لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> بهترین دوربین ها برای سافاری
بهترین دوربین ها برای سافاری

بهترین دوربین ها برای سافاری

سافاری می تواند تجربه ای جادویی باشد که شما را به صحرا و بیابان و به دور از دغدغه های زندگی روزمره می برد. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که به یکی از این ماجراجویی های خاص بروید بدون شک دوست دارید که بهترین لحظات آن را به صورت عکس ثبت کنید و بعد از سفر دوباره آن ها را ببینید، این عکس ها بهترین سوغاتی برایتان هستند که با دیدن دوباره آن ها خاطراتی که در طول سفر داشتید زنده می شوند. البته عکس گرفتن در سافاری به مهارت نیاز دارد. اگر به دنبال شکار لحظات نابی از حیات وحش هستید رفتن به سافاری می تواند بهترین فرصت برای بازی عکاسی شما و صرف پولتان برای یک خرید یک دوربین جدید باشد. با این که تکنولوژی دوربین گوشی های هوشمند پیشرفت های زیادی داشته، صفحه نمایش و قدرت زوم محدود دیجیتالی آن نمی تواند عکس های حرفه ای را در سافاری پشتیبانی کند.

با اقامت در هتل های کیش و هتل های قشم از آفرهای آن ها شامل سافاری صحرایی در ایران لذت ببرید.

در یک دوربین به دنبال چه چیزهایی باشیم
1 قیمت
از آن جایی که سفر سافاری به نوبه خود هزینه زیادی دارد بنابراین اگر علاقه مند به گرفتن عکس های خوب از حیات وحش هستید اندکی هزینه اضافه برای خرید یک دوربین خوب مطمئنا ارزش دارد. دوربین های زیادی با هر قیمتی که بخواهید وجود دارند که مسلما از دوربین گوشی هوشمند شما با کیفیت تر هستند. با میلیون ها ویژگی که در رقابت با یکدیگرند و باعث افزوده شدن قیمت آن ها می شوند باید بدانید که نیازی نیست گران ترین آن ها را بخرید به خصوص اگر عکاس حرفه ای نیستید. به منظور تشخیص ویژگی های دوربینی که می خواهید بخرید بسته به میزان هزینه ای که می خواهید صرف کنید باید عکس هایی که می خواهید بگیرید را در نظر بگیرید، عکس های نزدیک از حیوانات وحشی یا عکس های گسترده از مناظر سافاری.
2 دوام
ممکن است دوربین شما با شرایط سفر سافاری سازگاری نداشته باشد، گرد و خاک، باد، باران و دست اندازها از مواردی هستند که باید در نظر بگیرید البته گرما و رطوبت را نیز به این موارد اضافه کنید. شما به یک دوربین ضد آب نیاز دارید که بتواند همه این شرایط را تحمل کند تا لازم نباشد نگران عملکرد آن در طول سفر و جاده باشید.
3 فریم بر ثانیه
معمولا در سافاری ها شما تمایل دارید از اشیا یا حیوانات در حال حرکت نیز عکس بگیرید. شما به دوربینی با FPS (فریم بر ثانیه) سریع نیاز دارید که بتواند فریم های متوالی سریعی را بگیرد تا شما از کیفیت عکستان مطمئن باشید.
4 سنسور
سنسور دوربین قسمتی است که نور را می گیرد و تاثیر بسیاری بر کیفیت عکس دارد و همین مسئله باعث می شود یکی از ویژگی های جدایی ناپذیر یک دوربین خوب به شمار رود. برخی از بهترین لحظات در حیات وحش در هنگام غروب یا سپیده دم گرفته می شوند، هنگامی که حیوانات در فعال ترین حالت خود هستند. شما به دوربینی نیاز دارید که بتواند تحت این شرایط عکاسی کند و رنگ ها را به خوبی نشان دهد. به دنبال دوربینی با سنسوری باشید که بتوانید با آن به اندازه کافی به شی مورد نظرتان نزدیک شوید بدون اینکه دوربین انحراف داشته باشد.
5 وزن
شما در یک سفر سافاری مدام در حال حرکت هستید بنابراین دوربینی که انتخاب می کنید باید همراه خوبی باشد! شما باید قادر به کنترل و استفاده از آن به راحتی و در مدت زمان طولانی باشید. به دلیل محدودیت وزن و چمدان در برخی از سافاری ها، حتما باید این مسئله را در نظر بگیرید، یک دوربین درجه یک با بهترین ویژگی ها نیز چنانچه قابل حمل در طول سفر نباشد به درد نیاز شما نخواهد خورد.
عکاسی در طبیعت
بهترین مدل های دوربین برای سافاری
دوربین های ببین و بگیر (point and shoot)
این دوربین ها سبک، دارای کاربرد آسان و اولین دوربین هایی هستند که بعد از گوشی های هوشمند می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین بسیار مناسب برای تازه کارها هستند که نمی خواهند درگیر ویژگی های کامل دوربین شوند اما می خواهند عکس هایشان بهتر از قبل باشد. سنسورهای بزرگتر و بزرگنمایی نوری برتر آن ها از گوشی های هوشمند پیشی گرفته و تصاویری با کیفیت بهتر ارائه می دهند که حتی وقتی در ابعاد بزرگتر چاپ می شوند نیز عالی هستند. همچنین این دوربین ها قیمت پایین تری دارند و نیازی نیست که برای گرفتن عکس های زیبا بودجه خود را کامل صرف کنید. البته اگر امکان تعویض لنز را نداشته باشند نمی توانند مناسب ترین گزینه باشند.
پاناسونیک لومیکس TZ-90 از تثبیت کننده تصویر خوبی برخوردار است و لنزهای بزرگنمایی نوری 30 برابر آن می توانند در گرفتن عکس هایی با زاویه دید گسترده از مناظر و یا هنگام گرفتن عکس از اشیای خیلی دور کمکتان کنند. استفاده از صفحه نمایش لمسی آن بسیار آسان است و تنظیم فوکوس و استفاده از سایر ویژگی های آن را نیز آسان می کند، همچنین برای گرفتن سلفی مناسب است. کم حجم و پرطرفدار و برای سافاری عالی است.

پارک ملی چیتوان نپال، شکوه طبیعت در سرزمین قله ها
ادامه مطلب

DSLR ها
دوربین های رفلکس تک لنز دیجیتال (DSLR9) بهترین گزینه برای عکس های حرفه ای تر هستند. با این دوربین ها قادر هستید برای گرفتن عکس های بهتر لنزها را عوض کنید بنابراین گزینه های لنزهای قابل استفاده تان بی شمار خواهد بود. حتی اینتروDSLR ها نیز با قیمت تقریبا یکسان می توانند عکس های بهتری از دوربین های ببین و بگیر ارائه کنند. تنها نکته منفی آن ها این است که هرچه آپشن های آن ها بیشتر می شود مواردی مانند لوازم جانبی اضافه و لنزهای سنگین به آن اضافه می شود که ممکن است آن را جاگیر و یا سنگین کند. اما اگر آماده اید که سطح عکس هایتان را بالا ببرید و مهارت های عکاسیتان را تقویت کنید این دوربین ها امتحان خود را به خوبی پس داده اند.
سری کانون ربل
این دوربین ها به خوبی دوربین های DSLR را معرفی می کنند. برای عکس های حیات وحش یک بزرگنمایی mm 300 یا ویژگی همه چیز در یک لنز، به عکس شما انعطاف می بخشد. همچنین مدل های جدید به وای فای و اتصال NFC مجهز هستند. فوکوس خودکار و بدنه ضد هوای کانون EOS 80D باعث می شود این دوربین برای سافاری مناسب باشد.همچنین با داشتن یک جای دست خوب و قابلیت وای فای و سازگاری با بیشتر لنزها. فوجی فیلم X-T3 از مدل های دیگر پیشرفته تر است و قیمت بیشتری دارد اما به دلیل داشتن داشتن فوکوس خودکار سریع و دقیق، FPS سریع و یک لنز بهتر برای عکس های اکشن مناسب است. کاملا مقاوم در برابر ورود هوا و به لطف بدنه ساخته شده آلیاژ منیزیم بسیار سبک است. با طراحی شیک و یکپارچه این دوربین دقیقا مناسب برای سافاری است.

نکاتی برای بقا در طبیعت گردی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر