لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مرکز تجاری و تفریحی بام لند تهران
مرکز تجاری و تفریحی بام لند تهران

مرکز تجاری و تفریحی بام لند تهران

تهران بیست و پنجمین شهر پرجمعیت در جهان، پایتخت سیاسی و اقتصادی ایران است. شهری در کوهپایه البرز که به دلیل جایگاه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی‌اش از امتیاز ویژه‌ای برخوردار شده است به همین علت کمتر به خاطر ویژگی‌های تفریحی، فرهنگی‌اش شناخته‌شده است. در راستای توسعه فرهنگ گردشگری احداث مجتمع‌های توریستی و تفریحی با شرایط رفاهی مناسب اخیراً موردتوجه قرارگرفته است. مجموعه ” بام لند” به‌عنوان مدرن‌ترین پروژه گردشگری کشور با تکیه‌ بر معماری ایرانی- اسلامی و آمیخته با ایده‌های نوین روز دنیا به‌ منظور توسعه فرهنگ و گردشگری در شرق دریاچه چیتگر تهران با مساحت 65000 مترمربع احداث شد. در این مجموعه 12 رستوران وجود دارد که با یکدیگر به‌ وسیله ایوان پیوند داده‌ شده‌ اند. فضای همکف مجموعه با سه موضوع ” شهر موسیقی “، ” شهر فرهنگ ” و ” شهر سلامتی ” در نظر گرفته‌ شده است تا پاسخگوی نیازمندان و علاقه‌ مندان این حوزه‌ها باشد.

سرزمین بام

مجموعه فعلی مساحتی بالغ ‌بر 65000 مترمربع دارد که در شرق دریاچه به‌عنوان اولین مرکز خطی احداث‌ شده است. وجود 12 رستوران و پیوند آن‌ها با یکدیگر جلب‌ توجه می‌کند. بام لند به‌ مثابه نگینی است که در منطقه چیتگر خود نمایی می‌کند. آن‌گونه طراحی‌شده است که وجود 900 واحد پارکینگ در آن پاسخگوی 60 هزار نفر گردشگر در روز می‌ باشد. وجه تمایز و برتری مجموعه حاضر نسبت به سایرمجموعه ها، هم‌ جوار بودن با طبیعت زیبای پارک و دریاچه چیتگر است.
2-1. نوع معماری
توجه بر معماری ایرانی- اسلامی و ترکیب آن با ایده‌های روز دنیا توسط گروه توسعه مهندسی بام اثری فوق‌العاده در قالب 12 ویلای دوطبقه جهت تحقق بخشیدن به رویای گردشگران ایجاد کرده است تا در آن شاهد نمانام‌ های تجاری داخلی و خارجی باشیم.
Baamland

نکته های معماری بام لند
در ادامه به نکته هایی در مورد معماری و طراحی بام لند اشاره می کنیم:
تعداد طبقات: 3
تعداد واحدها: 47
تعداد واحد رستوران: 8
تعداد واحد تراس: 20
تعداد واحد فرهنگی: 4
مساحت زمین کل مجموعه: 60000 مترمربع
مساحت محوطه بام لند: 32080 مترمربع
مساحت زیربنای تجاری: 13414 مترمربع
امکانات مجموعه

3-1. سرویس پذیرایی و تجاری
وجود رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌ها در مجموعه سرزمین بام پاسخی برای مشکل‌پسندان است. مجموعه بام لند شمارا از هیاهوی شهر برای چند ساعت دور می‌کند تا در کنار داشتن خریدهای مطمئن لذتی وصف‌ ناشدنی را با نمانام‌های داخلی و خارجی تجربه کنید.
3-2. محل تفریح و سرگرمی
مجموعه تفریحی شن و ماسه برای کودکان، ماهیگیری، مجموعه وی آر لند، سالن سینما، مشاهده پرندگان مهاجر، قایق‌سواری بر روی دریاچه، پیست پیاده‌روی، سوارکاری، اجرای تئاتر روباز و بسته و… وجه تمایز سرزمین لند از سایر مراکز پایتخت کشور است.
3-3. امکان تردد داخلی
در مجموعه حاضر امکان تردد داخلی از طریق وسیله نقلیه امکان‌پذیر است و همچنین توجه طراحان به هموارسازی محوطه جهت سهولت تردد معلولان، ستودنی است.
3-4. سایر امکانات مجموعه
توجه به صندوق امانات، باجه اطلاعات، وجود سرویس بهداشتی و اینترنت رایگان از دیگر امکاناتی است که جهت رفاه حال گردشگران به آن توجه شده است.
رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌ شده برای مرکز تفریحی بام لند، مدیریت فضای فعلی در چیدمان صحیح نمانام‌ها، آموزش کارکنان بر عهده گروه تخصصی ثنا تور است.
Baamland

دسترسی

4-1. مترو
درصورتی‌که قصد دارید با مترو به بام لند بروید به ایستگاه مترو که رسیدید با انتخاب خط 5 مترو در ایستگاه چیتگر پیاده شوید و با تاکسی‌های پایانه به خیابان هوا نیرو بروید.
4-2. وسیله نقلیه شخص
بهترین مسیر برای شما زمانی که از شرق به غرب اتوبان شهید خرازی تردد می‌کنید: شهید خرازی غرب، خروجی کاشان جنوب دریاچه خلیج‌فارس، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، است. درصورتی‌ که از غرب به شرق اتوبان درحرکت هستید: شهید خرازی غرب، خرجی کاشان امیرکبیر، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، است.
4-1. ساعت کار مجموعه بام لند

برای مجموعه تفریحی بام لند ساعت کاری در فصل بهار و تابستان در روزهای شنبه تا چهارشنبه (10 الی 23) و روزهای پنجشنبه و جمعه (10 الی 24) است همچنین برای فصل پاییز و زمستان ساعت کاری در ایام هفته و همچنین روزهای تعطیل (10 الی 23) است. شایان قابل‌ توجه است که گردشگران برای اطلاع دقیق از ساعت کار کافه‌ها و رستوران‌ها به وب‌سایت خود مجموعه مراجعه کنند.
Baamland
22هتل‌های منطقه

در منطقه‌ای آرام، دور از آلودگی‌های شهر با نرخ مناسب و پایبندی به مشتری مداری از نکات حائز اهمیت در هتل‌های تهران محدوده چیتگر است. شما عزیزان برای اطلاع دقیق از میزان فاصله، قیمت و امکانات هتل ها با کلیک بر روی سایت ایران هتل آنلاین به صفحه موردنظر هدایت خواهید شد.
Baamland

کلام آخر

با پیشرفت فنّاوری و شکل گرفتن سبک زندگی نوین، گردشگری به حاشیه رانده‌ شده است. مرکز تجاری، تفریحی بام لند به‌عنوان گردشگری شهری قدمی بود که توسط شهرداری منطقه 22 تهران برای احیا فرهنگ کم‌رنگ شده گردشگری صورت پذیرفت و خوشبختانه با استقبال خوبی همراه بوده است. این امر به‌ نوبه خود مانع از صادرات توریسم خواهد شد و در سایه آن رونق و آبادانی هرچه بیشتر کشورمان را شکل خواهد داد.

عمارت سرای روشن تهران، افتخاری دیگر برای هنر معماری ایران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر