لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 5 مقصد گردشگری کمتر دیده شده در آسیای مرکزی
5 مقصد گردشگری کمتر دیده شده در آسیای مرکزی

5 مقصد گردشگری کمتر دیده شده در آسیای مرکزی

علیرغم فرهنگ غنی و مناظر طبیعی خیره کننده و متنوع، کشورهای آسیای مرکزی اغلب کمتر توسط گردشگران خارجی مورد توجه قرار گرفته یا به طور کلی نادیده گرفته می شوند. اما این منطقه از آسیا مکان های دیدنی بسیاری دارد که به حق به خاطر زیبایی طبیعی، تاریخچه منحصربفرد و سنت های دیرپایی که در آن ها دیده می شود مشهور شده اند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 5 مقصد گردشگری در آسیای مرکزی که شایستگی توجه بیشتر را دارند آشنا کنیم. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.

1- آلماتی، قزاقستان
اگر به کشورهای آسیای مرکزی سفر کنید بدون شک گذرتان به آلماتی، پایتخت قزاقستان خواهد افتاد زیرا این شهر مرکز پروازهایی است که عموماً به مقصد کشورهای اطراف انجام می گیرند. گردشگران می توانند از موزه های متعدد شهر دیدن کنند یا برای اسکیت سواری روی یخ در میدانی یخی در سالن «مدیو» (Medeu) در بیرون از شهر و در فضای باز برنامه ریزی نمایند. این سالن یخی یادآور سرزمین عجایب در فصل زمستان است که در اطراف آن درختان سبز اما یخ زده، کوهستان های پر از برف، آسمان آبی و موسیقی سنتی روسی خودنمایی کرده و مردمی که در حال پاتیناژ روی سطح یخی هستند را بیش از پیش به وجد می آورد.

این میدان پاتیناژ که در سال 1972 ساخته شده مکان تمرین بسیاری از قهرمانان این ورزش بوده است. معمولاً برای اقامت کمتر از 30 روز در قزاقستان نیازی به اخذ ویزا نیست و گردشگران می توانند با استفاده از تاکسی یا اتوبوس از آلماتی خود را به این میدان یخی زیبا برسانند. هزینه بلیط اتوبوس تا این محل کمتر از 5 دلار خواهد بود.
Tash Rabat, Kyrgyzstan

2- تاش رباط، قرقیزستان
سازه سنگی 600 ساله «تاش رباط» (Tash Rabat) در دل کوهستان های استان نارین در قرقیزستان علیرغم زمستان های سخت و سرد منطقه هنوز دست نخورده باقی مانده است. این مکان که روزگاری یک صومعه بوده بعدها به یک کاروانسرا در مسیر جاده ابریشم تبدیل شد. نگهبانان رسمی این مکان که در همان حوالی زندگی می کنند هر روز دروازه های کاروانسرا را به روی بازدید کنندگان باز می کنند تا از طریق راهروها خود را به اتاق های سنگی قدیمی آن برسانند. اگر شما نیز موفق به دیدن این ساختمان سنگی زیبا شدید سعی کنید دستکم یک شب در چادرهای مغولی کمپ مجاور تاش رباط بمانید. قبل از رفتن به رختخواب نیز حتماً آسمان را نگاه کنید تا تجربه ای دیدنی از آسمان پرستاره داشته باشید.

سفر به قرقیزستان برای کمتر از 60 روز معمولاً نیازی به ویزا ندارد. از بیشکک، پایتخت قرقیزستان تا تاش رباط نیز می توان از طریق تور سفر کرد که هزینه ای 300 تا 400 دلاری برای شما خواهد داشت. اما اگر به ماجراجویی علاقه دارید می توانید با استفاده از تاکسی ها یا اتوبوس های بیشکک به نارین خود را به این مکان تاریخی زیبا برسانید. هزینه ورود به تاش رباط حدود 2 دلار است و برای اقامت یک شبه در کمپ چادرهای مغولی نیز 12 دلار از شما گرفته خواهد شد. دانستن کمی زبان روسی یا قرقیزی در سفر به این کشور بسیار کمک کننده خواهد بود.
تاجیکستان

3- بزرگراه پامیر، تاجیکستان
بزرگراه پامیر یک جاده بسیار طولانی است که بین اوش در قرقیزستان تا دوشنبه، پایتخت تاجیکستان کشیده شده است. اگر قصد سفر به بزرگراه پامیر را دارید بهتر است هوشمندانه سفر کنید و یک هفته را به توقف در بین راه و لذت بردن از مناظر خیره کننده اطراف جاده اختصاص دهید. تماشای دریاچه های زیبا، گاومیش های غول پیکر موسوم به «یاک» و کوه های پر از برف هندوکش تجربه ای فراموش نشدنی برایتان رقم می زند. کوله پشتی تان را آماده کنید و همراه با دوستانتان برای یک سفر یکماهه جاده ای در تاجیکستان براه بیفتید. این جاده طولانی و شلوغ قرن هاست که در طول فلات پامیر کشیده شده است، جاده ای که بخشی از آن همان جاده ابریشم قدیمی است و بخشی دیگر بزرگراه های مدرن. این بزرگراه شلوغ ترین جاده ای است که در کشور تاجیکستان وجود دارد.

هزینه ویزا برای مسافرت به تاجیکستان متفاوت است. در حالی که برخی از گردشگران از دوچرخه برای سفر به این نقطه از تاجیکستان استفاده می کنند اما برخی دیگر ترجیح می دهند خودرو اجاره کنند که حدود 1.000 تا 2.000 دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت. بدون توجه به وسیله ای که برای سفر به بزرگراه پامیر استفاده می کنید، سعی کنید سفرتان را از دوشنبه به سمت اوش آغاز کنید زیرا رفتن در مسیر برعکس، باعث می شود به مشکل تنفس در ارتفاع مبتلا شوید.
ترکمنستان

4- گنور تپه، ترکمنستان
گردشگرانی که سختی گرفتن ویزا و قوانین سختگیرانه سفر به ترکمنستان را به جان بخرند در نهایت می فهمند که جاذبه های گردشگری این کشور آسیای میانه ارزش این همه تلاش را داشته است. از بهترین جاذبه های گردشگری این کشور می توان به آتشفشان دروازه گاز، عشق آباد، مرو و ماری اشاره کرد اما به شما توصیه می کنیم که گنور تپه را نیز به این فهرست اضافه کنید. گنور تپه یک شهر بیابانی باستانی است که اکنون به یک سایت باستان شناسی تبدیل شده است. شهر قلعه ای گنور تپه در حدود 30 مایلی شهر ماری در غرب ترکمنستان قرار دارد و هنوز اکتشافات باستانی در آن انجام می گیرد. اگر چه بخش هایی از این مرکز بازسازی شده اما بخش عمده آن هنوز دست نخورده باقی مانده و از دیوارهای گلی و اتاق های قدیمی تشکیل شده که گشت و گذار در داخل آن ها کاملاً مجانی است. در این مکان می توان رد گودال هایی را یافت که زرتشتیان از آن ها برای روشن کردن آتش مقدس استفاده کرده اند.

گرفتن ویزای ترکمنستان کار دشوار و پرهزینه ای است. در صورت اخذ ویزای توریستی این کشور، یک راهنما در کنار شما خواهد بود. ویزای ترانزیت این کشور به ندرت مورد موافقت قرار می گیرد زیرا ضرورت مسافرت به کشور ثالث از طریق این کشور اغلب مورد پذیرش واقع نمی شود.
بیشتر بخوانید:
ازبکستان

5- بخارا، ازبکستان
بخارا که یکی از مقدس ترین شهرهای آسیای مرکزی به شمار می آید نمادی از ملاقات دنیای سنتی گذشته و دنیای مدرن امروزی است. مناره های قدیمی، مقبره ها و مدرسه های کهن این شهر به خوبی حفظ شده و اطلاعات خوبی در مورد گذشته و فرهنگ ازبکستان پیش از دوران تسلط روس ها و فرهنگشان بر این کشور را در اختیار گردشگران قرار خواهد داد. در بازسازی های انجام گرفته از زیاده روی و تزیینات اضافی خودداری شده است که این موضوع بر زیبایی واقعی این بناها افزوده است. بازارهای سرپوشیده بخارا بهترین تجربه خرید سوغاتی را برای شما رقم خواهد زد، بازارهایی که در آن ها عروسک های با دست رنگ آمیزی شده و قیچی هایی دست ساز به شکل لک لک خواهید یافت.
بسته به کشور مبدأ و ویزایی که اخذ کرده اید، هزینه سفر به ازبکستان متفاوت است اما وقتی که به ازبکستان رسیدید سفر برایتان آسان خواهد شد. برای رسیدن به بخارا می توانید از سمرقند یا تاشکند سوار قطار شوید و خود را به بخارا برسانید.

ده جاذبه ی گردشگری برتر کشور اکوادور
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر