لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> بدترین تصمیماتی که می توانید در یک مسافرت دریایی بگیرید
بدترین تصمیماتی که می توانید در یک مسافرت دریایی بگیرید

بدترین تصمیماتی که می توانید در یک مسافرت دریایی بگیرید

اگر شما می دانید که دارید چه کاری انجام می دهید، مسافرت دریای می تواند سفر پرباری باشد. ولی تعداد زیادی از مردم از سوار شدن به کشتی های بزرگ به خاطر تجربیات بدی که اولین سفرشان را خراب کرده بود، خودداری می کنند. برای جلوگیری از اینکه شما هم به شمار افرادی که از سفرهای دریایی متنفر هستند اضافه شوید، این اشتباهات تازه کارها را یادداشت نمایید و آن ها را انجام ندهید.

شما در همان روزی که کشتی حرکت می کند، پرواز می کنید
ما می دانیم که شما با پرواز کردن در همان روز بعد از اتمام کار و زمان نزدیک به حرکت کشتی، می خواهید در وقت صرفه جویی کنید. اگر شما با یک رئیسی سرو کله می زنید که مدام شما را زیر نظر دارد و چشم از شما بر نمی دارد، این کار را انجام ندهید. بسیار محتمل است که شما کل تعطیلاتتان را بخاطر تأخیر در پروازو یا دریافت بار از دست بدهید.

سعی کنید یک روز زودتر از زمان حرکت کشتی، برسید. رزرو هتل خود را در نزدیکی محلی که قرار است سوار کشتی شوید انجام دهید، به گردش بروید و به خودتان برای رسیدن به اسکله زمان کافی بدهید.
وقتی طبق برنامه ی سفرتان حرکت می کنید، وقتتان را لب دریا نگذرانید. رفتن به مکان جدید راحت است ولی یا به موقع به قایق برگردید یا گیر میافتید.نانسی پورتر مدیر سفر ارتباطات جهانی می گوید “چه شما سوار کشتی شده باشید و چه نشده باشید، کشتی حرکت خواهد کرد. در جزیره های کوچک با خیابان های کم ساعات اوج ترافیک می تواند تاخیر ناخواسته ای برای شما به همراه داشته باشد. من افراد زیادی را دیده ام که به همین علت سفر دریاییشان را از دست داده اند.”

زیاد یا کم وسیله جمع کردن

اگر شما تصمیم بگیرید چمدانتان را جوری جمع کنید که به سختی باز شود، برداشتن وسایل از داخل چمدان برایتان راحت نخواهد بود و با خود سوغاتی آوردن را فراموش کنید.
Overpack

ولی همچنان می خواهید همه ی چیزهایی که لازم دارید را با خود ببرید. اگر تصمیم بگیرید این چیزهایی که در ادامه گفته می شود را در خانه جا بگذارید، سفرتان ممکن است بدتر شود: یک پاسپورت، به هرحال شما باید از یک کشور دیگری به سمت خانه پرواز کنید؛ نسخه ی دارویی؛ کیسه هایی برای دریازدگی ( بیشتر مراکز بهداشتی کشتی ها این ها را می فروشند ولی فقط در ساعت های خاصی)؛ لوازم آرایشی بهداشتی مثل حالت دهنده ها- در اتاقتان معمولا فقط شامپو و صابون پیدا می شود.
یک پک قابل حمل با خود داشته باشید، چون بعد از این که چمدانتان چک شد، ممکن است ساعت ها بعد از به صدا درآمدن بوق حرکت کشتی طول بکشد تا به چمدانتان برسید.

ترفند هایی که از شما مسافر بهتری می سازد
ادامه مطلب

شما گشت و گذارهای کوتاه در ساحل را از قبل برنامه ریزی نمی کنید

اگر می دانید که شما واقعا می خواهید گشت و گذاری به پیشنهاد خطوط دریاییان در ساحل داشته باشید، قبل از پیاده شدن از کشتی ثبت نام کنید.
Shore Excursions

شما همچنان می توانید برنامه ی خودتان را برای گشت گذار ساحلی داشته باشید.توصیه ی دنا روچه بنیانگذار رژیم سفر این است که:” بدون آگاهی از کشتی برنامه را نخرید. آن ها معمولا بسیار شلوغ، گران تر هستند و معمولا آنقدر جذاب نیستد. به جای آن مقداری تحقیق کنید و از افراد مختلف راهنمایی شخصی بگیرید تا بتوانید کاری که واقعا می خواهید انجام دهید را انجام دهید. اگر می خواهید ارزانتر سفر کنید و گروه کوچکی تشکیل بدهید، به سمت تابلو اعلانات بروید و ببینید چه کسانی در سفر همراه شما خواهند بود.” بقیه ی فعالیت ها در طول سفر دریایی ارزش آن را دارد که قبل از سوار شدن کشتی آن ها را رزرو کنید. مثل درمان آب گرم و رزرو کردن رستوران های خاص کشتی.

شما سفر دریایی اشتباهی را انتخاب می کنید
اگر درباره اینکه چه نوع سفر دریایی را می خواهید تجربه کنید، فکر نکرده اید، شما آماده نیستید. آیا میخواهید آرامش داشته باشید؟ میخواهید جشن داشته باشید؟ تجربه های فرهنگی؟ با خانواده وقت گذراندن؟ جواب شما تعیین می کند که با چه شرکتی سفر کنید، چه کشتی ای سوار شوید و چه موقع باید حرکت کنید.

روچه می گوید: “ انتخاب با کشتی آغاز می شود. اگر قسمت فرهنگی و تاریخی را می خواهید، قسمت جشن را پر نکنید. اگر نمی خواهید لباس رسمی بپوشید، کشتی ای را که شب های کت و شلوار کلاسیک دارد را انتخاب نکنید. خود را بشناسید و با توجه به شخصیتتان خط سفر دریایی خود را انتخاب کنید.
Type of Cruise

تحقیقات نشان می دهد که بدترین تصمیمی که یک مسافر می تواند انجام دهد این است که هنگام رزرو سفر فقط روی برنامه ی سفر تمرکزکند. برنامه ی سفر مهم است ولی همه ی کشتی ها مثل هم نیستند. مطمئنأ شما کودککان را دوست دارید ولی وقتی که با افراد بالغ سفر می کنید، آیا می خواهید که سوار کشتی ای بشوید که خانواده ها را نیز شامل می شود؟ آیا طرح اتاق ها، گزینه های سرویس غذا و مطبوع بودن برای شما جذاب است؟ آیا تجربه های سرگرم کننده شما را به سمت خطوط دریایی خاصی جذب می کند؟ مطمئن شوید که قایقی که انتخاب می کنید این ویژگی ها را دارد.
زمان بندی هم اهمیت دارد. اگر ترجیح می دهید اطراف کودکان نباشید، از سفرهای دریایی تابستانی و تعطیلات بپرهیزید. چون ممکن است نفر سوم مسافران، بچه ها باشند. سه شب سفر دریایی به جایی با آب و هوایی گرم مثل مکزیک و دریای کارائیب می تواند برای جوان های ۲۰ ساله که به دنبال جشن هستند، جذاب باشد ولی سفرهای کوتاهتر در اروپا و آسیا چنین جوی را نخواهد داشت.

نکات رانندگی در تابستان
ادامه مطلب

شما آب و هوایی را انتخاب می کنید که زیادی گران قیمت هستند

سفر کردن به دریای کارائیب در سپتامبر و اوایل دسامبر به علت پایین بودن قیمت ها جذاب است و این ارزانی به این علت است که در آن زمان طوفان فصلی وجود دارد و قطعا شما بی نصیب نخواهید بود. در زمستان وقت گذراندن در اروپا جذاب تر است ولی شما مجبورید آب و هوای سرد و دریای متلاطم را تحمل کنید.
Weather

همچنین برای سفر دریایی به آلاسکا اگر برای ماه های بسیار جذاب مه و سپتامبر کروز را رزرو کرده اید خود را برای برف و گل و گشت و گذار در باران سنگین آماده کنید.

شما بدون ملاحظه غذا می خورید

در سفرهای دریایی بسیاری از غذاها باعث مریض شدن مسافران می شوند. در حقیقت، اولین سوال رایجی که پزشکان از بیمارانی که دل درد دارند می پرسند این است که آیا در بوفه چیزی میل کردید؟ این بخاطر این است که اگر شما غذای مانده مصرف کرده باشید یا بین انسان های زیادی غذا خورده باشید ممکن است یک نوروویروس به شما منتقل شده باشد.
Dine Recklessly

از آنجایی که احساسات کمی وجود دارند که از بیماری یا راحت نبودن در دریا بدتر باشند، ملاحظات گفته شده را در نظر بگیرید: اگر غذایی مزه یا شکل خوبی ندارد، دور بریزید. به عنوان چالش هرچه که می توانید بخورید را در بوفه انجام ندهید یا دوستان زیادی در بار پیدا نکنید. به اندازه ی کافی آب بخورید. به اندازه ی کافی روی عرشه بروید تا هوای نمکی تنفس کنید و از آفتاب استفاده کنید.

برای هزینه های اضافی بودجه ای در نظر نمی گیرید

اگر فکر می کنید تمام پولی که لازم دارید را هنگام خرید سفر دریایی پرداخت کرده اید، کاملا اشتباه می کنید و در دردسر افتاده اید. برای کسانی که با بودجه ی کم به سفر آمده اند، آسان است که به وسیله ی چیزهایی که به شدت ارزان قیمت عرضه می شوند، اغوا شوند. وقتی سوار کشتی می شوید آنها شما را به دام می اندازند.
Budget for Added Expenses

مگز اینکه شما یه سفر دریایی لوکس رفته باشید و برنامه دارید برای نوشیدنی های خود خرج کنید. گشت و گذار ساحلی، کلاس های فیتنس، حمام آب گرم و دسترسی به اینترنت که می تواند هزینه ی زیادی داشته باشد ولی کیفیت مناسبی ندارد. همچنین هزینه های بیرون از کشتی مثل غذا، سوغاتی ها و سرویس هایی که وقتی در بندر هستید دریافت می کنید.

سفر با هواپیما و رازهایی که نمی دانید
ادامه مطلب

شما بیمه ی سفر را در نظر نمی گیرید
بعضی اوقات خریدن بیمه ی سفر کاری احمقانه است. ولی گاهی نخریدن آن احمقانه است. افرادی که بیماری مزمن دارند یا سلامتیشان بسیار حساس است باید این گزینه را جدی بگیرند.
پروفسور ویلیام بردی استاد دانشگاه ویرجینیا می گوید:”پیدا کردن کسی در سرزمینی غریبه با سیستم پزشکی متفاوت، سخت است و می تواند خطرناک باشد. یک بیمه ی سفر خوب می تواند به شما برای پیدا کردن دکتر یا اینکه به چه بیمارستانی مراجعه کنید با توجه به علاي بیماریتان کمک کند و می تواند فوریت های پزشکی را پوشش دهد.” شما همچنان می توانید بیمه را برای محافظت خود در برابر حوادث ناگهانی شامل کنسل شدن، از دست دادن ارتباط، گم شدن یا تآخیر در دریافت چمدان و یا دندانپزشکی و یا مشکلات قانونی خریداری کنید.

Travel Insurance

با خرید بیمه ای که خط سفر دریاییتان می فروشد احساس زندانی شدن نکنید. بیشتر مسافران نمی دانند که می توانند انتخاب داشته باشند و بیمه ای را که خط سفر دریایی به آن ها می فروشد را در هنگان رزرو سفر خریداری می کنند و چک آن را در لیست می زنند. مسافرانی که این کار را انجام داده اند، فکر می کردند که برای همه چیز پوشش داده می شوند ولی آن ها فقط برای بیمه هزینه پرداخت کرده اند. به هر حال وقتی نوبت به سرویس دهی می شود افرادی که از خط سفر دریایی مستقیما خرید کرده اند، نا امید می شوند.پوشش مزایای کنسل شدن سفر به اندازه ای که باید پرداخت نمی شود و پوشش خدمات پزشکی نیز ناقص است. پوشش ممکن است فقط محدود به روی کشتی باشد.پس هزینه ی هتل و هواپیما چه می شود؟ این ها مخارجی هستند که یک شرکت بیمه ی مسافرتی خوب آن ها را پوشش می دهد.

شما کارتان را با خود به همراه می آورید

تعطیلات برای تفریح کردن است. تصمیم برای به همراه بردن کار، ارزش سفر دریاییتان را به سرعت کاهش می دهد. هم برای شما و هم برای همراهان شما که مجبورند چشمانشان به شما باشد وقتی که شما در حال کار با لپتاپتان هستید. بدانید که شما قرار است به ذهنتان استراحت بدهید و کار نکنید و آن پول زیادی را که برای وای فایی داده اید که به ندرت در وسط اقیانوس کار می کند را ذخیره کنید.
Work Onboard

آنتونی کلنگ، کارشناس ارشد سفر دریایی می گوید: “من یک چیز به مشتریانم می گویم. و آن این است که بهتر است تا زیادی برنامه ریزی نکنید. از زمان غیر برنامه ریزی شده تان در بندر لذت ببرید. وقتی را برای قدم زدن در داخل کشتی بگذارید. آفتاب بگیرید.”

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر