لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> راهنمای شرکت در جشنواره و فستیوال
راهنمای شرکت در جشنواره و فستیوال

راهنمای شرکت در جشنواره و فستیوال

آیا امسال در حال آماده شدن برای جشنواره ای هستید ؟ نگران نباشید، از نکات عملی گرفته تا نکات متناسب با زمین و محیط زیست، ما همه را پوشش داده ایم تا با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید. از راه رفتن در گل و لای و تسکین دردهای مزمن گرفته تا سرگرمی و تفریح با کوچکترها . با ما همراه باشید.

چادر زدن یا نزدن
اول از همه، چیزهایی که نباید با خود ببرید را در وب سایت جشنواره مطالعه کنید، این اقلام میتواند هر چیزی از اسپری ها گرفته تا فانوس های کاغذی و چادرهای آلاچیق مانند باشد. اگر چادر می زنید و قصد بازی فوتبال و یا جشن گرفتن در اطراف محل اردو دارید، چادر گران قیمت با خود نبرید. سایز چادر شما هر جوری که باشد، ظرفیت افراد را دو برابر در نظر بگیرید چون همیشه به فضای بیشتری نیاز دارید.

از آن دسته افراد وقت شناس هستید؟ جشنواره های آخر هفته شهرهاب مختلف، جشنواره سیدنی، جشنواره امریکا و همچنین جشنواره هایی که در سراسر دنیا از شانگهای تا لیما برگزار می شود را در نظر بگیرید. اگر به صورت لوکس چادر می زنید، یادداشتی از آنچه جشنواره برای شما فراهم می کند بردارید تا به راحتی استراحت کنید. هر چیزی که انتخاب کنید، بررسی کنید که آیا امکاناتی نزدیک محل وجود دارد یا مجبورید وسایل زیادی با خود به همراه ببرید.
نیازمندی های ساده

نیازمندی های ساده
وقتی شما یکی دوبار چک کردید و مطمئن شدید بلیط جشنواره، کارت شناسایی، کارت اعتباری و پول نقد دارید، شارژرهای خورشیدی را هم بردارید تا بتوانید در راه وسایل الکترونیکی را شارژ کنید به جای اینکه در محل اردو در صف بایستید و به همین دلیل ارکستر مورد علاقه یا ملاقات دوستانتان را از دست بدهید. اگر چادر می زنید، همیشه یک وسیله چکش مانند با خود داشته باشید، از لباس های فشرده به عنوان بالش استفاده کنید و صندلی های تاشو برای چادر و کیسه خواب های خوب بخرید. اگر تشک بادی دارید، یک تلمبه باطری دار بخرید تا کاربرد خوبی برایتان داشته باشد. کیسه های با قابلیت استفاده مجدد مانند کیسه های پنبه ای ارگانیک برای حمل کالا، غذا یا نوشیدنی بخرید.
سپس به فکر چیزهایی باشید که ممکن است به آن نیاز پیدا نکنید: مانند چسب نواری، فندک، فانوس، گیره لباس، گوش گیر و چشم بند. به اندازه کافی پول نقد به همراه داشته باشید و پول را در جاهای مختلف مانند نگه دارنده پنهان برای مواقع ضروری ذخیره کنید.
غذا و نوشیدنی
غذا و نوشیدنی
آیا تمام روز به فکر هزینه غذای جشنواره هستید؟ حداقل نیازهای مربوط به غذا را با خود به همراه داشته باشید مانند ماهی تابه، کفگیر، کارد و چنگال، بشقاب، کاسه، چاقوی چند کاره یا تکی، کنسرو باز کن، لوازم شستشو، کیسه زباله و بطری های چند بار مصرف. در بیشتر محل های جشنواره اجاق گازهای شیشه ای یا گازی عملکرد خوبی ندارند بنابراین به دنبال انواعی باشید که با چند سوخت یا گاز جامد کار می کنند. از سبزیجات با ماندگاری بالا مقل بروکلی، سیب زمینی، غذاهای کنسروی مثل ماهی، لوبیا، گوجه فرنگی خورد شده به اضافه غذاهای غیر قابل فساد مانند آجیل و میوه های خشک، توفو، دانه ای کوسکوس، پاستا، کیک برنج و حتی گوشته خشک شده استفاده کنید.

مسئولیت پذیر باشید و ردی از خود به جا نگذارید. در بیشتر جشنواره ها، شما می توانید از یک فنجان در تمام بارها استفاده کنید، این موضوع را بررسی کنید و در صورت نیاز از این فنجان ها بخرید. ظروف بامبو، نی هایی از جنس فولاد ضد زنگ و ظروف غذا که برای جمع و جور کردن وسایل آشپزخانه عالی است، با خود داشته باشید. وقتی دچار درد می شوید، چای زنجبیل می تواند حالت تهوع را از بین ببرد و آب انگور سطح قند را بالا می برد. آب آناناس و نارگیل چاره های نهایی هستند بنابراین بدن شما پر از آنتی اکسیدان ها و مواد غذایی می شود.

نوع آب و هوا

نوع آب و هوا

بزرگترین معما: چگونه خود را برای آب و هوای جشنواره آماده کنیم؟ مهمترین کار این است که از لباس هایی استفاده کنیم که سایزشان دو برابر می شود مانند سارونگ (در مالزی و کشورهای اطراف آن – پارچه ی رنگارنگ که مانند لنگ دور کمر خود می بندند ) که تبدیل به دامن و کیسه هم می شود یا لباس شنا که تبدیل به شورت و لباس زیر هم می شود. اگر در جشنواره هایی با هوای سرد مواجه شدید از لباس گرم، جوراب ضخیم و دستکش و کفپوش فومی عایق بندی شده استفاده کنید. با ماسک های مناسب برای گرد و خاک، عینک ایمنی و شال در بیابان آماده طوفان شن باشید، دمای هوا در شب در جشنواره های Burning Man، Nevada و Oasis در مراکش پایین می آید. در شرایط مشابه جشنواره Glastonbury در بریتانیا که آب و هوا مرطوب است پوتین و کاور برزنتی ضد آب به همراه داشته باشید. در نواحی دارای پشه مانند جشنواره Rainforest World Music در جنگل مالزی یا جشنواره Envision در کوستا ریکا، یک دافع حاوی DEET و یک دئودورانت ضد عفونی کننده بخرید. در Croatia’s Hideout یا در جشنواره Airlie Beach استرالیا شن و ماسه وجود دارد ؟ می توانید لوسیون مناسب با شرایط اقیانوس با خود داشته باشید
تمیز نگه داشتن

تمیز نگه داشتن
احتمال کثیف شدن وجود دارد و شما به یک سطل شستشوی کوچک نیاز دارید. ضد عفونی کننده دست، پوشک بچه، دستمال توالت ( بدون رل ) و کاسه شستشو برای مراقبت های روزانه بسیار کاربردی هستند. لوازم ضروری برای دوش گرفتن را سبک بردارید، مثلا مقداری از قالب صابون را بردارید یا از کیت های کامل شستشوی جشنواره استفاده کنید. خرید های مناسب سفر را با پر کردن در ظروف دوستدار محیط زیست مثل طروف سیلیکونی نگه دارید. آینه کوچک، کرم ضد آفتاب با درصد حفاظت بالا و برای افراد با موی بلند همیشه یک تل مو در مچ دست نیاز است.

برای کودکان


برای کودکان
برای کودکان داروی یا داروهای مشابه به همراه داشته باشید. همچنین می توانید توالت قابل حمل بخرید. اگر کیف لوازم ضروی کودک پر باشد، بطری های قابل انعطاف گزینه خوبی هستند. در قسمت بالای لوازم عادی تعطیلات، حوله های پانچو برای خشک کردن بچه ها بعد از کثیف شدن عالی عمل می کنند، لباس یکسره بچه ها برای عصر مناسب هستند و همچنین کلاه آفتابی و محافظ گوش مناسب با سایز کودک لوازم ضروری هستند.

برای تفریح، لوازمی بردارید که هنگام تاریکی یا در جای شلوغ بچه ها بتوانند با کمک بازی کنند مانند چراغ قوه، بسته آرایشی جشنواره، دوربین یکبار مصرف و همچنین دوربین دو چشمی کوچک. و اما زمانی که پای کودک درد می گیرد چه کنیم ؟ از ، چهارپایه تاشو، تخت های قابل حمل برای جوانترها. برای اطمینان از خواب شبانه خوب صدای کم، کمی اسپری خوشبو و یک کیسه خواب با کیفیت و خوب ضروری است.
درخواست کردن یا قرض گرفتن

درخواست کردن یا قرض گرفتن

چیزهای کلیدی که در جشنواره می توانید به آن تکیه کنید عبارتند از : تعداد افراد اطراف شما در فضای باز بیرونی، تمایل به اشتراک گذاری، پس از آن استفاده کنید ! پیشاپیش بین خودتان و دوستانتان که به جشنواره می روند وظایف مختلف تقسیم کنید، بنابراین با 5 چکش و یک تلمبه بادی کار شما به پایان نمی رسد. اگر نمی توانید صندلی های مخصوص کمپ را در ماشین جا سازی کنید یا نمی توانید جعبه یخ را در پشتتان حمل کنید، ترشرویی و بی حوصلگی نکنید. همسایه های مهربان یا کارمندان جشنواره همیشه می توانند به شما کمک کنند.
Dress-up, glitter and more

لباس خوب پوشیدن، چشمگیر بودن و چیزهای دیگر
پرچم های منحصر به فردی در چادر خود قرار دهید بنابراین با این نشانه به راحتی می توانید راه برگشت را پیدا کنید. اما اگر غضا فشرده است بهتر است لباس بادی سومو را در خانه جا بگذارید. با لباس خوب یا بدون لباس خوب، دنبال لوازم مک وزن مثل ساق پوش های چاپی، نقاشی صورت، سر بندها، کلاه گیس ها و ماسک ها باشید.

فستیوال شب های سفید روسیه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر