لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری منطقه پروانس در جنوب فرانسه
10 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری منطقه پروانس در جنوب فرانسه

10 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری منطقه پروانس در جنوب فرانسه

منطقه «پروانس» (Provence) منطقه ای بسیار وسیع در جنوب فرانسه است که سمت غرب آن در حاشیه رودخانه رون و منطقه لانگودوک قرار گرفته و ایتالیا نیز در شرق آن واقع شده است. این منطقه زیبا و دیدنی هیچ چیز کم ندارد. پروونس پر از گیاه اسطوخودوس است که به عطر یا کیسه های خوشبو کننده تبدیل می شوند. روستاهای زیبای این منطقه از بهترین مناظر روستایی فرانسه و اروپا به شمار می آیند. همچنین خرابه های باستانی زیادی متعلق به دوران رومی ها و قرون وسطی در این منطقه یافت می شود. نماهای خیره کننده از دریای مدیترانه را نیز نباید دستکم گرفت. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 جاذبه گردشگری دیدنی و منحصربفرد منطقه پروانس فرانسه آشنا کنیم. اگر شما نیز قصد سفر به فرانسه را دارید توصیه می کنیم با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و جاذبه های گردشگری منطقه پروانس را از دست ندهید.
10- اوزس
«اوزس» (Uzes ) یک شهر قدیمی متعلق به روم باستان است که قنات های مشهور «Pont du Gard» متعلق به قرن اول میلادی را در خود جای داده است. این قنات ها آب مصرفی منطقه تا شهر نیمس در فاصله 50 کیلومتری محل را تامین می کردند. این شهر در ابتدا دارای دیواری بلند بود که تنها بخش های کمی از آن امروزه باقی مانده است. اما هنوز هم با توجه به بلوارهایی که در اطراف شهر وجود دارد و جایگزین این دیوارهای شده اند می توان جلاه و شکوه این دیوارها را تصور کرد. شاید مهم ترین جاذبه گردشگری این شهر برج مدور «Tour Fenestrelle» باشد که به خاطر پنجره های جفتی خود شناخته می شود و بخشی از کلیسای جامع اوزس به شمار می آید. شنبه بازار این شهر قدیمی نیز جای خوبی برای خرید منسوجات و پارچه های با کیفیت دست ساز محلی است.
9- کاسیس
Cassis
کاسیس یک بندر ماهیگیری کوچک در ساحل مدیترانه است که در بخش شرقی شهر مارسی واقع شده است. این شهر منطقه ای پرتردد و محبوب در منطقه پروانس است زیرا از صخره ها و خلیج های کوچک زیبایی سود می برد. کاسیس، همچنین به خاطر گل های رُز و سنگ های سفید خود که برای ساخت فانوس های دریایی و لنگرگاه هایی در دو طرف دریای مدیترانه مورد استفاده قرار گرفته اند شناخته می شود. حتی از این سنگ های سفید برای پایه مجسمه آزادی در بندر نیویورک نیز استفاده شده است. اما اعتبار و شهرت اصلی کاسیس از صخره های ساحلی و آبراه های مسقف آن نشأت می گیرد.
8- Aix-en-Provence
Aix-en-Provence
شهر Aix-en-Provence توسط رومی ها در 125 سال قبل از میلاد مسیح پایه ریزی شده است اما سلسله های زیادی بر آن حکومت کرده اند. این شهر به خاطر فواره های متعدد و زیبایی که دارد شناخته می شود که بهترین آن ها فواره des Quatre Dauphins متعلق به قرن هفدهم میلادی است. در طول خیابان درخت کاری شده Cours Mirabeau نیز 3 فواره زیبای دیگر قرار دارد که شهرهای قدیم و جدید را از هم جدا می سازد. بازار مشهور شهر چند روز در هفته باز بوده اما بزرگ ترین و رنگارنگ ترین بازارهای این شهر شنبه بازار و بازار غذای شهر در Place Richelme است. اگر به این شهر سفر کردید و احساس گرسنگی به شما دست داد به رستوران کوچک Deux Garçons بروید که در روزگار گذشته پذیرای هنرمندان و نویسندگان مشهوری مانند همینگوی در سال 1792 بوده است.
7- روسیلون
Roussillon
«روسیلون» (Roussillon) یک روستای کوچک رنگارنگ است که بسیاری آن را زیباترین روستای کشور می دانند. این روستا در مرکز یکی از مرتفع ترین معادن خاک رس جهان واقع شده است. در این روستا شاهد صخره ها و خانه های سرخ رنگی خواهید بود که با خاک رس هایی به رنگ متفاوت ساخته شده اند. پیاده روی در خیابان های این روستا برای چشمانتان تجربه ای رنگارنگ و فراموش نشدنی خواهد بود. همچنین با قدم زدن در معدن قدیمی روستا به سبک استخراج معدن در گذشته این منطقه آشنا خواهید شد. روسیلون الهام بخش آثار هنرمندان بسیاری از جمله ژان کوکتو بوده است.
6- کن
Cannes
کن همواره به عنوان مکانی برای خوشگذرانی افراد ثروتمند و مشهور شناخته می شده است که با قدم زدن در آن سلبریتی های زیادی را خواهید دید. اما این بدان معنا نیست که سفر به این منطقه از پروانس پرهزینه بوده و چیز زیاد دیگری غیر از سلبریتی ها برای ارائه ندارد. پیاده روی در مسیرPromenade de la Croisette لذت بخش است، جایی که سواحل، بوتیک ها و کافه های در فضای باز زیادی را خواهید دید. بخش قدیمی کن که با نام «Le Suquet» شناخته می شود نیز ارزش گشت و گذار را دارد. در این منطقه شاهد نمای زیبای برج ساعت و کلیسایی خواهید بود که بر بندر و بازار صبحگاهی پر سر و صدای مشرف هستند.
بیشتر بخوانید:
5- آرلس
Arles
«آرلس» (Arles) محل مورد علاقه ونسان ون گوگ بوده که در آثار او بیش از 300 نقاشی و طراحی از این شهر و روستاهای اطراف آن دیده می شود که آن ها را بین سال های 1888 تا 1889 که در این منطقه زندگی می کرد کشیده است. می توانید در مسیر پیاده روی ون گوگ به گردش بپردازید تا برخی از آثار هنری او را از نزدیک مشاهده کنید. آرلس همچنین مکانی مناسب برای تماشای خرابه های سازه های رومی مانند آمفی تئاتر است که حتی امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. زمین های الیسین نیز گورستانی است که رومی ها مردگان خود را در آنجا دفن می کردند. برای دیدن نمایی خیره کننده از بخش قدیمی شهر از آمفی تئاتر شهر بالا بروید. بازار هفتگی شهر آرلس نیز یکی از بهترین بازارهای منطقه پروانس به شمار می آید.
4- Gorge du Verdon
Gorge du Verdon
اگر قصد سفر به پروانس را دارید برای دیدن یک منظره خیره کننده آماده باشید. درهGorge du Verdon یکی از زیباترین دره های پر از آب (رودخانه ای) تمامی اروپا محسوب می شود. اگر به این منطقه رفتید نباید قایق سواری در رودخانه ای که در این دره زیبا جریان دارد را از دست بدهید. از میان تنگه های این دره بگذرید و اگر در کوهنوردی مهارتی دارید صخره نوردی روی سازه های آهکی منطقه را نیز فراموش نکنید.
3- گوردس
Gordes
با توجه به جایگاه استراتژیک خود که بر منطقه لوبرون مشرف است،Gordes را یکی از زیباترین روستاهای فرانسه می دانند. مخالفت با این عقیده در صورتی که خود شاهد سازه های ساخته شده از سنگ سفیدی باشید که از پایین تا بالای تپه ردیف شده اند، بسیار سخت خواهد بود. در بالای تپه یک کلیسا در کنار یک قلعه را خواهید یافت. رفتن به درون اقامتگاه های سنگی که در روزگار گذشته مورد استفاده چوپانان قرار می گرفت را فراموش نکنید. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دیدنی این روستا کوچه Senanque است که راهبان در آن ها اسانس اسطوخودوس و دیگر عطرهای خوشبو تولید می کردند.
2- آویگنون
Avignon
اگر می خواهید بدانید که پاپ ها کجا زندگی و حکومت کرده اند اما حوصله رفتن به شهر شلوغ و پرازدحام واتیکان را ندارید، به جای آن «آویگنون» (Avignon ) را انتخاب کنید. این شهر مقر دین کاتولیک رومی از سال 1309 تا 1377 بوده است. ساختمان Palais des Papas که شبیه قلعه است را می توان در بخش قدیمی شهر یافت که یک کلیسای بزرگ و دیگر بناهای یادبود دوران قرون وسطی را نیز در خود دارد. این شهر باستانی که اطراف آن دیوار ساخته شده سالانه بیش از 4 میلیون نفر گردشگر خارجی را به خود جذب می کند که هزاران نفر آن ها برای فستیوال سالانه آویگنون به این شهر می آیند، فستیوال سالانه هنری که بزرگ ترین در نوع خود در فرانسه به شمار می آید.
1- نیس
Nice

نیس شهری زیبا است که در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر کلیدی از قرن نوزدهم میلادی یکی از محبوب ترین شهرهای فرانسه برای گردشگران بوده است. بعد از پاریس، نیس پرطرفدارترین شهر فرانسه است که این میزان شهرت را مدیون سازه های باستانی و خیابان های سنگفرش شده بخش قدیمی شهر است. پیاده روی در ساحل مدیترانه زیر تابش آفتاب و دراز کشیدن پاهای خسته در یکی از کافه های روباز کنار ساحل و به طور کلی لذت بردن از ساحل فرنچ ریویرا، تجربه ای فراموش نشدنی را باری شما رقم خواهد زد. بی دلیل نیست که این شهر را «نیس زیبا» می نامند.

مراکز خرید تفلیس
ادامه مطلب

3.6/5 - (7 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر