لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بلندترین آبشارهای ایران
بلندترین آبشارهای ایران

بلندترین آبشارهای ایران

آبشارها یکی از زیباترین چهره های طبیعت هستند. با بودن در کنار یک آبشار می توانید آرامش گم شده ی خود را به دست آورید و برای چند دقیقه ای هم که شده از شلوغی و هیاهوی زندگی شهری دور بمانید. خوشبخاتانه کشور ایران دارای آبشارهای فراوانی است که هر یک زیبایی های خاص خود را دارد. ما در این مطلب شما را با چند مورد از بلندترین آبشارهای ایران آشنا می کنیم. پس با ما همراه باشید.
زمانی که به فکر رفتن به دل طبیعت می افتیم اولین مساله ای که در ذهنمان شکل می گیرد تعیین محل اقامت در مکانی امن و راحت می باشد. پیشنهاد ما برای شما رزرو هتل از طریق سایت ایران هتل آنلاین است. شما می توانید هر یک از هتل های ایران مثلا هتل های خرم آباد را رزرو کنید و از طبیعت زیبای استان و آبشارهای بلند قامت آن لذت ببرید.

آبشار وروار: ارتفاع ۱۷۶ متر

آبشار وروار

آبشار وروار یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است که بسیار مورد توجه مسافرانی که با تور کرمان به جیرفت سفر می کنند می باشد. این آبشار از بلندترین آبشارهای خاورمیانه نیز به شمار می رود و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت استان کرمان می کشاند.
برای دیدن از آبشار زیبای وروار دو مسیر پیش روی دارید. مسیر اول از روستای امجز و مسیر دوم از طریق روستای رود فرق است. در هر دو مسیر بایستی مسافتی با پای پیاده به دل طبیعت بزنید و در راه شاهد باغ هایی زیبا و مناظری دلربا باشید.
آدرس: استان کرمان، شهرستان جیرفت، شهر عنبرآباد، دامنه کوه جبال بارز

آبشار لاتون: ارتفاع ۱۰۵ متر

آبشار لاتون

آبشار لاتون

آبشار لاتون که در لیست آثار طبیعی ایران قرار گرفته در ۱۵ کیلومتری آستارا و 6 کیلومتری روستای کوته کومه واقع شده است. این آبشار زیبا به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران یک پدیده ی طبیعی چهار فصل است که در بین گردشگران محبوبیت بالایی دارد.
مسیر رسیدن به آبشار لاتون از روستای کوته کومه می باشد و ۵ ساعت راه پیش روی گردشگران قرار می دهد. این مسیر مملوء از درختان جنگلی است که با دیدن هر یک از آنها روح زندگی در تن آدمی دمیده می شود.
آدرس: استان گیلان، شهرستان آستارا، روستای کوته کومه، بخش لوندویل

آبشار لولوم مینودشت گلستان
ادامه مطلب

آبشار سرانکوه: ارتفاع بالای 100 متر

آبشار سرانکوه

آبشار سرانکوه

آبشار سرانکوه یا سرنکوه یکی از جاذبه ‌های طبیعی استان کرمان است که از مرتفع ترین آبشارهای ایران به شمار می رود. این آبشار با ارتفاعی بالای 100 متر یکی از بلندترین آبشارهای ایران و حتی خاورمیانه محسوب می شود.
مسیر رسیدن به آبشار سرانکوه از دهستان درین می باشد و حدود یک ساعت پیاده ‌روی دارد و از آنجا که مسیری نسبتا سخت است بکر و دست نخورده باقی مانده است. فضای اطراف این آبشار مملوء از گل های شقایق است و مکان مناسبی برای گشت و گذار می باشد.
آدرس: استان کرمان، شهرستان جیرفت، دهستان درین، دامنه کوه جبال بارز

آبشار پیران: ارتفاع حدود 100 متر

آبشار پیران

آبشار پیران

آبشار پیران در نزدیکی روستای شالان به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران شناخته می شود. در کنار دیدن از این آبشار می توانید شاهد خرابه های قصر یزدگرد به عنوان یادگاری از دوران ساسانی نیز باشید. برای دیدن از آبشار زیبای پیران دو مسیر پیش روی دارید.
مسیر اول از سرپل ذهاب به سمت روستای پیران شروع می شود و به پای آبشار می رسد. این مسیر حدود ۱۵۰۰ متر پیاده روی دارد که بخش بزرگی از آن به صورت سنگ فرش می باشد. مسیر دوم از منطقه ی بسیار زیبای ریجاب و روستای ژالگه می گذرد و به بالای آبشار ختم می شود.
آدرس: استان کرمانشاه، 9 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب، روستای شالان

آبشار شوی: ارتفاع حدود 100 متر

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی که با نام تله زنگ هم شناخته می شود از زیبایی های استان خوزستان به شمار می رود. این آبشار به عنوان یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران، طبیعت بی نظیری در اطراف خود پدیدار ساخته و مناظر چشم نوازی را شکل داده است.
بهترین فصل بازدید از این آبشار روزهای پایانی فروردین ماه است که گل های بهاری نگاه گردشگران را به سمت خود خیره می کنند و در اوج زیبایی برای آنها دست تکان می دهند. جالب است بدانید در فاصله ی حدود صد متری از آبشار شوی، آبشار کوچکتری به نام شوی دوم وجود دارد.
آدرس: استان خوزستان، شهرستان دزفول، روستای شوی

کاخ صاحبقرانیه تهران
ادامه مطلب

آبشار نوژیان: ارتفاع 95 متر

آبشار نوژیان

آبشار نوژیان

آبشار نوژیان یکی دیگر از مرتفع ‌ترین آبشارهای ایران است که در استان لرستان و در دل کوهستان قرار دارد. در اطراف این آبشار تفرجگاه جنگلی نوژیان واقع شده که در آن انواع گیاهان دارویی یافت می شود. آبشار نوژیان برای گردشگران همواره یادآور مناظری زیبا و طبیعتی دلرباست که در آن می توانند اوقات خوب و خوشی را سپری کنند.
اولین راه رسیدن به آبشار نوژیان مسیر خرم آباد به گردنه ی نوژیان است که یک جاده ی آسفالته می باشد. راه دوم استفاده سوار شدن بر قطار و پیاده شدن در ایستگاه کشور است که حدود دو ساعت پیاده روی دارد.
آدرس: استان لرستان، 38 کیلومتری جنوب شرق خرم‌ آباد (بخش پاپی)

آبشار آب سفید: ارتفاع 70 متر

آبشار آب سفید

آبشار آب سفید

آبشار آب سفید یکی دیگر از بلندترین آبشارهای ایران است که البته تنها یک مسیر دسترسی دارد و آن هم عبور از روستاهای کاکلستان و قلیان می باشد. این آبشار به قدری سفید و زیباست که به عنوان عروس آبشارهای ایران شناخته می شود. آبشار آب سفید بعد از فرود آمدن از ارتفاعی حدود 70 متر به رود رودبار لرستان و در نهایت به رود دز می رسد.
ویژگی خاصی که آبشار آب سفید دارد اینکه مسیر رسیدن به آن که از شهر الیگودرز می گذرد کاملا ماشین رو است. ویژگی مهم بعدی، آب آبشار است که از بهترین آب ‌های معدنی ایران به شمار می رود.
آدرس: استان لرستان، 90 کیلیومتری شهرستان الیگودرز، بعد از روستاهای کاکلستان و قلیان

آبشار سنگان: ارتفاع 60 کیلومتر

آبشار سنگان

آبشار سنگان

آبشار سنگان با ارتفاعی حدود 60 متر از بزرگ ترین آبشارهای ایران می باشد. برای رسیدن به این آبشار باید راهی روستای سنگان شوید. مسیر رسیدن به این روستا از طریق جاده ی کن یا همان جاده ی جدید امامزاده داوود در شمال غرب تهران است. این آبشار در زمستان یخ می زند و منظره ی بسیار زیبایی را پدید می آورد. اما اوج زیبایی آن در فصل بهار می باشد.
آدرس: استان تهران، 20 کیلومتری شمال غرب تهران، دامنه‌ ی قله ی پهنه حصار، نزدیکی روستای سنگان

آبشار کشیت کرمان؛ جشنواره آب در دل کویر
ادامه مطلب

آبشار بیشه: ارتفاع 58 متر

آبشار بیشه

آبشار بیشه

آبشار بیشه یکی از پرطرفدارترین آبشارهای استان لرستان و از بلندترین آبشارهای کشور ایران است که در دل کوه‌ های زاگرس قرار گرفته است. این آبشار از آن دسته آبشارهایی است که در کنار خود از امکانات گردشگری بسیار مناسبی برخوردار می باشد. از جمله امکانات اطراف آبشار می توان به رستوران، بازارچه محلی، فروشگاه، پلاژ و امکان اسب سواری اشاره کرد.
آدرس: استان لرستان، ۶۵ کیلومتری شهرستان خرم آباد، ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان دورود، شهر سپید دشت، روستای بیشه، راه آهن تهران – خوزستان، ایستگاه بیشه

آبشار شاهاندشت: ارتفاع 51 متر

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت با ارتفاعی حدود 50 متر یکی از بزرگ ترین آبشارهای ایران است که نام آن در فهرست آثار طبیعی کشور ثبت شده است. در بالای این آبشار قلعه ملک بهمن واقع شده که از بزرگترین قلعه های کوهستانی ایران می باشد و قدمتی بالغ بر سه هزار سال دارد.
برای رسیدن به آبشار شاهاندشت و دیدن از قلعه ی تاریخی آن بایستی از پل روستای وانا بگذرید و خود را به روستای شاهاندشت برسانید. در اینجاست که با تنها حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی می توانید به آبشار برسید و از دیدن زیبایی های آن غرق در لذت شوید.
آدرس: استان مازندران، 65 کیلومتری شهرستان آمل، کیلومتر 96 جاده هراز، روستای شاهاندشت

ایران کشوری پر از آبشارهای بلند بالاست که هر یک در نقطه ای از این کشور زیبا قد علم کرده و همواره عده ی زیادی از گرشگران را به سمت فرا می خواند. هر چه آبشار بلندتر باشد تماشای آن لذت بیشتری دارد و انسان را محو جذابیت خود می کند.
ما در این مطلب شما را با تعدادی از بلندترین آبشارهای ایران آشنا کردیم تا راهنمایی برای تصمیم شما در رفتن به دل طبیعت و دیدن از این پدیده های شگفت باشیم. آیا تاکنون هیچ آبشاری را از نزدیک دیده اید؟ آیا به فکر تماشای یک آبشار بلند بالا افتاده اید؟ آیا هیچ کاری به اندازه ی بودن در طبیعت به شما آرامش هدیه می دهد؟

4.9/5 - (9 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساری
ساری
9 ماه قبل

آبشار شوی محشره

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر