لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بهترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا
بهترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا

بهترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا

ونزوئلا کشوری با چهره های متفاوت و متعدد است. دراین کشور می توان از سواحل زیبایی در کنار دریای کارائیب، کوهستان های بلند آند، باتلاق ها و مرداب هایی پر از ماهی ها گوشتخوار و مارهای آناکوندا و بیابان های شنی دیدن کرد. این کشور استوایی تنوع زیستی بسیار جالبی دارد. ونزوئلا همچنین یکی از کشورهای تولید کننده نفت و زادگاه سیمون بولیوار است که کشورهای آمریکای جنوبی را از استعمار اسپانیا رهایی بخشید. در هر شهر از این کشور می توان مجسمه یا قصری را دید که به نام این مبارز آزادی بخش تعلق دارد. در ادامه می خواهیم شما را با بهترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا آشنا کنیم. اگر شما نیز قصد سفر به ونزوئلا را دارید با وب سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و از پیش با برخی از جاذبه های گردشگری مهم این کشور آشنا شوید.

10- پارک ملی موروکوی

پارک ملی موروکوی (Morrocoy) در شمال شرقی کشور ونزوئلا واقع شده است. این قسمت از خاک ونزوئلا از مناطق زیبایی پوشیده از درختان شاه پسند، جزایر کوچک متعدد و مرجانی و البته سواحل شنی بسیار خیره کننده ای برخوردار است. ریف های مرجانی و ماهی های استوایی در آب های اطراف سواحل پارک ملی موروکوی به وفور یافت می شوند. دلفین ها، لاک پشت های دریایی و حتی سوسمارهای آمریکای جنوبی معروف به «کیمن» نیز در درون منطقه پوشیده از گیاهان شاه پسند که فاصله زیادی از ساحل دارند زندگی می کنند. پرندگانی مانند پلیکان، فلامینگو، مرغ ماهیخوار و لک لک گرمسیری ایبیس را نیز می توان در این پارک زیبا یافت. در داخل جزایر نیز پوشش گیاهی به ندرت یافت شده و گیاهان اندک روییده در جزایر نیز با محیط خشک و نمکی اطراف خود سازگار شده اند.
1683372381 562 بهترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا

9- ریگ های روان پارک ملی مدانوس دی کورو

ریگ های روان پارک ملی «مدانوس دی کورو» (Medanos de Coro) منظره بسیار خیره کننده ای دارند. این تپه های شنی که برخی از آن ها تا 40 متر نیز ارتفاع دارند دارای طیف های مختلفی از رنگ زد و نارنجی هستند. به دلیل وزش بادهای تند، این تپه های شنی همواره در حال تغییر چهره هستند. آب و هوای این منطقه کاملاً خشک است از این رو به ندرت می توان در این پارک ملی پوشش گیاهی و زندگی جانوری یافت. این تپه های شنی برای شن نوردی بسیار مناسب بوده می توانید با کرایه کردن شتر از سفر در بیابان لذت ببرید. دسترسی به این پارک ملی نیز به آسانی از طریق شهر کورو با تاکسی و اتوبوس امکان پذیر است.
جاذبه های گردشگری ونزوئلا

8- پارک ملی موچیما

پارک ملی «موچیما» (Mochima) در ساحل شمال شرقی کشور واقع شده و برای محافظت از حیات دریایی و همچنین جنگل های کوهستان های توریمیکوایر طراحی شده است. دومین پارک دریایی ونزوئلا، در سال 1973 شکل گرفته و ساحل پورتو لا کروز تا کومانا و 32 جزیره دور از ساحل را نیز در بر می گیرد. پلیکان ها معمولا در ساحل لا سینا کومانا لانه سازی کرده و دلفین ها نیز جزیره ایسلا کاچیکامو را ترجیح می دهند. این پارک که نام شهر کناری را بر خود دارد مکان مناسبی برای علاقمندان به غواصی و شیرجه و دیگر تفریحات آبی است.
جاذبه های گردشگری ونزوئلا

7- جزیره مارگاریتا

جزیره مارگاریتا (Isla Margarita) که بزرگ ترین جزیره در ساحل شمال شرقی ونزوئلا به شمار می آید، مکانی خیره کننده برای لذت بردن از ساحل است. با بیش از 50 ساحل که از دل خط ساحلی بیرون زده اند، تفریحات ساحلی پرطرفداری مانند کایت سواری در این منطقه انجام می شود. این جزیره یکی از مکان های محبوب ونزوئلایی ها برای ایام تعطیلات است زیرا در بندر کناری این جزیره یک منطقه آزاد تجاری قرار دارد. چندین شهر بزرگ نیز در این منطقه وجود دارد که از آن میان می توان به لا آسونکیون که پایتخت ایالت نووا اسپراتا است اشاره کرد. کریستف کلمب اولین اروپایی بود که در سال 1498 به این جزیره قدم گذاشت.
بیشتر بخوانید:
جاذبه های گردشگری ونزوئلا

6- کوه رورایما

کوه رورایما (Mount Roraima) کوهی با قله ای پهن و تخت است که ارتفاع آن به 2.810 متر می رسد. در حالی بخش اعظم این کوهستان در خاک ونزوئلا قرار دارد، محل تلاقی خاک این کشور با برزیل و گویان نیز به شمار می آید. اما تنها قسمتی که قابل صعود بوده و گردشگران می توانند از طریق آن خود را به بالای کوه برسانند در خاک ونزوئلا قرار دارد. همچنین این کوه در مرکز پارک ملی کانایما قرار دارد، جایی که سازه های زمین شناختی مربوط به دو میلیارد سال پیش در آن شکل گرفته اند. در این قسمت از خاک ونزوئلا تقریباً هر روز باران می بارد به همین دلیل خانه گیاهان و جانوران بسیار نادری به شمار می آید. این فلات زیبا الهام بخش سر آرتور کانن دویل در نوشتن رمان «دنیای گمشده» (The Lost World) در سال 1912 بود.
جاذبه های گردشگری ونزوئلا

5- تله کابین کابلی مریدا

سوار شدن بر تله کابین کابلی مریدا (Merida Cable Car) که «Teleférico» نامیده می شود تجربه ای جذاب است که هر کس به ونزوئلا سفر کرده باید داشته باشد زیرا این خط تله کابین بلندترین و طولانی ترین خط تله کابین کابلی در جهان است. مسیر این تله کابین تقریباً 12 کیلومتر است و در ارتفاع 4.700 متری از سطح زمین قرار دارد. در طول مسیر این تله کابین ها چندین بار متوقف شده و گردشگران می توانند ادامه مسیر را به کوهنوردی بپردازند. هر یک از این ایستگاه به نام یکی از مناظر و جاذبه های گردشگری منطقه نامگذاری شده اند. دسامبر تا فوریه بهترین وقت سال برای سفر به این تله کابین حیرت انگیز است زیرا در دیگر ماه های سال مه سنگینی در منطقه وجود دارد.
جاذبه های گردشگری ونزوئلا

4- ساحل چورونی

ساحل «چورونی» (Choroni) معمولاً به عنوان زیباترین ساحل ونزوئلا در کنار دریای کارائیب شناخته می شود. شهر چورونی نیز کمی از ساحل فاصله دارد اما پر از خانه های زیبای دوران استعماری است که در اطراف یک عمارت و قصر مجلل ساخته شده اند. همچنین چورونی مکانی مطلوب برای دوستداران حیات وحش و طبیعت است زیرا می توانند از جنگل های ابری و جنگل های پرباران واقع در پارک ملی هنری پیتیه نیز دیدن کنند. علاوه بر میمون، مار و آهو، این پارک ملی بیش از 500 نوع پرنده و 200 گونه پروانه کمیاب نیز در خود دارد. اولین پارک ملی ونزوئلا ابتدا رانچو گرانده نام داشت اما بعدها نام آن به افتخار دانشمندی که ساخت آن را پیشنهاد داد به هنری پیتیه تغییر داده شد.
جاذبه های گردشگری ونزوئلا

3- پارک ملی لوس روکس

پارک ملی شبه جزیره ای «لوس روکس» (Los Roques Archipelago National Park) در سال 1972 توسط دولت ونزوئلا و برای حفاظت از اکوسیستم دریایی نادر و منحصربفرد این منطقه ایجاد شد. این پارک بزرگ ترین پارک دریایی موجود در ساحل دریای کارائیب بوده و حاوی ریف های مرجانی بسیار بکری است که بسیاری از زیباترین گونه های گیاهی و جانوری دریایی کارائیب را در خود دارد. پارک لوس روکس از سواحل زیبایی که دارای شن های سفید و چند رنگ است سود برده و آب های آن نیز چنان گرم است که آن را برای غواصی، قایق سواری و ماهیگیری مناسب ساخته است. مهم ترین جزیره این منطقه حفاظت شده «گرن روک» (Gran Roque) نام دارد که دارای چند هتل کوچک شبه ویلا اما راحت است.
جاذبه های گردشگری ونزوئلا

2- مرغزار لوس لانوس

چمنزار، یا بهتر بگوییم، مرغزار «لوس لانوس» (Los Llanos) که به معنای «دشت ها» است در مرز بین ونزوئلا و کلمبیا واقع شده است. رودخانه اورینوکو که در این مرغزار جریان دارد مرز طبیعی بین دو کشور را تشکیل می دهد و بزرگ ترین رود کشور ونزوئلا به شمار می آید. در فصل باران (می تا اکتبر) معمولاً این مرغزار سیلابی شده و به بهشتی برای گونه های مختلف پرنده تبدیل می گردد. این چمنزار که گاهی سرنگتی آمریکای جنوبی خوانده می شود، بهترین نقطه ونزوئلا برای دیدن حیات وحش در فصل خشک سال است، زمانی که گله های حیوانات وحشی برای نوشیدن آب به این منطقه هجوم می برند. علاوه بر این که این مرغزار تنها زیستگاه باقیمانده برای کروکودیل اورینوکو است، لوس لانوس خانه مارهای آناکوندا، جمنده کاپی بارا، جگوار و کیمن به شمار می آید.
جاذبه های گردشگری ونزوئلا

1- آبشار انجل
آبشار آنجل (Angel Falls) یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا به شمار می آید که به عنوان بلندترین آبشار بدون مانع و توقف جهان نیز شناخته می شود. این آبشار بیش از 978 متر طول داشته و از قله کوه آویانتپوی در پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار جاری می شود. این آبشار زیبا که در کنار رودخانه کواخا واقع شده در گذشته توسط مردم محلی با نام «Kerepakupai Vená» شناخته می شد که به معنای «پرش از بلندترین نقطه» بود. بعدها نام این آبشار به احترام یک خلبان آمریکایی به نام جیمی انجل که برای اولین بار بر فراز این آبشار پرواز کرد به انجل تغییر داده شد.

10 جاذبه برتر گردشگری در شهر بوگوتا کلمبیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر