندان به فست‌فود هم در این برج خبرهای خوش‌بویی به مشام می‌رسد. فست‌فود فرش وی در قسمت غربی ورودی برج میلاد با عطر و طعم‌های اشتهاآور شما را به سمت خود می‌کشاند. در طبقه چهارم برج غیر از رستوران، کافه‌تریای ویونا نیز قرار دارد که با ۲۶۶ متر فاصله از سطح زمین، عنوان مرتفع‌ترین کافه‌تریای دنیا را نصیب خود کرده است. این کافه، فضای بزرگی در حدود ۶۸۰ متر وسعت دارد و برای رفتن به آن نیاز نیست هزینه ورودی برج میلاد را پرداخت کنید.

رستوران های برج میلاد

از معرفی رستوران و کافه‌های بزرگ و کوچکی که در اینجا هستند که بگذریم به یکی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های تهران به نام رستوران گردان برج میلاد می‌رسیم. میل کردن غذا در حین چرخشی ۳۶۰ درجه با منظره‌ای از تهران لذت بیشتری دارد که تنها در این برج می‌توانید تجربه کنید. هر ساعت یک بار، این رستوران یک چرخش کامل دارد و از طریق شیشه‌های بلندی که دور آن تعبیه شده فضای بیرون قابل مشاهده است.

غذاخوری سنتی در برج میلاد

دیوارهای رستوران گردان برج میلاد تهران با هنر استاد گرمچی تزیین شده است که جاذبه بصری زیبایی به این مجموعه داده است. این رستوران در طبقه ششم برج است و ظرفیتی در حدود ۴۰۰ نفر دارد. رستوران گردان میلاد در فاصله ۲۷۶ متری از زمین قرار دارد. در این رستوران غذا به‌صورت سلف‌سرویس است و با پرداخت مبلغ ورودی می‌توانید یکی از لاکچری‌ترین غذاهای عمرتان را بچشید.

جاهای دیدنی نزدیک برج میلاد

بعد از یک گشت‌ و گذار حسابی در برج میلاد تهران می‌توانید به سراغ  جاهای دیدنی نزدیک برج میلاد بروید و از تفریح یک روز به‌یادماندنی لذت ببرید. در این بخش شما را با تعدادی از مکان های دیدنی نزدیک برج آشنا می‌کنیم تا بتوانید در زمان بازدید برج از آن‌ها دیدن کنید.

بوستان گفتگو

بوستان گفتگو

بوستان گفتگو یکی از پارک های جدید تهران است که زمان افتتاح آن به سال ۱۳۸۲ می‌رسد. در این پارک اقشار مختلفی از مردم را می‌توانید ببینید؛ از کودک و نوجوان گرفته تا دانشجو و بزرگسالان در اینجا مشغول تفریح هستند. بوستان گفتگو در بزرگراه حکیم، محله کوی نصر قرار دارد.

در این بوستان امکانات رفاهی خوبی چون مسیر دوچرخه‌سواری، کتاب‌فروشی، زمین‌بازی مخصوص کودکان، مسجد، آب‌نما، سرویس بهداشتی، زمین اسکیت، خانه اسباب‌بازی، رستوران و مسیر مخصوص پیاده‌روی برای گردشگران تعبیه شده است.

بوستان نهج‌البلاغه

بوستان نهج‌البلاغه

یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک برج میلاد، بوستان نهج‌البلاغه تهران است. این بوستان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ های تهران است که با امکانات رفاهی مناسبی که دارد هر روزه پذیرای گردشگران بسیاری است که بودن در چنین فضایی را به ماندن در خانه ترجیح می‌دهند.

شهربازی، رستوران و کافه، پارکینگ، مسیر پیاده‌روی، آلاچیق، فضای ورزش همگانی و مسیر دوچرخه‌سواری از جمله بخش‌هایی است که در این بوستان در اختیار گردشگران قرار گرفته است. بوستان نهج‌البلاغه در بلوار اشرفی اصفهانی، انتهای بلوار همیلا قرار دارد.

پارک آب آتش و پل زیبای طبیعت

پل طبیعت تهران

پل طبیعت یکی دیگر از نماد‌های تهران امروزی است که طرف‌داران بسیاری دارد. پل طبیعت سازه زیبا است که پارک طالقانی را به بوستان آب آتش وصل می‌کند. بوستان آب آتش نیز از مکان های دیدنی تهران است که با داشتن فرصت‌های گردشگری بسیاری چون گنبد مینا، آمفی‌تئاتر، مجسمه، برج‌های بلند آب و آتش و امکان آب بازی، گردشگران زیادی را برای تفریح راهی اینجا می‌کند.

در پل طبیعت و پارک آب و آتش یا همان بوستان ابراهیم می‌توانید چند ساعتی را به تفریح، شکم‌گردی و لذت بردن از منظره زیبای روبرویتان بگذرانید. این دو جاذبه در آدرس میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک قرار دارند.

هتل های تهران نزدیک برج میلاد

اگر از گردشگران غیر بومی تهران هستید، حتماً باید به فکر جایی برای اقامت در زمان بازدید از جاذبه برج میلاد تهران باشید. هتل های تهران که دسترسی نزدیکی به برج میلاد دارند، بهترین فرصت اقامتی را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورده‌اند.

از جمله هتل هایی که دسترسی راحت‌تری به این برج دارند می‌توان به هتل هما تهران، هتل اسکان الوند، هتل سیمرغ تهران، هتل نیلو تهران، هتل رامتین تهران، هتل وزرا تهران، هتل پرنیان تهران و هتل بزرگ تهران اشاره کرد. برای رزرو هر کدام از هتل های تهران نزدیک برج میلاد، می‌توانید از طریق ایران هتل آنلاین اقدام کنید

در بازدید از برج میلاد تهران چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

ورودی برج میلاد

  • استعمال دخانیات در تمام بخش‌های برج میلاد ممنوع است.
  • هنگام خرید بلیط دقت کنید؛ چون امکان تعویض یا عودت آن برای شما وجود ندارد.
  • برای بازدید از هر بخش در برج میلاد، راهنماهای مجموعه در کنار شما قرار دارند.
  • امکان بازدید از سکوی دید باز در روزهای که شرایط جوی نامساعد است وجود ندارد.
  • به دلیل بالا بودن سرعت آسانسورهای برج، امکان استفاده برای بانوان باردار وجود ندارد.
  • اگر قصد بازی در بخش‌های تفریحی برج را دارید به توصیه افراد راهنما دقت کنید.
  • در بخش تفریحی، مجموعه دلفیناریوم و لیزریوم برج میلاد در حال حاضر غیر فعال هستند و امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

کلام آخر

بسیاری بر این باور بودند که برای رفع پوشش مشکل مخابراتی به چنین برجی نیاز نبود، اما در حال حاضر می‌بینیم که علاوه بر برج مخابراتی در برج میلاد تهران می‌توانید تفریحات بسیاری را تجربه کنید و گردش متفاوتی نسبت به سایر جاذبه‌ها داشته باشید. در شهر تهران، جاذبه های گردشگری بی‌شماری چون برج میلاد سبب شده‌اند تا مردم دسترسی بهتری به موقعیت‌های تفریحی داشته باشند و کلکسیونی از بهترین‌های هر تفریح را کنار هم در یک جاذبه بازدید کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر