لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> قصر السراب | داغ ترین هتل 5 ستاره ابوظبی در دل بیابان
قصر السراب

قصر السراب | داغ ترین هتل 5 ستاره ابوظبی در دل بیابان

در داخل هتل قصر السراب (Qasr Al Sarab) در ابوظبی هر آنچه که از یک مرکز اقامتی لوکس و مجلل اماراتی انتظار داشته باشید خواهید یافت، از ویلاهای لوکس گرفته تا استخرهای خصوصی، رستوران های مجلل و مرکز آب درمانی با تمامی امکانات. آنسوی دیوارهای این هتل اما شرایط طوری است که بسیار کمتر با فضای درونی سازگار است. در واقع در آن طرف دیوارهای این هتل زیبا هیچ چیزی جز شن های روان زیبا وجود ندارد. این هتل در انتهای یک بیابان بی آب و علف به نام «ربع خالی» که بزرگ ترین بیابان پیوسته روی کره زمین شناخته می شود واقع شده است.
از عمارت شاهانه هتل که فاصله می گیرید و به سمت جنوب می روید، تا کیلومترها فقط و فقط شن روان می بینید تا این که یک بزرگراه و فنسی که نشان دهنده مرز عربستان است در برابر چشمان شما ظاهر می شود. دور دست بودن و جادوی وحشی این سرزمین آفتاب سوخته چیزی است که قصر السراب را به یکی از بهترین هتل های ابوظبی تبدیل کرده که در زمینه هتل های 5 ستاره چیزی کم ندارد.
برای کسانی که مدیریت این پایگاه دور افتاده تمدن را بر عهده دارند، این امر مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است و از همه مهم تر این که چگونه می توان از بلعیده شدن کامل این هتل توسط بیابان جلوگیری کرد. صاحبان این هتل از خود می پرسند که چطور می توانند هتل شان را از گزند بیابان در امان نگه دارند و همزمان آسیبی به محیط اطراف که باعث خاص شدن و منحصر بفرد بودن هتل شده اند نیز وارد نکنند.
Qasr Al Sarab

ایده ساخت قصر السراب در ابتدا برای فرار از شتاب شهرسازی در امارات متحده عربی شکل گرفت، جایی که مهمانان بتوانند خود را در مناظر شنی کلاسیک جهان عرب غرق سازند. ساخت این هتل در سال 2007 آغاز شده و یک سازه به شکل قلعه های قدیمی در نقطه ای دور دست از این بیابان با استفاده از ترکیبی زیبا از رنگ های قرمز و سبز و البته مس و آهن شکل گرفت.

ساختمان این هتل در پایان 154 اتاق مهمان و 52 ویلا را در بیش از 19.000 هکتار زمین شامل می شد که مانند یک سراب مسحور کننده از دل بیابان بیرون آمده بود. به همین دلیل اسم «قصر السراب» یا همان قصر سراب برای آن انتخاب شد. به گفته عامر بریک، مدیر هتل، هیچ مهمانی در طول 8 سال گذشته نبوده که به ماهیت سراب گونه بودن این هتل اذعان نکرده باشد. این موضوع کاملاً قابل درک است زیرا تنها کسانی به این هتل دور افتاده مراجعه می کنند که به سبک زندگی بدوی اعراب علاقه داشته و یا برای کار کردن به این هتل آمده اند.
Qasr Al Sarab
سفر به این هتل از مسیر زمینی بیش از 2 ساعت از نزدیک ترین شهر طول خواهد کشید مگر این که از هلی کوپتر استفاده کنید. جالب این که شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارات یک ویلای شخصی در این هتل دارد و هر زمان بخواهد با هلی کوپتر به هتل قصر السراب می آید. در درون هتل، مهمانان اتاق ها و ویلاهایی رو به آفتاب در مسیر کنار جاده ای به طول بیش از 7 کیلومتر دارند و می توانند از خودروهای الکتریکی مخصوص زمین گلف استفاده کنند.
Qasr Al Sarab
راهرو اصلی این هتل شبیه یک قصر در دل بیابان است که در طول شب روشن می شود. وقتی که آفتاب در طول روز به این هتل می تابد، راهروها در سایه قرار می گیرند و مهمانان می توانند از کانال های تهویه هوا، فضای سبز و همچنین فواره های زیبای درون عمارت لذت ببرند. از همه زیباتر مجموعه ای از استخرهای شناست که شبیه یک واهه ساخته شده و در اطراف آن ها ردیف هایی از درختان خرما کاشته شده است.
Qasr Al Sarab
همچنین چندین رستوران از جمله رستورانی که به شکل یک کمپ بدوی ساخته شده و مهمانان می توانند روی تخت هایی در فضای باز و زیر ستاره ها شامشان را بخورند و برایشان موسیقی زنده اجرا می شود در این عمارت زیبا وجود دارد. دریای شنی که آنطرف قرار گرفته نیز محسور کننده است زیرا نسیم های جنوبی- شمالی دائماً ترکیب این دریای شنی را تغییر می دهند. هر ساله چندین بار این نسیم های دوست داشتنی به طوفان های شنی در مقیاس بزرگ تبدیل می شوند که سرعتشان به بیش از 80 کیلومتر در ساعت می رسد و باعث می شود که قصر السراب در ابرهای تیره ای از گرد و غبار ناپدید شود.
Qasr Al Sarab
البته این قصر از تکنیک های مدلینگ بادی استفاده می کند که تاثیرات طوفان شن بر روی عمارت و مهمانان را به شدت کاهش می دهد و شن های ریخته در عمارت خیلی سریع پاک می شوند. بریک در این باره می گوید: «ما بولدوزرها و ماشین های خیلی بزرگی داریم که دائماً در حال کار روی زمین و پاک کردن برخی مناطق از شن هستند». البته خارج کردن شن از استخر بزرگ اصلی و بیش از 60 استخر خصوصی دیگر تنها کار ماشین آلات سنگین نیست.
Qasr Al Sarab
با این وجود، قصر السراب 8 سال را با موفقیت به پایان رسانده و هنوز هم مهمانان زیادی برای رفتن به این هتل در صف قرار دارند. با این وجود پیدا کردن افرادی که قصد و توانایی کار در این هتل در وسط بیابان را داشته باشند بسیار سخت است. بدین ترتیب سعی شده با تسهیل رفت و آمد به این هتل از طریق ساخت و ساز مراکزی در روستاهای اطراف که کارکنان این هتل را تامین می کنند، افراد بیشتری برای کار در این هتل تشویق شوند.
Qasr Al Sarab
گرفتار شدن در دل بیابان باعث نشده که مدیران قصر السراب دست از تلاش برای حفظ محیط زیست و کاهش مصرف آب بردارند. آب مصرفی هتل تصفیه شده و بار دیگر مورد استفاده قرار گیرد تا به منابع آبی محدود منطقه فشار بیشتری وارد نشود. حتی برنامه ریزی شده تا گوزن های عربی بومی منطقه بار دیگر به این بیابان آورده شوند، بیابانی که روزگاری زیستگاه بومی این گونه جانوری بوده است. مهمانان تشویق می شوند که تعامل بیشتری با طبیعت شنی بیابان داشته باشند و بدین منظور برنامه هایی مانند سفر با شتر، راهپیمایی در دل بیابان، شن سواری و شکار با شاهین برای آن ها در نظر گرفته شده است.
Qasr Al Sarab
Qasr Al Sarab

در پایان این مقاله از شما دعوت می کنیم که برای رزرو آنلاین هتل با بهترین و به صرفه ترین قیمت ها به وب سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و از میان هتل های ایران بهترین آن ها را انتخاب نمایید.

ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر