لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 12 شهر زیبای اتریش که باید حتماً از آن ها دیدن کنید
12 شهر زیبای اتریش که باید حتماً از آن ها دیدن کنید

12 شهر زیبای اتریش که باید حتماً از آن ها دیدن کنید

کشور کوهستانی اتریش منظره های طبیعی بسیار خیره کننده ای دارد. در کنار مناظر طبیعی و کوهستانی زیبای این کشور اروپایی، شهرهای اتریش نیز بسیار متنوع و رنگارنگ بوده و معماری خاص ناموزون قرن هجدهمی این کشور نشان از تاریخچه غنی شهرهای آن دارد. با قلعه ها، کلیساها و صومعه های قدیمی، بهترین شهرهای اتریش ترکیبی از معماری سنتی و مدرن هستند و کافه ها و رستوران های بسیار پررفت و آمد این کشور روح زندگی را به خیابان های سنگفرش شده به سبک قدیمی این کشور به جریان می اندازند. اگر قصد سفر به اتریش را دارید و می خواهید هوشمندانه سفر کنید در ادامه مطلب با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید تا شما را با بهترین و زیباترین شهرهای کشور اتریش آشنا کنیم.
12- فلدکریچ
شهر فلدکریچ یا فلدکریخ، شهری بسیار زیبا در دره راین در مرز با لیختن اشتاین و سوییس قرار دارد. تپه های گرد و مملو از آرامش اطراف شهر، با جنگل ها و تاکستان های انبوه به نمای خیره کننده شهر افزوده اند. فلدکریچ با قلعه ای متعلق به قرن سیزدهم میلادی که بر بالای یکی از تپه های مجاور آن ساخته شده و منطقه قدیمی خود که خیابان های آن به سبک دوران قرون وسطی سنگفرش شده اند، جواهری پنهان است که در کمال ناباوری توسط گردشگران اغلب نادیده گرفته می شود. گردشگران سفر به مناطق مجاور اینزبروک و لیختن اشتاین را به این شهر بسیار زیبا ترجیح می دهند اما کمی توقف در این شهر ارزشش را داشته و برای دیدن تمام زیبایی های آن تنها به یک روز و نیم اقامت در آن نیاز خواهید داشت.
11- برگنز
Bregenz
در کنار دریاچه کنستانس، نمای زیبای شهر برگنز در کنار آب های آبی دریاچه زیبایی دو چندانی پیدا می کند. کوه پفاندر که به شکلی مسحور کننده در پشت شهر سر برآورده نیز این همه زیبایی را تکمیل می کند. غروب های شهر برگنز بسیار خیره کننده هستند. در سمت راست این شهر آلمان را می بینید و در سمت چپ شما نیز در افق نزدیک ترین شهر سوییس در برابر چشمان شماست. علاوه بر زیبایی های طبیعی، در ساحل شهر برگنز نیز تفرجگاه بسیار خیره کننده ای ساخته شده که آثار هنری و معماری جذابی را نیز باید به آن اضافه کرد. کوه پفاندر مسیرهای اسکی و کوهنوردی بسیار جذابی دارد و با اجاره یک قایق نیز می توانید به داخل دریاچه رفته و در آن شنا کنید. بهترین زمان برای سفر به برگنز در طی فستیوال سالانه برگنز است که در آن زمان، در کنار ساحل یک سکوی اجرای برنامه ساخته شده و هر شب می توانید در زیر ستاره ها نمایش اپرا ببینید.
10- استیر
steyr
شهر باستانی استیر در محل تلاقی رودهای انز و استیر واقع شده، یکی از اغوا کننده ترین و جذاب ترین شهرهای شمال اتریش است. این شهر قدیمی با ساختمان های مجلل دارای معماری قرون وسطایی و خیابان های سنگفرش شده خود یکی از بهترین شهرهای کشور اتریش برای پیاده روی در خیابان هاست و میدان مرکزی شهر نیز ترکیبی از معماری های قدیمی و مدرن است. جاذبه گردشگری اصلی شهر اما عمارت بزرگ بومرلهاوس است که از معماری گوتیک خیره کننده ای برخوردار بوده و ساخت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد. شهر استیر با دو قلعه قدیمی و پارک ملی کالکالپن در نزدیکی آن، یکی از آرامش بخش ترین مقاصد گردشگری کشور اتریش برای داشتن روزهایی آرام و لذت بخش است.
9- کرمز ان در دوناو
Krems an der Donau
این شهر که ساکنان محلی با نام کرمز از آن یاد می کنند در محل تلاقی رودهای دانوب و کرمز و در ابتدای دره بسیار زیبای واچائو واقع شده است. این شهر زیبا با تاکستان های متعددی محصور شده و کلیساها و موزه های قدیمی آن را می تواند در تمامی خیابان های شهر دید. جدای از ماه های شلوغ تابستان، کرمز یک شهر بسیار آرام و خلوت برای گردشگری محسوب می شود که از کافه ها و رستوران های بسیار دیدنی نیز برخوردار است. یکی از بهترین فعالیت های گردشگری در این شهر پیاده روی در کنار سواحل رود دانوب است.
8- ویلاخ
Villach
اگر چه شهر ویلاخ تاریخچه ای بسیار طولانی و قدیمی داشته و ساخت آن به دوران امپراطور روم زیر باز می گردد اما شهر ویلاخ متاسفانه در زمینه معماری های زیبا و سایت های باستانی شرایط خوبی ندارد زیرا در طول جنگ جهانی دوم به شدت بمباران شده و بخش زیادی از ساختمان های قدیمی آن به کلی ویران شدند. اگر چه هنوز بقایای چند قلعه تاریخی در شهر برای جذب گردشگران وجود دارد اما زندگی کردن در شهر ویلاخ بسیار بهتر از تنها دیدن آن است. به همین دلیل افرادی که قصد گردش در شهرها و مناطق مجاور را دارند، معمولاً شهر ویلاخ را به عنوان مکان استقرار و سکونت خود تعیین می کنند. از شهر ویلاخ، می توانید به اکثر شهرهای اتریش دسترسی داشته باشید و مرز ایتالیا نیز فاصله چندانی با این شهر ندارد. رودخانه زیبای فیکر سی در بیرون از شهر واقع شده و تفرجگاه کوهستانی و پیست اسکی گرلیتزن نیز نمای پانورامیک بسیار خیره کننده ای دارند.
7- لینز
Linz
شهر لینز یا لینتز که در سواحل رود دانوب واقع شده یک شهر قدیمی بسیار رنگارنگ با معماری سنتی است که البته برای آینده طراحی شده است. این شهر یکی از مراکز فرهنگی و هنری کشور اتریش آمده و بسیاری از اثار هنری مدرن برتر کشور و موزه های زیبا و منحصربفرد در این شهر واقع شده اند. شهر لینز اخیراً نیز به مرکز تکنولوژی و نوآوری کشور تبدیل شده و بدین ترتیب نمای کلی شهر ترکیبی از قلعه ها و کلیساهای قدیمی در کنار کافه ها و مراکز مدرن است که بهترین مکان ممکن برای گردشگران جوان محسوب می شود.
6- کلاگنفورت
Klagenfurt
کلاگنفورت یکی از شهرهای زیبای سوییس است که بخش قابل توجهی از ساکنان آن دانشجو بوده و همین امر باعث شده که جشن و خوشگذرانی و حال و هوای شادی جوانی بر شهر حاکم باشد. مشهورترین جاذبه گردشگری این شهر قدیمی، بنای یادبود لیندوورم است که یک روستایی را در حال کشتن یک اژدها به تصویر می کشد. در گوشه ای از شهر پارک معروف یروپا پارک واقع شده که فضای سبز زیبای آن مکانی منحصربفرد برای خوشگذرانی است و در طول تابستان می توان از سواحل آن نهایت لذت را برد. از شهر کلاگنفورت براحتی می توان به دیگر نقاط مجاور سفر کرد.
5- ایزنشتات
Eisenstadt
شهر ایزنشتات که خانه جوزف هایدن، آهنگساز و موسیقیدان مشهور قرن هجدهم میلادی بوده، موزه ها و بناهای یادبود متعددی دارد که به خاطر گرامیداشت این چهره مشهور دنیای موسیقی ساخته شده اند اما چیزهای دیگری نیز در این شهر وجود دارد که برای گردشگران جذاب خواهند بود. علیرغم این که ایزنشتات شهر کوچکی است، اما به عنوان مرکز منطقه برگنلند در شرق اتریش شناخته شده و به خاطر موزه های زیبا، قلعه های قدیمی و منطقه زیبای یهودی نشین خود از بهترین شهرهای اتریش برای گردشگران به شمار می آید. خیابان اصلی شهر کافه ها، رستوران ها و بوتیک های مختلف و متفاوتی دارد که می توانید از قدم گذاشتن در آن ها نهایت لذت را ببرید. شهر ایزنشتات فاصله زیادی با وین نداشته و به همین دلیل رفت و آمد به این شهر بسیار ساده است.
4- گراز
Graz
تاریخچه شهر گراز که دومین شهر بزرگ کشور اتریش به شمار می آید به دوران روم باستان باز می گردد. این شهر پایگاهی مهم برای اروپاییان در قرون گذشته بوده است که از آن به عنوان سدی دفاعی در مقابل حملات امپراطوری عثمانی استفاده می شد. شهر رنگارنگ گراز اکنون به مکانی آرام و دیدنی تبدیل شده و به دلیل جمعیت بالای دانشجوی آن، فضایی هنری و شاد با شب هایی شلوغ بر شهر حاکم است. بخش قدیمی شهر که یک قلعه بسیار قدیمی در مرکز خود دارد بهترین مکان برای پیاده روی در شهر گراز است و میدان اصلی شهر نیز زیبایی های خاص خود را دارد. ساختمان های مدرن و متفاوت گراز با کافه های زیبا و پر جنب و جوش باعث شده که شهر گراز فضایی شاد و مدرن داشته باشد.
3- اینزبروک
Innsbruck
شهر اینزبروک در میان کوهستان های سر به فلک کشیده آلپ واقع شده و مجموعه های اسکی و دره های کوهستانی زیبای اطرافش باعث شده که یکی از پرطرفدارترین شهرهای اتریش برای گردشگران باشد. بخش قدیمی این شهر محل استقرار و حکومت ماکسیمیلیان اول، از امپراطوران روم بوده و به همین دلیل از شکوه و جلال خاصی برخوردار است. قلعه قدیمی هاپسبورگ و کلیسای جامع هاپسبورگ نشان از قدرت و اعتبار گذشته شهر اینزبروک دارند. با توجه به کوهستانی بودن فضای اطراف شهر، اینزبروک یکی از بهترین مکان های اتریش برای عاشقان پیاده روی و کوهنوردی است در حالی که اسکی بازان هر ساله برای تجربه ای فراموش نشدنی به سمت مجموعه های اسکی شهر هجوم می برند. همچنین شهر اینزبروک جمعیت دانشگاهی بسیار زیادی داشته و همین امر در سرزنده بودن و جنب و جوش جوانی شهر بسیار موثر بوده است.
2- سالزبورگ
Salzburg
شهر سالزبورگ آنچنان زیبا است که به شهرهای توصیف شده در قصه های پریان شبیه است. با وجود قلعه باشکوه هونسالزبورگ که بخش قدیمی شهر را مزین کرده، رودخانه پرآب سالزاخ که از کنار آن می گذرد و کوهستان های زیبایی که در اطراف آن واقع شده اند، شهر سالزبورگ بسیار دیدنی و چشم نواز است. این شهر خانه موتزارت بوده و فضایی خیره کننده برای گردش دارد، با معماری قدیمی و متنوع که در تمام سطح شهر خودنمایی می کند. سالزبورگ چهارمین شهر بزرگ اتریش بوده و رستوران ها و کافه های بسیار مشهوری در آن واقع شده اند.
1- وین
Vienna

شهر وین که مرکز حکومت امپراطوری هاپزبورپ بوده، پر از قلعه ها و ساختمان های باشکوه و باستانی است که قدرت و اعتبار پادشاهان گذشته این منطقه را نشان می دهد. این شهر که اکنون پایتخت اتریش به شمار می آید، ترکیبی از سبک معماری قدیمی و مدرن بوده و موزه ها، اپراها، کلیساها و مراکز فرهنگی و هنری آن در اتریش نظیر ندارند. جالب است که بدانید که این شهر را با لقب شهر موسیقی می شناسند زیرا بسیاری از چهرهای سرشناس و جهانی عرصه موسیقی در این شهر زندگی می کرده اند، چهره هایی مانند موتزارت، بتهوون و شوبرت که روزگاری در خیابان های این شهر قدم می زده و ملودی های گوش نواز خلق می کرده اند.

ویتری سول مار؛ گشتی در دروازه کشف نشده ساحل آمفالی در ایتالیا
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر