لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی اصفهان
جاهای دیدنی اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان

به اصفهان زیبا سفر می‌کنیم، شهری که هر گوشه‌ای از آن جاذبه تاریخی و تفریحی را در خود جای داده است. جاهای دیدنی اصفهان به قدری متنوع و فراوان هستند که هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای راضی نگه می‌دارند. راهنمای سفر به اصفهان و عکس جاذبه های دیدنی آن را در ادامه بخوانید.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد مکان های تفریحی اصفهان یکی از کلان‌شهرهای تاریخی کشورمان صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا با دیدن عکس جاهای دیدنی اصفهان با آدرس، آثار باستانی و تاریخی اصفهان همراه با عکس، بناهای تاریخی اصفهان، طبیعت و دیگر جاذبه های گردشگری اصفهان اطلاعاتی بیشتر در این زمینه کسب کنید.

اصفهان در میان پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران (پس از تهران و مشهد) رتبه سوم را دارد. از لحاظ گردشگری پس از مشهد و از جنبه اقتصادی پس از تهران رتبه دوم را در کشور دارا است. این شهر در دوره صفویه که دوران طلایی و اقتدار ایران به شمار می رود، پایتخت و مرکز ایران بوده است. همه ساله تعداد زیادی گردشگر ایرانی و خارجی از جاهای دیدنی اصفهان دیدن می کنند و تعداد بالای هتل های اصفهان و مراکز اقامتی گواه بر این امر می باشد. شما می توانید رزرو هتل در اصفهان را با تضمین کمترین قیمت از طریق سایت ایران هتل آنلاین انجام داده و سپس از با خیالی آسوده سفر کنید.

جاهای دیدنی تاریخی اصفهان

جاهای تفریحی اصفهان اماکنی پرطرفدار و پربازدید در میان مسافران و گردشگران هستند. مکان های دیدنی اصفهان كه هر کدام داستانی زیبا و جذاب را در خود نهان کرده‌اند، یادگارهایی به جا مانده از دوران صفویان هستند. هر کدام از این اماکن تاریخی با معماری زیبا و اصیل آن زمان چشمان بازدیدکننده‌گان را نوازش می‌دهند. در ادامه عکس آثار باستانی اصفهان و معرفی مکان را شرح می‌دهیم:

1- میدان نقش جهان | نماد شهر اصفهان

عکس میدان نقش جهان از جاهای دیدنی اصفهان

این میدان تاریخی باشکوه در زمان شاه عباس اول در محل باغی به نام نقش جهان بنا شد. دراین میدان زیبا چهار اثر تاریخی منحصر به فرد را می توانیم مشاهده کنیم که عبارتنداز سردر قیصریه در شمال، مسجد تاریخی امام در جنوب، مسجد شیخ لطف الله در شرق وعمارت عالی قاپو در غرب. میدان نقش جهان که در قلب اصفهان جای گرفته است، از جاذبه های دیدنی مهم این شهر محسوب می شود. دور تا دور میدان با حجره هایی احاطه شده که صنایع دستی اصفهان را به فروش می رسانند. وجود حوض آبی زیبا و آثار تاریخی ارزشمندی که در چهارگوشه میدان نقش جهان خودنمایی می کنند، بر جذابیت این میدان افزوده و آن را در تمام جهان به شهرت رسانده است.
عکس جاهای دیدنی اصفهان

ساعت بازدید از میدان نقش جهان

از میدان نقش جهان به صورت ٢٤ ساعته می‌توانید دیدن کنید.

مسیر دسترسی به میدان نقش جهان

میدان نقش جهان از جاهای دیدنی اصفهان است. با خودروی شخصی یا مترو به راحتی می‌توانید به مرکز شهر اصفهان محل واقع شدن نقش جهان بروید. اگر با مترو به دیدن این اثر تاریخی می‌روید باید در ایستگاه میدان امام حسین از قطار پیاده شوید و سپس با طی مسافتی پیاده‌روی به این مکان می‌رسید.

آدرس پل خواجو اصفهان: اصفهان – بین خیابان کمال اسماعیل و بلوار آیینه خانه

لوکیشن میدان نقش جهان روی نقشه گوگل مپ

2- پل خواجو از جاهای دیدنی اصفهان

پل خواجو از آثار تاریخی اصفهان

پل خواجو اصفهان که در زمان صفویان زیباترین پل در جهان بوده است، با تزئینات و کاشی کاری های بسیار زیبایش که در دیگر پل های اصفهان یافت نمی شود، مانند نگینی بر روی زاینده رود خودنمایی می کند. شاعران و گردشگران بسیاری در دوره های مختلف تاریخی پل خواجو اصفهان را به عنوان یکی از موفق ترین آثار معماری مخصوص ایرانی و همچنین سبک اسلامی معرفی کرده اند. درست در وسط پل برای خانواده سلطنتی، به دستور شاه عباس دوم ساختمان مخصوصی بنا شد که امروزه بیگلر بیگی نام گرفته است. این ساختمان دارای تزئینات شاخص و زیبا و همچنین نقاشی های خاصی است که بسیار مورد توجه گردشگران است.

ساعت بازدید از پل خواجو

پل خواجو به صورت شبانه روزی بری بازدید عموم باز است.

مسیر دسترسی به پل خواجو

اگر با خودروی شخصی به دیدن این اثر تاریخی می‌روید، بهتر است خیابان کمال اسماعیل یا بلوار آینه خانه را برای رسیدن به این مکان انتخاب کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو برای رفتن به پل خواجو ایستگاه سی و سه پل است. همچنین اگر اتوبوس را برای رفتن به این مکان ترجیح می‌دهید بهتر است از خطوطی استفاده کنید که در ایستگاه پل خواجو توقف می‌کنند. پس از پیاده شدن از اتوبوس با کمی پیاده‌روی این اثر تاریخی را مشاهده می‌کنید.

آدرس پل خواجو اصفهان: اصفهان – بین خیابان کمال اسماعیل و بلوار آیینه خانه

لوکیشن پل خواجو روی نقشه گوگل مپ

3- سردر و بازار قیصریه

عکس سردر و بازار قیصریه از اماکن دیدنی اصفهان

این سردر بزرگ و قوسی شکل که در ورودی اصلی بازار اصفهان قرار گرفته محل ورود به بازار قیصریه است. آثار نقش و نگارهای به جا مانده بر روی این سردر عظیم، حکایت از شکوه و جلال گذشته آن دارد. بازار قیصریه در دوران صفویه، بازاری پررونق و مهم بوده است و هنوز هم می توان دکان هایی با قدمت بسیار را در آن مشاهده کرد. امروزه در این بازار صنایع دستی اصفهان به فروش می رسد.

ساعت بازدید از سردر و بازار قیصریه

برای بازدید از این مکان بهترین زمان‌ها ساعت ٩ صبح تا ٦ بعد‌اظهر است.

مسیر دسترسی به سردر و بازار قیصریه

دو مکان برای دسترسی به بازار و سردر قیصریه در پیش روی شما است. یکی از آنها چهارراه شکرشکن است. از چهارراه شکر شکن وارد خیابان حاقظ شوید. پس از آن میدان نقش جهان را می‌بینید. در وسط میدان سردر بازار قرار گرفته است.

مسیر دوم باید ایتدا وارد خیابان سپاه شوید. در انتهایی خیابان سپاه میدان نقش جهان را مشاهده می‌کنید.  سپس در وسط میدان بازار و سردر قیصریه به شما چشمک می‌زند.

آدرس: اصفهان، شمال میدان نقش جهان

لوکیشن میدان بازار قیصریه روی نقشه گوگل مپ

4- جاهای دیدنی اصفهان و کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو از جاهای دیدنی اصفهان

این شاهکار معماری، بنایی است متعلق به قرن یازدهم. عالی قاپو که به معنای درگاه بلند است، در زمان شاه عباس صفوی ساخته شد و درآن زمان شاه با سفیران و بزرگان درعالی قاپو دیدارمی کرد. این بنا که 6 طبقه است و ساخت آن در چند مرحله صورت گرفته است، با دو راه پله مارپیچ و یک پلکان مستقیم به سایر طبقات منتهی می شود. هر طبقه از عالی قاپو دارای تزئینات مخصوص به خود است؛ برای مثال در طبقه سوم کاخ عالی قاپو ایوانی با یک حوض مرمری وجود دارد. طبقه ششم که به تالار صوت معروف است، تالاری وجود دارد با گچ بری های زیبا و طوری طراحی شده است که نوای موسیقی در آن طنین زیباتری پیدا می کند.

ساعت بازدید از کاخ علی قاپو

تمام روزهای هفته می‌توانید از ساعت ٩ صبح تا ٧ شب به دیدن این جاذبه بروید.

مسیر دسترسی به کاخ عالی قاپو

برای رسیدن به کاخ عالی قاپو فقط کافی است از سمت شرق خیابان حافظ و سمت غرب خیابان استانداری و سپه به میدان نقش جهان بروید.  سپس در این میدان کاخ زیبای عالی قاپو یکی از جاهای دیدنی اصفهان را در پبش چشمان خود می‌بینید.

آدرس: اصفهان، ضلع غربی میدان نقش جهان

لوکیشن کاخ عالی قاپو روی نقشه گوگل مپ

حتما بخوانید:

5- کاخ چهلستون | کاخ باشکوه ایران

کاخ چهلستون از آثار تاریخی اصفهان

کاخ و باغ چهلستون یکی ازمعروف ترین آثار تاریخی اصفهان است؛ معماری این کاخ سلطنتی ترکیبی از معماری اصیل ایرانی و فرنگی است. در مقابل کاخ چهلستون استخری وجود دارد و انعکاس تصویر کاخ و ستون های آن در آب باعث شده، آن را چهل ستون بنامند. این باغ یکی ازمجموعه باغ های نقش جهان دوره صفوی است. کاخ و باغ چهلستون محل برگزاری جشن ها و پذیرایی از مهمانان بوده و دیوار تالارهای آن مملو از نقاشی هایی با سبک مینیاتوری است. تصاویر جنگ چالدران و جنگ کرنال در تالار آیینه، جلوه خاصی به این تالار بخشیده است. در این کاخ موزه ای وجود دارد، که اشیا، کتب و دست نوشته های اصفهان قدیم درآن حفظ و نگهداری می شوند.

ساعت بازدید از کاخ چهلستون

همه روزه از ساعت ٩ صبح تا ١٧ می‌توانید از این کاخ زیبا دیدن کنید.

مسیر دسترسی به کاخ چهلستون

اگر از مترو استفاده می‌کنید در ایستگاه شهدا باید از قطار پیاده شوید و با پای پیاده یا تاکسی به این جاذبه برسید. اتوبوس یکی دیگر از گزینه‌های رسیدن به کاخ چهلستون است. شما باید سوار اتوبوس میدان امام حسین شوید. پس از رسیدن به خیابان گلدسته (ایستگاه شهرداری) با کمی پیاده‌روی به كاخ چهلستون مي‌رسید. همچين اگر با خودرو به بازدید ازاين جاذبه می‌رويد بهتر است نزدیک‌ترین پاركینگ را به اين مكان مشخص و سپس باقی راه را پياده طی كنيد.

آدرس: اصفهان، شرق خیابان چهارباغ پایین، جنوب خیابان سپه، غرب میدان نقش جهان

لوکیشن کاخ چهلستون روی نقشه گوگل مپ

6- عمارت هشت بهشت از دیدنی های اصفهان

عکس جاهای دیدنی اصفهان

هشت بهشت عمارتی است بسیار دلنشین و زیبا، که در میان باغی از باغ های نقش جهان ساخته شده است؛ امروزه این باغ به پارک زیبایی تبدیل شده وعمارتی که روزگاری زیباترین کاخ عالم نام داشت، همچنان در میان پارک جلوه گری می کند. کاخ هشت بهشت طرحی هشت پهلو دارد و نماد عدد هشت در تعداد اتاق ها، آجرهای کف وحوض مرکزی دیده می شود. این کاخ دو طبقه دارد و دیوارهای آن پوشیده از گچ بری ها، نقاشی ها و گل های رنگارنگ است. سقف آن پوشیده از مقرنس های گچی خوش آب و رنگ می باشد. ایوان، رواق ها، اتاق ها وپنجره های این عمارت همه در نهایت زیبایی و هماهنگی طراحی و ساخته شده اند. دیدن این بنای روح بخش، قلب و روح انسان را مملو از آرامش و لذت می کند و هنر و معماری بی نظیر ایرانی را برای گردشگران مشتاق متجلی می نماید.

ساعت بازدید از عمارت هشت بهشت

هر روز هفته از سات ٩ تا ٢١ می‌توانید به دیدن این عمارت زیبا بروید.

مسیر دسترسی به عمارت هشت بهشت

از ایستگاه‌های اتوبوس در خیابان هشت بهشت می‌توانید به دیدن این مکان که یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان است بروید. اگر با مترو به دیدن این جاذبه می‌روید باید پس از پیاده‌شدن از ایستگاه امام حسین  به سمت خیابان چهار باغ یا گلدسته حرکت کنید و سپس عمارت هشت بهشت را به راحتی پیدا می‌کنید.

با توجه به این که هشت بهشت در محدوده ترافیکی اصفهان قرار دارد بهتر است با پارک خودروی خود در پارکینگ با استفاده از مترو و اتوبوس به دیدن این مکان بروید.

آدرس: غرب خیابان چهار باغ عباسی، مقابل خیابان شیخ بهایی

لوکیشن عمارت هشت بهشت روی نقشه گوگل مپ

7- سی و سه پل

عکس سی وسه پل از جاذبه های گردشگری اصفهان

یکی از نمادهای معروف شهر اصفهان سی و سه پل است؛ این پل که به پل الله وردی خان و پل جلفا نیز معروف است، در گذشته محل برگزاری جشن ها بوده و امروزه تفرجگاه مردم اصفهان و گردشگران است. این پل قدیمی، که سراسر آن پوشیده از رواق های طاقی شکل و قوسی است، روزگاری زینت بخش زاینده رود پرآب و خروشان بوده است. درهنگام غروب سی و سه پل افسانه ای با نورپردازی زیبایش دل ها را به شور و هیجان می اندازد ودلتنگی و خستگی را از دل ها بیرون می کند.

ساعت بازدید از سی و سه پل

در تمام طول شبانه روز می‌توان از جاذبه گردشگری سی و سه پل که یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی اصفهان است،  دیدن کرد.

مسیر دسترسی به سی و سه پل

اگر با مترو قصد رفتن به این پل زیبا که یکی از مکان تفریحی اصفهان است را دارید در ایستگاه سی و سه پل پیاده شوید و پس از چند دقیقه پیاده‌روی به این جاذبه می‌رسید. با اتوبوس و وسیله شخصی  نیز باید در میدان انقلاب پیاده شوید. پس از دقایقی پیاد‌ه‌روی به سی و سه پل تاریخی می‌رسید.

آدرس: میدان انقلاب، خیابان چهارباغ عباسی

لوکیشن سی و سه پل روی نقشه گوگل مپ

8- منارجنبان از جاذبه های گردشگری اصفهان

مکان های دیدنی اصفهان با منارجنبان

این بنا همانطور که از نامش پیدا است، مناره ای متحرک بوده و در طول تاریخ این جنبش عجیب سیل گردشگران کنجکاو و مشتاق را به سوی خود کشانده است. عمارت منارجنبان اصفهان بنایی است، ساده، خشتی و درعین حال شگفت انگیز و رازآلود. این بنا دارای یک ایوان به سبک دوره مغول و دومناره است که بر روی مقبره یکی از عرفای قرن هفتم به نام عموعبدالله کارلادانی ساخته شده است. آن چه باعث شهرت این بنا شده آن است که با تکان دادن یکی از مناره ها، مناره دیگر هم به حرکت درمی آید. با پلکانی مارپیچ می توان به بام و مناره ها دسترسی پیدا کرد؛ در داخل هر مناره 17 پله وجود دارد که به بالای آن منتهی می شود.

ساعت بازدید از منارجنبان

ساعت بازدید از منارجنبان از ٩ صبح الی ٦ بعد‌‌الظهر است.

مسیر دسترسی به منارجنبان

برای رفتن به منارجنبان ابتدا از طریق بزرگراه چمران باید وارد بلوار آتشگاه شوید. از این پس مسیر نجف باد را در پیش بگیرید. پس از طی مسافتی پنج کیلومتری به ورودی این مجموعه می‌رسید.

آدرس: اصفهان، خیابان آتشگاه

لوکیشن منارجنبان روی نقشه گوگل مپ

9- آرامگاه شیخ عبدالصمد نطنزی

آرامگاه شیخ عبدالصمد نطنزی از دیدنی های اصفهان

مقبره شیخ عبدالصمد نطنزی در مجاورت مسجد جامع تاریخی و هزار ساله شهر نطنز، مجموعه شیخ عبدالصمد نطنزی را تشکیل داده است. نطنز تکه ای از تاریخ است که در قلب کویر بجا مانده است و خوشبختانه در این سیر تاریخی مقبره شیخ عبدالصمد از گزند زمان جان سالم بدر برده و هنوز هم استوار و پابرجا است. نطنز به واسطه قدمت طولانی و سابقه فرهنگ و ادبش آثار باستانی زیادی دارد اما الماس این شهر، مسجدی است که مقبره ای قدیمی کنارش جا خوش کرده است؛ مناره ای بلند که از هر طرف شهر بنگرید پیدا است. سازنده این خانقاه خلیفه ماستری بوده و شمس الدین نطنزی این سردر را به همراه خانقاه ساخته است؛ گرچه امروزه اثری از خانقاه باقی نمانده است. مسجد جامع نطنز در کنار خانقاه و آرامگاه شیخ عبدالصمد یک شاهکار تاریخی است که حتما برایتان جذاب خواهد بود.
آرامگاه شیخ عبدالصمد نطنزی از مکان های تاریخی اصفهان

ساعت بازدید از آرامگاه شیخ عبدالصمد نطنزی

بازدید از این آرامگاه رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه خاصی ندارد.

مسير دسترسی به آرامگاه شيخ عبد‌الصمد نطنزی

برای رفتن به این مکان که بخشی از جاهای دیدنی اصفهان محسوب می‌شود، ابتدا باید به شهرستان نطنز بروید. پس از منطقه باغستان به سمت خیابان مالک اشتر حرکت کنید. پس از ورود به فرعی غربی مقبره و مسجد جامع نطنز را خواهید دید.

میدان نقش‌جهان اصفهان
ادامه مطلب

آدرس: اصفهان، نطنز، خیابان مالک اشتر، مسجد جامع نطنز

لوکیشن آرامگاه شیخ عبدالصمد نطنزی روی نقشه گوگل مپ

10- آرامگاه صائب تبریزی

کشورمان ایران علاوه بر دارا بودن جاذبه های طبیعی و باستانی متعدد زادگاه شاعران و نویسندگان بزرگی است که آوازه آن ها در سراسر جهان پیچیده است. صائب تبریزی یکی از شاعران به‌نام این مرزوبوم است که در روزگاران قدیم ملک‌الشعرای دربار بوده است. متاسفانه مدتی پس از مرگ صائب تبریزی محل دفن او مشخص نبود اما در دوران پهلوی قبر وی را کشف کردند و در همان دوران آرامگاهی زیبا برای این شاعر برجسته ساخته شد. لازم به ذکر است که بازدید از آرامگاه صائب تبریزی که اکنون یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی اصفهان به حساب می‌آید در هر ساعت از شبانه روز امکان‌پذیر بوده و هزینه ای از شما تحت عنوان ورودی دریافت نخواهد شد.

ساعت بازدید از آرامگاه صائب تبریزی

بازدید از آرامگاه صائب تبریزی به صورت شبانه‌روزی برای عموم امکان‌پذیر است.

مسیر دسترسی به آرامگاه صائب تبریزی

برای رفتن به آرامگاه صائب تبریزی چندین مسیر وجود دارد. در روش اول شما می‌توانید با مترو در ایستگاه میددان انقلاب پیاده شوید. از این جا به بعد هم می‌توانید از تاکسی استفاده کنید و اگر اهل پیاده‌روی هستید با پای پیاده خود را به این آرامگاه برسانید.

روش دوم مخصوص افرادی است که تردد با BRT را می‌پسندند. در این روش باید در ایستگاه شهید بهشتی واقع در خیابان صائب از اتوبوس خارج شوید، سپس ادامه مسیر را به صورت پیاده تا آرامگاه صائب تبریزی طی کنید.

آدرس: اصفهان، خیابان مطهری، خیابان صائب، آرامگاه صائب تبریزی

جاذبه های مذهبی در اصفهان

علاوه بر مکان های تفریحی اصفهان در هنگام سفر به این شهر از دیدن جاهای مذهبی آن نیز غافل نشوید. فهرست بلندبالای این اماکن مذهبی نشان از تنوع بالای آنها دارد. در ادامه لیستی از این اماکن مذهبی را شرح می‌دهیم تا آگاهی شما در مورد این مکان های دیدنی اصفهان نیز بیشتر شود:

1- کلیسای بیت اللحم اصفهان

عکس کلیسای بیت اللحم اصفهان از جاهای دیدنی اصفهان

کلیسای بیت‌اللحم یکی از کلیساهای ایران و از جمله جاهای دیدنی اصفهان است. نام دیگر کلیسای بیت‌اللحم کلیسای بِتقِحِم مقدس است. پیشینه این جاذبه مذهبی به دوران صفویان می‌رسد. این کلیسا که یکی از کلیساهای بزرگ اصفهان محسوب می‌شود در سال 1628 میلادی توسط خواجه پطرس ولیجانیان یکی از بازرگانان آن دوره احداث شده است.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی این کلیسا را می‌توان در قسمت شمالی دو کلیسای دیگر اصفهان با نام‌های مریم مقدس و هاکوپ مشاهد کرد. لازم به ذکر است که این کلیسا دارای بلندترین گنبد در میان کلیساهای اصفهان است.

علاوه بر بلندی گنبد که از دور برای مسافران نمایان است، معماری اصیل و بی‌نظیر آن یکی از زیباترین سبک‌های معماری‌ به شمار می‌رود. به طوری که در سال ٢٠١٦ میلادی این مکان جزو ٢٣ کلیسای زیبای جهان نام برده شد.

نقشه این کلیسا به صورت تالارهای گنبددار مستطیل شکل طراحی شده است. ناقوس کلیسا نیز در بالای ایوان دو طبقه قرار گرفته است. همچنین خشت و آجر، مصالح اصلی به کار رفته در ساخت این بنا بوده‌اند. دیوارهای داخلی کلیسا که از جنس گچ هستند با نقاشی‌هایی زیبا مربوط به کتاب مقدس تزئین شده‌اند.

همچنین در طبقه دوم این ساختمان که امروزه مخصوص بانوان در نظر گرفته شده است، تالاری مربعی به سبک معماری کلاسیک وجود دارد. در ضمن بر روی گنبد طلاکاری شده دوپوش کلیسا نوشته‌هایی در مورد افراد نیکوکار در ساخت کلیسا دیده می‌شود. ناگفته نماند زیباترین نقاشی‌ها را در ساختمان کلیسا بر روی ساق گنبد کلیسا می‌توان مشاهده کرد. زیباترین این نقاشی‌ها مربوط به تصویر بهشت است.

کلیسای بیت اللحم از جاذبه های تاریخی اصفهان

ساعت بازدید از کلیسای بیت‌اللحم

همه روزه از ساعت ٨:٣٠ تا ١٧:٣٠ می‌توانید از این مکان دیدن کنید.

مسیر دسترسی به کلیسای بیت‌اللحم

برای رفتن به کلیسای بیت‌اللحم که یکی از جاهای دیدنی اصفهان است یاید وارد خیابان نظر شرقی شوید. سپس مسیر خیابان نمازخانه مریم را در پیش بگیرید. پس از این با کمی پیاده‌روی به این کلیسا می‌رسید. همچنین نزدیک ترین مترو به این کلیسا متروی شریعتی و سی و سه پل هستند. ایستگاه اتوبوس چهاراه حکیم هم در فاصله کمی از این مجموعه واقع شده است.

آدرس: اصفهان، خیابان نظر شرقی، میدان جلفا

لوکیشن کلیسای بیت اللحم روی نقشه گوگل مپ

2- مسجد امام | شاهکاری از هنر ایرانی

مسجد امام از جاذبه های اصفهان

آنچه این مسجد را تا این اندازه متمایز کرده است، تنها گنبد بلند آن نیست، بلکه هنر دست و نبوغ معمارهای ایرانی است که با خلق چنین اثری، توانمندی و چیره دستی خود را آشکار کرده اند. گنبد مسجد امام با تکنیکی ساخته شده است، که اگر کسی در مرکز گنبد صحبت کند، پژواک صدا در تمام صحن شنیده می شود. گنبد، چهار مناره و دو شبستان مسجد با چهار ایوان و حیاط احاطه شده است. مسجد، محرابی مرمری و زیبا دارد و سردر آن نیز در نهایت درایت و ظرافت ساخته و کاشی کاری شده است. این مجموعه زیبا در کنار هم به میدان نقش جهان جلوه ای باشکوه و معنوی بخشیده است.
مسجد امام و جاذبه های مذهبی اصفهان

ساعت بازدید از مسجد امام

از این مسجد می‌توانید هر روز از ساعت ٩ تا ١٢ و از ساعت ١٤ تا ١٦:٣٠ دیدن کنید.

مسیر دسترسی به مسجد امام

شما می‌توانید به راحتی از مسیرهای خیابان استانداری به این مسجد دسترسی داشته باشید. همچنین از خیابان‌های حافظ و سپه نیز پس از وارد شدن به میدان به صورت پیاده به بازدید این مکان بروید.

آدرس: اصفهان، ضلع جنوبی میدان نقش جهان

لوکیشن مسجد امام روی نقشه گوگل مپ

3- مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله و دیدنی های اصفهان

این شاهکار هنر و معماری در ضلع شرقی میدان نقش جهان قرار گرفته است و با گنبد مدور و بی مناره ای که نقش و نگار ایرانی بر روی آن دلربایی می کند، گردشگران را مجذوب و مبهوت خود می کند. این مسجد زیبا ویژگی منحصربه‌فردی دارد که آن را از مساجد دیگر متمایز کرده و آن نداشتن مناره است، مسجد شیخ لطف الله شبستان صحن ورودی نیز ندارد و به جای آن رواق کاشی کاری شده و زیبایی دارد که زینت بخش میدان نقش جهان است. طرح، رنگ، نقش و نورپردازی این مسجد آن قدر بی نظیر و خیال انگیز است که چشم از دیدن آن سیر نمی شود؛ بی شک این اثر معماری شاهکاری است باشکوه و بی همتا که هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.
عکس جاهای دیدنی اصفهان

ساعت بازدید از مسجد شیخ لطف‌الله

همه روزه از ساعت ٩ صبح الی١٢:٣٠ و ١٤ الی ١٨ می‌توان به دیدن این اثر تاریخی رفت.

مسیر دسترسی به مسجد شیخ لطف‌الله

در صورت استفاده از اتوبوس برای رسیدن به این مکان بهتر است از اتوبوس‌هایی استفاده کنید که در میدان امام حسین توقف دارند. همچنین ایستگاه بیمارستان خورشید نیز در نزدیکی میدان نقش جهان است. اگر از مترو برای بازدید از این جاذبه که یکی از جاهای دیدنی اصفهان به شمار می‌رود استفاده می‌کنید باز هم باید در ایستگاه امام حسین پیاده شوید. از این جا به بعد با تاکسی یا پای پیاده می‌توانید به مسجد شیخ لطف‌الله برسید. خودروی شخصی نیز یکی دیگر از انتخاب‌ها می‌باش.  برای پیدا كردن بهترين مسير با خوىرو بهتر از نقشه كمک بگیرید.

آدرس: اصفهان، ضلع شرقی میدان نقش جهان، روبروی عمارت عالی قاپو

لوکیشن مسجد شیخ لطف الله روی نقشه گوگل مپ

خانه های تاریخی اصفهان

از جمله جاذبه های گردشگری اصفهان می‌توان خانه‌های تاریخی و زیبای آن را نام برد. در واقع مي‌توان گفت يكی از دلايل سفر گرىشگران به نصف جهان بازدید از آثار تاریخی اصفهان است.  بناهای تاریخی اصفهان که نمادی از تاریخ، فرهنگ و اصالت مردمان این منطقه هستند در گوشه گوشه این شهر به مانند نگین‌هایی زیبا می‌درخشند. در ادامه چند نمونه از این خانه‌‌ها که جزو جاهای تفریحی اصفهان هستند را شرح می‌دهیم:

1- خانه تاریخی دهدشتی از جاهای دیدنی اصفهان

خانه تاریخی دهدشتی و خانه های تاریخی اصفهان

قدمت خانه دهدشتی به دوران قاجاریه می‌رسد. در واقع ساختمان این مکان نشانه‌هایی از سبک معماری قاجاریه را دارد. این خانه تاریخی متعلق به خانواده دهدشتی ها بوده  و در اثر گذشت زمان از نسلی به نسل دیگر رسیده است.

از لحاظ معماری این خانه تاریخی دارای سبکی اصیل و زیبا است. به طوری که در بدو ورود چشمان گردشگران را نوازش می‌دهد. این معماری به صورت کلی برگرفته از سبک سنتی قاجاریه است اما به صورت جزئی می‌توان در آن اثری از معماری اروپایی را نیز مشاهده کرد.

ولی در مجموع نقشه این خانه به صورت مستطیل شکل طراحی شده است. بخش‌های مختلف این خانه شامل راهروی بلند، محوطه اصلی و اتاق‌هایی متقارن در چهار گوشه حیاط است.

در واقع شما مهمانان این خانه با قدم نهادن در ابتدای ورودی گویی به خانه‌ای به سبک خانه‌های قدیمی مادربزرگ‌ها وارد می‌شوید. دور تا دور محوط به گل ها و فضایی زیبا آراسته شده است. اتاق‌های این خانه هم که به صورت سه در و پنج دری ساخته شده‌اند، نمایی زیبا از محوطه را به شما هدیه می‌دهند. لازم به ذكر است كه اين خانه زيبا در سال ١٣٨٥ به عنوان يكی از أثار ملی كشورمان به ثبت رسيد.

خانه تاریخی دهدشتی و جاذبه های دیدنی اصفهان

ساعت بازدید از خانه دهدشتی

از ساعت ١٦ تا ٢٢ شب می‌توانید به عنوان مشتری کافه رستوران‌های آن به بازدید از خانه بپردازید.

مسیر دسترسی به خانه تاریخی دهدشتی

شما می‌توانید به راحتی از ایستگاه متروی امام حسین پیاده شوید و با چندین دقیقه پیاده‌روی به یکی از مکان های تفریحی اصفهان برسید. اگر هم با خودروی شخصی به خانه دهدشتی سفر می‌کنید بهتر از خودروی خود را در پارکینگ ارگ جهان نما پارک و سپس با اندکی پیاده‌روی از این جاذبه دیدن کنید.

آدرس: اصفهان، چهارباغ عباسی، دروازه دولت، خیابان مسجد باب‌الرحمه، کوچه جهان‌نما، انتهای بن‌بست دهدشتی، پلاک ١١٠

لوکیشن خانه تاریخی دهدشتی روی نقشه گوگل مپ

2- خانه تاریخی ملاباشی یا خانه معتمدی

خانه تاریخی ملاباشی یا خانه معتمدی از دیدنی های اصفهان

خانه تاریخی ملاباشی یا همان خانه معتمدی یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که امروزه از آن به عنوان اقامتگاه سنتی استفاده می‌کنند. نام معتمدی برگرفته از خرید این خانه توسط خانواده معتمدی در سال ١٣٧٩ است. در معماری اصیل این خانه سنتی می‌تون آثاری از معماری سنتی دوران صفویه، زندیه و قاجاریه را به وضوح تماشا کرد. در هنگام ورود به این خانه آیینه‌کاری‌ها و شیشه‌های رنگارنگ آن توجه شما را به خودشان جلب می‌کنند. همچنین گچ‌بری‌های زیبا بر روی دیوارها و سقف جلوه اتاق‌ها را دو چندان کرده‌اند.

این خانه به مانند دیگر خانه‌های قديم ايرانی شامل دو بخش اندرونی و بیرونی است. لازم به ذکر است که این خانه در ابتدا شامل یک اتاق پنج دری و یک اتاق زمستان نشین بود. در ادامه و در زمان ملاباشی بخش‌های دیگری از جمله شاه نشین نیز به آن افزوده شد.

حیاط بیرونی، حیاط تابستانی و حیاط داخلی از دیگر بخش‌های تشکیل دهنده این عمارت زیبا هستند.  حیاط بیرونی با نمایی زیبا رو به خیابان‌های اطراف است. در حیاط تابستانی می‌توان هنر و معماری زیبای دوران زندیه را به تماشا نشست. سیارات و ماه‌های ایران باستان نقاشی‌های روی دیوارهای این بخش را تشکیل می‌دهند. اما اگر معماری دوران صفویه و قاجاریه جاهای دیدنی اصفهان برایتان جذاب‌تر است می‌توانید با ورود به حياط داخلی این سبک معماری را از نزدیک ببینید. اتاق‌های حیاط داخلی با کاشی‌های مقرنس زیبایی دوچندان به خود گرفته‌اند.

و در آخر حوض زیبای مستطیلی در وسط حیاط حال و هوای خانه‌های قدیمی را برای شما تداعی می‌کند. ناگفته نماند این خانه تاریخی که یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان محسوب می‌شود در سال ١٣٨١ به ثبت ملی رسید.

داخل خانه تاریخی ملاباشی اصفهان

ساعت بازدید از خانه تاریخی ملاباشی

از ساعت ٨ صبح تا ١٨ شب می‌توانید از این خانه تاریخی بازدید کنید.

مسیر دسترسی به خانه ملاباشی

خانه ملاباشی را به راحتی پس از ورود به اصفهان می‌توانید در خیابان هشت بهشت، خیابان ملک شمالی ببینید. لازم به ذکر است که این جاذبه تا سی و سه پل فقط ١٠ دقیقه با خودرو فاصله دارد.

آدرس: اصفهان، خیابان هشت بهشت غربی، خیابان ملک، بن بست ملاباشی

لوکیشن خانه ملاباشی روی نقشه گوگل مپ

3- خانه تاریخی مشیرالملک انصاری

جاهای دیدنی اصفهان خانه تاریخی مشیرالملک انصاری

اگر می‌خواهيد يكی از مکان های دیدنی اصفهان را از نزدیک ببينيد و با عمق فرهنگ و هنر اين ديار بيشتر آشنا شويد، بازدید از خانه تاريخی مشير‌الملک انصاری را به شما پيشنهاد می‌دهیم. تاریخچه این خانه قدیمی به دوران پرفروغ صفویان می‌رسد. نام مشیر‌الملک نیز برگرفته از مالکیت خاندان مشیر انصاری براین خانه است.

این خانه در دوره‌های گذشته بارها توسط افراد مختلف مورد بازسازی قرار گرفته است. جدول‌کشی با طلا، نقاشی‌های روی شیشه و آینه کاری‌های محدب از ویژگی‌های بارز این خانه به حساب می‌آیند. همچنین بزرگ‌ترین ارسی ٩ لنگه جهان در خانه مشیر‌الملک انصاری دیده می‌شود. در این بخش نقاشی‌های زیبای اسلامی به بهترین شکل به کار برده شده‌اند.

اما آنچه بیشتر از هر چیز دیگری توجه شما را در این بخش از جاهای دیدنی اصفهان به خود جلب می‌کند معماری سلطنتی، آینه‌کاری‌های زیبا و نقوش هنرمندانه بر روی سقف و دیوارها است. همچنین معماری این خانه شامل سه بخش حیاط، شاه نشین و دیگر بخش‌ها مانند اتاق‌ها است. در ابتدای ورود به خانه باید از سردری زیبا و با شکوه عبور کنید. پس از ورود به حیاط می‌توانید دالان‌ها، نمای زیبای عمارت حوضی با معماری صلیبی و فضای سبز حیاط را به نظاره بنشینید.

همان گونه که در بالا ذکر کردیم بخش دیگر وصد البته زیباتر این عمارت شاه نشین آن است. در این فضا می‌توانید آینه کاری‌ها و شیشه‌های رنگی را مشاهده کنید. معماری این بخش به حدی زیبا و با شکوه است که در ابتدای امر تصور می‌کنید به خانه‌ای لوکس و سلطنتی قدم نهاده‌اید. امروزه از این بخش با نام موزه یاد می‌کنند.

از دیگر بخش‌های خانه مشیر‌الملک انصاری می‌توان از اتاق کنفرانس علوم دینی و نگارخانه نام برد. ناگفته نماند خانه مشیر‌الملک در تاریخ 25 اسفندماه سال 1396 با عنوان گنجینه میراث اسلامی نام‌گذاری شد.

جاهای تاریخی اصفهان خانه مشیرالملک انصاری

ساعت بازدید از خانه مشیر‌الملک انصاری

همه روزه از ساعت ٨ صبح تا ٦ عصر می‌توانید از این مکان دیدن کنید.

مسیر دسترسی به خانه مشیر‌‌الملک انصاری

خانه مشیر‌الملک که جزئی از جاذبه های گردشگری اصفهان به حساب می‌آید، در نزدیکی میدان نقش جهان واقع شده است. برای دیدن این مجموعه باید به خیابان هاتف بروید. برای رسیدن به خیابان هاتف باید مسیر خود را سمت میدان امام علی قرار دهید. پس از رد شدن از پمپ بنزین هاتف به کوچه یخچال وارد می‌شوید.  در این هنگام این جاذبه را به راحتی می‌بینید.

آدرس: اصفهان، محله گلبهار، خیابان هاتف (شمال به جنوب)، خیابان یخچال، کوی هارونیه

لوکیشن خانه مشیر‌‌الملک انصاری روی نقشه گوگل مپ

موزه ها در جاهای دیدنی اصفهان

یکی دیگر از جاهای تفریحی اصفهان که می‌توانید از آنها دیدن کنید، موزه‌ها هستند. این موزه‌ها نیز در زمزه آثار باستانی اصفهان به شمار می‌روند. اکثر این موزه‌ها زمانی با نام خانه‌های قدیمی، کلیسا یا آثار تاریخی شناخته می‌شدند. امروزه از فضای تاریخی و سنتی این اماکن به عنوان موزه‌هایی برای نشان دادن اشیا باستانی و آثار هنری استفده می‌شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از این موزه‌ها در شهر زیبای اصفهان می‌پردازیم:

 1- موزه تاریخ طبیعی اصفهان

آثار باستانی اصفهان موزه تاریخ طبیعی از جاذبه های گردشگری اصفهان

موزه تاریخ طبیعی از جمله جاهای دیدنی اصفهان است. این موزه به عنوان یکی از آثار ملی ایران در سال ١٣٤٨ به بهره‌برداری رسید. تالار تیموری مکانی است که این موزه در سال ١٣٦٧ در آن افتتاح شد. پیشینه تالار تیموری به دوران تیموریان می‌رسد. دکتر جعفریان و شاگردانش طی چند سال زحمت و تلاش بی‌وقفه سعی کردند تا با جمع‌آوری آثار طبیعی، دانش افراد دیگر را نیز در این حوزه افزایش دهند.

آبشار تنگه ی رود قر اصفهان
ادامه مطلب

موزه تاریخ طبیعی از جاهای دیدنی اصفهان

این آثار طبیعی به صورت دقیق و مشخص شده هر کدام در قسمتی ویژه گذاشته شده‌اند. موزه تاریخ طبیعی اصفهان از هفت سالن مجزا از هم تشکیل شده است. این موزه جایی برای علاقه‌مندان به تاریخ حیات موجودات است. سالن راهنمای موزه، سالن بی‌مهرگان، سالن گیاه‌شناسی، سالن زمین‌شناسی، سالن مهره‌داران، سالن جغرافیای طبیعی و سالن کمک آموزشی نام‌های این سالن‌ها هستند.

در واقع شما بازدیدکنندگان عزیز می‌توانید از نزدیک در یک کلاس آموزشی در مورد سیر تحولی و زندگی انواع ماهی‌ها، دوزیستان، پستانداران؛ خزنده‌گان، پرنده‌‌گان، نقشه‌های زمین‌شناسی، علم جغرافیا و… شرکت کنید. لازم به ذکر است که در این موزه راهنما و کتاب‌هایی برای مطالعه بیشتر در مورد معرفی آثار در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود.

آثار باستانی اصفهان موزه تاریخ طبیعی

ساعت بازدید از موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی اصفهان همه روزه از ساعت ٩ صبح تا ١٧ عصر به جز تعطیلات رسمی آماده پذیرایی از شما مهمانان عزیز است

مسیر دسترسی به موزه تاریخ طبیعی اصفهان

از لحاظ موقعیت دقیق جغرافیایی این موزه را می‌توان در تقاطع خیابان استانداری و خیابان سپه مشاهده کرد. شما می‌توانید از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به خیابان چهارباغ پایین بروید. موزه تاریخ طبیعی در فاصله کمی از این خیابان قرار دارد. همچنین این موزه در بخش جنوبی بازار سنتی اصفهان و میدان امام علی واقع شده است. از خیابان چهارباغ می‌توان با اندکی پیاده‌روی به این موزه رسید.

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، تالار تیموری

لوکیشن موزه تاریخی طبیعی روی نقشه گوگل مپ

2- موزه هنرهای تزئینی اصفهان یا رکیب خانه

رکیب خانه از جاهای دیدنی اصفهان

اگر از علاقه‌مندان به تماشای جاذبه های گردشگری اصفهان  به خصوص آثار هنری هستید در سفر به شهر اصفهان حتماً از موزه هنرهای تزئینی این شهر بازدید کنید. این بنای تاریخی که جاذبه ای مهم در بین جاهای دیدنی اصفهان است در دوره شاه عباس صفوی اول ساخته شد. انواعی از وسایل تاریخی متعلق به دوران صفویه و قاجاریه در این موزه به چشم می‌خورد. در گذشته نیز ساختمان رکیب‌خانه محلی برای نگهدای از اشیای سلطنتی در زمان صفویان بوده است.

علاوه بر تالار و اتاق‌های فراوان و زیبا، این موزه دارای فضایی سرسبز و درختانی سربه فلک کشیده است. در بخش شرقی این ساختمان برجی به نام کلاه فرنگی وجود دارد. این برج در گذشته کاربردهایی متنوع داشته است.

از این موزه که در طی سالیان دراز تخریب و بارها مورد بازسازی قرار گرفته امروزه به عنوان محلی برای نگهدای اشیای تزئینی و تاریخی استفاده می‌کنند. علاقه‌مندان به آثار هنری می‌توانند انواعی از هنرهای اصیل ایرانی را در نمایشگاه این موزه مشاهده کنند.

آثار فاخری همچون خط و کتابت (آثاری از خوشنویسان، معرق کاران)، آثار لاکی و روغنی (مجموعه‌ای از انواع اشيا لاکی، قلمدان، جلد آلبوم و…)، آثار نگارگری (آثار مینیاتورها، تصویرگری‌ها و تابلوهای زیبا)، آثار چوبی (شامل منبت قاب‌های آیینه‌ای خاتم‌سازی، قلمدان، جعبه آرایش و…)، آثار فلزی (شامل زیورآلات، خنجر، جام‌های زیبا، عودسوز و…)، دستبافت‌ها و آبگینه (چارقد، سجاده، پرده، رومیزی، و…) و سفال و چینی (شامل کریستال‌های تراش‌دار، عطردان، پیاله و…) از جمله وسایل زیبا و تزئینی هستند که می‌توانید در موزه هنرهای تزئینی اصفهان از نزدیک از آنها دیدن کنید.

عکس جاهای دیدنی اصفهان موزه هنرهای تزئینی

ساعت بازدید از موزه هنرهایتزئینی

هر روزه از ساعت ٨:٣٠ تا ١٧:٣٠ می‌توان از این جاذبه دیدن کرد.

مسیر دسترسی به موزه هنرهای تزئینی

پس ازورود به شهر اصفهان باید مسیر خیابان شمس‌آبادی را در پیش بگیرید. سپس از طریق خیابان طالقانی به خیابان باغ گلدسته بروید. پس از ورود به خیابان بهشتی نژاد به خیابان استانداری می‌رسید. این موزه را در خیابان استانداری به راحتی می‌توانید ببینید.

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، روبروی دانشگاه پردیس

لوکیشن موزه هنرهای تزئینی روی نقشه گوگل مپ

3- موزه موسیقی | تجربه‌ای به یادماندنی

موزه موسیقی و آثار باستانی اصفهان

یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان که در این قسمت قصد معرفی آن را داریم موزه موسیقی این شهر است که بازدید از آن برای بسیاری از افراد لذت‌بخش خواهد بود؛ از این رو پیشنهاد می‌کنیم که در سفر خود به اصفهان بازدید از این موزه را از دست ندهید. در موزه موسیقی اصفهان که به تازگی در سال 1394 توسط دو هنرمند برجسته این شهر تاسیس شده است شما انواع و اقسام سازهای سنتی ایرانی را مشاهده خواهید کرد و هنگام بازدید از آن صدای خوشایند این سازها به گوشتان می‌خورد.
آدرس: اصفهان، خیابان توحید میانی، خیابان شهید قندی (مهرداد)، پلاک 74

حیوانات و پرندگان در جاذبه های گردشگری اصفهان

حیوانات، پرندگان و باغ گل های زیبا نیز بخش دیگری از جاهای دیدنی اصفهان هستند. در شهر اصفهان بیش از ٤٠٠٠ پرنده زیبا در محل‎‌هايی خاص نگهداری می‌شود. بدون شک به هنگام دیدن مکان های تفریحی اصفهان بازدید از باغ گل ها و پرندگان خالی از لطف نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا بخشی از این جاذبه ها را شرح دهیم:

1- باغ پرندگان | دری به روی طبیعت

باغ پرندگان از تفریحات اصفهان

این باغ دلپذیر و وسیع درمحله ناژوان و در ساحل زاینده رود قرار گرفته است و طراحی آن برای پرندگان مناسب و برای بازدید کندگان جالب توجه است. در این باغ بیش از 130 گونه پرنده مختلف یافت می شود. باغ پرندگان با توجه به نیازهای زیست محیطی پرندگان طراحی و ساخته شده است. برکه، صخره، قفس های شیشه ای و آهنی فضاهایی هستند که برای پرندگان مختلف بر اساس سبک و اقلیم زندگی آن ها ساخته شده اند؛ به عنوان مثال برکه برای پرندگانی مثل اردک و قو و صخره برای پرندگانی مثل تیهو و کبک مناسب است. همچنین فضای سبزی در این جنگل ایجاد شده تا پرندگان درآن آزادانه حرکت کنند. پرندگان شکاری مانند عقاب، شاهین و کرکس نیز در قفس های آهنین نگهداری می شوند.
باغ پرندگان از جاهای دیدنی اصفهان
جاهای دیدنی اصفهان باغ پرندگان

ساعت بازدید از باغ پرندگان

شما هر روزه از ساعت ٨:٣٠ تا ١٧:٣٠ می‌توانید از این جاذبه که بخشی از جاهای دیدنی اصفهان است دیدن کنید.

مسیر دسترسی به باغ پرندگان

برای رسیدن به باغ پرندگان ابتدا باید وارد بلوار وحید شوید. سپس در مسیر پارک ناژوان حرکت کنید. قبل از اینکه به خیابان یاسمن برسید مسیر خود را به سمت راست تغییر دهید. در این هنگام وارد پارک ناژوان می‌شوید. از ورودی پارک که عبور کردید مسیر خیابان الفت را در پیش بگیرید تا باغ پرندگان را در مقابل خود ببینید.

آدرس: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

لوکیشن باغ پرندگان روی نقشه گوگل مپ

2- تونل آکواریوم از جاهای دیدنی اصفهان

تونل آکواریوم از تفریحات اصفهان

بازدید از تونل آکواریوم در این شهر تاریخی و باستانی می تواند تجربه هیجان انگیزی را به همراه داشته باشد. تونل آکواریوم اصفهان اولین تونل آبی ایران است و در آن می توان آبزیان گوناگونی را که از پنج قاره به این محل آورده شده اند مشاهده کرد. با ورود به این تونل آبی می توان به اعماق اقیانوس ها سفر کرد؛ انواع و اقسام ماهی ها، کوسه ها، اسب آبی، خرچنگ، خروس ماهی، پیرانا، هشت پا و ماهی های رنگارنگی که در آب شیرین و آب شور زندگی می کنند در این آکواریوم موجودند.

ساعت بازدید از تونل آکواریوم

از تونل آکواریوم هر روزه می‌توانید از ساعت ١٠ صبح تا ٢٢ شب دیدن کنید.

مسیر دسترسی به تونل آکواریوم

برای رفتن به تونل آکواریوم یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان باید از خیابان جهاد به اتوبان خیام بروید. پس از عبور از اتوبان میرزاکوچک خان باید از سمت راست از جاده خارج شوید. پس از رد کردن اولین میدان به سمت چپ حرکت کنید و مسیر بلوار الفت را در پیش بگیرید. در امتداد این مسیر به تونل آکواریوم می‌رسید.

آدرس: اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان، آکواریم اصفهان

لوکیشن تونل آکواریوم روی نقشه گوگل مپ

3- باغ گل های اصفهان

باغ گل های اصفهان و جاهای دیدنی اصفهان

شهر پر از جمعیت اصفهان با وجود وسایل موتوری، ماشین‌آلات فراوان و کارخانه‌های صنعتی متنوع امروزه به شهری صنعتی و پر از رفت و آمد تبدیل شده است. در میان تمام آلودگی‌های صنعتی موجود در این شهر باغ گل ها یکی از مکان های دیدنی اصفهان است. مجموعه باغ گل های اصفهان در زمینی به مساحت ٦٧٠٠٠ مترمربع ترکیبی از گل ها و درختان زیبا و متنوع است.

در این باغ انواعی از گل های و گونه‌های گیاهی متناسب با آب و هوای اصفهان کاشته شده است. به طوری که می‌توان نزدیک به ٤٠٠ گونه گیاهی را در این باغ مشاهده کرد. همچنین آبیاری مورد استفاده در این مجموعه به صورت تحت‌ فشار است. این نوع آبیاری در کاهش هزینه‌های باغ تاثیری چشم‌گیر دارند. در واقع آب از فواره‌ها خارج می‌شود و به سمت پایین‌دست جریان پیدا می‌کند. نور مورد نیاز این مجموعه گردشگری نیز از پروژکتورهای بلند تامین می‌شود.

در نهایت اگر در شهر اصفهان به دنبال جاذبه ای به جز مکان های تاریخی هستید این باغ گل ها علاوه بر فضای مفرح می‌تواند جنبه آموزشی و تحقیقاتی نیز برای شما داشته باشد.

ساعت بازدید از باغ گل‌های اصفهان

از ساعت ٧ تا ٢١ می‌توانید از این باغ زیبا دیدن کرد.

مسیر دسترسی به باغ گل‌های اصفهان

اگر با مترو قصد رفتن به این جاذبه زیبا را دارید بهتر است بدانید نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این باغ متروی میدان انقلاب و سی و سه پل است. پس از پیاده شدن از مترو ادامه مسیر را پیاده یا با تاکسی طی کنید. روش دوم استفاده از اتوبوس است. ایستگاه اتوبوس بزرگمهر در فاصله اندکی از این باغ قرار گرفته است. اگر هم از آن دسته افراد هستید که می‌خواهید در زمانی کوتاه‌تر به این مکان برسید تاکسی روشی مناسب است. با تاکسی نیز باید خود را به میدان بزرگمهر برسانید و سپس با اندکی پیاده‌روی باغ گل‌های اصفهان را می‌‌بینید.

آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

لوکیشن باغ گل ها اصفهان روی نقشه گوگل مپ

طبیعت باصفا و مکان های تفریحی اطراف اصفهان

علاوه بر جاذبه های گردشگری اصفهان در اطراف نیز می‌توانید از دیدن مکان های تفریحی زیادی بهره‌مند شوید. در ادامه به شرح برخی از این اماكن می‌پردازیم:

1- چادگان از جاهای دیدنی اصفهان

چادگان از جاهای دیدنی اصفهان

شهرستان چادگان يكی از جاهای تفریحی اصفهان با آب و هوای مطبوع و فرح‌بخش است. نام اولیه این شهرستان در ابتدا پاراتاک بوده است. پس از گذشت زمان این اسم به چادگان تبدیل می‌شود. چاد به معنی شیار و گان پسوند آن می‌‌باشد.

پیشینه این شهر زیبا به درستی مشخص نیست. ولی آنچه که در کتب‌ و روایات مختلف گفته شده نشان از قدمت بالای آن یا حتی زمانی قبل از هخامنشیان دارد. در طی ادوار مختلف گروه‌های زیادی از جمله ترک‌زبانان به دلیل آب و هوای مناسب در این محل زندگی می‌کرده‌اند.

چادگان از جاهای تفریحی اصفهان

یکی از دلایل آبادی این شهر که جزو جاهای دیدنی اصفهان است همجواری آن با رودخانه خروشان زاینده‌رود است. آبادی و سرسبزی این منطقه در کنار امکانات رفاهی موجود در آن لذت سفر را برای مهمانان بیشتر کرده است. از جمله این تفریحات می‌توان به باشگاه سوارکاری، اسکله قایقرانی دهکده، قایق موتوری، سکوهای نشیمن خانوادگی، رستوران و زمین‌های ورزشی مختلف اشاره کرد.

ساعت بازدید از چادگان

در طول ٢٤ ساعت شبانه‌روز می‌توانید به دیدن اين مكان تفريحي برويد.

مسیر دسترسی به چادگان

برای رسیدن به چادگان چندین مسیر پیش روی شما است. بهترین مسیر طی کردن بزرگراه اصفهان به تیران است. در این مسیر به نجف‌آباد می‌رسید. در ادامه مسیر از تیران و مبارکه عبور می‌کنید، زمانی که به نزدیک عسگران رسیدید در مکانی به نام الوار دور بزنید. از اینجا به بعد وارد دور برگشت بزرگراه می‌شوید. پس از دقایقی رانندگی تابلوی چادگان را مشاهده می‌کنید. از این پس با طی مسافتی ٣٥ کیلومتری به چادگان زیبا می‌رسید.

آدرس: اصفهان، دو کیلومتری شهر چادگان

لوکیشن چادگان روی نقشه گوگل مپ

همچنین اماکن تفریحی بسیاری در اطراف چادگان برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت مسافران در نظر گرفته شده است. در ادامه این اماکن را شرح می‌دهیم:

  • دهکده تفریحی زاینده‌رود

یکی از زیباترین مکان های تفریحی اصفهان زاینده‌رود است. این دهکده در جوار سد چادگان واقع شده است. در این مکان با فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب مانند چایخانه سنتی، رستوران، زمین ورزشی و.. اوقاتی شاد و مفرح در انتظار مسافران خواهد بود.

  • انالوچه

یکی از روستاهای زیبای اطراف چادگان انالوچه نام دارد. ساکنان این روستا با اصالتی شیرازی به زبان ترکی صحبت می‌کنند. آب و هوای مطبوع این روستا در فصل گرم تابستان موجب جذب مسافران به این منطقه می‌شود. همچنین در این روستا قبرستانی تاریخی متعلق به دوران زندیه با قدمتی ٢٥٠ ساله وجود دارد. جالب است بدانید این مکان تاریخی در لیست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

  • خانه معظم‌الملک میرپنج

علاوه بر آب و هوای مناسب و مطبوع این منطقه از دیدن خانه تاریخی معظم‌الملک میرپنج نیز نباید غافل شد. زیرزمین‌ها، اتاق‌ها و تالارهای این خانه تاریخی با نقاشی‌های زیبا و آینه‌کاری‌های جذاب تزئین شده‌اند. جالب است بدانید این نقوش و تزئینات، الهام گرفته از سبک معماری اروپایی در آن زمان است. همچنین در حوض بزرگ مقابل خانه می‌توان عكس خانه را به صورت انعكاس يافته مشاهده کرد.

  • مشهد کاوه

روستای مشهد کاوه یا دهستان کاوه آهنگر هم یکی از اماکن تاریخی اطراف چادگان است. به دلیل قرار گرفتن آرامگاه کاوه آهنگر در این روستا مردمان این منطقه از روحیه دلاورانه بالایی برخوردارند. هنوز و پس از سال‌ها از قیام کاوه آهنگر داستان حماسی آن در بین جوانان به نیکی یاد می‌شود.

در هر حال گردشگران پس از بازدید از از روستا و بهره‌مندی از آب و هوای مطبوع آن برای بزرگداشت و پاسداشت به زیارت آرامگاه کاوه آهنگر نیز می‌وند.

  • دریاچه سد زاینده‌رود

دریاچه سد زاینده‌رود با وسعتی زیاد در جوار شهرستان زیبای چادگان واقع شده است. در سال‌هایی که دریاچه دارای آب فراوان است زیبایی خاصی به این منطقه می‌دهد. همچنین سد زاینده‌رود که از آب دریاچه تامین می‌شود، موجب آبادانی بیشتر این منطقه از اصفهان شده است. زمانی که باران به وفور در این منطقه می‌بارد، مسافران شاهد بهارهایی زیبا با آب و هوایی لذت‌بخش هستند.

2- باغ بهادران اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان باغ بهادران

از دیگر جاهای دیدنی اصفهان می‌توان باغ بهادران را نام برد. این مکان یکی از شهرهای کوچک جنوب غربی استان اصفهان است. این شهر نیز به مانند شهرستان چادگان به دلیل همجواری با زاینده‌رود از آب و هوایی مناسب برخوردار است.

وجود زاینده‌رود سخاوتمند موجب پیدایش باغ‌های پرثمر و کشاورزی‌های پررونق در این منطقه شده است. هر ساله بسیاری از مسافران مخصوصا اهالی شهر اصفهان برای تفریح و بهره‌مندی از آب و هوای خوب راهی اين منطقه می‌شوند. شما مهمانان عزیز هم اگر در اين شهر اقامت كردید علاوه بر آب و هوا و طبیعت سرسبز آن می‌توانید از دیگر جاذبه های اطرافش مانند قلعه کافر، قلعه چهاربرج، روستای مورکان، مجموعه فرهنگی تفریحی، امامزاده شاهزاده ابراهیم، امامزاده شاهزاده ابوالقاسم، زیارتگاه قران روستای سعید آباد، قنات حسین آباد، پارک ساحلی آبشار شاه لولاک و پل کله هم به راحتی دیدن کنید.

ساعت بازدید از باغ بهادران

در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانید از این مکان تفریحی دیدن کنید.

مسیر دسترسی به باغ بهادران

برای رسیدن به باغ بهادران از دو مسیر شهرکرد و اصفهان می‌توانید استفاده کنید. شهرکرد تا باغ بهادران مسافتی ٤٠ کیلومتری دارد. پس از عبور از پلیس راه فرخ شهر باید به سمت روستای کلیشاد ادامه مسیر دهید. پس از گذر از این روستا و روستای بعدی حاجت آقا، خروجی شما را به بهادران می‌رساند.

باغ گلها اصفهان
ادامه مطلب

در مسیر اصفهان باید مسیر بزرگراه آقارب‌پرست را در پیش بگیرید. در ادامه به زندان مرکزی اصفهان می‌رسید. در ادامه به سمت بزرگراه ذوب آهن حرکت کنید. پس از عبور از فلاورجان و فولاد شهر تابلوی باغ بهادران را مشاهده می‌کنید.

آدرس: ٦٠ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان

لوکیشن باغ بهادران روی نقشه گوگل مپ

3- مارکده از جاهای دیدنی اصفهان

مارکده از جاهای دیدنی اصفهان

مارکده یکی از روستاهای شهرستان سامان است. این روستا با طبیعت سرسبز خودچشم‌اندازی زیبا از اطراف به شما هدیه می‌دهد. روستای زیبای مارکده توسط رودخانه زاینده‌رود احاطه شده است. در این منطقه به لطف زاینده‌رود می‌توانید گل‌هایی زیبا و درختانی سربه فلک کشیده و تنومند را ببینید. مردمان این متطقه به زبان‌های فارسی و ترکی قشقایی صحبت می‌کنند.

ساعت بازدید از مارکده

در تمام ساعات شبانه روز می‌توانید به تفریح در این منطقه مشغول شوید.

مسیر دسترسی به مارکده

برای رسیدن به مارکده دو مسیر در پیش روی خود دارید: مسیر اول مسیری کوتاه‌تر است؛ در این روش ابتدا باید به نجف‌آباد بروید، پس از نجف‌آباد ٦٠ کیلومتر دیگر باید رانندگی کنید تا به مارکده برسید. در مسیر دوم باید به سمت زرین شهر حرکت کنید. در ادامه مسیر به عوارضی پس از فولادشهر می‌رسید. از اینجا به به بعد مسیری اندک تا دهکده زیبای مارکده دارید. لازم به ذکر است که مسیر دوم مسیری زیباتر و سرسبزتر است.

آدرس: ٣٥ کیلومتری شهرستان سامان و ٦٠ کیلومتری شمال غربی شهرکرد روبروی روستای قوچان

لوکیشن مارکده روی نقشه گوگل مپ

پارک و جاهای دیدنی اصفهان برای تفریح

پارک و جاهای دیدنی اصفهان برای تفریح

هنگام گشت و گذار در جاهای دیدنی اصفهان برای داشتن ساعتی تفریح و استراحت می‌توانید به پارک های این شهر سری بزنید. در این پارک ها امکانات رفاهی متعددی برای استراحت و سپری کردن اوقات فراغت مهمانان تعبیه شده است. در ادامه چند نمونه از این پارک ها را توضیح می‌دهیم:

1- شهر رویاهای اصفهان، شهربازی در کلاس بین‌المللی

یکی از جاهای تفریحی اصفهان شهر رویاها نام دارد. در این مکان می‌توان انواعی از امکانات و وسایل رفاهی و سرگرمی را دید. شهربازی روباز، سالن‌های سرپوشیده، بازی‌هایی ویدئویی، سینمای چند بعدی، شهر واژگون و… همگی در این مکان تفریحی اوقاتی مفرح و سرگرم‌کننده را برای مهمانان رقم می‌زنند.

2- پارک کوهستانی صفه

یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان با موقعیتی کوهستانی کوه صفه نام دارد. وجود امکانات تفریحی زیاد و متنوع در این پارک موجب شده تا همواره  مسافران و گردشگران زیادی از این پارک به عنوان تفرجگاه استفاده کنند. تله‌کابین، شهربازی، بولینگ، پل معلق، رستوران و کافی‌شاپ از جمله امکانات رفاهی موجود در این پارک هستند.

3- پارک ملی کلاه قاضی اصفهان

پارک ملی کلاه قاضی اصفهان با مساحتی زیاد یکی از مکان های دیدنی اصفهان است که جایگاهی امن برای بسیاری از گونه‌های جانوری محسوب می‌شود. این پارک ملی در واقع بخشی از رشته کوه ماهدشت است. وجود چشمه‌سارهای فراوان و آب و هوای مطبوع در این منطقه موجب شده تا حیوانات مختلفی مانند بز کوهی و کل در آن دیده شود.

جالب است بدانید در زمان‌های قدیم نیز این منطقه به عنوان شکارگاه پادشاهان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به طوری که در کتاب‌های زیادی از این پارک به عنوان شکارگاهی مناسب نام برده شده است.

علاوه بر موارد گفته شده، وجود طبیعت بکر و آب و هوای فرح‌بخش در این ناحیه باعث شده تا همواره کوهنوردارن زیادی این پارک را به عنوان مقصد کوهنوردی خود انتخاب کنند. ناگفته نماند علاقه‌مندان به علم گیاه‌شناسی نیز می‌توانند تنوعی بالا از گونه‌های گیاهی را در این پارک ملی مشاهده کنند.

4- پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان است. آب و هوای مناسب این پارک و صد البته وجود درختان متنوع در آن فضایی لذت‌بخش را برای ساعتی استراحت مسافران فراهم کرده است. دليل اصلی نامگذاری اين پارک با عنوان ناژوان وجود درختان صنوبر در آن می‌باشد. این پارک پس از زاینده‌رود به عنوان دومین میراث طبیعی اصفهان ثبت شده است.

لازم به ذکر است که این پارک که یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان های تفریحی اصفهان می‌باشد از بخش‌های مختلفی مانند باغ پرندگان، آکواریوم، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، تله سیژ، شهربازی و پارک ابی کودکان تشکیل شده است.

5- پارک آبی آبسار

یکی از پارک های آبی مجهز در اصفهان پارک آبی آبسار است. اگر اهل ورزش‌ و تفریحات آبی هستید می‌توانید به راحتی هیجان این بازی‌ها را در این پارک آبی تجربه کنید. این پارک بزرگ دارای دو فاز مختلف است. در فاز اول استخری بزرگ، سونا، جکوزی، استخر کودکان و سالن ماساژ برای تفریح مهمانان در نظر گرفته شده است.

فاز دوم که از بخش‌های هیجان‌انگیزتری تشکیل شده شامل چندین سرسره آبی، دریاچه آبی، حمام ترکی و بازی‌های رایانه‌ای است. همچنین در این پارک امکانات رفاهی مانند رستوران و کافه نیز به راحتی در دسترس مسافران است.

جاهای تفریحی اصفهان برای کودکان

جاهای تفریحی اصفهان برای کودکان

اصفهان از آن جمله شهرهایی است که در زمینه سرگرمی و تفریح کودکان تنوعی زیاد دارد. خانه‌های بازی، شهربازی، کافه و موزه همگی از دیگر جاهای دیدنی اصفهان هستند که کودکان می‌توانند ساعاتی لذت‌بخش را در آنها سپری کنند. همچنین پارک های آبی مهیج و جذاب نیز می‌توانند مکانی برای تخلیه هیجانات کودکان پر انرژی باشند.

از جمله اماکنی که این وسایل و تفریحات سرگرم کننده را به وفور می‌توان در آنها یافت شامل شهربازی رویاها، شهربازی آبشار، کهکشان عجایب، پارک جنگلی ناژوان، پارک صفه، موزه صدف و دیگر پارک های موجود در اصفهان است.

جاهای دیدنی اصفهان در تابستان و بهار

جاهای دیدنی اصفهان در تابستان و بهار

اگر بخواهیم به معرفی مکان های تفریحی اصفهان درتابستان و بهار بپردازیم بدون شک لیستی بلندبالا از جاذبه ها را در مقابل خود می‌بینیم:

  • منطقه گردشگری لادر خمینی‌شهر

چشم انداز زیبای این منطقه و آبشار و چشمه‌های موجود در آن هر ساله مسافران زیادی را روانه این منطقه خوش آب و هوا می‌کند. بسیاری از درختان زیبا و گیاهان و گل‌های رنگارنگ را در فصول بهار و تابستان می‌توانید در اين محل از نزدیک تماشا کنید.

  • دشت لاله‌های واژگون دره بید

در روستای دره بید دشتی زیبا و پوشیده از گل‌های لاله چشمانتان را خیره می‌کند. این لاله‌های واژگون که در فصل بهار و تابستان به نهایت زیبایی خود می‌رسند. مکانی مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت و طبیعت گردی هستند.

  • گلستان‌کوه

گلستانکوه منطقه‌ای زیبا و بکر در اطراف شهر خوانسار است. با ورود به این منطقه و دیدن زیبایی لاله‌های واژگون آن هوش از سرتان می‌رود. این نقاشی زیبا و بی‌نظیر خداوند را می‌توانید در فصل‌های تابستان وبهار به تماشا بنشینید.

  • آبشار سمیرم

یکی از جاهای دیدنی اصفهان با آب و هوایی مناسب و معتدل در فصل بهار و تابستان آبشار زیبای سمیرم است. با توجه به گردشگری زیاد در این منطقه، امکانات رفاهی متعددی نیز مانند رستوران و سفره‌خانه دراطراف آبشار برای رفاه مهمانان تدارک دیده شده است.

  • قنات مزد آباد

اگر علاقه‌مند به دیدن قنات‌های تاریخی هستید می‌توانید یکی از آنها را در مزدآباد اصفهان مشاهده کنید. این قنات که از آن به عنوان یکی از پرآب‌ترین قنات‌های جهان یاد می‌شود در فهرست ملی ایران و همچنین سازمان یونسکو ثبت شده است.

  • آبشار پونه‌زار

تفریح در آبشارها یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در فصل گرم تابستان است. آبشار پونه‌زارهم یکی از آبشارهایی است که با آب و هوای معتدل خود در فصل تابستان میزبان مسافران و گردشگران زیادی است.

  • روستای طامه

روستای طامه با آب و هوای ییلاقی خود مکانی مناسب برای گردش در فصل بهار و تابستان است. علاوه بر بهره‌مندی از طبیعت سرسبز این منطقه می‌توانید از آبشار زیبای طامه نیز دیدن کنید.

  • دهکده تفریحی زاینده‌رود

علاوه بر پوشش گیاهی مناسب در این بخش می‌توان از امکانات رفاهی بسیاری نیز که در آن وجود دارد نهایت استفاده را برد؛ قایق‌رانی، اسب‌سواری و زمین‌های ورزشی از جمله این خدمات وامکانات هستند.

  • شهر زیرزمینی کردعلیا

یکی از جاهای دیدنی اصفهان واقع در اطراف این شهر  که در فصول بهار و تابستان دارای آب و هوایی مطبوع است، شهر زیرزمینی کرد علیا است. این شهر با قدمتی زیاد به دوران اشکانیان می‌رسد. این شهر از سازه‌هایی دست‌کند تشکیل شده است. پس از بازید از این اثر تاریخی می‌توانید از دالانکوه و دریاچه شاهی نیز دیدن کنید.

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز

اگر سفر درفصل رنگارنگ پاییز را می‌پسندید بهتر است در طی اقامت در اصفهان از جاذبه هایی مانند:

  • ارگ تاریخی موچه‌خورت
  • مسجد جامع اردستان
  • کاروان‌سرای سگزی
  • کویر مرنجاب
  • کویر ورزنه

دیدن کنید.

جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

علاوه بر اینکه که در فصل تابستان، بهار و پاییز می‌توانید از جاهای دیدنی اصفهان دیدن کنید. فصل زمستان نیز دارای زیبایی‌های مخصوص به خود در این شهر است:

  • پیست اسکی فریدون‌شهر
  • ارگ شیخ بهایی
  • آب گرم ورتون
  • قنات دو طبقه مون
  • نارین قلعه نایین

از جمله جاذبه های گردشگری در فصل سفید و سرد زمستان هستند.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

جاهای دیدنی اصفهان در شب

مکان های تفریحی اصفهان در شب جلوه خاصی دیگر پیدا می‌کند. از جمله این جاذبه ها که چشم‌انداز زیبا و مخصوص به خود در شب دارند می‌توان به

  • سی و سه پل
  • پل خواجو
  • پارک صفه
  • پارک ناژان
  • باغ گل‌های اصفهان
  • پارک مشتاق
  • باغ فدک
  • پارک ایثارگران
  • پارک ملت
  • شهربازی

اشاره کرد.

جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی

جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی

اصفهان از آن جمله شهرهایی است که جاذبه ها و اماکن زیادی در آن برای عکاسی وجود دارد به چند نمونه از این اماکن در زیر اشاره می‌کنیم:

  • خانه مشیر‌الملک
  • خانه تاریخی ملاباشی
  • خانه مشروطیت
  • عمارت انگورستان ملک‌التجار
  • خانه امیرقلیامینی
  • پله‌های رنگی
  • باغ گل‌ها
  • خيابان چهارباغ عباسي
  • پل فلزی

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان به قدری زیاد و متنوع هستند که حتی برای دیدن بخشی از آنها با کمبود وقت مواجه می‌شوید؛ از جمله این اماکن که دارای آب و هوا و طبیعتی زیبا هستند می‌توان به گلستان کوه زیبا با دشت‌های وسیع لاله، قنات مزد آباد، روستای طامه، پارک ملی کله قاضی، منطقه گردشگری لادر خمینی شهر، دهکده تفریحی زاینده‌رود، آبشار پونه‌زار، آبشار سمیرم و… اشاره کرد.

جاذبه های طبیعی اصفهان

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

طبیعت گردی در جاذبه های گردشگری اصفهان آن‌قدر جذاب و دلپذیر است که برای بازدید از آنها باید چند روز را به این کار اختصاص دهید. از جمله جاذبه های طبیعی معروف در استان اصفهان:

را می‌توان نام برد.

جاهای دیدنی اصفهان برای خرید

مراکز خرید و بازارهای متعدد در اصفهان یکی از جاهای تفریحی اصفهان به شمار می‌روند. در ادامه برخی از این مراکز را شرح می‌دهیم:

1- مرکز خرید سیتی سنتر

مرکز خرید سنتر اصفهان

سیتی سنتر یکی از مراکز خرید بزرگ و جذاب برای خرید مسافران و گردشگران اصفهان است. در این مرکز خرید می‌توانید انواعی از کالاهای خارجی و ایرانی را با تنوع زیاد ببینید. طبقات پایین‌تر این مرکز مخصوص پارک خودروی مسافران است.

 

ساعت بازدید از مرکز خرید سیتی سنتر

از شنبه تا جمعه ساعت ٨ تا ٢٣ می‌توانید برای خرید به این مکان مراجعه کنید.

مسیر دسترسی به مرکز خرید سیتی سنتر

خودروی شخصی انتخابی مناسب برای بازدید از این مجموعه است. چراکه این مجتمع کمی با شهر فاصله دارد. در مسیر بزرگراه دستجردی به سمت شیراز، پس از سپاهان شهر مجموعه سیتی سنتر اصفهان را می‌بینید.

لوکیشن سیتی سنتر روی نقشه گوگل مپ

آدرس: اصفهان، اتوبان شهید دستجردی، روبروی ورودی جنوبی سپاهان شهر

2- بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ اصفهان

بازر بزرگ اصفهان یکی از مکان هایی دیدنی اصفهان است که مسافران در سفر به اصفهان حتماً سری به آن می‌زنند. بازار بزرگ اصفهان یا همان میدان نقش جهان شما را به دنیای صنایع دستی خوش آب و رنگ می‌برد. محصولات سنتی و دستی در این بازار به قدری متنوع هستند که محال است به این بازار بروید و دست خالی برگردید.

بازار بزرگ اصفهان

ساعت بازدید از بازار بزرگ

از شنبه تا جمعه در ساعت‌های ٨ تا ٢١ می‌توانید برای خرید به این بازار مراجعه کنید.

مسیر دسترسی به بازار بزرگ

برای رفتن به بازار بزرگ بهتر است وارد میدان نقش جهان شوید. . همچنین پس از ورود به میدان نقش جهان می‌توانید از سمت سردر قیصریه به بازار وارد شوید.

لوکیشن بازار بزرگ روی نقشه گوگل مپ

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان، بازار اصفهان

3- ارگ جهان نما

ارگ جهان نمای اصفهان

مجتمع ارگ جهان نما یک مرکز تجاری فرهنگی است که 78000 مترمربع مساحت دارد. این مجتمع زیبا و بزرگ دارای ۳۶۴ واحد تجاری، ۱۲ مرکز صنایع دستی، ۳ سینما، ۴ گالری، ۶ رستوران، هتل، و پارکینگ است. لازم به ذکر است اولین آبنمای موزیکال شهر اصفهان در مجتمع ارگ جهان نما قرار دارد که برای بسیاری از گردشگران جالب توجه است.

یکی از مراکز خرید عظیم و مهم در اصفهان ارگ جهان نما این شهر است. در این مرکز خرید که دارای وسعتی زیاد است انواعی از کالاهای داخلی و خارجی به خریداران عرضه می‌شود. علاوه بر خرید می‌توانید آب نمای موزیکال این مرکز را از نزدیک مشاهده کنید.

ساعت بازدید از ارگ جهان نما

ساعت کاری پاساژ ارگ جهان نما بین ٨ صبح تا ١٠:٣٠ دقیقه شب است.

مسیر دسترسی به ارگ جهان نما

اگر برای رفتن به این مکان از مترو استفاده می‌کنید خوب است بدانید نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازار مترو امام حسین و دروازه دولت یک است. اتوبوس نیز یکی از وسایل حمل و نقل است که شما را به راحتی به این مجتمع خرید می‌رساند؛ نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به ارگ جهان نما باب‌الرحمه است.

لوکیشن ارگ جهان نما روی نقشه گوگل مپ

آدرس: اصفهان، درب کوشک، خیابان چهارباغ پایین، خیابان باب‌الرحمه

 4- مجتمع پارک اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان مجتمع پارک

این مجتمع با تنوع زیاد کالاهای اساسی مکانی مناسب برای خرید و یکی از مکان های تفریحی اصفهان است. کیف، کفش، لباس، انواع لوازم‌‌التحریر، لوازم صوتی، لوازم آرایشی و.. را می‌توانید به صورت یکجا در این مجتمع بزرگ ببینید و خرید کنید.

ساعت بازدید از مجتمع پارک

از شنبه تا جمعه بین ساعت‌های ٨ تا ٢٢:٣٠ دقیقه می‌توانید از این مجتمع دیدن کنید.

مسیر دسترسی به مجتمع پارک

هر کجای اصفهان که هستید به راحتی با اتوبوس، مترو و خودروی شخصی می‌توانید به خیابان چهارباغ بالا بروید. در مابین خیابان فرشادی و عطا‌الملک مجتمع پارک را مشاهده می‌کنید. همچنین نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان ایستگاه مترو دکتر شریعتی و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس ایستگاه اتوبوس پل است.

لوکیشن مجتمع پارک روی نقشه گوگل مپ

آدرس: اصفهان، چهارباغ بالا، بین فرشادی و عطا‌الملک

جمع‌بندی

جاهای دیدنی اصفهان آن قدر فراوان و متنوع هستند که توضیح آنها در چند برگ نمی‌گنجد. ما در این مطلب سعی کردیم به اختصار به شرح برخی از جاذبه های گردشگری اصفهان بپردازیم. امید است توانسته باشیم اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم.

سوالات متداول

جاهای دیدنی و مکان های تفریحی اصفهان کدامند؟

کاخ چهلستون، کاخ عالی قاپو، سردر و بازار قیصریه، پل خواجو اصفهان، میدان نقش جهان، عمارت هشت بهشت، سی و سه پل، منارجنبان، آرامگاه صائب تبریزی، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و خیلی موارد دیگر که در این مطلب به آن اشاره شد.

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی اطراف اصفهان کدامند؟

می‌توان به گلستان کوه زیبا با دشت‌های وسیع لاله، قنات مزد آباد، روستای طامه، پارک ملی کله قاضی، منطقه گردشگری لادر خمینی شهر، دهکده تفریحی زاینده‌رود، آبشار پونه‌زار، آبشار سمیرم به عنوان جاهای دیدنی اطراف اصفهان اشاره کرد.
حتما بخوانید:
5/5 - (12 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر