لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه خانه ی خود را در حین مسافرت در امان نگاه داریم
چگونه خانه ی خود را در حین مسافرت در امان نگاه داریم

چگونه خانه ی خود را در حین مسافرت در امان نگاه داریم

قانون مورفی برای گردشگران: ” اگر در ممکن است زمانی که به سفر رفته اید اتفاق بدی بیفتد، پس حتماً پیش خواهد آمد. ” بدون شک این بازه ی زمانی برای پیشامد چنین حوادثی بسیار نا مناسب است. بازگشتن به خانه بعد از رفتن به ماه عسل، سیاحت های اکتشافی در آفریقا و یا سفر با کشتی در دریای مدیترانه، می تواند کمی روحیه ی فرد را تضعیف کند و باعث ناراحتی او شود، اما بازگشت از یک تعطیلات خاطره انگیز و پی بردن به اتفاق وحشتناکی که در منزل رخ داده است، می تواند حتی ویران کننده تر باشد.

چگونه از خانه ی خود در زمان سفر محافظت کنیم ؟
یکی از نکاتی که مسئله را پیچیده تر می کند، این است که یک خانه و یا آپارتمان خالی هدف وسوسه کننده ای برای سارقان به شمار می رود. ما نمی خواهیم شما را بترسانیم و یا زمانی که در سواحل کارائیب در حال خوش گذرانی هستید، شما را نگران لوازم قیمتی خود در خانه کنیم، اما این واجب است که هر گردشگر بعضی اقدامات را برای حفاظت از خانه ی خود در زمان سفر انجام دهد.
بعضی از ساده ترین تدبیرهای پیشگیرانه، که انجام آن ها چندین دقیقه هم بیشتر به طول نمی انجامد، می تواند از منزل شما در برابر قطعی برق، شکستن لوله ها، سرقت و خیلی اتفاقات ناخوشایند دیگری حفاظت کند.
Ask a Friend to Help
از یکی از دوست هایتان کمک بگیرید
یکی از ساده و اساسی ترین راه ها برای راحت کردن خیالتان، درخواست کردن از دوست و همسایه برای نظارت از خانه ی شما در زمانی که به سفر رفته اید، می باشد. ابتدا با خرید کیک و شیرینی دوستتان را مجاب به همکاری کنید ! سپس از آن ها بخواهید هر چند روز یک بار سری به خانه بزنند. به آن ها کلید در را هم بدهید تا بتوانند نامه های شما را به داخل ببرند، در صورت داشتن یک حیوان های خانگی به آن ها غذا بدهند، به گل و گیاه های شما آب بدهند، برگ های زرد آن ها را جدا کنند و …. اگر که گاراژ ندارید، بهتر است کلید ماشین خود را هم به آن ها بدهید. شما به هیچ شکل نمی توانید حدس بزنید که کی ممکن است لازم شود آن را جا به جا کرد. این دوست و یا همسایه ی مهربان باید اطلاعات ارتباطی و راه های تماس با شما و هم چنین لیستی از برنامه های سفر و رزرو هتل شما را هم داشته باشند، که در مواقع اورژانسی از آن ها استفاده کنند.

آیا کسانی که این وظیفه را قبول کرده اند بیش از یک نفر هستند؟ اگر که این طور است، حتماً آن ها را با هم آشنا کنید ! اگر که آن کس که مراقبت از خانه را به او سپرده اید با دیدن کسی که برای مراقبت از گربه ی خود استخدام کرده اید به پلیس زنگ بزند، هر دردسری که پیش بیاید تقصیر شما خواهد بود! سرویسی که این شرکت ارائه می کند، خبر رسانی به شما توسط همه ی مردم در صورت دیده شدن هرگونه مشکلی که برای خانه ی شما پیش آمده می باشد، حتی اگر از شخص خاصی درخواست نکرده باشید. همسایه ها با این سرویس تماس می گیرند و سپس این شرکت شما را از طریق تماس با موبایل، پیامک و یا ایمیل در جریان اتفاق های پیش آمده می گذارد. هزینه ی خدمات این شرکت 50 دلار در سال است.
Don’t Tip Off Criminals on the Web

مجرمان را از برنامه های خود با خبر نکنید
در دنیایی که به نظر می رسد همه ی مردم رخداد های زندگی خود را در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر به اشتراک می گذارند، این مسئله خیلی مهم است که لحظه ای مکث کنیم و به این موضوع فکر کنیم که واقعاً چه کسانی این مطالب را می خوانند و به آن ها دسترسی دارند؟ ناشناش بودن و گمنامی کاربران اینترنت ممکن است باعث شود شما اطلاعات شخصی خود را بدون توجه به این مسئله که صد ها نفر غریبه آن ها را دریافت می کنند به اشتراک بگذارید. آیا شما حاضرید در یک جمع پر از افراد نا آشنا اعلام کنید که می خواهید برای دو هفته خانه ی خود را ترک کنید؟! اگر که جوابتان منفی است پس باید به پست گذاشتن در رابطه با جزئیات تعطیلاتتان در شبکه های اجتماعی بیشتر فکر کنید، مخصوصاً وقتی که دسترسی به این اطلاعات برای غیر از دوستان و آشنایانتان کار ساده ای باشد.

حواستان به آن چه در ماشین پاسخگوی تلفنتان هم ظبط می کنید باشد. لازم نیست تماس گیرندگان بدانند که شما در خانه نیستید، فقط لازم است متوجه شوند که شما نمی توانید در آن لحظه به پای تلفن بروید.

پلیس را از برنامه های خود با خبر کنید

در جریان گذاشتن پلیس از برنامه هایتان را هم در نظر بگیرید. این کار برای یک سفر آخر هفته ای لازم نیست، اما اگر قرار است یک یا دو هفته از خانه دور باشید آن ها را با خبر کنید. این احتمال وجود دارد که پلیس از مسیر گشت خود خارج شود و سری به خانه ی شما بزند، مخصوصاً اگر در شهر های کوچک تر زندگی می کنید. اگر یک آژیر اعلان خطر دارید، کلید خانه و کد رمز آن را به یکی از افراد مورد اعتماد خود بسپارید و نام و شماره ی تماس او را به پلیس و شرکت زنگ خطر خود بدهید.
Curtains Closed—or Open?

پرده های پنجره ها را باز بگذاریم یا ببندیم؟

ممکن است قبل از اینکه به مسافرت بروید، تصمیم بگیرید که پرده ها را برای جلوگیری از نمایان شدن داخل خانه برای مردم و با خبر شدن آن ها از نبودن شما ببندید، اما این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که این کار ممکن است افرادی مانند پلیس، همسایه ها و یا دوستانتان را که برای کمک کردن به شما آمده اند را هم با مشکل رو به رو کند. پس بهترین راه حل این مشکل چیست؟مناسب ترین کار این است که پرده های خود را در همان وضعیتی که همیشه قرار دارند رها کنید، چرا که چنین تغییراتی که به چشم می آیند حاکی از نبودن شما در خانه هستند، به ویژه زمانی که پرده های شما به طور مشکوکی برای دو هفته بسته می مانند. وسایل و لوازم قیمتی مانند طلا و جواهر و کامپیوتر های خود را هم از محدوده ی دید پنجره ها دور کنید.
The Lights Are on But No One’s Home

چراغ ها روشن هستند، اما کسی خانه نیست

چراغ های خود را با هدف گول زدن افراد خارجی درباره ی حضورتان در خانه، روشن نگذارید. قبض برقتان از اجاره ی خانه هم بیشتر خواهد شد و روشن ماندن آن ها در طول شب هم مشکوک می باشد! در عوض یک تایمر کلید چراغی را تهیه کنید که لامپ های شما را به صورت خودکار و طبق یک برنامه ی از پیش تعیین شده روشن و خاموش کند. احتمالاً وقتی سارقان روشن و خاموش شدن چراغ ها را ببینند، فکر خواهند کرد که کسی باید در خانه باشد که این کار را انجام دهد.
Stop Your Mail

پست شدن نامه های خود را متوقف کنید

یا اشتراک مجلات، روزنامه ها و نامه های خود را کنسل کنید و یا با یکی از دوستان و همسایه های خود هماهنگ کنید آن ها را تا زمان برگشتتان نزد خود نگه دارند. جمع شدن تعداد زیاد برگه در طول یک هفته به سارقان این علامت را می دهد، که صاحب خانه خارج از شهر است.
Put That in Your Pipe

مراقب لوله کشی ساختمان و یا خانه ی خود باشید

اگر که در منطقه ای سردسیر زندگی می کند و لوله کشی خانه ی شما در فصل زمستان در خطر ترکیدن است، دلیل موجه دیگری دارید که در زمان مسافرت کلید منزل خود را به یکی از دوست هایتان بسپارید. از او بخواهید که به خانه سری بزند و شیرهای آبتان را بررسی کند. اگر زمانی که او شیر آب را باز می کند تنها چند قطره آب می چکد، ممکن است یکی از لوله های خانه یخ زده باشد. از عایق بودن لوله های خود مطمئن شوید و دمای خانه را در زمان مسافرت بالا نگه دارید. محل شیر اصلی آب را هم به دوست کلید دار خود بگویید، که در صورت ترکیدن یکی از لوله ها آب را قطع کند.
Pull the Plug

از برق بکشید

تلویزیون، کامپیوتر، توستر و دیگر وسایل برقی خود را از برق بکشید تا در زمان قطعی برق صدمه نبینند. این کار در صرفه جویی مصرف برق هم به شما کمک می کند، چرا که بسیاری از وسایل خانگی در زمان خاموشی هم برق مصرف می کنند.
Remove Your Spare Key

کلید یدکی خود را بردارید
استفاده از سنگ پلاستیکی دیگر هیچکسی را گول نمی زند! اگر یک سارق به نبودن شما در خانه پی ببرد، به احتمال زیاد او در اطراف ورودی خانه ی شما به دنبال این کلید یدکی خواهد گشت. پس قبل از رفتن به تعطیلات، این کلید را از زیر پادری، یا از درون صندوق پستی، یا بالای چارچوب در، یا داخل گلدان خود خارج کنید .

پیش‌بینی 7گرایش سفر در سال 2018
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر