لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بهترین پیست های اسکی ایران
بهترین پیست های اسکی ایران

بهترین پیست های اسکی ایران

بعضی از افراد فکر می کنند که نمی توانند از پیست های اسکی برای یک تفریح سالم استفاده کنند و آن را فقط مخصوص افراد ثروتمند می دانند. ولی این امر کاملا اشتباه است، زیرا ایران دارای پیست های اسکی فراوانی می باشد که همه افراد می توانند از آنها استفاده کنند و فقط مخصوص ناحیه و یا منطقه خاصی نمی باشد. در ایران پیست های اسکی بین المللی نیز وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. رزرو هتل های ایران و رفتن به بهترین پیست های اسکی ایران و سُر خوردن از میان برف ها، می تواند خاطره ای زیبا و به یاد ماندنی را برای شما به یادگار بگذارد.

در فصل زمستان ها زیباترین پیست های اسکی ایران، بسیار شلوغ و دیدنی است. این امر نشان دهنده جذابیت پیست های اسکی در میان مردم است. بزرگترین پیست اسکی ایران پیست اسکی دیزین می باشد. به طوری که هر ساله در زمستان، بازدیدکنندگان بسیاری به این مکان زیبا می روند. این پیست اسکی اولین پیست در ایران می باشد. منظره این مکان بسیار دیدنی و جذاب است. مهم ترین پیست های اسکی ایران، پیست های دیزین و شمشک هستند، اما هر یک از این پیست های اسکی از اهمیت خاصی برخوردارند. برای اقامت در شهرهایی که دارای پیست اسکی هستند، باید از طریق رزرو آنلاین، مکانی را تدارک دید.
پیست های اسکی ایران
راه های دسترسی

در ایران تعدادی پیست اسکی وجود دارند که هر کدام از آن ها در منطقه ای خاصی قرار گرفته اند. ما در اینجا تلاش کرده ایم که مسیر دسترسی هر کدام را به طور جداگانه و به ترتیب توضیح دهیم.
پیست اسکی توچال در تهران و در شمیران قرار دارد. برای رفتن به این پیست بعد از رزرو هتل های تهران ابتدا باید به شهر تهران و سپس به منطقه شمیران بروید. پیست اسکی دیزین اولین پیست جهانی ایران می باشد که در شمال تهران و در منطقه گارجره واقع شده است. این پیست در ۷۱ کیلومتری شمشک و ۱۲۳ کیلومتری جاده چالوس قرار گرفته است.
پیست اسکی خوشاکو در ارومیه و در ۳۰ کیلومتری آن واقع شده است. برای رسیدن به این پیست باید حتما وارد منطقه رازان شوید و سپس به این پیست اسکی بروید.
پیست نسار همانطور که از نام آن مشخص است در دامنه کوه نسار و در شهر بیجار واقع شده است. شهر بیجار نیز در استان کردستان قرار دارد. مسیر این پیست بسیار آسان است.
پیست اسکی چلگرد ۸۵ کیلومتر از شهرستان شهرکرد فاصله دارد. همچنین شما می توانید از منطقه زاگرس به این پیست دسترسی پیدا کنید.
پیست اسکی
پیست شمشک یکی دیگر از پست های اسکی ایران می باشد. این پیست در شمال شرقی تهران قرار دارد. همچنین به شهرستان شیمرانات و روستای شمشک نزدیک می باشد. مسیرهای دسترسی دیگر این پیست عبارتند از: گچسر، کرج، زردبند و لشکرک. همچنین پیست اسکی سهند در فاصله ی ۳۹ کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده است.
مسیر دسترسی به پیست اسکی کاکان، دامنه های زاگرس و دنا می باشد. همچنین این پیست در فاصله ۱۸ کیلومتری یاسوج و در اطراف روستای کاکان قرار گرفته است.
پیست اسکی پولادکف یکی از معروف ترین پیست های اسکی ایران می باشد که در استان فارس و در فاصله ۱۵ کیلومتری مسیر سپیدان و قبل از روستای کمهر قرار گرفته است. این پیست از شهر شیراز ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.
پیست اسکی فریدون شهر همانطور که مشخص است در فریدون شهر و در ۱۸۰ کیلومتری استان اصفهان قرار گرفته است. همچنین این پیست به عنوان مرتفع ترین پیست اسکی در ایران شناخته شده است.
پیست پاپای در فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب غربی زنجان قرار گرفته است.

بهترین پیست های اسکی ایران
محل اقامت و مراکز خرید

تمام پیست های اسکی موجود در ایران دارای امکانات ورزشی و رفاهی می باشند. با گذر زمان مسئولان این پیست ها تلاش کرده اند که مکانی را برای استراحت گردشگران فراهم کنند تا دیگر نیاز به زدن چادر نباشد. رستوران ها و هتل های موجود در این پیست ها به اندازه ی کافی آماده پذیرایی از گردشگران می باشد. ولی نباید این نکته را فراموش کرد که باید هتل و مکان خواب خود را از قبل رزرو کنید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید. پیست اسکی پولادکف از نظر امکانات رفاهی در سطح اول قرار دارد. با رفتن به این پیست اسکی ها می توانید به طور کامل تفریح کنید و بعد از تفریح و گشت و گذار، می توانید خرید خود را انجام دهید. حتی وسایل اسکی خود را از آنجا تهیه کنید. این امکان برای تمام پیست های ایران فراهم شده است تا مراجعه کنندگان احساس راحتی و آسایش بیشتری داشته باشند.
پیست اسکی توچال به عنوان شلوغ ترین پیست اسکی در ایران شناخته می شود. این پیست اسکی در ۳ کیلومتری تجریش و در منطقه شمیرانات قرار گرفته است. در پیست توچال ۳ خط تله سیژ، ۳ خط تله کابین و یک خط تله اسکی وجود دارد ک مجموع آنها به ۷۵۰۰ متر می رسد. همچنین این پیست اسکی در جهان برای کسب عنوان طولانی ترین تله کابین با دیگر کشورها رقابت می کند. اگر به ارتفاع و هیجان زیادی علاقه دارید، حتما به پیست اسکی توچال بروید زیرا مرتفع ترین پیست اسکی در ایران می باشد. این پیست بجز اسکی دارای امکانات دیگری همچون پینت بال، باشگاه بانجی جامپینگ، اسکیت، کوهنوردی و … می باشد.
پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین
پیست اسکی دیزین از معتبرترین و مهم ترین پیست های اسکی در ایران و جهان می باشد. شهرت و ارزش این پیست حتی در جهان ثابت شده است. در این پیست بیش ترین مسابقات اسکی برگزار می شود. حتی این پیست دارای تاییدیه از سمت فدارسیون جهانی اسکی می باشد که اعتبار این پیست را افزایش داده است. به همین دلیل در این پیست بیشتر مسابقات بین اللملی برگزار می شود. پیست دیزین نیز همانند توچال در تهران واقع شده است.
خوشاکو
پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو نه تنها در فصل زمستان برای مردم امکان اسکی را فراهم می کند بلکه در فصل تابستان نیز این امکان را فراهم کرده است. اسکی بر روی چمن نیز طرفداران مخصوص خود را دارد. این پیست اسکی دارای ۵۰ هزار کیلومتر مکعب مساحت می باشد. اگر می خواهید اسکی بر روی چمن را امتحان کنید حتما به این پیست اسکی بروید.
1683369045 479 بهترین پیست های اسکی ایران
پیست اسکی نسار بیجار
اگر به استان کردستان مسافرت کرده اید حتما از شهر بیجار نیز دیدن کنید. زیرا دارای مناظر فوق العاده ای می باشد و همچنین دارای مکان های تفریحی مختلفی است. در این شهر پیست اسکی نسار بیجار واقع شده است. این پیست اسکی دارای تله سیژ، تله کابین، پارکینگ و دیگر امکانات رفاهی برای گردشگران است. این پیست به شهر بسیار نزدیک می باشد و همین امر باعث شده تا دسترسی به شهر آسان شود. در این پیست بسیاری از مسابقات داخلی و خارجی برگزار می شود. شیب این پیست برای انواع مسابقات و همچنین تفریح مردم مناسب است.
پیست اسکی چلگرد

پیست اسکی چلگرد در شهرستان شهرکرد واقع شده است. این پیست برای گردشگران و مردم تا پایان اسفند ماه باز می باشد و امکان بهره برداری از آن را دارند. پیست اسکی چلگرد در روزهای زمستانی نیز دارای تابش نور خورشید می باشد و به همین دلیل در زمستان نیز هوا بسیار سرد نیست. در نتیجه بهترین مکان را برای آموزش کودکان فراهم می کند. اگر به این منطقه سفر کردید حتما از آبشار کوهرنگ نیز دیدن کنید. حتی می توانید در کنار اسکی، از امکانات و مناطق تفریحی دیگر این استان نیز دیدن کنید و از یک گردش کامل لذت ببرید.
سهند
پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند در تبریز واقع شده است و جدیدا تعمیرات بر روی آن انجام شده است. همین امر باعث شده این پیست گسترش پیدا کند و امکانات آن نیز افزایش یابد. امکاناتی که در آن وجود دارد شامل ویلا، آپارتمان و اماکن ورزشی است. این امکانات سبب شده تا مردم برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت خود با هیچ مشکلی مواجه نشوند و لذت یک تفریح عالی بچشند. در این پیست دو عدد بالابر تله اسکی نیز موجود است. شما به راحتی می توانید از این پیست اسکی به مدت ۶ ماه در سال استفاده کنید، زیرا این منطقه به هیچ عنوان بهمن گیر نمی باشد.

شمشک

پیست اسکی شمشک

این پیست اسکی زیبا و خوش منظره در تهران و در روستای شمشک قرار گرفته است. این پیست اسکی در ایران از نظر مساحت در رتبه ی دوم قرار دارد. پیست اسکی شمشک نیز همانند بیشتر پیست های اسکی ایران، دارای امکانات فراوانی همچون تله کابین بشقابی، ۲ دستگاه اسکی چکشی، تله سیژ و … می باشد. همچنین برای رفاه بازدیدکنندگان، رستوران های مختلفی در این پیست دایر گردیده است. از اوایل آذر تا اوسط فروردین افراد زیادی به این پیست اسکی سفر می کنند. این مدت زمان بهترین موقع برای اسکی کردن در این پیست است. شما می توانید در کنار اسکی از مناظر دیدنی دیگر آن نیز بهرمند شوید.
کاکان

پیست اسکی کاکان
این پیست اسکی زیبا در روستای کاکان و در شهر یاسوج و در استان کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است. یکی از زیبایی های این پیست اسکی، تله کابین بشقابی آن است که به عنوان بالابر از آن استفاده می کنند. بهترین زمان برای رفتن به این پیست اسکی اوایل دی تا اواخر اسفند می باشد. هر ساله در پیست اسکی کاکان جشنواره ساخت آدم برفی برگزار می شود که همین امر باعث افزایش گردشگران این مکان شده است.
پولاد کف
پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف به سپیدان معروف است و در استان فارس واقع شده است. با رفتن به این پیست اسکی می توانید از آبشار زیبای مارگون نیز دیدن کنید. این امر باعث افزایش لذت سفر شما می شود. در پیست اسکی پولادکف ورزش های تابستانی نیز از رونق بسیاری برخوردار هستند. در فصل تابستان می توانید در این پیست، ورزش هایی مانند اسکی روی چمن، دوچرخه سواری و… انجام دهید. به طور کلی در تمام فصول سال می توانید به این پیست اسکی سفر کرده و از امکانات آن لذت ببرید. بهترین زمان برای اسکی روی برف در این پیست، نیمه پاییز تا اوایل بهار می باشد. این پیست اسکی نیز دارای امکاناتی همچون تله کابین، تله اسکی، ماشین های کوهستانی، تله اسکی و… می باشد. امکانات پیست اسکی پولادکف نسبت به دیگر پیست های اسکی کامل تر و بیشتر است.
پاپایی زنجان

پیست اسکی پاپایی زنجان
این پیست اسکی در زنجان واقع گردیده و دارای جاذبه های فراوانی می باشد. وسعت این پیست حدود ۸۰ هکتار می باشد و می تواند ۵ هزار گردشگر را در خود جای دهد. از امکانات این پیست اسکی می توان به تله اسکی، برف کوب، رستوران و… اشاره کرد. مدرسه ای برای آموزش اسکی شامل ۲۰ مربی، در این مکان وجود دارد. شیب این پیست تند نبوده و افراد مبتدی می توانند در این پیست آموزش ببینند.

این زن ایرانی برای حمایت از دختران در سرتاسر دنیا به کوهنوردی می پردازد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر