لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> مزایا و معایب شغل های موجود در كشتی های تفريحی
مزایا و معایب شغل های موجود در كشتی های تفريحی

مزایا و معایب شغل های موجود در كشتی های تفريحی

بسیاری از كارفرمایان ارائه دهنده شغل های كشتی های تفریحی از این مقوله كه چگونه مردم به خاطر عدم توانایی در یافتن یك شغل مناسب و آراسته در كشورهای خود، مستأصل و ناامید می گردند، استفاده می كنند. اما به همان اندازه كه این موضوع ناخوشایند به نظر می رسد، این پیشنهادات (شغل های مزبور در كشتی های تفریحی) مزایای خاص خود را نیز دارند.

همزمان با اینكه كاركنان كشتی های تفریحی در این كشتی ها مشغول به كار هستند، مشتریان و میهمانان آنها بهترین اوقات و تعطیلات خود را در آنجا سپری می نمایند. این نوعی از شغل است كه بسیاری از مردم كم سن و سال، با تحصیلات و یا بدون تحصیلات، به دنبال آن هستند، كسانی كه مشتقاق هستند تجربه های جدیدی را در زندگی كسب نموده و تا جائی كه امكان دارد، پول زیادی برای خود پس انداز نمایند.

“در حین اینكه كار می كنید، مقاصد گردشگری عجیب و غریبی را نیز كشف كنید و با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید”، “فرصتی برای تمام عمر”، “سطح زبان خود را ارتقاء داده و با گردشگران و توریست ها ملاقات داشته باشید”، این شعارها اغلب در اكثر وب سایت های پیرامون مشاغل كشتی های تفریحی دیده می شوند و در آنها عنوان می گردد كه تجربه های فراموش نشدنی در اختیار متقاضیان این شغل ها قرار می گیرند. با این حال، واقعاً كار كردن در یكی از این هتل های شناور به چه چیزی شباهت دارد؟
نیازمندی های عمومی شغل های موجود در كشتی های تفریحی، دانستن زبان انگلیسی در سطح پیشرفته، تجربه كاری و آمادگی امضای قراردادی برای شش تا هشت ماه را در بر می گیرند. با این حال، این پیشنهادهای كاری هرگز فشاری را كه كاركنان در معرض آن قرار داده می شوند، آشكار نمی سازند. در یك كشتی تفریحی استاندارد و معمولی، به طور معمول تعداد مسافران دو برابر تعداد كاركنان می باشد. بنابراین یك موضوعی در اینجا وجود دارد كه واضح و روشن است: برخی این مكان را به عنوان یك محوطه و زمین بازی بر فراز اقیانوس در نظر می گیرند، حال آنكه دیگران بایستی مطمئن شوند كه مسافران از تجربه خود در این كشتی لذت می برند، در حالی كه بایستی سعی كنند هر مشكلی را كه برای آنها پیش می آید نیز حل و فصل نمایند.

در طول سفر با كشتی تفریحی و زندگی روزمره بر روی آن، در صورتی كه مسافر آن باشید، احتمالاً با 30 درصد از كاركنان ارتباط مستمر خواهید داشت، كه می توانند شامل كاركنان بخش ماساژ، استخرها، بوفه ها و یا كاركنان باشگاه ورزشی باشند. حتی اگر شما آنها را نبینید، كارمندان حاضر در درون كشتی احتمالاً حداقل 12 ساعت را در طی روز به كار مشغول هستند و این كار با دستمزدهایی همراه است كه اكثر اوقات دستمزد ایده آل و مطلوب نیستند. فرآیند گزینش و انتخاب اغلب از طریق اداره ها و شركت های استخدامی انجام می گیرند،‌ شركت هایی كه در آنها قدم ابتدایی ارسال رزومه از طریق پست الكترونیكی می باشد. در صورتی كه مرحله اول را با موفقیت پشت سر بگذارید، وارد فاز مصاحبه حضوری یا آنلاین خواهید گردید، كه اكثراً توسط یكی از اعضاء قدیمی و قبلی كادر خدمه این نوع كشتی ها انجام می گیرد.
working on the cruise

جیم واكر، یك وكیل متخصص در این باره اینگونه توضیح می دهد: “كادر كشتی های تفریحی بیش از اندازه كار می كنند و دستمزدهای پایینی دارند، كسانی كه شغل آنها از نظر فیزیكی نیازمند تلاش بسیاری است، مانند گارسون ها و سرایداران” وی در ادامه تأكید می كند كه: “این در حالی است كه در صورت آسیب دیدگی امكانات پزشكی و درمانی حداقلی برای آنها وجود دارد.” در نهایت، این وكیل در بخشی از صحبت های خود این چنین عنوان می كند: “در صورت آسیب دیدگی، تعدادی داروی مسكن به آنها داده شده و دوباره به محل كار خود بازگردانده می شوند، حتی اگر آسیب دیدگی آنها نیازمند توجه بیشتری بوده و بایستی تحت مراقبت باشند. بسیاری از آنها به خاطر شرایطی كه در آن قرار دارند،‌ گله و شكایتی ندارند، و در صورتی كه این كار را بكنند، هنگام اتمام قرارداد كاری خواهند دید كه شانس كمی برای تمدید برای آنها وجود خواهد داشت.”
یك وكیل دیگر به نام مایكل وینكلمن كه در زمینه مسائل مختلف در حوزه دادرسی در شغل های دریایی متخصص بوده و با نظر واكر هم موافق است، در مصاحبه ای نظر خود را به این شكل بیان داشته است: “شركت های مسافرتی دریایی در صورتی كه به كاركنان خود دستمزدهای پایینی پرداخت نمایند،‌ به آسانی می توانند از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی كنند، چرا كه این كارمندان از كشورهایی با سطح اقتصادی محدود و پایینی آمده اند. یك داستان تكراری در اینجا وجود دارد: این افراد در بازگشت به كشورهای خود،‌ به خاطر حقوق و دستمزدهای پایینی كه دریافت می كنند، پس انداز خاصی ندارند، حال آنكه می دانند با كار كردن روی كشتی های تفریحی می توانند درآمد بالاتری برای خود داشته باشند. بنابراین تصور می كنند كه این فرصت خوبی است و در نتیجه تمایل دارند كه سختی ها، مشكلات و نیز سوء استفاده هایی كه از آنها می شود را تحمل نمایند.”

كارمندان به هنگام گزارش اذیت و آزارهای كاری و یا مورد استثمار قرار گرفتن در شغل خود، با مشكلات بسیار بزرگی رو به رو می گردند. این به آن خاطر است كه در بسیاری از اوقات این شركت های مسافرتی، كسب و كارهای خود را در كشورهایی با شرایط خوب از نظر مالیاتی (اصطلاحاً پناهگاه های مالیاتی) مانند باهاما، پاناما و برمودا كه قوانینی آسان و تقریباً سست و غیرسختگیرانه دارند، بنا نهاده اند. بعلاوه، این شركت ها اغلب بندهایی را در قراردادهای كاری لحاظ می كنند كه صریحاً حكمیت و داوری را برای حل و فصل مشكلات و مناقشه ها مشخص نموده و این باعث می شود كه توانایی كاركنان را برای ارائه شكایتی مناسب علیه آنها بسیار محدود نماید.
working on the cruise

از آنجائی كه این بند باعث ورود و حضور شخصی خارجی به عنوان وكیل مدافع در مقابل شركت می گردد، این گزینه (بند) كمی امیدوار كننده به نظر می رسد، اما داور برای اینكه در آینده و در موارد آتی دوباره از وی دعوت به عمل آید، می تواند تصمیمی بسیار مطلوب تر به نفع شركت اتخاذ نماید.
در صورتی كه تصمیم دارید در یكی از این كشتی ها به كار گرفته شوید، یكی دیگر از مواردی كه در كنار مدیران و كارفرمایان بایستی با آن رو به رو گردید، مشتریان و مسافران می باشند. به خاطر داشته باشید كه گردشگران با نشان دادن رفتاری كاملاً متفاوت نسبت به رفتارهای روزمره زندگی خود، از اوقات خود استفاده حداكثری را می برند. علی رغم همه این موارد، زندگی تشكیل شده است از انواع تجربه های گوناگون و ما می توانیم از همه چیز درس هایی را یاد بگیریم، حتی از انواع بد آن، بنابراین هر دو وكیل یعنی وینكلمن و واكر متفق القول اعلام می كنند كه پیوستن به كاركنان یك كشتی تفریحی، خیلی هم ایده وحشتناكی نیست؛ با این همه، این شغلی است كه با كارهای معمولی هشت ساعته در یك دفتر كار عادی، به كلی تفاوت دارد.

6 نکته برای کار کردن در هر نقطه از جهان، بدون اینکه کارتان را از دست بدهید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر