لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> باغ موزه هنر ایرانی تهران، تجمعی از آثار تاریخی و فرهنگی ایران
باغ موزه هنر ایرانی تهران، تجمعی از آثار تاریخی و فرهنگی  ایران

باغ موزه هنر ایرانی تهران، تجمعی از آثار تاریخی و فرهنگی ایران

كشور ایران دنیایی از فرهنگ و تاریخ و هنر می باشد. به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی در كشورمان به هر نقطه ای از آن كه سفر كنیم می توانیم بنایی زیبا و یا دست سازه ای تاریخی كه نشان از فرهنگ و دانش و هنر ایرانیان از دیرباز تا كنون بوده است را ببینیم. گاهی با بازدید از یك موزه و یا باغ موزه در گوشه ای از كشور می توانیم از بسیاری از آثار تاریخی و فرهنگی كشور در كنار هم بازدید كرده باشیم. در این مقاله شما را با یكی از بزرگترین و غنی ترین باغ موزه های كشور یعنی باغ موزه هنر های ایرانی تهران آشنا می كنیم. شهر تهران به دلیل پایتخت بودن و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی و تاریخی به ویژه در سال های اخیر از جمله زیباترین شهرهای ایران كه دنیایی از هیاهو و تاریخ و طبیعت را در خود جای داده، قرار گرفته است. قرار گرفتن بزرگترین ساختمان های كشور، زیباترین پارك ها، كم نظیر ترین هتل های ایران و بسیاری دیگر ار جاذبه ها در این شهر، این شهر را خاص و منحصر به فرد كرده است. در ادامه درباره این باغ موزه زیبا بیشتر صحبت خواهیم كرد.

برای سفر كردن هر شخصی با هر سلیقه ای محلی مناسب را انتخاب كرده و با رزرو هتل های تهران و تهیه وسیله سفر و یك برنامه ریزی به محل مورد نظر سفر می كند. اغلب ما حتی برای یكبار هم كه شده به شهر “تهران” سفر كرده ایم. ولی اكثر افراد حتی محلی های ساكن پایتخت كمتر از موزه ها، باغ ها و زیبایی های درون شهر با خبر هستند. در این مقاله به شما خواهیم گفت كه باغ موزه هنر ایرانی تهران كجاست؟ و چگونه می توانیم از آن بازدید كنیم. باغ موزه هنر ایرانی تهران آدرس بسیار ساده و دسترسی بسیار راحت به وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو و اتوبوس و تاكسی دارد. قطعا بیشتر ما نام محله “تجریش” را شنیده ایم و یا به زیارت امامزاده صالح(ع) در “تجریش” رفته ایم. با رفتن به میدان “تجریش” در شمال تهران و ورود به خیابان شهید “دربندی” و در ادامه دم گذاشتن به خیابان دكتر “حسابی”، می توان خود را به باغ موزه زیبا و كم نظیر هنر ایرانی “تهران” رساند.
باغ موزه هنر های ایرانی
موزه ها و باغ موزه ها در عمل تفاوت های چشم گیری دارند. ولی هر دو آن ها محل هایی هستند برای جمع آوری و نگهداری و به نمایش گذاشتن آثار باستانی و صنایع دستی و آشنا كردن مردم با گذشته فرهنگی و تاریخی كشور ها. باغ موزه ها به محل های هستند كه آثار تاریخی را در محلی كه اغلب باغ ها و عمارت هایی كه خود نیز پیشینه تاریخی دارند جای می دهند و می توان از فضای زیبا و غالبا سرسبز آن ها نیز استفاده كرد. باغ موزه هنرهای ایرانی تهران نیز در محیطی سرسبز و فوق العاده جغرافیایی در یكی از بهترین مناطق شهر “تهران” واقع شده است.
باغ موزه هنر های ایرانی
عمارت و باغ پیشینه ای مربوط به دوران رضا شاه حدود سال 1310 هجری شمسی دارد. در آن زمان این مجموعه متعلق به همسر یكی از نظامیان وقت به نام (سپهبد ابراهیمی) بوده و ملكی شخصی به حساب می آمده. پس از انقلاب شكوهمند اسلامی سال ها این عمارت و باغ سرسبز در اختیار خانه سینما بوده و در حدود سال 1385 با تغییر كاربری به باغ موزه فعلی تغییر یافت. البته در آن سال بسیاری از قسمت های این مجموعه بازسازی و ترمیم شد.
از نقاط قوت این مجموعه كه در بدو ورود چشم هر بیننده ای را به خود جذب می كند، ماكت های آثار تاریخی و بنا های ساخته شده در گوشه گوشه كشور می باشد كه در مقیاسی كوچكتر و با ظرافت خاص ساخته شده است. اساتید بنامی در ساخت این ماكت ها دست داشته اند. البته بسیاری از آن ها به مناسبت جشن های شاهنشاهی در سال های قبل از انقلاب در كشور های دیگر ساخته شده و به ایران آورده شده اند. هم اكنون این ماكت های زیبا كه با قدم زدن در بین آن ها می توان سفری كوتاه در دل تاریخ استان های گوناگون ایران داشت، از جمله زیباترین آثار به جای مانده از آن دوران می باشد.
در بین این ماكت ها كه از لحاظ معماری و دقت از كم نظیر ترین آثار دیده شده در كشور می باشند می توان به برج آزادی تهران، برج میلاد تهران (كه تنها اثری است كه از لحاظ جنس و نوع سازه با بقیه آثار متفاوت است)، گنبد قابوس، سی و سه پل، هشت بهشت، مقبره دانیال نبی(ع)، باغ فین كاشان، نقش رستم و بسیاری دیگر از آثار زیبا و تاریخی كشور اشاره كرد. قرار گرفتن این ماكت ها در بین فضای زیبا و سرسبز باغ، هر گردشگری را ساعت ها به تفكر و پرسه زدن در بین آن ها وادار می كند. شاید از مزایای باغ موزه ها نسبت به موزه هایی كه در فضای بسته قرار گرفته اند همین موضوع باشد. همچنین قرار گرفتن فروشگاه های صنایع دستی و هنری در این باغ موزه فرصتی برای بازار گردی و خرید صنایع دستی بسیار متنوع را برای بازدید كنندگان را فراهم كرده است.
باغ موزه هنر های ایرانی

باغ موزه هنر های ایرانی
باغ موزه هنر های ایرانی
این باغ موزه در دل خود علاوه بر ماكت های تاریخی و باستانی، نگارخانه ها، آثاری كه در دیواره های باغ قرار گرفته است و كارگاه های مختلف آموزشی را جای داده است. در گوشه ای از باغ موزه می توان آثار هنرمندان معاصر كه اغلب از جنس چوب و فلز می باشند را به تماشا نشست. آثاری كه هر كدام نشان از هنر و فرهنگ اساتید كشورمان می باشد. كارگاه های آموزشی مختلفی نیز در فصل های مختلف در این باغ موزه برگزار می شود و اساتید بنام كشور با شاگردان خود به صورت مستقیم دوره های آموزشی را در این مكان برگزار می كنند. در این مجموعه باغ موزه یك كافی شاپ در بین درختان و فضای هنری این باغ قرار گرفته است كه بازدید كنندگان می توانند لحظاتی را به استراحت و نوشیدن چای بگذرانند و خاطرات زیبای خود را با گرفتن عكس ثبت كنند.

باغ موزه هنر های ایرانی

نگارخانه باغ موزه ایرانی
از زیبایی های باغ موزه و آثار آن كه بگذریم می توان به محل جغرافیایی عالی و خوش آب هوایی كه این مجموعه در آن قرار گرفته است اشاره كرد. منطقه شمال “تهران” از لحاظ تاریخی و آب هوایی یكی از كم نظیر ترین مناطق این شهر می باشد. در صورتی كه برنامه بازدید از این باغ موزه را دارید، به راحتی می توانید ساعت ها حتی بعد از بازدید از این باغ موزه به پرسه زنی در خیابان های اطراف این مجموعه و باغ ها و بازار های زیبای آن بگذرانید. در نزدیكی منطقه “تجریش” می توان به راحتی هتل های بسیاری از جمله هتل دیاموند تهران و هتل استقلال تهران را برای اقامت انتخاب كرد.

نگارخانه باغ موزه ایرانی
در نزدیكی این باغ موزه می توان به امامزاده صالح(ع) كه در میدان “تجریش” قرار گرفته است اشاره كرد. محدوده “تجریش” شهر “تهران” دنیایی از زیبایی ها می باشد. از بازار سنتی “تجریش” گرفته تا بازار “قائم” و حتی بهترین رستوران های شهر “تهران” در این منطقه واقع شده اند. با پیاده روی در در پیاده راه مقصود بیگ و گذر از باغ فردوس كه همگی در اطراف باغ موزه هنر ایرانی تهران قرار گرفته اند می توان ساعت ها به تفریح و گردش پرداخت. باغ موزه هنر ایرانی در اغلب ایام سال به جز ایام سوگواری و شهادت ائمه از حدود ساعت 9 صبح آماده پذیرایی از بازدیدكنندگان و گردشگران می باشد.

هتل نزدیک نمایشگاه بین المللی تهران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر