لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 16 رسم عجیب امریکایی از نظر اروپایی‌ها
16 رسم عجیب امریکایی از نظر اروپایی‌ها

16 رسم عجیب امریکایی از نظر اروپایی‌ها

یک اروپایی هر چند بار هم که به امریکا سفر کرده باشد باز هم به برخی از رسوم امریکایی عادت نخواهد کرد. بنابراین با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و پیش از سفر به این کشور با رسوم عجیب این کشور از نگاه اروپایی‌ها آشنا شوید.

1. به‌کار بردن «چطوری» به‌جای سلام

وقتی در امریکا یک فروشنده می‌گوید: «چطوری»، این یک سؤال نیست بلکه نوعی سلام‌کردن است ولی یک اروپایی هر بار که چنین جمله‌ای را می‌شنود از احوال خود می‌گوید و این سؤال را متقابلاً از طرف مقابل می‌پرسد و طبیعتاً منتظر جواب می‌ماند.

2. قالب‌های یخ
درست همان‌طور که آب ولرم در اروپا امریکایی‌ها را متعجب می‌کند، نوشیدنی‌های پر از یخ در امریکا نیز برای اروپایی‌ها عجیب است. در امریکا نسبت متوسط نوشابه به یخ تقریباً 30 به 70 است و یک لیوان نوشابه با نوشیدن چند جرعه تمام خواهد شد.
3. دوباره پر کردن مجانی لیوان نوشیدنی

آیا این به‌دلیل همان یخ‌های داخل لیوان است؟ اینکه با وجود نصفه بودن لیوان اول، لیوان دوم می‌رسد همواره برای اروپایی‌ها غیر قابل درک خواهد بود. حتی عجیب‌تر از آن اینکه هر شخص می‌تواند با وجود شارژشدن‌های مجدد لیوان، یک نوشابه بزرگ هم سفارش دهد(و می‌دهد).
Portion sizes

4. حجم غذاها

آنها واقعاً غول‌پیکر هستند! اینکه می‌توانید باقیمانده غذایتان را با خود به خانه ببرید فوق‌العاده است-چه کسی بدش می‌آید که با پرداخت پول یک غذا دو وعده غذایی بگیرد- ولی این رسم در خارج از امریکا وجود ندارد زیرا معمولاً همه به‌راحتی غذای خود را تمام می‌کنند.
5. ترکیبات غذایی خاص

مارشمِلو و سیب‌زمینی شیرین؟ بستنی و نوشابه؟ بیکن و شربت؟ این ترکیبات برای اروپایی‌ها عجیب و غریب است.
The Question Game

6. بمباران سؤال

اغلب اروپایی‌ها وقتی‌که با سفارش یک ساندویچ ساده با 12857سؤال مواجه می‌شوند تعجب می‌کنند.
Tipping

7. انعام دادن

اینکه وظیفه پرداخت پول به کارمند شخصی دیگر برای اینکه آن کارمند دستمزد منصفانه‌ای داشته باشد بر عهده مشتری‌ست برای اروپایی‌ها گیج‌کننده است. آنها باید پول اضافه‌ای را به کسی که کارشان را انجام می‌دهد پرداخت کنند، حتی اگر او آن را به‌خوبی انجام نداده باشد. همچنین اینکه میزان و یا درصد مشخصی برای انعام دادن وجود ندارد و اینکه چه کسی باید انعام را دریافت کند نیز برای اروپایی‌ها مبهم است.
Taxes

8. مالیات
بله، پرداخت مالیات سالانه برای همه دشوار است ولی این مورد فرق می‌کند. چیزی که قابل درک نیست این است که قیمتی که روی کالا مشاهده می‌کنید با مبلغی که باید پرداخت کنید یکی نیست.
9. سکه‌ها
این اسم‌گذاری عجیب سکه که ربطی به میزان ارزش آن ندارد چیست؟ چرا یک سکه ده سنتی(dime) کوچک‌تر از سکه پنج سنتی(nickel) است ولی ارزش آن بیشتر است؟ اما نام‌گذاری سکه‌های اروپایی بر اساس ارزش عددی آنهاست.
10. تهویه
چرا دمای هوای فروشگاه‌ها و یا ادارات را برابر با دمای قطب شمال تنظیم می‌کنند؟ اماکن سرپوشیده در امریکا در فصل تابستان به طرز غیر قابل تحملی سرد است و اغلب اروپایی‌ها به این مسئله عادت ندارند.
11. سیستم اندازه‌گیری

اصلاً منطقی نیست. تمام دنیا از سیستم متریک استفاده می‌کنند، دیگر وقت آن رسیده که امریکا نیز این سیستم را به‌ کار گیرد.
Being cashless

12. کیف پول خالی از پول نقد

کمتر اروپایی‌ای با کیف پول بدون پول نقد بیرون می‌رود ولی در امریکا اساساً با پول نقد خداحافظی کرده‌اند. خرید کالایی جزئی مانند آدامس با کارت اعتباری برای اکثر اروپایی‌ها عجیب است.
 The insane range of options

13. طیف انتخابی عجیب و غریب

وقتی یک اروپایی وارد یک سوپرمارکت معمولی امریکایی می‌شود به‌ کلی با گزینه‌های متعدد موجود گیج خواهد شد. یک راهروی کامل از انواع نوشابه‌ها، 12 برند شیر و چیپس‌هایی با طعم‌های متعدد.
24-hour stores

14. مغازه‌های 24ساعته
به‌نظر می‌رسد که در این کشور پهناور راحتی مهم‌ترین چیز است. مغازه‌ها 7 روز هفته، 24 ساعته باز هستند. اما بر خلاف امریکا، اغلب مغازه‌های اروپا ساعت 6 بعدازظهر تعطیل می‌کنند و یکشنبه‌ها کلاً تعطیل هستند.
15. سن نوشیدن مشروبات الکلی

در اغلب کشورهای اروپایی، سن قانونی برای نوشیدن مشروبات الکلی 18سال است(و در بسیاری از کشورهای دیگر این سن 16سال می‌باشد)-خیلی کمتر از 21 سال که سن قانونی مصرف نوشیدنی‌های الکلی در امریکا می‌باشد. اروپا در زمینه نوشیدن الکل در اماکن عمومی نیز قوانین ساده‌تری دارد. شما می‌توانید مشروب خود را به خیابان ببرید، کاری که به‌ جز در برخی مناطق خاص، معمولاً در امریکا نمی‌توانید انجام دهید.
1683355618 82 16 رسم عجیب امریکایی از نظر اروپایی‌ها

16. مرخصی نگرفتن
امریکایی‌ها در سال 2013، 169میلیون مرخصی را هدر داده‌اند و در سال گذشته در نیمی از کشور حتی یک روز هم مرخصی نگرفته‌اند و این مسئله برای اروپایی‌ها بسیار عجیب است.

12 سنت جالب کریسمس در سرتاسر جهان
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر