لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> غذاهای خیابانی ترکیه| غذاهای بسیار خوشمزه ای که هر عاشق غذایی را شیفته خود می کنند
غذاهای خیابانی ترکیه

غذاهای خیابانی ترکیه| غذاهای بسیار خوشمزه ای که هر عاشق غذایی را شیفته خود می کنند

غذاهای ترکی همچون ویژگی های جغرافیایی و ساختاری متنوعش و فرهنگ و آداب و رسوم رنگارنگش، متنوع و روح افزاست. اگر تعطیلات خود را در این کشور سپری می کنید؛ غذاهای خیابانی متنوع و خوشمزه اش را از دست ندهید. حتما غذاهای خیابانی ترکی را امتحان کنید تا مزه ی اصیل غذا را درک کنید و حس چشایی خودتان را ارضا کنید؛ مطئنم که عاشق طعم، ترکیبات و نحوه ارائه ی غذاها خواهید شد. از میان تمامی غذاهای خوشمزه محلی، ما این غذاهای برتر خیابانی ترکی را انتخاب کردیم، غذاهایی که به هیچ عنوان نباید فرصت خوردنشان را از دست بدهید. رستوران های تبریز نیز غذای ترکی ارائه می کنند، اگر در این گرما به تبریز آمدید، در هتل های تبریز مانند هتل لاله پارک تبریز اقامت کنید و از آب و هوا خنک و غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

10 غذای خیابانی بسیار خوشمزه در ترکیه
ما لیستی از غذاهای بسیار خوشمزه خیابانی در ترکیه جمع آوری کرده ایم که به مذاق همه خوش می آیند (خواه پیر باشند یا جوان، افراد محلی باشند یا گردشگرانی که در حال بازدید از این کشورند). فرقی ندارد که غذای شاخصی مانند بالیک اکمک را انتخاب کنید یا لهمجون، چراکه گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

1. بالیک اکمک، غذای محلی شاخص ترک ها

ساندویچ ماهی
زمانیکه درباره غذاهای خیابانی ترکیه صحبت می کنیم، اولین چیزی که به ذهن میرسد، بالیک اکمک است. این غذا که به معنی ماهی و نان است (بالیک: ماهی و اکمک: نان)، نوعی ساندویچ است که از نان گرد ترکی پر شده از ماهی سفید گریل شده تشکیل شده است. بالیک اکمک با سبزیجات متنوعی مانند کاهو و پیاز پر می شود و دارای مزه تند دلنشین و پر از چاشنی است و حتما باید در طول سفرتان به ترکیه آن را امتحان کنید.
بهترین مکان برای خوردن بالیک اکمک: میدان امینونو، ساحل تنگه بسفر و دریا بالیک اکمک.

غذاهای سنتی شیراز
ادامه مطلب

2. لهمجون، خوشی به سبکی ترکی
لهمجون
پیتزای ترکی
لهمجون در زبان ترکی به معنی خمیر است. لهمجون نوعی پیترای ترکی است، خمیر گرد پخته شده ای که با گوشت چرخ شده، سبزیجات، پیاز و گوجه ریز خرد شده، جعفری و انواع چاشنی نظیر پاپریکا، دارچین، زیره و فلفل تند پوشیده می شود. لهمجون یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی در استانبول است. شما می توانید با انتخاب نوع مواد رویه، نوع گوشت و نوع ادویه، این غذای خیابانی را به سبک و سلیقه خودتان میل کنید.
بهترین مکان برای خوردن لهمجون: هلیل لهمجون، ارتاکلار و اُز میلیس کباب
3. کاگیت حلوا، خوشی محض برای کودکان
کاگیت حلوا
ساندویچ بستنی
کاگیت حلوا یکی دیگر از غذاهای خیابانی سنتی ترکیه است. انواع بستنی ویفری که از کارامل، شیر تغلیظ شده، نارگیل، توت فرنگی و شکلات تشکیل شده اند. این بستنی که در انواع طعم و مزه موجود است، یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها در میان کودکان است. یکی از شیوه های محبوب خوردن کاگیت حلوا در ترکیه گذاشتن بستی در میان ویفر و فشار دادن دو نان بستنی به یکدیگر است.
بهترین مکان ها برای خوردن کاگیت حلوا: سنوکس، میسکوس حلوا و سییرنکوس
4- ایسلاک برگر: لقمه ای سریع و خوشمزه
ایسلاک برگر
برگر گوشت
ایسلاک برگر که با وجود سادگی اش هنوز هم بسیار خوشمزه است، یکی دیگر از غذاهای معروف خیابانی ترکیه است. این ساندویچ متشکل از نان برگر کره ای همراه با برگر گوشت آبدار و سس گوجه و ادویه است. این غذا، لقمه ای سریع برای زمان هایی است که در حال گشت و گذار در شهر هستید و به دنبال غذایی شکم سیر کن و خوشمزه می گردید.
بهترین مکان ها برای خوردن ایسلاک برگر: میدان تقسیم، کیزیلکایار و ایسلاک همبرگر
5- دوروم: برای رفع گرسنگی
دوروم
لقمه ای ترکی
دوروم لقمه ی سنتی ترکی است که از مرغ یا گوشت یا سبزیجات به همراه مقدار زیادی پنیر و چاشنی و ادویه تشکیل شده است. این لقمه یک دنر محلی شدیدا خوشمزه از نان لواش است که با برش های نازک گوشت و سس لیموترش، پاپریکا و پنیر کسار پر شده است و این غذا را سرشار از طعم و مزه کرده است.
بهترین مکان ها برای خوردن دوروم: بامبی و کیزیل کایالار
6. تانتونی: پر از ادویه، طعم و مزه تند خوشایند
تانتونی
لقمه ترتیلا
تانتوم نوع خاصی از دوروم است که همان لقمه تورتیلاست و از گوشت، گوجه و انواع ادویه تشکیل شده است. گوشت گوساله به صورت خلال برش داده می شود یا گوشت گوسفند در روغن پنبه دانه تفت داده می شود. این غذا در اصل متعلق به منطقه مرسین است و یکی از خوشمزه ترین و چاشنی دارترین غذاهای خیابانی ترکیه است. در این غذا گوشت سرخ می شود و برش های گوجه و فلفل سبز بر طعم جانبی غذا می افزایند.
بهترین مکان ها برای خوردن تانتوم: کاراکوی و سوات اوتسا
7. سیمیت: غذایی سالم در ترکیه
سیمیت
نانی نرم و ترد
با خوردن نان سیمیت، شکمتان را به یک مهمانی جانانه دعوت کنید. این نان که معمولا با نام بیگل ترکی شناخته می شود، نوعی نان گرد است که در آن شهد ریخته می شود و با دانه کتان، کنجد، خشخاش و مغز آفتابگردان تزئین می شود. در نتیجه، نانی نرم و ترد خواهید داشت. این نان به تنهایی بسیار خوشمزه است و یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی در ترکیه است، مخصوصا برای کسانیکه مواظب کالری غذاهایشان هستند.
بهترین مکان ها برای خوردن سیمیت: سیمیت سرای

رستوران هتل کوروش کیش؛ منوی متنوعی از غذاها در فضایی شیک و آرام
ادامه مطلب

8. کوکوروچ: طعم و مزه ای متفاوت
کوکوروچ
غذای خیابانی ترکی
حالا نوبت به خاص ترین و عجیب ترین غذایی است که خیابان های ترکیه یافت می شود. این غذای پرادویه با سیخی که از میان محتوای غذا می گذرد فروخته می شود و در تکه ای نان پیچیده شده است و با مقدار زیادی روغن و نمک طعم دار شده است. این غذای خوشمزه محلی که درست کردنش نیز آسان است، یکی از غذاهایی است که عاشقان غذاهای گوشتی باید آن را امتحان کنند. اگر به دنبال درست کردن لیستی هستید که در خیابان های ترکیه چه جیزی باید بخورید، کوکورچ باید در صدر این لیست باشد.
بهترین مکان ها برای خوردن کوکورچ: سمپیون، مرکان و امپراطور

9. دلمه صدف : پیش غذایی که دهان همه را آب می اندازد
دلمه صدف
دلمه صدف که در صدف های نصفه همراه با برنج پرادویه و تزئین لیمو سرو می شود، غذای محلی اشتها برانگیز و خوشمزه ی ترکی است که هم محلی ها و هم گردشگران آن را دوست دارند. دلمه صدف در تمام کیوسک های غذای خیابانی در اطراف میدان تقسیم وجود دارد و در هر جایی و هر زمانی می توان آن را خورد.
بهترین مکان ها برای خوردن دلمه صدف: میدیه احمد و سمپیون کوکورچ

10. کومپیر: غذای فوق العاده هوس برانگیزی که باید امتحان کنید
کومپیر
سیب زمینی تنوری
هیچ کدام از راهنماهای غذاهای خیابانی ترکیه بدون وجود این غذای شیک و فانتزی، کامل نیست. پایه و اساس کومپر، سیب زمینی تنوری است ولی در طعم و مزه ها و ادویه های مختلف وجود دارد. کومپر با انواع و اقسام رویه ها موجود است، مثلا با پنیر کسار، سوسیس، ذرت، سالاد مایونز، نخود و هویج. شما می توانید این غذای خاص و فوق خوشمزه را با رویه و طعمی که خودتان انتخاب می کنید، میل کنید.
بهترین مکان ها برای خوردن کومپیر: دکه های سیار غذای خیابانی مختلف در ارتاکوی

جاهای دیدنی آنتالیا
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر