لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مکان برتر گردشگری در مالزی
10 مکان برتر گردشگری در مالزی

10 مکان برتر گردشگری در مالزی

 

در صورتی که کشور ها را نسبت به تنوع رتبه بندی کنیم، شکی نیست که اولین رتبه به کشور مالزی تعلق می گیرد. نه تنها فرهنگ های قومیت های مختلف در این سرزمین با یکدیگر ترکیب شده اند بلکه می توان ترکیبی از سنت ها، غذا ها و ادیان مختلف را نیز در مالزی مشاهده کرد که همگی با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کنند. در کنار تنوع فرهنگی و قومی، هر بخشی از محیط جغرافیایی این سرزمین متنوع و متفاوت می باشد. از جزیره های بزرگ گرفته تا کوه ها، ارتفاعات حاصلخیز و جنگل های استوایی، همگی بخشی از جغرافیای خاص مالزی می باشند. گفتنی است که این سرزمین به دو بخش اصلی تقسیم شده است که شامل مالزی شرقی و مالزی غربی می باشد. مالزی غربی نیمه ی جنوبی شبه جزیره را در بر دارد و مالزی شرقی در آن سوی دریای جنوبی چین در جزیره ی بورنئو ( Borneo island ) واقع شده ‌است. مالزی دارای جزایر و سواحل معروف و زیبایی است، به بخشی از جاذبه های برتر فرهنگی، تاریخی و طبیعی این سرزمین اشاره می کنیم. گردشگران می توانند با رزرو آنلاین هتل و برنامه ی مناسب، در این سرزمین تاریخی سفری خوش را تجربه کنند.

 

 

10 – کوتا بارو ( Kota Bharu )

جزایر پرهنتیان (Perhentian Islands ) در سواحل شمال شرقی مالزی قرار دارند و یکی از جاذبه های دیدنی جهان می باشند. این جزایر ساحلی، مناسب تعطیلات خانوادگی بوده و به عنوان بهشت دریایی شهرت دارند. پرهنتیان در زبان مالایی به معنای نقطه‌ ی توقف می باشد و کوتا بارو به یک توقفگاه بین راهی برای تماشای این جزایر زیبا تبدیل شده است. شهر کوتا بارو در شبه جزیره مالزی واقع شده و در نزدیکی مرز تایلند قرار دارد. این شهر پایتخت و مرکز استان کالانتان (Kelantan ) بوده و جذابیت، جاذبه های توریستی، مراکز خرید و غذا های منحصر به فردی دارد. بخشی از زندگی و حیات کوتا بارو در اطراف بازار شلوغ و پر هیاهوی شهر جریان دارد و بازار مرکزی یکی از بزرگ ترین بخش این مجموعه است. در اطراف بازار کافی شاپ ها و خیابان های شلوغ و پر جمعیتی وجود دارد و در هر سو موتور های سه چرخه تریشاو به چشم می خورد. زنان محلی در بخش غذا و میوه ی بازار در حال فروش میوه ها و سبزی های خوشرنگ می باشند. با بازدید از این شهر سفر خوشی را خواهید داشت.
Melaka

9 – شهر مالاکا ( Melaka )

مسیر شهر بندری مالاکا در سواحل جنوب غرب در بخش مالزی غربی، نقش مهمی بین کشور های هند و چین دارد. به دلیل موقعیت مهمی که این شهر دارد، دولت های هندی، پرتغالی، انگلیسی و هلندی در طول قرن ها بر سر آن جنگیده اند. با وجود کشمکش های زیاد، مالاکا امروزه یکی از شهر های مدرن و برترین جاذبه ی گردشگری کشور مالزی می باشد که آثار با ارزش معماری، فرهنگی، سنت ها و غذاهای متنوع آن نشان دهنده ی میراث غنی این سرزمین است. مالاکا بافتی تاریخی داشته و جاذبه های تاریخی بیشماری دارد. گفتنی است که شهر تاریخی مالاکا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ویلا های دیدنی و باقیمانده هایی از دژ های پرتغالی در این سرزمین به چشم می خورد و در بخش هلندی نشین شهر می توان قدیمی ترین آثار معماری هلندی در شرق را مشاهده کرد. هنگام سفر به مالاکا بازدید از بنا های تاریخی، موزه ها و دیگر جاذبه های جذاب شهر را فراموش نکنید.
Cameron Highlands

8 – ارتفاعات کامرون ( Cameron Highlands )

ارتفاعات کامرون نسبت به دیگر مناطق گرم مالزی، دارای آب و هوای خنکی است. ارتفاعات کامرون در بلندی های کوهستان تیتی وانگ سا (Titiwangsa )، در شمال کوالا لامپور واقع شده است و از قدیمی ترین مقاصد گردشگری مالزی به شمار می رود. یک باغ انگلیسی جذاب با چشم انداز های زیبا در این ناحیه وجود دارد. مناظر بکر و دیدنی، جنگل های سرسبز، دریاچه ها، حیات وحش و برنامه های تفریحی در فضای باز جذابیت خاصی دارند. گفتنی است که کشور مالزی یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان چای و گل در جهان می باشد که ارتفاعات کامرون در این امر نقشی اساسی و مهمی دارد، این ارتفاعات به پایتخت تولید چای در کشور معروف می باشد. در این منطقه مزارع زیبای چای و گل های رنگارنگ به چشم می خورد. بسیاری از ساختار های این ناحیه برای بازدید عموم مردم آزاد است. در صورتی که از هواداران بازی گلف باشید بهتر است که فرصت تمرین گلف در این بخش را از دست ندهید.
بیشتر بخوانید:

 

Kota Kinabalu

7 – کوتا کینابالو ( Kota Kinabalu )

شهر کوتا کینابالو در سواحل شمال‌ غربی جزیره بورنئو قرار گرفته است و بزرگ ترین شهر و پایتخت ایالت صباح به ‌شمار می ‌رود. این شهر به دلیل نزدیکی آن به جزایر گرمسیری، جنگل های انبوه مناطق گرم و پر باران ، پناهگاه های حیات وحش، پارک های ملی و بلند ترین قله در کشور مالزی، یعنی کوه کینابالو (Kinabalu)، یکی از مقاصد محبوب و معروف گردشگری در مالزی به شمار می ‌رود و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌ کند. اغلب توسط مردم اهالی به صورت اختصار کی کی (KK) نامیده می شود و مرکز شهر کوچکی دارد که تعدادی از چشم انداز ها، آثار یادبود، رصدخانه و منظره ای باشکوه از شهر را می توان در این ناحیه تماشا کرد. گردشگران می توانند از مهم ترین جاذبه های شهر مانند مسجد کوتا کینابالو، آکواریوم و موزه دریایی، چشمه ‌های آب گرم پورینگ، پارک پردانا، معبد پو تو سی، برج ساعت اتکینسون، مسجد ایالت صباح و موزه صباح دیدن کنند. گفتنی است که پارک ملی تونکو عبد‌الرحمان (Tunku Abdul Rahman Park) از دیگر جاذبه های کوتا کینابالو به شمار می ‌رود که تنها چند دقیقه از شهر فاصله دارد و 5 جزیره ی کوچک مناسب اسنورکلینگ، غواصی و شنا کردن در این محدوده وجود دارند. هنگام سفر به کوتا کینابالو فرصت لذت از این طبیعت بکر را از دست ندهید.

 

Kuching

6 – شهر کوچینگ ( Kuching )

شهر کوچینگ در استان ساراواک (state of Sarawak) مالزی قرار دارد و بزرگ ترین شهر در جزیره ی بورنئو می باشد. گفته می شود نام کوچینگ به معنی گربه است به همین خاطر این شهر سراسر پر از تصاویر، تندیس های گربه می باشد. شهر کوچینگ مکان مناسبی برای کاوش در جنگل های انبوه مناطق گرم و پر باران و ایالت ساراواک به شمار می رود. این شهر فعالیت های بیشمار و امکان بازدید از جاذبه های تاریخی بی نظیر تا خرید در مراکز بزرگ و یا فعالیت های تفریحی در فضای باز را به توریست ها ارائه می دهد. شهر در کرانه رودخانه ی زیبای ساراواک واقع شده است که چشم انداز هایی زیبا از رودخانه و مناظری دیدنی از بنا های تاریخی مانند قلعه ی مارگریتا (Fort Margherita) و کاخ آستانا (Astana palace) را می توانید تماشا کنید. از جاذبه هایی مانند پارک ملی باکو، قدیمی ‌ترین پارک ملی جزیره ی بورنئو دیدن کنید و قایق سواری در آن را تجربه کنید. با ورود به مناطق جنگلی به گشت و گذار ادامه دهید و شب را در یکی از اقامتگاه ها در دل طبیعت سپری کنید. مرکز مدنی کوچینگ به دلیل شکل چتر مانند سقف آن نسبت به دیگر شهر ها کاملا متفاوت است، این مرکز یک افلاک نما دارد که نمای فوق العاده زیبایی از آسمان را می توانید تماشا کنید.

 

Penang

5 – استان پنانگ (Penang )

پنانگ در تنگه مالاکا در سواحل شمال غرب در بخش مالزی غربی قرار دارد و بخش عمده‌ ای از آن در یک جزیره واقع شده است و جرج تاون مرکز ایالت پنانگ می باشد. جزیره پنانگ به دلیل وجود شهر تاریخی جرج تاون و انواع غذا های متنوع یک مقصد توریستی محبوب به شمار می رود. به دلیل موقعیت شهر و قرارگیری در یکی از پر رفت و آمد ترین مسیر ها برای عبور کشتی های جهان، این شهر از فرهنگ ها، معماری و آشپزی ملل مختلف تاثیر گرفته است. گردشگران می توانند از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو در شهر تاریخی جرج تاون دیدن کنند. فرصت بازدید از جاذبه های بی نظیر تاریخی همچون مسجد کاپیتان کلینگ، معبد وات چایا مانگکالارام، ساحل باتو فرینگی، موزه پنانگ پراناکان، قلعه کورنوالیس، پارک ملی تامان نگارا پائولو پنانگ، معبد ناتو کوتای چتیار، معبد کک لوک سی، باغ گیاه‌ شناسی پنانگ و موارد دیگر را از دست ندهید. هنگام سفر به پنانگ با تریشاو (موتور سه چرخه) سواری یا قدم زدن در اطراف شهر مرکزی و تاریخی جزیره، جورج تاون لذت ببرید و از معماری استعماری بریتانیایی آن و معابد هندی و چینی بازدید کنید.

 

Kuala Lumpur

4 – شهر کوالا لامپور ( Kuala Lumpur )

شهر کوالا لامپور تقریبا در کمتر از 200 سال پیش تنها یک معدن قلع آرام در غرب کشور مالزی بود. این روستای آرام امروزه رشد کرده و به پایتخت فدرال کشور و بزرگ ترین کلان شهر مالزی تبدیل شده است. کوالا لامپور در ساحل غربی شبه جزیره مالزی واقع شده است و توسط مردم محلی به نام کی ال (KL) نامیده می شود و یک شهر شلوغ بوده که فرهنگ های متنوعی را در خود جای داده است. این شهر به خاطر وجود آسمان خراش ها، مراکز خرید و رستوران های پر رفت و آمد، محبوبیت و شهرت جهانی یافته است. در کوالا لامپور یک مرکز معین شهری وجود ندارد در مقابل شهر دارای مکان های تجمع و فعالیتی مختلفی می باشد. در مناطق تحت استعمار قدیمی کوالا لامپور می توانید معماری جالبی را تماشا کنید و همچنین از میدان مردکا بازدید کنید. کوالا لامپور یکی از جاذبه های محبوب مالزی و همچنین یکی از دیدنی ترین شهر های دنیا می باشد که تلفیقی از فرهنگ ها و سنت های قدیمی و بافت مدرن شهری را می توان در آن مشاهده کرد. بازدید از جاذبه هایی مانند موزه ملی، برج های دوقلوی پتروناس، مسجد نگارا، مسجد جامع کوالالامپور، و مرکز تجارت جهانی را فراموش نکنید. محله چینی ها یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی است و مثلث طلایی با برج های معروف پتروناس، ساختمان های باشکوه و با عظمت شهر بوده و چهره ی مدرن شهر به شمار می روند.

 

Taman Negara

3 – تامان نگارا ( Taman Negara )

جنگل های تامان نگارا در محدوده ی سه ایالت در بخش شمال مالزی غربی گسترده شده ‌اند. گفتنی است که تامان نگارا از قدیمی ترین جنگل های استوایی در جهان محسوب می شود. این ناحیه به یکی از معروف ترین مراکز بوم‌ گردی و ماجراجویی تبدیل شده است، این پارک ملی حیات وحش و زیست گاه گیاهان کم یاب، پرندگان غیر بومی و حیوانات کمیابی مانند ببر مالایایی ، فیل های آسیایی و کرگدن های سوماترایی می باشد. یکی از محبوب ترین فعالیت های توریستی در تامان نگارا، پیاده روی بر روی یک پل معلق طویل (Canopy Walk) بر فراز درختان است که گردشگران می توانند در هنگام راه رفتن از دیدن مناظر و جانوران عجیب و غریب لذت ببرند. پارک شبانه روزی سافاری (Guided night safaris) یکی دیگر از جاذبه های معروف ناحیه می باشد که گردشگران می توانند گیاهانی که تنها در شب مانند شکوفه باز می شوند، در تاریکی می درخشند و موجودات شبانه مانند جغد، پلنگ، موجودات و دراگون آبزی را تماشا کنند.

 

Langkawi

2 – لنکاوی ( Langkawi )

لنکاوی در سواحل شمال غربی مالزی در دریای آندامان (Andaman) واقع شده است، لنکاوی مجمع الجزایری از 99 جزیره می باشد که در سواحل زیبا و تماشایی، جنگل ها، درختان استوایی و کوه های پوشیده شده از جنگل گسترده شده است. گفتنی است که طی سالیان اخیر این ناحیه تغییر یافته و وجود تفریحگاه ها، هتل ها، رستوران ها و دیگر امکانات توریستی موجب توسعه لنکاوی گردیده است. جاذبه های طبیعی و زیبای این جزایر به همراه امکانات توریستی، فرصت استثنایی یک تجربه ی به یاد ماندنی از مجمع الجزایر زیبای لنکاوی را برای گردشگران فراهم کرده است. گردشگران می توانند در کنار آب های روشن و زلال، آبشار های آرام و محیطی آرامش بخش از سفر خود لذت ببرند.

 

Gunung Mulu National Park

1 – پارک ملی گونونگ مولو ( Gunung Mulu National Park )
پارک ملی گونونگ مولو در جزیره ی بورنئو در ناحیه ساراواک واقع شده است که بزرگ ترین و طولانی ترین غار های جهان را در خود جای داده است. به دلیل شکل گیری كارست یا سنگ هاى آهكي پر سوراخ و شكاف هاى ژرف پوشيده شده و جوى ها و غار هاى زيرزميني و سیستم غاری خارق العاده شهرت خاصی در جهان دارد. پارک ملی گونانگ مولو یکی از جاذبه های طبیعی و برتر در سراسر آسیای جنوب شرقی به شمار می رود. یکی از بزرگ ترین غار های جهان به نام غار ساراواک در این پارک ملی قرار گرفته است، این ناحیه به قدری وسیع می باشد که تخمین زده می شود 40 هواپیمای بوئینگ 747 را می توان در آن جای داد.

چگونه می توان به منطقه غیرنظامی بین کره شمالی و جنوبی سفر کرد؟
ادامه مطلب

 

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر