لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> دره ی ماه آبی در چین
دره ی ماه آبی در چین

دره ی ماه آبی در چین

در مقاله زیر رودخانه ای در جنوب چین را به شما معرفی خواهیم کرد که به رنگ فیروزه ای روشن است و در کمال زیبایی و به صورت پلکانی در تمام طول سال جاری می باشد.

این دره در بین کوه های بلند در جنوب چین قرار دارد و یک رودخانه به رنگ فیروزه ای که از شیب های پلکانی مانند زیبا عبور می کند. همانطور که آب از این سکوهای مسطح پلکانی لبریز می شود ، تعداد زیادی آبشار کف آلود کوچک به وجود می آورد که در دره ی کوه سرازیر می شوند.
همانند آبشار پلکانی ” پاموکلو” یا ” قلعه پنبه ای” در ترکیه، این رودخانه از سطوح پلکانی دایره ای و مسطح که مانند سکوهای روی پلکان های بزرگ یا کیک های روی هم انباشته شده است، سرازیر می شود.
افسانه های محلی مردم Nakhi ( یک گروه قومی ساکن در کوه پایه های هیمالیا در شمال غربی استان یونان چین ) اینگونه بیان می کنند که آب در دره ی ماه آبی، رنگ آبی اش را از قایقی گرفته که خدایان با آن به دره رسیدند. در واقع ، این رودخانه که از ذوب برف های قسمت هایی بالایی هیمالیا منشا می گیرد ، رنگ فیروزه ای اش را از یون های مس وجود در آب می گیرد.
با اینکه شیب های پلکانی موجود در دره ی ماه آبی غالبا طبیعی هستند، دولت چین چندین مداخله مصنوعی انجام داده تا این شیب ها بیشتر تماشایی به نظر برسند. این کار دولت مطمئنا تاثیرگذار شد، این شیب های پلکانی درکنار گل ها، دره های باریک و چمنزارهایی که آن ها را احاطه کرده اند ، دره ی ماه آبی را به یکی از دیدنی ترین نقاط در سراسر چین تبدیل می کند.
بیشتر بخوانید:
Blue Moon Valley
Blue Moon Valley

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
خاص ترین فروشگاه های دبی
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر