لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> سالن تئاتر لااسکالا میلان ایتالیا
سالن تئاتر لااسکالا میلان ایتالیا

سالن تئاتر لااسکالا میلان ایتالیا

برای دوستداران تاریخ و هنر بازدید از سالن های تئاتر و تماشای نمایشی زیبا در آن انگیزه ای مهم برای سفر است. سالن هایی که محل گردآمدن هنرمندان و تماشای اجراهای آنها از نزدیک است. برای کسانی که عاشق اپرا هستند لااسکالا همچون بهشتی است. این خانه اپرا به عنوان یکی از برجسته ترین سالن های نمایش تئاتر و اپرا و باله در جهان محسوب می شود که عاشقان به این هنر را از سرتاسر دنیا به میلان می کشاند. مهم تر از آنها فضای داخلی خانه اپرا است که به شکل نعل اسبی است و نشان دهنده پایانی برای شکل سالن های تئاتر باروک و آغازی برای سالن های نئوکلاسیک باروک است.
هیچ گردشگری نباید میلان ایتالیا را بدون تماشای یک اپرا ترک کند. این تجربه شگفت انگیز را فقط در لااسکالا به دست می آورید. برای رزرو آنلاین هتل و یا دسترسی به هتل های ایران به سایت ما سر بزنید.

این خانه اپرا به سبک نئوکلاسیک و با رنگ های قرمز و طلایی طراحی شده است. معمار بزرگ آن جوزیه پیرمارینی است. لااسکالا میلان علاوه بر بخش اجرای تئاتر و اپرا دارای یک آکادمی برای آموزش حرفه ای موسیقی، رقص و اپرا است. این آکادمی تحت رهبری هیأت مدیره الکساندر پیریرا و لویزا وینچی یکی از مؤسسات برتر جهان در زمینه آموزش جامع و حرفه ای در تمام زمینه های هنری، فنی و هنرهای نمایشی است و دارای چهار بخش موسیقی، رقص، بخش فنی و مدیریت می باشد. این آکادمی چیزی در حدود سی دوره مختلف هر سال به بیش از 1300 دانش آموز ارائه می دهد. بخش فنی شامل آموزشهایی مانند عکسبرداری صحنه، خیاطی، تکنیک های صوتی، آرایشگری تئاتر، آرایش های ویژه، طراحی صحنه و نورپردازی می باشد.
سالن تئاتر لااسکالا میلان
دانشکده رقص آلا اسکالا نشان دهنده قلب تاریخی آکادمی است. در آن رقاصان حرفه ای با تکنیک های تجربه ای بیش از 200 سال آموزش دیده اند.
lascala opera
ویژگی خاص این سالن تئاتر آکوستیک بودن آن است. جویس پیرمارینی، در حقیقت، بین سقف تئاتر و سقف واقعی بنا یک فضای خالی به منظور تقویت کامل امواج صوتی ابزار آلات موسیقی ایجاد کرد. لااسکالا به عنوان مدلی برای سالن های تئاتر ایتالیایی قرار گرفت و بعد از آن در سالن های مختلف تئاتر سراسر اروپا استفاده شد.

این خانه اپرای قدیمی در سوم آگوست سال 1778 تأسیس شد. با ظهور “روسینی” در سال 1812 تبدیل به جایگاه مناسبی برای اپرای ایتالیایی شد. از تاریخ آن بیش از یک قرن می گذرد و محل اجرای هنرمندان بیشمار اپرای دنیا بوده است. هنرمندان بزرگی چون استاک هاوزن، پوچینی، سالیری در این سالن اجراهای بینظیری داشته اند. ظرفیت سالن 3600 نفر است. در طول سالیان مختلف چندین بار مورد بازسازی و گسترش قرار گرفت.
lascala opera

هر سال فصل سنتی برای آغاز اجرا در این تئاتر روز 7 دسامبر، روز سنت آمبروز روز تولد کشیش حامی میلان آغاز می شود. در این روز تمام اجراها باید قبل از نیمه شب به پایان برسد و اجراهای طولانی تر زودتر شروع می شوند. در این روز مردان کت و شلوار تبره، پیراهن سفید و کراوات سیاه و یا سفید می پوشند و زنها لباس های تیره و کفش های پاشنه بلند به تن می کنند. پوشیدن کفش های ورزشی و یا شلوارک برای این مکان مناسب نیست.
در روز 7 دسامبر تهیه بلیط بسیار دشوار است. بسیاری از فروشندگان بلیط که در جلوی درب تئاتر اقدام به فروش بلیط می کنند قابل اعتماد نیستند و معمولاً بلیط های تقلبی و با قیمت بالا به فروش می رسانند. بهترین روش تهیه بلیط رزرو اینترنتی و یا خرید از فروشگاه های رسمی می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که صندلی هایی که با قیمت های ارزان تر گذاشته شده اند دید محدودتری نسبت به صحنه دارند. اگر تا میلان سفر کرده اید و عاشق تماشای اپرا هستید صندلی هایی گران قیمت تر را رزرو کنید تا شکوه صحنه و اجرا را از دست ندهید.
lascala opera
در حال حاضر صندلی های سالن دارای مانیتورهای با کتابچه های الکترونیکی است که مخاطبان را قادر می سازد اپرا را به زبان انگلیسی و ایتالیایی دنبال کنند.
سفر به این سالن یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی برای دوستداران هنر در محیطی استثنائی است. از ویژگی های این سالن اپرا، موزه آن است. موزه ای که در آن نقاشی های سالواتوره ویگانو و کارلو بلوش مربوط به سال های 1769 و 1783 و همچنین لباس های قدیمی مربوط به تاریخ آلااسکالا و اپراها به نمایش گذاشته شده اند.
lascala opera
میلان ایتالیا را پایتخت مد و سرمایه می شناسند. این شهر با تاریخچه ای باشکوه صحنه ای برای عرضه مد، فرهنگ و تاریخ است. در سفر به میلان بازدید از لا اسکالا (La Scala)به عنوان یک جاذبه گردشگری را حتماً در برنامه خود بگنجانید.
اجراهای این سالن بسیار مورد استقبال علاقه مندان قرار می گیرند. در صورتی که شما تمایل به شرکت در یکی از برنامه های این سالن را دارید باید حتما از قبل بلیط خود را تهیه کنید.

پسته سیسیلی؛ محصولی که زنان ایتالیایی برای آن کلیشه های جنسیتی را به چالش می کشند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر