لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ویتری سول مار؛ گشتی در دروازه کشف نشده ساحل آمفالی در ایتالیا
ویتری سول مار؛ گشتی در دروازه کشف نشده ساحل آمفالی در ایتالیا

ویتری سول مار؛ گشتی در دروازه کشف نشده ساحل آمفالی در ایتالیا

در حالی که زمستان به پایان رسیده و به ماه های خنک و گرم سال نزدیک می شویم، سفر به شهرهای ساحلی بار دیگر رونق می گیرد و سواحل شمال و جنوب کشور بار دیگر شاهد هجوم گردشگران داخلی و خارجی خواهند بود. یکی از بهترین گزینه ها سفر به جنوب کشور و اقامت در هتل های کیش یا قشم و لذت بردن از ساحل و دریا در تعطیلات آتی است. اما برای کسانی که قصد سفر به شهرهای ساحلی خارج از کشور را دارند، در این مطلب می خواهیم در مورد شهری کوچک در ایتالیا صحبت کنیم که علاوه بر سواحل خلوت و دنج خود به خاطر نوشیدنی ها، غذاها و البته صنعت سفالگری و ماهیگیری مردمانش مشهور شده است.

شهرهای رنگارنگ که به نمای بیرونی صخره ها چسبیده اند، تراس رستوران هایی که نماهای خیره کننده ای به محیط اطراف دارند و آب های آبی رنگی که از دور می درخشند. از بین صف خودروهایی که در یک جاده باریک کوهستانی به پیش می روند می گذریم و بوی مست کننده لیمو هوای مرطوب را پر می کند.

در سواحل شمالی خلیج سالرنو (Salerno)، این خط ساحلی دایره ای از برخی از زیباترین و حیرت انگیزترین طبیعت های جهان برخوردار است. تمامی این زیبایی ها به جذابیت این مکان دنج برای گذراندن تعطیلات تابستانی می افزاید که باعث شده در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گیرد. اما در حالی منطقه همواره شلوغ آمفالی (Amalfi) و پوزیتانو (Positano ) به خوبی در معرض رادار گردشگران قرار گرفته اند، یک شهر کوچک در ساحل آمفالی هنوز نسبتاً گمنام باقی مانده و ترکیبی پیچیده از نماهای دریایی، آثار هنری، زیبایی و سادگی را به بازدید کنندگان خود ارائه می دهد.

ساختمان های با رنگ تماماً سفید، لباس هایی که برای خشک شدن آویزان شده اند، درهای ورودی هلالی و موزاییک های رنگارنگ در همه نقاط شهر، خبر از ورود شما به شهر «ویتری سول مار» (Vietri sul Mare)، دروازه ساحل آمفالی می دهد.
طلای مایع
Liquid gold

ویتری سول مار که در غرب خلیج سالرنو قرار دارد، نقطه آغاز ورود به جاده ساحلی آمفالی و شهر کامپانیا (Campania) به عنوان پایتخت موزاییک و سرامیک ایتالیاست. تولید سفال در ویتری به دوران رومیان باز می گردد و همچنین روزهایی که قصر حکومتی در ناپل مهم ترین مشتری این سفال ها بود. مرکز این شهر کوچک پر از فروشگاه های موزاییک های تزیینی است که محصولات سفالی خود را در اشکال و اندازه های مختلف به فروش می رسانند در حالی که در هر کسب و کاری می توان ردپایی از این محصولات رنگارنگ را دید.
خیابان های کوچک شهر ویتری از مهم ترین جاذبه گردشگری شهر که کلیسای سنت جان تعمید دهنده (ساخته شده در سال 1732) است با برج رنگارنگ ناقوس و گنبد پوشیده از سرامیکش می گذرند که مثل یک چراغ دریایی بزرگ از شهر سالرنو دیده می شود.برخلاف همسایگان بسیار مشهورشان، شهر ویتری و حتی شهر مجاور «کتارا» (Cetara ) هیچ وقت به شکلی واقعی برای امرار معاش به صنعت گردشگری وابسته نبوده اند.

به عنوان شهرهای ماهیگیری، آن ها در طول تاریخ شهرهایی متکی به خود و خودکفا بوده اند اما اخیراً کمی نیز مورد توجه قرار گرفته اند؛ ویتری برای آرامی و تواضعش و البته صنعت تجارت سرامیک و موزاییکش و کتارا نیز به خاطر تولید قابل توجه ماهی تُن و آنچووی در گذشته و اکنون نیز سس مشهوری به نام «کلاتورا دی آلیچی» (colatura di alici)، عصاره ای مطبوع که از ماهی آنچووی تخمیر شده گرفته شده و مردم محلی به آن لقب «طلای مایع» داده اند.
بیشتر بخوانید:
The narrow streets of Vietri are full of the tangy, distinct perfume of lemons.
در تمام طول ساحل این منطقه می توان وفور لیمو را دید و جای تعجب ندارد که مشتقات خوراکی و شیرینی های لیمویی را بتوان در تمام سطح شهر یافت. برای مثال شیرینی «delizie al limone» یک کیک اسفنجی است که با استفاده از خامه ای که از لیمو بدست می آید پوشانده می شود. با نماهایی که به زیبایی نماهای موجود در شهرهای مجاور است و کیفیت های بی نقص یک پایگاه خلوت و آرام که از آن می توان به گشت و گذاری متفاوت در سواحل آمفالی پرداخت، ویتری سول مار خواهر بی صدایی است که انتظار شکوفه زدن را می کشد.
چه باید کرد؟

نوشیدنی های محلی

وقتی که به یک نوشیدنی متفاوت در سواحل آمفالی فکر می کنید اولین چیزی که به ذهنتان می رسند نوشیدنی لیمویی موسوم به «limoncello » خواهد بود اما در این منطقه میوه های متعددی مانند انگور نیز پرورش یافته که عصاره آن ها با نوشیدنی های خوشمزه فرانسوی برابری می کنند. در بالای تپه های مشرف به روی شهر یک تاکستان دو هکتاری وجود دارد که از انگور آن برای تولید نوشیدنی های ارگانیک استفاده می شود و نماهایی که از روی این تپه از ساحل آمفالی خواهید دید به معنای واقعی کلمه خیره کننده خواهند بود.
فروشگاه های سفال
Ceramics shopping
از چینی آلات تا شیشه آلات، بشقاب های پذیرایی سفالین، گلدان، قوری و کتری و سفال های تزیینی، هر چه که بخواهید از جنس سفال در ویتری خواهید یافت. مانند اکثر تولید کنندگان سفال در منطقه، سفال فروشی Solimene که بزرگ ترین و مشهورترین کارگاه سفالگری شهر است هنوز هم از سبک سفالگری سنتی ویتریایی استفاده می کند. اینجا جایی است که صنایع دستی به یک هنر تبدیل می شود و هر قطعه با دست تزیین شده و اطمینان حاصل می شود که مشتری یک اثر هنری واقعی و منحصربفرد را خریداری می کند. شهر ویتری پر از فروشگاه های است که سفال های تولید خود را می فروشند اما کارگاه Solimene با ساختمان پوشیده از سفال خاص خود که هم محل تولید و هم انبار و فروش سفال هاست خودنمایی می کند. آن ها خدمات بسته بندی و ارسال را نیز انجام می دهند.
Ceramics capita
انریکو کامپونی که سفالگر مشهور شهر است بیش از 350 سفال دست ساز خود را در موزه دائمی سفال رایتو در منطقه تاریخی ویلا گواریگلیا (Villa Guariglia) به نمایش گذاشته است. مجموعه های او از آثار هنری اش مابین جنگ جهانی اول و دوم از لحاظ طراحی و رنگ با سفال های مدرن متفاوت بوده و در سراسر جهان در نمایشگاه های خصوصی به نمایش درآمده اند.

سفر روزانه در کتارا

قرار دادن شهرهای مشهورتر در فهرست رزرو، زمان بیشتری برای گشت و گذار در شهر کتارا در اختیار شما می گذارد. این شهر مدیترانه ای کوچک با خانه های رنگی که در اطراف یک کلیسای گنبد دار و بندری کوچک ساخته شده و ساحل آن با قایق های ماهیگیری تزیین شده، یک مکان بکر و دست نخورده باقی مانده است. رستوران قدیمی و مشهور «Al Convento» به مدیریت پاسکواله تورنته جایی است که می توانید اسپاگتی مخصوص و مشهور شهر را با همان سس لیمویی شناخته شده اش امتحان کنید.
گشت و گذار با حرفه ای ها
Explore with the experts
چندین سازماندهی کننده تور در شهر وجود دارد که می توانند سفرهایی رویایی و متناسب با خواست شما از سواحل آمفالی و ویتری را برای شما ممکن سازند. کارول کتلسون یک کارشناس تورگردی در ساحل آمفالی است که تورهای خوراکی لوکسی را در سراسر منطقه سازماندهی می کند. آنی اوجیله و تیمش در موسسه گردشگری Personalized Italy نیز یکی از منابع دیگر اطلاعات کامل در مورد این منطقه هستند. موسسه Walks of Italy نیز تورهایی با تعداد کم، خصوصی و اغلب دسترسی بعد از موعد تعیین شده به بسیاری از سازه ها و جاذبه های معماری منطقه ساحل آمفالی را به اجرا در می آورد.
کجا غذا بخوریم؟

رستوران Ristorante Evύ

9 سال پیش، ریکاردو فاگیانو این رستوران مدرن را افتتاح کرده و پا جای پای پدران رستوران دار قبل از خود گذاشت. خوشامدگویی ها و استقبالی که در اینجا از شما می شود بسیار به یادماندنی تر از غذاهایی که برای شما سرو می شود هستند و کمتر غذایی یافت می شود که بتوان آن را با غذای این رستوران مقایسه کرد. در این رستوران برای تهیه غذا از بهترین، تازه ترین و باکیفیت ترین محصولات غذایی استفاده می شود، از ماهی تن گرفته تا ماهی آنچووی، گوجه فرنگی و لیمو و بدین ترتیب غذاهایی منحصربفرد تولید می شوند که همیشه قیمت بالایی ندارند. غذاهای خوشمزه این رستوران ترکیبی از 6 غذای منحصربفرد و خوردنی مانند بچه اختاپوس سرخ شده با پوره سیب زمینی قرمز هستند و نوشیدنی های محلی نیز لایه معتبر دیگری از فرهنگ غذایی منطقه را به غذای شما خواهد افزود.
رستوران Il Golfo
Il Golfo
برای داشتن یک تجربه غذایی حرفه ای، جایی را نمی توان با رستوران gourmet در هتل لوکس رایتو مقایسه کرد که تنها چند دقیقه از شهر ویتری فاصله دارد. فرانچسکو روسو که یک سرآشپز جوان اما بااستعداد و خوش ذوق است با سنت تهیه غذای منطقه بازی کرده و بهترین اقلام خوراکی محلی را برای تهیه کوفته سیب زمینی مشهور ایتالیا به نام «gnocchi » با پنیر موزارلا و حتی غذایی از ترکیب پنیر پارمزان و شمشیر ماهی استفاده می کند، غذایی که قبلاً با استفاده از بادمجان در تهیه آن استفاده می شود. غذاهای دریایی خام او نیز بسیار منحصربفرد و خوشمزه هستند.

خانه رستوران 34 Da Lucia

اگر ایتالیایی نباشید اما همیشه می خواسته اید بدانید که خوردن غذا در یک خانه ایتالیایی چگونه است به خانه رستوران 34 Da Lucia بروید. این خانه رستوران خانوادگی که دهه هاست از محبوب ترین غذاخوری های منطقه بوده، از آن جاهایی است که باید به گارسن اعتماد کنید و از پیشنهادهای او در زمینه غذاهای دریایی تازه، پاستا با گوجه فرنگی، ماهی خاردار یا ماهی کالاماری سریع سرخ شده استفاده کنید.

رستوران Dal Pescatore

در سواحل ویتری و در فاصله کمی از مرکز شهر، در میان کافه های ساحلی و چندین رستوران، رستوران نسبتاً ساده Dal Pescatore قرار دارد. نام این رستوران به معنای «ماهیگیر» است، و جوزپه زاکاریا، سرآشپز رستوران نیز که جوایز متعددی در این زمینه دریافت کرده منویی از غذاهای دریایی همراه با اسپاگتی و صدف خوراکی را برای مشتریان خود تهیه می کند.
کجا اقامت کنیم؟
WHERE TO STAY

Hotel Raito

بالای شهر ریتو و در روی تپه هایRaito هتلی 5 ستاره به همین نام قرار گرفته که دارای مرکز آب درمانی روزانه، استخر داخلی و بیرونی با کافه و رستوران مدیترانه ای است. مکان این هتل بسیار فوق العاده بوده و اتاق های متعدد آن نیز دارای بالکن و نماهایی مسحور کننده از ساحل و دریا هستند. قیمت اتاق های لوکس هتل که به روی ساحل دید دارند از شبی 190 دلار در ماه های خلوت تا 390 دلار در ماه های شلوغ متفاوت است.
Hotel Raito

Relais Paradiso
اقامتگاه لوکس Relais Paradiso که در فاصله کوتاهی از ساحل قرار دارد دارای استخر بیرونی در فضای باز است که روی تراسی با عرشه خاص برای تماشای غروب آفتاب و نماهای ساحلی قرار گرفته است. این هتل یک رستوران کوچک نیز دارد و تمامی اتاق های آن دارای تراس خصوصی با نماهایی از دریا هستند.

شهری در دو قاره، در استانبول چه کارهایی انجام دهیم؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر