لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> آشنایی با رستوران های هتل عباسی اصفهان
آشنایی با رستوران های هتل عباسی اصفهان

آشنایی با رستوران های هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی بدون شک یکی از جاذبه‌های گردشگری خاص شهر اصفهان است. خوردن غذا در رستوران های هتل عباسی اصفهان یا دورهمی‌های دوستانه در کافه هتل عباسی از تفریحات محبوب اصفهانی‌هاست. این هتل که در سال ۱۰۸۰ تاسیس شد، به ‌عنوان قدیمی‌ترین هتل‌ جهان هم شناخته می‌شود. هر بخش هتل عباسی دارای معماری غنی ایرانی بوده که هم برای گردشگران داخلی و هم برای گردشگران خارجی جالب توجه است.
این مقاله برای تمام افرادی که گذرشان به اصفهان می‌افتد و می‌خواهند در هتل های اصفهان اقامت کنند، مناسب است. در این مقاله قصد داریم رستوران های هتل عباسی اصفهان و کافی شاپ‌های آن را معرفی کنیم. اهمیتی ندارد میهمان نصف جهان هستید یا در آن زندگی می‌کنید؛ حتی اگر مسافرید، فرقی نمی‌کند که در هتل عباسی اقامت دارید یا نه؛ حتما صرف یک وعده غذایی در رستوران های هتل عباسی اصفهان را در برنامه خود قرار دهید.

اسامی رستوران‌ های هتل عباسی اصفهان

رستوران‌ های هتل عباسی اصفهان دو نوع بوده که یکی از آن‌ها روباز و دیگری سرپوشیده است. هتل یک سفره‌خانه نیز دارد. از سخت‌ترین کارها انتخاب کردن بین این دو رستوران در هتل برای خوردن غذا می‌باشد!
چهلستون را می‌توان به عنوان اولین رستوران هتل عباسی اصفهان معرفی کرد که در یکی از تالارهای هتل که با همین نام شناخته می‌شود، قرار دارد. به محض آنکه به رستوران وارد شوید به شما حس ورود به عمارت شاهانه‌ای دست خواهد داد که در آن یک وعده غذایی به سبک پادشاهان قرار است، میل کنید.
این رستوران از رستوران‌ های هتل عباسی اصفهان در دو طبقه خدمات می‌دهد و گنجایش ۴۰۰ میهمان را دارد. تمام بخش‌های معماری این تالار، از دیوارها تا ستون‌ها و راه‌ پله و… شما را مجذوب خودش می‌کند. جالب است بدانید صندلی‌های موجود مثل صندلی پادشاه داریوش هستند؛ این سبک در واقع الهامیست که از تصاویر حک شده بر دیوارهای تخت جمشید گرفته شده است. در رستوران چهل ستون می‌توانید اصالت آریایی را احساس کنید.
میز سلف سرویس رستوران هتل عباسی اصفهانسفره خانه سنتی دومین رستوران از رستوران‌ های هتل عباسی اصفهان است که در دو بخش مسقف و روباز ارائه خدمات می‌دهد. سفره خانه از جمله بناهای سنتی هتل بوده که در ضلع شرقی و انتهای محوطه باغ واقع شده است. بازسازی آن به ۲۰ سال قبل برمی‌گردد و در حال حاضر در وعده شام پذیرای مهمانان است.
فضای داخلی سفره خانه دارای معماری سنتی ایرانی بوده و گچ‌بری‌ها و تزئینات سقف و دیوارها تا در و پنجره‌های مشبک سبکی سنتی دارند. فضای روباز آن چشم‌انداز بی‌نظیر باغ هتل عباسی را دارد و برای شب‌های تابستان گزینه عالی است. از ساعت ۱۹ الی ۲۳ این سفره خانه در هتل عباسی خدمات ارائه می‌دهد. در منوی آن انواع متنوع غذاها و نوشیدنی‌های سنتی ایران ارائه می‌شود.
رستوران دیگری از رستوران‌ های هتل عباسی اصفهان چشم انداز نام دارد و آن را روی بام عمارت پیدا می‌کنید. این رستوران از بام هتل عباسی دارای چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه نسبت به اکثر جاهای دیدنی اصفهان است؛ باغ هتل عباسی، چهارباغ زیبا و پارک شهید رجایی قسمت‌هایی می‌باشند که از رستوران چشم انداز می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید. این رستوران دارای ظرفیت ۲۵۰ نفر بوده و بهترین انتخاب برای شب‌نشینی‌های تابستانی با دوستان و عزیزانتان است.

بوفه صبحانه هتل عباسی اصفهان

صبحانه هتل عباسی اصفهانیکی از زیباترین سالن‌هایی که هتل عباسی دارد بوفه صبحانه آن است. هنگام سرو صبحانه در این سالن شما به دوران حکومت قاجار سفر می‌کنید و در عمارت پادشاهان این دوران این وعده غذایی را میل می‌کنید؛ چراکه معماری سالن صبحانه، سبک خانه‌های اصیل این دوران را دارد.
آینه‌کاری دیوارها شکل مشبک دارند، مقرنس‌کاری و تنگ‌بری سالن نیز از جمله ویژگی‌های معماری قاجار به شمار می‌آید؛ همچنین کف سالن نیز پوششی با فرش‌های سنتی ایرانی دارد و در گوشه‌های مختلف سالن مبلمان سلطنتی قجری وجود دارد. گنبد فیروزه‌ای مدرسه چهارباغ از پنجره‌های سالن دیده می‌شود و اینگونه تکمیل‌کننده ضیافت صبحانه است.
در بوفه صبحانه هتل عباسی انواع متنوع و لذیذ صبحانه‌های ایرانی و خارجی را می‌توانید میل کنید. اما نکته بسیار مهم این است که خدمات این بوفه تنها برای مهمانانی که در آن اقامت دارند، ارائه می‌شود.

بوفه ناهار و شام در هتل باشکوه عباسی اصفهان

سرو چای در کافه روباز هتل عباسی اصفهان ناهار و شام در رستوران‌ های هتل عباسی اصفهان به ‌صورت سلف ‌سرویس سرو نمی‌شود. از همین رو مهمانان این امکان را دارند تا از رستوران‌های این هتل استفاده کنند و از منوی مربوطه غذا سفارش دهند. چنانچه می‌خواهید ناهار یا شام‌تان را در بوفه سرو کنید، حتما پیشنهاد می‌دهیم سری به سایر هتل‌ها و رستوران‌های شهر بزنید. در نزدیکی هتل عباسی، جهت صرف غذای اصلی و دسر، رستوران‌های زیادی موجود است که منوی سلف ‌سرویس دارند.

کافه و کافی‌ شاپ‌ های هتل عباسی اصفهان

سرو قهوه و بستنی در کافی شاپ هتل عباسی اصفهاندر کنار رستوران‌ های هتل عباسی اصفهان بد نیست به کافی‌شاپ آن نیز بپردازیم. کافی شاپ ترکیبی است از فضای تفریحی که در عصر مدرن ایجاد شده و معماری سنتی دوران صفویه. این کافه جهت قرارهای کاری و دوستانه گزینه مطلوبی است. مبلمان و دیزاین آن نیز همچون سایر بخش‌های هتل عباسی به سبک سنتی می‌باشد.
با این حال در منوی آن انواع لذیذ میان وعده‌های سنتی ایرانی و فرنگی نظیر کیک، قهوه، بستنی، چای، شیک و گلاسه و… به چشم می‌خورد. در حیاط این مجموعه خدمات مربوط به کافی‌شاپ ارائه می‌‌گردد و افرادی که علاقمندند از باغ هتل استفاده کنند باید میزهای موجود در باغ را رزرو کنند. خدمات کافه هتل عباسی از ساعت ۸ الی ۲۳ می‌باشد.
سرو آش رشته در کافه روباز هتل عباسی اصفهان همچنین چایخانه سنتی مکانی است که می‌توانید در آن یک بعدازظهر دلچسب را در کنار عزیزانتان بگذرانید. این چایخانه در ضلع شمالی مهمانسرا قرار دارد و روبروی دری می‌باشد که به سرسرای اصلی هتل باز می‌شود. قسمت اصلی چایخانه غرفه‌ای بوده که دارای معماری اصیل ایرانی است.
ایوان‌های دو طبقه‌ای که اطراف غرفه قرار دارد به همراه کاشی‌کاری سقف بلند بالای آن و همچنین دیوارهای کاشی‌کاری شده، چایخانه سنتی هتل را دوچندان جذاب‌تر کرده است. خوب است بدانید متصدی چایخانه و گارسون‌ها پوششی از لباس سنتی ایرانی دارند و با این پوشش جذاب پذیرای شما هستند. همچنین در اطراف غرفه تخت‌های سنتی وجود دارد که می‌توانید روی آن‌ها بنشینید. چای، دمنوش و نیز آش رشته لذیذ مخصوص هتل عباسی، عصرانه‌هایی هستند که در چایخانه ارائه می‌شوند.
جمع‌بندی
هتل عباسی را می‌توان یکی از لوکس‌ترین هتل‌های ایران معرفی کرد که حتی در برخی از منابع از آن به‌ عنوان زیباترین هتل خاورمیانه یاد شده است. هتلی که توانسته ویژگی‌های لوکس دنیای مدرن را با اصالت ایرانی ترکیب کند و با همین مسئله هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب می‌کند.
با گذراندن یک روز در این هتل متوجه خواهید شد در کنار معماری و محیط منحصربه‌فرد آن، در تمام قسمت‌ها پرسنلی مجرب پذیرای شما هستند. تمام آنچه در این هتل ارائه می‌شود به ویژه در رستوران‌ های هتل عباسی دارای بالاترین کیفیت می‌باشند. تمام این ویژگی‌های ذکر شده، هتل عباسی را به بهترین هتل اصفهان تبدیل نموده است.

3/5 - (2 امتیاز)
معرفی جاهای دیدنی گلپایگان به همراه عکس
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر