لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 13 قلعه متروکه در دنیا و تاریخچه آنها
13 قلعه متروکه در دنیا و تاریخچه آنها

13 قلعه متروکه در دنیا و تاریخچه آنها

شاید در قرون وسطی قلعه‌ها به عنوان دژی غیر قابل نفوذ بوده‌اند ولی بسیاری از آنها اکنون به بنایی متزلزل تبدیل شده‌اند.
حتی بناهایی که قرن‌هاست متروکه شده‌اند هنوز هم به‌نظر می‌رسد طنین‌انداز صدای ارواح مقاماتی که در آنجا زندگی می‌کرده‌اند، جنگ‌هایی که در آنجا رخ داده‌اند و ثروتی که در آنجا وجود داشته است می‌باشند.برای دیدن جاذبه های دیدنی در مقصد مورد نظر رزرو هتل انجام دهید.
در اینجا 13 قلعه متروکه در دنیا و پیشینه تاریخی آنها را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

1. قلعه بانِرمَن-بیکون، نیویورک

قلعه بانرمن زمانی انبار مهمات فرانک بانرمن، دلال اسلحه اسکاتلندی بوده است. بانرمن و همسرش سرانجام در ملک خود خانه‌ مجلل قلعه‌مانندی برای اقامت تابستانی خود ساختند که در جزیره پُلِپِل روی رودخانه هادسون قرار داشت.
علی‌رغم انفجار دینامیت در سال 1920، آتش‌سوزی‌های متعدد و تغییراتی که در مالکیت این قلعه به‌ وجود آمد، نام بانرمن هنوز روی دیوارهای قلعه قابل مشاهده است. بازدیدکنندگان می‌توانند به‌وسیله قایق یا کایاک در جزیره سیاحت کنند.
قلعه گوریچ

2. قلعه گوریچ-ولز شمالی، بریتانیا

در اوایل دهه 1800 قلعه گوریچ به‌عنوان خانه‌ای برای لیولد هِسکِت بَمفورد-هِسکِت ساخته شد. گفته شده است که ملکه ویکتوریا پیش از رسیدن به تاج و تخت یک‌بار از آنجا بازدید کرده است .
این قلعه درکل 128 اتاق داشت که شامل 28 اتاق خواب، یک سالن بیرونی، یک سالن داخلی، دو اتاق سیگار، یک اتاق غذاخوری، یک اتاق پذیرایی، یک اتاق بیلیارد، یک اتاق مطالعه و تعداد زیادی اتاق مخصوص خدمتکاران بود.
در طی جنگ جهانی دوم، این قلعه پناهگاهی برای 200 پناهجوی یهودی بود و پس از آن تبدیل به شهربازی و باغ‌وحش گردید و به روی عموم باز شد.
قلعه گوریچ چندین سال پیش با هدف تبدیل آن به سالن اپرا و هتلی لوکس خریداری شد ولی این طرح هیچگاه عملی نشد.
روئینز

3. روئینز- شهر تالیسای، فیلیپین

طبق سایت اطلس آبسکورا، دون ماریانو لاکسون، تاجر شکر که در قرن بیستم صاحب مزارع کشاورزی بود، این عمارت بزرگ را به‌عنوان یادبودی برای همسرش که در زمان بارداری یازدهمین فرزندشان از دنیا رفت، ساخت.
گفته می‌شود که در جنگ جهانی دوم ارتش امریکا برای اینکه ژاپنی‌ها این بنا را تبدیل به پایگاهی برای خود نکنند عمدا آن را به آتش کشید، ولی دیوارهای این بنا همچنان پابرجا هستند.
قلعه های متروکه دنیا

4. قلعه هایدلبرگ-هایدلبرگ، آلمان

برخی از قسمت‌های این قلعه به دهه 1300 بازمی‌گردد، ولی پرنس الکتور راپرِکت سوم آن را تبدیل به اقامتگاهی سلطنتی کرد که تا سال 1764، زمانی که قلعه با برخورد صاعقه‌ای اساساً تخریب شد، به مدت 400سال مورد استفاده قرار گرفت.
پس از آن سانحه، ساکنین هایدلبرگ از سنگ‌های آن بنا برای ساخت خانه‌های خود استفاده کردند و پس از آن در سال 1800، کنت چارلز دو گریامبرگ از آن محافظت کرد. این قلعه همچنان متروکه است ولی از آن به‌عنوان محل برگزاری عروسی استفاده می‌شود.
قلعه های متروکه دنیا

5. قلعه اونانور-اوتِرارد، ایرلند

اوفلاهِرتیس، خاندان سِلتی ایرلند، این قلعه را حدوداً در سال 1500 بنا کردند. شعار آنها « خوش‌اقبالی با قدرتمندان است» بود.
این قلعه اکنون به دلیل مشکلات مالی پیش‌آمده برای رودریک اوفلاهرتیس، تحت مالکیت اداره کارهای عمومی است. خرابه‌های برجا مانده از این قلعه عبارتند از: سالن ضیافت، برج ساعت و بندر خشک. ضمناً تور بازدید از این مکان برای گردشگران موجود است.
بیشتر بخوانید:
قلعه های متروکه دنیا

6. ویرجینیا رنسانس فر-فردریکسبورگ، ویرجینیا

درحالی‌که قلعه‌های ویرجینیا رنسانس فر مربوط به دوران قرون وسطی نیستند، ولی در وسط جنگل باتلاقی رها شده‌اند. از سال 1996 تا 1999، تلاش شد تا در این مکان، بازدیدکنندگان را در غذاها، معماری و سرگرمی‌های قرون وسطایی فرو ببرند ولی هوای گرم و مرطوب و لجن‌زار آنجا افراد زیادی را به این مکان نکشاند و طبیعتاً منفعتی نیز حاصل نشد. این مراسم در جای دیگری برگزار شد و مکان اصلی متروکه شد. جنگل‌های اطراف، بسیاری از خرابه‌های قلعه، برج‌ها و میدان شهر را در خود پوشانده‌اند.

قلعه های متروکه دنیا
7. فاسیل قِبی- گُندار، اتیوپی

فاسیل قبی که با دیوارهایی درحدود 914متر احاطه شده، شهر قلعه‌ای در قرن شانزدهم و هفدهم بوده که شامل کوشک‌ها، قلعه‌ها، کتابخانه و کلیساها بوده است. طبق آمار یونسکو، فاسیلیدس، امپراطور اتیوپی در این مکان زندگی می‌کرده و تا سال 1864 فاسیل قبی به‌عنوان مرکز دولت اتیوپی بوده است. این شهر به علت کوتاهی در حفظ و نگهداری آن بین سال‌های 1930 تا 1936 آسیب دید ولی یونسکو در دهه 1990 شروع به بازسازی و حفظ آن کرد و این کار تا کنون نیز ادامه دارد.

قلعه های متروکه دنیا8. قلعه چَمپولیون-قاهره، مصر

طبق سایت کایرو سین، این قصر که واقع در مرکز شهر قاهره است و در سال 1899 ساخته شده، تا جنگ جهانی اول، زمانی که سعید حلیم پاشا به اتهام ارتباط با عثمانی‌ها تبعید شد، خانه او بوده است. پس از آن این قصر تبدیل به مدرسه‌ای برای پسرهای نخبه به‌نام نصر شد ولی فرسودگی به‌مرور این بنا منجر به بسته‌شدن و متروکه‌شدن آن شد.
قلعه های متروکه دنیا

9. قلعه داستَنبِرگ – نورتامبرلند، انگلستان

کنت توماس لانکَستِر، بارون شاه ادوارد دوم، این قلعه را به‌عنوان نمادی برای مخالفت با پادشاه در سال 1313 بنا نهاد. رابطه آن دو خراب شده بود و کنت توماس این قلعه را برای حفاظت از خود ساخت و عظمت این قلعه به منزله توهینی به پادشاه تلقی شد.
قیام نظامی او موفقیت‌آمیز نبود و سرانجام در سال 1322 اعدام شد. پس از او، جان آو گانت(پسر ادوارد سوم پادشاه انگلیس) مالکیت قلعه را به‌دست آورد ولی در جنگ رزها(جنگ‌های داخلی در انگلستان بر سر پادشاهی) قلعه مورد محاصره قرار گرفت و تصرف شد و هرگز شکوه سابق را به‌دست نیاورد.
این قلعه اکنون یک جاذبه توریستی محسوب می‌شود و بنیاد نشنال تراست خدماتی نظیر «پیاده‌روی ارواح» و مشاهده حیات وحش را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
قلعه های متروکه دنیا

10. قلعه کریسیِت- گوئینِد، ولز

قسمت اعظم تاریخچه این قلعه به‌صورت یک راز باقی مانده است ولی برآورد شده است که این قلعه حدوداً در قرن سیزدهم توسط لیوِلین بزرگ، پرنس گوئینِد ساخته شده است و بعد از او تا سال 1404 تبدیل به زندان شده و گروفید، پسر لیوِلین به‌همراه دافید، برادر ناتنی‌اش نیز در این زندان محبوس بوده‌اند.
در قرن پانزدهم در شورش گسترده‌ای که در ولز بر علیه انگلیسی‌ها رخ داد، این قلعه به آتش کشیده شد و اکنون نیز به عنوان جاذبه‌ای توریستی به روی عموم باز است.
قلعه های متروکه دنیا

11. قلعه کرو- پمبروکشایر، ولز

قلعه کرو در کنار رودخانه کرو در ولز قرار دارد. درحالی‌که در دهه 1100 خانه‌های اشرافی در این اراضی قرار داشته، قلعه‌ای که بخشی از آن دست‌نخورده باقی مانده توسط سِر نیکولاس دو کرو، افسری عالی‌رتبه در قرن سیزدهم ساخته شد. پس از اینکه مالکین متعدد این اراضی توسط پادشاهان مختلف به جرم خیانت، اعدام و یا زندانی شدند، این قلعه حدوداً در سال 1686 متروکه شد.
متصدیان نشنال پارک در سال 1983 شروع به ترمیم این قلعه که اکنون به جاذبه‌ای توریستی بدل شده است کردند. در این ناحیه جمعیت زیادی از خفاش‌ها نیز وجود دارد و از این رو این مکان به سایتی علمی تخصصی نیز تبدیل شده است.
قلعه های متروکه دنیا

12. قلعه پیدهیرتسی-ویو اُبلَست، اکراین

این قلعه در قرن هفدهم برای اِستانیسلاو کونیکپُکسکی، فرمانده نظامی لهستانی ساخته شد. طراحی این قلعه توسط معماری ایتالیایی با نام آندریا دِل آکوآ و ساز و کار دفاعی آن توسط شخصی فرانسوی با نام گیلام دو بوپلان انجام شده است. قلعه مورد نظر شامل آثار هنری و مهمات بوده و مراسم‌ رقصی که خاندان سلطنتی اروپایی در آن شرکت می‌کردند در آنجا برگزار می‌شده است.
مالکین جدید آنجا در دهه 1800 از قلعه محافظت نکردند و آن را به خرابه تبدیل کردند و سرانجام آنجا تبدیل به آسایشگاهی برای مسلولین شد. آتش‌سوزی که در سال 1956 رخ داد نیز صدمات زیادی به این قلعه وارد کرد. تلاش‌هایی در جهت ترمیم این بنا در سال 1997 آغاز شد و اکنون این قلعه پایگاهی برای برگزاری رویدادهای مختلف و نمایش‌های هنریست.
قلعه های متروکه دنیا

13. قلعه سامِتزانو- توسکانی، ایتالیا

طبق سایت اطلس ـبسکورا، قلعه سامتزانو در اراضی سلطنتی پالازو ساخته شده است و متعلق به خیمِنِس از خاندان پادشاهی آراگون، نجیب‌زاده‌ای اسپانیایی بوده است. مارکِز فردیناندو خیمِنِس پانسیاتیچی در سال 1853 این مکان را بازسازی کرد و پس از مرگ او این قلعه به هتلی لوکس تبدیل شد ولی در دهه 1990 این هتل تعطیل و متروکه شد.
بنیادی با نام کمیته FPXA در تلاش است تا این قلعه را مرمت کند، البته معماری‌ خیره‌کننده و تزئینات رنگی به‌کاررفته در آنجا، ازجمله سالن کاواکی(حفره‌ای) با نام «اتاق طاووس» عمدتاً دست‌نخورده باقی مانده است.

ده قلعه مورد علاقه کودکان در جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر