لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> هوای آلوده در این شهر های معروف می تواند به سفرتان و همچنین سلامتیتان آسیبی جدی برساند
هوای آلوده در این شهر های معروف می تواند به سفرتان و همچنین سلامتیتان آسیبی جدی برساند

هوای آلوده در این شهر های معروف می تواند به سفرتان و همچنین سلامتیتان آسیبی جدی برساند

سرفه و سرفه و آه، صدای مسافرین جهانگرد ناآگاه است. این ماسک های چهره ی بد بو تنها برای نمایش مد نیستند. آلودگی هوا هنگام انتخاب مقصد سفرتان بایستی مورد توجه واقع شود، به خصوص اگر از آسم یا سایر مشکلات تنفسی رنج می برید. بسیاری از مسافران هیجان زده و کسانی که رزرو هتل انجام داده اند،، روز های خوب در شهر مقصدشان را با روزی پر از دود و ریه هایشان را مملو از آلودگی در حالی که سعی در تنفس دارند، از بین بردند.
از کشف آتش گرفته تا قرار گرفتن بشر روی ماه، بشر پیوسته در مسیر پیشرفت هایش قدم گذاشته است. انسان اولیه هیچ شناختی از دستگاه های خرد کن و برش، ماشین فراری، جعبه های ایکس یا شبکه جهانی وب نداشت. حتی چرخ را هم باید اختراع می کرده است. اما هرچه باهوش تر و خلاق تر شدیم، ضررهایی که به سیاره ای که د رآن زندگی می کنیم زدیم بیشتر و بیشتر شد.

با افزایش تقاضای جامعه برای خلق چیزهای جدید و بهبود یافته، کارخانه های تولیدی شروع به پمپ دود بیشتر و سمی تر به جو زمین کردند. مدت زمان طولانی طول کشید تا نتایج بلند مدت بی پروایی ما قابل توجه شود، اما سرانجام این کار انجام شد.

برخی از مناطق جهان در حوزه ی تلاش برای پاکسازی آلودگی های خود بسیار فعال هستند. اما شهروندان مناطقی دیگر مخصوصاً در روزهای با آلودگی زیاد، وقتی که میزان دید آنها توسط دود غلیظ و آلوده محدود شده و کیفیت هوا صفر می شود، به پوشیدن ماسک صورت متوسل می شوند.

متأسفانه برخی از با شکوه ترین اماکن جهان، در آلوده ترین مناطق، جایی که آسمان آبی یک ناهنجاری است قرار دارند و کفن های دودی همه شهرها را محاصره می کنند، بارها و بارها و در روزهای آخر هفته ای اتفاق رخ داده است. لیست زیر به این معنا نیست که هرکسی را از رفتن به جایی که همیشه می خواستند ببینند منصرف کند، بلکه هدف بیشتر ” بالا بردن اگاهی” است، بنابراین هر کسی خواهد دانست که چه برخوردی می توانند با کره ای که به آن تعلق دارد داشته باشند.

5 تکنیک برای کسانی که زیاد سفر می کنند و خواب سبکی دارند
ادامه مطلب

آگرا، هند
شهر آگرای هند، محل واقع شدن تاج محل، یکی از شهرهای بسیار آلوده در تمام جهان است. دود می تواند آنقدر غلیظ باشد که با مه غلیظ متراکمی را که سان فرانسیسکو به آن شهرت دارد، رقابت کند، با تفاوت اینکه مه دریا یک پدیده ی تمیز و طبیعی است.
یکی از مهمترین آلاینده ها شامل، دود، آلودگی هوا و آلودگی بویایی در آگرا، نتیجه ای از دستاورد های اصلی صنایع آن است که برای استخراج مقدار آهن آنها و لاستیک های قدیمی لاستیکی را به دنبال دارد. دولت محدودیت های زیست محیطی برای این عمل را اعمال نمی کند، به این معنی که آنها نگران هیچ چیز دیگری نیستند. روزهایی وجود دارد که کشوری که به خاطر تاج محلش مشهور است، تنها تصویری از آن در پشت غبار دیده می شود و بازدید کنندگان را به زدن ماسک های محافظ صورت تشویق می کنند. به این دلیل که گزینه ای غیر از این وجود ندارد.
به هر حال آگرا در مقایسه با دهلی، بمبئی و کلکته، تمیزتر است. گزارش شده است که این سه شهر هند دارای بدترین کیفیت هوا در زمین هستند. حتی شهرهای کوچکتر هند نیز در اثر آلودگی دودها تحت تأثیر قرار گرفته اند، از جمله جیپور، “شهر آبی رنگارنگ”، که سالانه هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند.
پاریس، فرانسه
پاریس، فرانسه
پاریس سعی دارد خودش را در سبز ترین حالت ممکن نگه دارد، حتی خودروهای ساخته شده پیش از 1997 را نیز ممنوع می کند تا میزان انتشار کربن را کاهش دهد. اما با جمعیت 2.3 میلیون نفری با حمل و نقلی تمام وقت همراه با میلیون ها بازدید کننده سالانه، به نظر نمی رسد که سعیشان جواب دهد، آسمان به طور مداوم مه آلود است و کیفیت هوا به طور مداوم ضعیف است.
سایر تلاش ها شامل تأمین حمل و نقل عمومی رایگان در روزهایی که سطح دود بالاست از طریق سیستم گسترده مترو شهر صورت می گیرد، اما پاریسی ها اتومبیل هایشان را خیلی دوست دارند. برای پذیرش بیشتر شهروندانش از این ایده، قوه مقننه در نظر دارد حمل و نقل عمومی را هر روز رایگان کند.
در این میان، دودکش ها و یک آسمان مبهم هنوز هم این شهر بین المللی عاشقانه را طاعون می کند. حتی از بالای برج ایفل، در نمای چشم پرندگان از پاریس، ممکن است آن چیزی که انتظار می رود نباشد.
لس آنجلس، کالیفرنیا
لس آنجلس، کالیفرنیا
فقط به دلیل اینکه L.A در ایالات متحده واقع شده است به این معنی نیست که مشکل آلودگی هوا را ندارد. در واقع، ایالت کالیفرنیا محل قرارگیری برخی از بدترین شهرهای متخلف است که در هر جایی می توان یافت. برخی از این آلودگی ها به دلیل دود ناشی از آتش سوزی جنگل های خارج از کشور است که در اثر شرایط جوی شدیدا خشک ایجاد شده است.

اما تمام مشکلات هوای لس آنجلس به دلیل شرایط طبیعی به وجود نمی آید. این امر با نگاهی دقیق به آزادراههای L.A، خصوصاً در ساعات شلوغی، مشهود است. در حالی که جو با انتشار کربن بمباران می شود وسایل نقلیه سپر به سپر، غالبا در حالت ایستاده قرار دارند. عوامل دیگر شامل بسیاری از کامیون های دیزلی که بار تحویل شهر می دهند، شومینه هایی که واقعاً هیچ تصفیه هوایی ندارد، و طرز نگرش بی اعتماد کسانی که معتقدند نگرانی از مشکل اشخاص دیگر است. در نتیجه، انجمن ریه های آمریکا، لس آنجلس را بدترین شهر در ایالات متحده برای آلودگی ازن می داند. آلودگی هوا اغلب بیش از 100 است، به این معنی که برای هر کسی که دارای حساسیت باشد، مضر است.
ریاض، عربستان سعودی

ریاض، عربستان سعودی
ریاض مملو از قلعه های تاریخی و آسمان خراش های مدرن است که همه کسانی که از این شهر دیدن می کنند را خیره می کنند، در صورتی که تنها می توانستند از طریق دود سیگار را ببینند و در هنگام تلاش برای انجام این کار راحت نفس بکشند. مانند کالیفرنیا، ریاض از پدیده طبیعیشبه شکل طوفان های عظیم گرد و غبار رنج می برد، اما این به هیچ وجه نتیجه ی عملکرد آنچه را که برای خود انجام داده اند و عدم تمایل آنها به تصحیح موضوع نیست.
این شهر علاوه بر اینکه پایتخت تولیدی با محدودیت های کمی در مورد آلاینده های مضر است، بیش از حد شلوغ و دارای وسایل نقلیه ی زیادی است. این را به معلق بودن ماسه ها اضافه کنید نتیجه یک مه متراکم را ایجاد می کند تنفس به زحمت و سختی انجام می پذیرد و به هر کسی که دارای بیماری های ریوی باشد توصیه می شود در این روزها در خانه بماند.
همچنان که ریاض به رشد خود ادامه می دهد، همانطور که به سرعت در حال آلوده تر کردن هواست، وضعیت فقط بدتر می شود مگر اینکه در حال حاضر تدابیری انجام شود. برخی می گویند برای جبران خسارت خیلی دیر شده است، اما هرگز برای شروع دیر نیست.

بهترین مقاصد سفر در شصت سالگی
ادامه مطلب

با افزایش جمعیت جهان، کیفیت هوا همچنان رو به کاهش است. در بعضی جاها بد نیست، در بعضی شهر های دیگر این ظلم است. اطمینان حاصل کنید که به کجا می روید و در صورت لزوم، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. استفاده از ماسک صورت یکی از راه های رهایی است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر