لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه سفر کنید
چگونه سفر کنید

چگونه سفر کنید

شما می دانید که آماده هستید تا به جاده بزنید و دنیا را تماشا کنید ولی مقداری کمک نیاز دارید تا از درب خارج شوید. با مقداری فکر و برنامه ریزی دقیق٬ می توانید زودتر از چیزی که فکر می کنید دست به ماجراجویی بزنید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

قسمت اول:
تصمیم گیری برای کی و کجا رفتن

۱. مشخص کنید که می توانید چه مقدار پول در طول سفرتان خرج کنید.
برای مسافرت کردن لازم نیست تا ثروتمند باشید ولی آگاهی از میزان پولی که در اختیار داریدمی تواند جنبه های مختلفی از سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر بودجه ی کمی دارید٬ ممکن است تصمیم بگیرید که سفر خود را به تعویق بیاندازید تا بتوانید پول بیشتری ذخیره کنید. جایی که می روید٬ طریقه ی رفتن شما به آنجا و محل اقامت شما٬ همگی به این بستگی دارد که چه مقدار پول برای خرج کردن دارید.

به یاد داشته باشید که علاوه بر هزینه های سفر٬ شما همچنان باید هزینه های اجاره خانه و قبض ها را در خانه پرداخت کنید. در ابتدا قبل از اینکه در مسافرت پول خرج کنید٬ اطمینان حاصل کنید که می توانید از پس این هزینه های ضروری بربیایید.
فهمیده رفتار کنید و خریدهای غیر ضروری خود را متوقف کنید. با در خانه غذا خوردن٬ می توانید از هزینه های عابر بانک و خوردن قهوه لاته ی ۴ دلاری به سرعت اجتناب کنید و این ها تغییرات راحتی هستند که می توانید با آن مقدار پول بیشتری برای مسافرت ذخیره کنید.

اگر نمی توانید به سمت یک مقصد دور پرواز کنید ولی علاقمند به اکتشاف و گشت و گذار هستید٬ درباره ی مکان هایی که می توانید بروید و در نزدیکی شما نیز هستند تحقیق کنید. درباره ی پارک های ملی تحقیق کنید٬ جاذبه های عجیب کنار جاده ای آن یا حتی به دنبال یک راهنمای سفر برای منطقه ی خود باشید. اگر وسیله ی نقلیه ندارید٬ می توانید یک خودرو اجاره کنید یا سوار اتوبوس شوید.
Figure out how long you will be gone
۲. مشخص کنید سفرتان چقدر طول می کشد.
اگر سر کار می روید٬ چک کنید که چند روز برای تعطیلات دارید. تقویمتان را برای هر تاریخ مهمی که ممکن است با سفرتان تداخل داشته باشد چک کنید. ممکن است سفرتان را چند روز به تعویق بیاندازید تا صدمین سالروز تولد پدربزرگتان را از دست ندهید. در طول زمان مسافرت فاکتور کردن را فراموش نکنید. اگر فقط یک آخر هفته ی طولانی دارید٬ ممکن است بهترین کار این باشد تا در نزدیکی خانه باشید. شما می توانید با توجه به مقدار زمانی که در مسیر خواهید گذراند و مقدار زمانی که در مقصدتان به سر خواهید برد٬ تعطیلات خود را با درصد تعریف کنید.
Choose when to go
۳. زمان حرکت را انتخاب کنید.
فصل های شلوغ و خلوت و بهترین فصل برای سفر به مقصد خود را بررسی کنید. زمانی که سفر می کنید ممکن است بر روی قیمت بلیط شما تاثیر بگذارد. اگر شما انتخاب کننده ی تاریخ ها نیستید٬ می توانید سفر خود را با توجه به پایین ترین قیمت برنامه ریزی کنید. شلوغ ترین فصل٬ زمانی است که بیشترین جمعیت حضور دارند٬ بهترین آب و هوا٬ فروش رفتن تمامی بلیط های جاذبه های گردشگری و بالاترین قیمت ها.

فصل خلوت معمولا یعنی بهترین قیمت ها٬ توریست های کمتر٬ ممکن است آب و هوای بدی داشته باشد و خطر بسته بودن جاذبه های گردشگری وجود دارد. ممکن است متوجه شوید که مردم محلی با توریست ها خوش برخوردتر هستند.

. بهترین فصل برای سفر٬ بهترین زمان برای مسافرت کردن است. شما بهترین های هر دو فصل قبل را باهم خواهید داشت. جمعیت زیادی دخواهد بود٬ قیمت های مناسبی را پیدا می کنید و همچنان آب و هوا مطلوب است. دقیقا قبل و بعد از فصل شلوغ را رزرو کنید تا از بهترین فصل برای مسافرت لذت ببرید.
Decide what kind of trip you want this to be
۴. تصمیم بگیرید که می خواهید سفرتان از کدام نوع سفر باشد.
از خودتان بپرسید می خواهید چه دستاوردی از زمانی که سپری خواهید کرد داشته باشید. اگر می خواهید یک از برنامه ی سنگین زندگی خود فاصله بگیرید٬ برنامه ی یک سفر ساحلی را ترتیب ببینید. اگر زندگی برایتان خسته کننده شده٬ به دنبال سفری باشید که رودگردی آبهای خروشان٬ زیپ لاین یا صخره نوردی داشته باشد. با بازدید کردن از پارک های ملی با طبیعت یکی شوید یا با دیدن کشوری در آن سوی دنیا دید جدیدی به دنیا پیدا کنید.

بسیاری از وبسایت های مسافرت برای انواع مختلف سفرها به شما ایده می دهند: خانوادگی٬ طبیعت گردی٬ سفرهای جاده ای و غیره. از خانواده و دوستان درباره ی مکان هایی که آنها قبلا رفته اند سوال کنید. ممکن است آن ها پیشنهادهای خوبی برایتان داشته باشند و به شما دید بدهند تا چه کاری انجام دهید٬ کجا بروید٬ کجا بمانید و چه بخورید.

قسمت دوم
آماده سازی برای سفر

Set a budget

1. یک بودجه ای را تنظیم کنید
تمام تلاشتان را برای تخمین زدن مخارج کل سفرتان٬ بکنید. فاکتورهای مخارج درون سفر (بلیط های قطار یا هواپیما٬ اگر رانندگی می کنید٬ بنزین)٬ هتل ها یا مسافرخانه ها٬ بیمه ی سفر٬ هزینه ی پاسپورت یا ویزا٬ حمل و نقل در مقصد (تاکسی ها٬ اتوبوس ها٬ ماشین اجاره ای)٬ قیمت متوسط وعده ی غذایی (یا کل مبلغی که مجاز هستید در طول روز برای غذا خرج کنید). مطمئن شوید که برای خودتان مقداری پول باقی گذاشته اید تا آن را برای خرید یک چیز خاص خرج کنید و مقداری اضافه برای مواقع اضطراری نیز همراه داشته باشید.
درباره ی قیمت فعالیت هایی که علاقه دارید انجام دهید تحقیق کنید. هرچقدر آگاهی شما از مخارج بیشتر باشد٬ بهتر می توانید برای سفرتان برنامه ریزی کنید. بسیاری از شهرها نوعی گذرنامه گردشگری را ارائه می دهند که با هزینه ی یکسان٬ به صورت رایگان یا با تخفیف ویژه می توانید به جاذبه های مشهور مثل موزه ها٬ تورها و مکان های تاریخی بروید.

اگر هزینه ی برنامه یتان از مقدار بودجه بالاتر رفت٬ ممکن است نیاز داشته باشید تا بعضی از برنامه هایتان را قربانی کنید. برای مثال به جای اقامت در هت٬ در مسافرخانه بمانید یا رستوران چهار ستاره را نادیده بگیرید. انعطاف پذیر بودن باعث می شود تا بودجه ی خود را تحت کنترل داشته باشید. اگر به سفر خارجی می روید٬ فراموش نکنید تا تفاوت نرخ ارز آن کشور و پول خود را چک کنید تا ببینید با بودجه ی شما متابقت دارد یا خیر.
 Make travel arrangements

۲. مقدمات سفر را فراهم کنید.
وبسایت های فراوانی وجود دارند که می توانید در آنها٬ پروازهای معقولی را در سرتاسر دنیا پیدا کنید. برای پیدا کردن بهترین پرواز عجله نکنید و چند موتور جستجوگر در اینترنت را بررسی کنید. چون همیشه قیمت های یکسانی ندارند. وبسایت های مستقیم خود خطوط هوایی را نیز چک کنید. اگر پرواز نمی کنید٬ می توانید قطار یا اتوبوستان را نیز به صورت آنلاین رزرو کنید.

اگر در نیمه ی راه در شهر دیگری توقف دارید٬ مطمئن شوید که وقت کافی برای عوض کردن هواپیما وجود دارد.
مطالعات نشان داده است که بهترین زمان برای خرید بلیط یک پرواز محلی بین ۵۰-۱۰۰ روز (حدود ۳ ماه) قبل از حرکت شماست. بلیط ها برای پروازهای بین المللی معمولا بین ۵۰-۱۷۱ روز (حدود ۵ ماه) قبل از پرواز٬ در پایین ترین قیمت خود قرار دارند.
اگر مطمئن نیستید که چگونه می خواهید به مقصدتان برسید٬ وبسایت هایی وجود دارند که به شما قیمت تخمین زده شده و زمان سفر را برای انواع نقل و انتقالات به شما ارائه می دهند. مسافرت با قطار در اروپا بسیار رایج است و وبسایت هایی وجود دارند که می توانند به شما درباره ی برنامه ریزی مسیر و قیمت ها کمک کنند.
Book your accommodations

۳. محل اقامت خود را رزرو کنید.
وقتی صحبت از تصمیم گیری برای محل اقامت می شود٬از مسافرخانه ها گرفته تا هتل های لوکس٬ خانه های درختی٬ اردوگاه ها و آپارتمان های اجاره ای٬ گزینه های بسیاری وجود دارد. درنظر بگیرید که می خواهید برای اقامتتان چه برنامه ای دارید. اگر میخواهید با سایر مسافران ملاقات کنید و برایتان مهم نیست از حمام مشترک استفاده کنید٬ مسافرخانه می تواند گذینه ی خوبی باشد. اگر می خواهید دیر بخوابید و در لباس راحتی سرویس اتاق را در اختیار داشته باشید٬ احتمالا باید محل اقامتی با لول بالاتری را پیدا کنید.

حتی مکان هایی وجود دارند که می توان در آنجا به طور رایگان اقامت کرد. باید در سایتی ثبت نام کنید تا با بعضی از محلی ها برخورد کنید یا می توانید از ووفینگ ( فرصت های جهانی در مزرعه های طبیعی‌) استفاده کنید و به ازای اتاق٬ برای آنها کار کنید. رزرواسیون خود را زود انجام دهید. این باعث می شود تا به طور ناگهانی سفر نکنید ولی اصلا جالب نیست که وقتی به مقصد می رسید٬ همه ی مسافرخانه ها رزرو شده باشند و شما جایی برای خوابیدن نداشته باشید.

Make a rough itinerary
۴. برنامه ی سفر محکمی را ترتیب ببینید.
اگر برنامه دارید تا در طول سفرتان از چند شهر دیدن کنید٬ سعی کنید تا تخمین بزنید در هر شهری چند روز می مانید. مشخص کنید که کدام جاذبه ها برای شما در اولویت هستند و چک کنید آیا برای رفتن به آنجا نیاز به خرید بلیط هست یا خیر. به هرحال زیاد سختگیر نباشید. اگر بخاطر اینکه شما از برنامه ی سفرتان ۱۵ دقیقه عقب هستید٬ شما (و همراهان شما) سفر خوبی را نخواهید داشت.

تحقیق کردن درباره سیستم حمل و نقل کار را برای برنامه ریزی از نظر زمانی و بودجه راحتتر می کند. قبل از اینکه از پاریس دیدن کنید٬ یاد بگیرید که مترو چگونه کار می کند یا یاد بگیرید که کدام خط قطار شما را از فلورانس به پیزا می برد و سفر چقدر طول خواهد کشید.
آدرس ها و شماره های تماس همه ی هتل ها و آژانس های اجاره ی ماشین را ذخیره کنید و آنها را در یک جا نگه دارید تا دسترسی سریع داشته باشید. برنامه ی سفر خود و همه ی اطلاعات سفر را با خانوادیتان درمیان بگذارید. این مهم است که کسی بداند شما کجا هستید و در مواقع اضطراری چگونه به شما دسترسی داشته باشد. برنامه ی سفرتان را به خودتان ایمیل کنید تا به آسانی در دسترستان باشد.
Make a packing list

۵. از چیزهایی که باید بردارید یک لیست تهیه کنید.
قبل از سفر٬ آب و هوا را در مقصدتان چک کنید. بسیاری از وبلاگ ها و وبسایت ها لیست های پیشنهادی برای جمع آوری وسایل مورد نیازتان را ارائه می کنند. برای مثال اگر شما این جمله را در اینترنت جستجو کنید که برای سفر به بالی چه وسایلی مورد نیاز است٬ با پیشنهادهای خوب بسیاری رو به رو می شوید.

سبک سفر کنید. لباس های اساسیتان٬ مثل آن هایی که می توانید در طول سفر باهم بپوشید را بردارید.
اگر پرواز می کنید٬ محدودیت های ایمنی را به یاد داشته باشید٬ مانند قانون ۳-۱-۱: هر مسافر می تواند یک گالن مایعات٬ ژل ها و یا کرم ها و هرکدام در ظرف ۳.۵ اونسی را با خود به همراه داشته باشد. بیشتر داروخانه ها٬ شامپوهای مسافرتی و مرطوب کننده ها را می فروشند.
اطمینان حاصل کنید که داروهایی که مصرف می کنید را به اندازه ی کافی و حتی مقداری اضافی در طول سفر با خود به همراه داشته باشید. وسایل مورد نیاز دیگر: یک لباس بارانی سبک٬ یک باطری اضافه برای گوشی یا وسایل الکترونیکیتان٬ چیزی برای خواندن یا گذراندن وقت در طول سفر.
آب و هوا را درنظر بگیرید. ممکن است بیرون برف ببارد٬ به شدت باران ببارد٬ هوای طوفانی یا ممکن است مانند آفتاب کویر داغ و سوزان باشد. درکل همه چیز به آب و هوا بستگی دارد و فعالیت هایی که می توانید انجام دهید٬ بسته به نوع آب و هوا دارد.
لباس هایتان را لوله کنید. آن ها را تا نکنید٬ لوله کنید! با این کار فضای بسیار بیشتری در داخل کیفتان خواهید داشت. برای آسان تر کردن چیزها٬ هر لباس را در داخل یک رول بزرگ بپیچانید. با این روش٬ هرچیزی که می خواهید را می توانید در یک جا پیدا کنید و نیاز به جستجو کردن نیست.

نکاتی که آن دسته از دوستانتان که هرگز در یک تور نبوده اند نمیدانند
ادامه مطلب

قسمت سوم
سفرهای بین المللی

Get your passport

1. پاسپورت خود را آماده کنید.
اول کارهای مهم – اگر پسپورت معتبر نداشته باشید٬ نمی توانید به سفرهای خارجی بروید. زمان متوسط برای گرفتن پاسپورت ایالت متحده حدود ۴-۶ هفته است و هزینه ای حدود ۱۱۰ الی ۱۳۵ دلار خواهد داشت. اگر درخواستی برای پاسپورت جدید داده اید٬ باید کاغذ باری های کار خود را شخصا و در آژانس های پاسپورت و یا مکان های مورد تایید (معمولا ادارات پست) انجام دهید و بعضی از آنها فقط از طریق قرار ملاقات انجام می شود. استرس را از خود دور کنید و قبل از هرکاری ابتدا پاسپورت خود را آماده کنید.

این ممکن است که پاسپورت خود را زودتر از ۴-۶ هفته بگیرید (حتی در مواقع اضطراری کمتر از ۲۴ ساعت) ولی باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید. .اگر می خواهید پاسپورتتان را تمدید کنید٬ می توانید خط بالا را نادیده بگیرید و با ایمیل ثبت کنید.
وقتی پاسپورتتان را می گیرید٬ یک کپی از از آن اسکن کنید و برای خودتان ایمیل کنید. ممکن است بخواهید از آن کپی دیگری بگیرید و در کیف خود نگه دارید. زمانی که شما در خارج از کشور هستید و پاسپورت شما گم شده باشد یا دزدیده شود٬ این کپی ها برای شما بسیار مفید خواهند بود.
در هنگام سفر٬ پاسپورتتان را در مکانی امن قرار دهید—یک کت با جیب داخلی یا کمربند پول که در زیر لباستان قرار می گیرد می تواند از گم شدن یا دزدیده شدن پاسپورتتان جلوگیری کند.
Find out if you need a visa

۲. چک کنید آیا به ویزا نیاز دارید.
بعضی از بازدیدکنندگان کشورهای مختلف برای وارد شدن به کشور باید ویزا تهیه کنند. مانند پاسپورت٬ شما باید از قبل برای ویزا اقدام کنید. چون ممکن است رند اخذ ویزا٬ روزها یا هفته ها طول بکشد.
شاید نیاز داشته باشید قبل از اقدام برای گرفتن ویزا٬ اقامت خود در هتل را ترتیب ببینید و از شما آدرس و اطلاعات تماس حال حاضرتان خواسته شود.
Go to the doctor and get vaccinated
۳. به دکتر مراجعه کنید و خود را واکسینه کنید.
به دکترتان بگویید می خواهید به کجا بروید و درباره ی اینکه به چه واکسنی نیاز دارید با او گفتگو کنید. بعضی از کشورها نیاز به تایید واکسیناسیون خاصی برای ورود به کشورشان دارند. دکترتان می تواند به منظور ضمانت تلقیح٬ به شما گواهی بین المللی واکسیناسیون یا کارت زرد بدهد.

واکسن ها ممکن است چند هفته طول بکشد تا عمل کنند یا شاید به دوز بالاتری نیاز داشته باشید. پس تا لحظهی آخر صبر نکنید. ۴-۶ هفته قبل از مسافرت خود به دکتر بروید.

همچنین می توانید برای واکسن ها به کلینیک های مسافرتی بروید— کارکنان متخصص در پزشکی مسافرت دارند و در مورد اقدامات احتیاطی که در خارج از کشور باید انجام دهید٬ شما را آگاه می سازند.
Learn the language
۴. زبان یاد بگیرید.
حتی چند عبارت اصلی کوتاه– سلام٬ سپاسگذارم٬ ببخشید٬ سرویس بهداشتی کجاست؟ — می تواند خیلی مفید باشد. معمولا وقتی که شما به زبان آن ها صحبت می کنید بیشتر برای کمک کردن ترغیب می شوند.. زبان اینگلیسی در اغلب کشورها به عنوان زبان دوم رایج است ولی شما نباید فکر کنید که همه کاملا به اینگلیسی مسلط هستند.
Research the customs of the country you are visiting
۵. درباره ی فرهنگ رایج کشوری که می خواهید بروید تحقیق کنید.
مسافرت کردن به مکانی ناشناخته شما را آسیب پذیر می کند و قطعا نمی خواهید که سهوا به افراد محلی توهین کنید. چیزهایی که
در خانه ی شما کاملا قابل قبول هستند٬ ممکن است در کشور میزبان ناهنجاری به حساب بیاید. یک راهنمای سفر بخرید تا با نکات لازم آشنا شوید. به این نکته که محلی ها چگونه لباس می پوشند دقت کنید ( بعضی از کشورها عادی تر لباس می پوشند و بعضی دیگر ممکن است لباس هایی بپوشند که جلب توجه کند).

برای کشوری که می خواهید سفر کنید٬ خطرهای سفر را چک کنید. ممکن است بعضی از مکان هایی که مورد نظرتان است را نا امن بیابید و تصمیم بگیرید مکان دیگری را جایگزین آن کنید.
Notify your bank or credit card company you will be traveling abroad

۶. درباره ی سفر خارج از کشور خود به بانک یا موسسه ی مالی که کارت اعتباری از آنها دارید اطلاع دهید.
اگر حساب شما فعالیت ناگهانی در یک کشور دیگر از خود نشان دهد٬ کارت اعتباری شما ممکن است مسدود شود. یک تماس کوتاه می تواند کارت شما را از مسدود شدن و یا خورده شدن توسط عابر بانک نجات دهد.

از بانک خود بپرسید آیا آنها شرکا یا شعب بین المللی که شما بتوانید از آنها استفاده کنید٬ دارند. هزینه های مربوط به عابر بانک ها در کشورهای خارجی معمولا بالاست.
استفده کردن از کارت عابربانک خود برای برداشت پول بهترین نرخ مبادلات ارزی را به شما ارائه می دهد. فقط به قیمت های آن ها نگاه کنید.

بدترین تصمیماتی که می توانید در یک مسافرت دریایی بگیرید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر