لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> 12 سنت جالب کریسمس در سرتاسر جهان
12 سنت جالب کریسمس در سرتاسر جهان

12 سنت جالب کریسمس در سرتاسر جهان

چیزهای دوست داشتنی زیادی در کریسمس هست، غذا، دورهمی با خانواده و دوستان، و چیزی که این فصل تعطیلات را بیشتر جذاب می کند این حقیقت است که در سرتاسر جهان، کشورها سنت های کریسمسی خود را گسترش داده اند.
اگر می خواهید با سنت های جالب عید سال نوی هموطنان مسیحی مان آشنا شوید، برای شما یک پیشنهاد داریم که می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. هم‌زمان با آغاز دسامبر، مسیحیان ایرانی همانند دیگر مسیحیان سراسر دنیا سال نو میلادی و تولد عیسی مسیح را جشن می‌گیرند. می توانید با رزرو هتل در اراک، تبریز، تهران، اصفهان و آبادان و دیگر شهرهای مسیحی نشین از تماشای مراسم و سنت های جالب آنها لذت ببرید.
در اینجا با فوق العاده ترین (یا عجیب ترین) سنت های کریسمسی جهان آشنا می شویم:

1. مرغ کریسمس

کریسمس زمانی برای خوردن است و در ژاپن، این موضوع با سه حرف در ارتباط است: KFC. مردم برای خوردن به این رستوران زنجیره ای آمریکایی هجوم می برند و از پای مرغ لذت می برند. “Kurisumasu ni wa kentakkii” یا “کنتاکی برای کریسمس” نام سنت خوردن مرغ سرخ شده ی کریسمس است که به یک کمپین بازاریابی در 1974 باز می گردد. تا به امروز، KFC بیشترین میزان فروش غذا را در هر سال در عید کریسمس ثبت کرده است.
2. اعداد شانس

از اواخر قرن 19، لاتاری ملی اسپانیا بیشترین مقادیر پول را در هر سال جایزه می دهد. “El Gordo” یا “پر و پیمان” به بزگترین مراسم اجتماعی تبدیل شده که معمولا در 22 دسامبر برگزار می شود و مردم با خرید بلیط های قرعه کشی زیاد، امیدوار به بودن در میان یکی از برندگان خوش شانس هستند.
اعداد لاتاری به صورت سنتی توسط گروهی 22 نفره ار دانش آموزان مدرسه خوانده می شوند و تمام مردم کشور منتظر بزرگترین هدیه ی کریسمس عمرشان منتظر می ایستند.
3. کُنده ی درخت کریسمس

شاید طرفدار درخت کریسمس نباشید، اما بتوان توجهتان را به کُنده ی چوب کریسمس جلب کرد. در خیلی از بخش های اسپانیا، هدایا در داخل Tió de Nadal یا همان کنده ی کریسمس، تکه ای چوب که معمولا با یک چهره و دو پای کوچک تزئین شده داده می شود.
به هر حال، این چوب تنها برای دادن هدیه به خانواده ها نیست: هر شب به این کنده غذا داده می شود و آن را ملافه ی کوچک گرم نگه می دارند. در شب عید کریسمس، چوب را در داخل شومینه قرار داده و آن را با شاخه چوب آنقدر می زنند تا هدایا و آبنبات از آن بیرون بیاید.
4. جارو و کف شوی

در نروژ، آغاز کریسمس به معنای پنهان کردن جاروها و کف شوی هاست. نه به این خاطر که مردم نمی خواهند خانه را تمیز کنند، بلکه به این دلیل که نروژی ها کمی خرافاتی هستند و می خواهند از بازگشت ارواح شیطانی به زمین در شب و دزدیه شدن جاروها و سواری و لذت بردن از آنها در آسمان کریسمس جلوگیری کنند!
5. عنکبوت های کریسمس

باور کنید یا نه، چیزی به این اسم نیز وجود دارد. در اوکراین، درختان کریسمس با تارهای عنکبوت تزئین می شوند. وحشت نکنید، آنها در واقع تزئیناتی به شکل تار عنکبوت هستند که مردم اعتقاد دارند که خوش شانسی می آوردند. داستان به آنجا برمی گردد که زنی فقیر که نمی توانسته هزینه ی تزئینات را برای درختش بپردازد. روز بعد از خواب بیدار می شود و می بیند که درختش با تارهای عنکبوت پوشیده شده و در نور خورشید درخشان و زیبا بنظر می آمده است.
در دیگر کشورها مانند لهستان یا آلمان، پیدا کردن یک عنکبوت یا تار آن روی درخت کریسمس، خوش شانسی در نظر گرفته می شود.
6. صندوق پست بابانوئل

همه شاید تابحال نامه ای به بابانوئل نوشته باشند، اما آیا می دانید که او واقعا یک آدرس پستی دارد؟ صندوق پستش در کانادا است و اگر در تاریخ 16 دسامبر به 30 زبان دنیا از جمله بریل برایش بنویسید، او جواب شما را خواهد داد.
فقط کافیست نامه را به آدرس -کانادا، قطب شمال کد پستی H0H 0H0، بابانوئل- بفرستید. کاملا رایگان است و نیاز به تمبر ندارد، چون بابانوئل فوق العاده است.
7. خیارشور کریسمس

خیارشور ها جزو تزئینات محبوب کریسمس هستند چون برداشتن آنها به معنای گرفتن یک هدیه ی اضافه است: در بعضی کشورها، یک تزئینات مخصوص به شکل خیارشور ، در جایی از درخت کریمس پنهان شده و کسی که آن را بیابد، هدیه ای دیگر نیز دریافت می کند یا کلی خوش شانسی می آورد.
مشخص نیست که این سنت واقعا از کجا آمده، اما تا وقتی می شود یک هدیه ی اضافی دریافت کرد، می توان با آن کنار آمد.
8. ستاره های راهنما

در بعضی نقاط جهان، مثل اوکراین و لهستان، زمان مناسب برای باز کردن هدایا روی ستاره ها نوشته شده است: کوچکترین کودک وظیفه دارد آسمان را در هنگام عصر نظاره کند و منتظر ظهور اولین ستاره باشد. این علامتی است که یعنی باز کردن هدایا را می توان آغاز کرد. (در صورتی که هوا ابری باشد، یک نفر خاص تصمیم می گیرد که چه زمانی مناسب است.)
9. دسر کریسمس

دسر پودینگ، در تمام اشکال و طعم هایش، خوردنی محبوب کریسمس است. در اسلوواکی و بخش هایی از اوکراین، پودینگ نه تنها قلب ها را گرم می کند، بلکه آینده را نیز پیش بینی می کند: بزرگترین فرد مذکر خانواده قاشقی از پودینگ را برمی دارد و به سمت سقف پرتاب می کند. هر چه پودینگ بیشتری به سقف بچسبد، شانس بیشتری خواهید یافت. به همین سادگی!
10. دانِلد داک

یک سنت مهم سوئدی برنامه ی ویژ ی دانلد داک (کارتون محبوب والت دیزنی) است. این برنامه ی تلویزیونی یک ساعته در ساعت 3 عصر روز عید کریمس پخش می شود . تمام مراسم در ساعات دیگر برنامه ریزی می شود تا خانواده ها بتوانند آن را با هم ببینند.
11. هیولاهای کریسمس

کریسمس با تمام مراسم و شادی هایش، زمانی برای هیولاها نیز هست تا به بچه ها یادآوری کنند لااقل برای یک ماه از سال خوب و شایسته رفتار کنند. یکی از اعضای جالب این “پلیس کریسمس” Jólakötturinn یا گربه ی ایسلندی کریمس نام دارد.
جذاب بنظر می آید اما درست مانند کُنده ی کریسمس، آن چیزی نیست که بنظر می آید: Jólakötturinn کودکان را می خورد، مخصوصا آنها که وظایفشان را انجام نمی دهند.
12. اسکیت سواری

جایزه ی باحال ترین روش حمل و نقل کریسمسی به پایتخت ونزوئلا، کاراکاس می رسد. در این شهر مردم هنگام کریسمس در خیابان های شهر پیاده روی نمی کنند بلکه اسکیت سواری می کنند. بخش هایی از شهر حتی مسدود می شود تا همه بتوانند با آسودگی به کلیسا برسند.

معرفی یازده آداب و رسوم عجیب و غریب اما جالب کریسمس در سراسر جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر