لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی بندرعباس، نگین بنادر ایران
جاهای دیدنی بندرعباس، نگین بنادر  ایران

جاهای دیدنی بندرعباس، نگین بنادر ایران

مناطق ساحلی در تمام نقاط جهان یكی از پر جاذبه ترین و پر گردشگر ترین مقاصد برای مسافران می باشد. در كشور “ایران” نیز به دلیل وجود مرزهای آبی و سواحل منحصر به فرد با آب و هوایی خاص در شمال و جنوب آن، همه ساله گردشگران بسیاری از این نقاط دیدن می كنند. در این مقاله شما را با شهر ساحلی و زیبای “بندر عباس” و زیبایی های آن كه كمتر دیده و شنیده شده است آشنا می كنیم. آیا می دانید جاهای دیدنی بندر عباس كجاست؟ تاكنون از اماكن دیدنی بندر عباس در جنوب كشور دیدن كرده اید؟ عكس جاهای دیدنی بندر عباس را تاكنون تماشا كرده اید؟ در ادامه می توانید با بهترین و زیباترین مكان های ساحلی كشور در شهر بندری “بندر عباس” آشنا شوید. جاذبه های كم نظیر در كنار بهترین هتل های بندر عباس از جمله هتل هرمز بندر عباس كه همه امكانات تفریحی را برای گردشگران فراهم كرده است. با سفر به این استان تمام زیبایی هایی كه هر گردشگری از یك مقصد گردشگری توقع دارد را می تواند تجربه كرد.

شهر “بندر عباس” در استان پهناور “هرمزگان” در جنوب كشور یكی از مهم ترین و استراتژیك ترین استان های كشور می باشد. جاذبه های گردشگری این استان در كنار موقعیت جغرافیایی و همچنین همجواری این استان با آب های آزاد دست به دست هم داده اند تا این منطقه از زیباترین مناطق كشور به حساب بیاید. “بندر عباس” یا همان “بندر گمبرون” از لحاظ تاریخی و جاذبه های موجود در آن در بسیاری از ماه های سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می كند. آب و هوای گرم و رطوبت بالای این استان و نزدیكی آن به جزایر زیبا و توریستی “قشم” و “كیش” این شهر را به مناسب ترین مقصد سفر گردشگران به ویژه در فصل زمستان و بهار كرده است. در ادامه به صورت مختصر به برخی از جاذبه های گردشگری و توریستی این استان و شهر “بندر عباس” اشاره می كنیم.
مسجد جامع بندر عباس
مسجد جامع “بندر عباس”
اگر علاقمند به قدم زدن در شهر “بندر عباس” و ساحل زیبای آن می باشید، بی شك به محله “دلگشا” در شهر “بندرعباس” سری بزنید و مسجدی زیبا و تاریخی را در این منطقه از نزدیك ببینید . این مسجد كه در بلوار “طالقانی” و در خیابان مسجد جامع قرار دارد، در سال 175 هجری قمری بنا شده است. مسجد توسط “زین العابدین ابوالقاسم” ساخته و طی سال های متمادی باز سازی های اساسی بسیاری شده است. مسجدی تاریخی با شبستان هایی زیبا و ستون هایی كه با هنرمندی خاصی ساخته شده است. سر ستون ها و گچ بری های این بنای مذهبی از نمونه های كم نظیر معماری در كشور می باشد.
چشمه آب گرم گنو
چشمه آب گرم “گنو”
اگر از شهر “بندر عباس” به سمت كوه “گنو” در 30 كیلومتری این شهر حركت كنیم، می توان به یكی از خوش آب و هوا ترین مناطق این استان برسیم. چشمه آب گرم “گنو” در كنار كوهستانی زیبا و سرسبز كه آب و هوایی به نسبت خنك تر از مركز استان دارد قرار گرفته است. امكانات تفریحی و رفاهی این مجموعه همه ساله مسافران و بومیان بسیاری را به سمت خود می كشد. در نزدیكی این جاذبه كم نظیر می توان سری به “تنگه سیاه” و “تپه مولا” كه خود از پر طرفدار ترین مناطق گردشگری این استان در میان محلی ها می باشد زد و از پوشش گیاهی كم نظیر این تنگه و چشمه لذت برد.
پل لاتیدان
پل “لاتیدان”
شهر “لار” در فاصله 70 كیلومتری شهر “بندر عباس” قرار دارد. وجود رودخانه “كول” در این منطقه و پل تاریخی “لاتیدان” عاشقان تاریخ و هنر دوستان را به این سو می كشاند. در سفر به شهر “بندر عباس” بدون شك یكی از برنامه های تفریحی خود را به دیدن این پل زیبا اختصاص دهید. این پل تاریخی یادگاری از دوران “صفوی” می باشد. در آن زمان برای مقابله با “پرتغالی” ها این پل با شكوه ساخته شده و با حدود 1000 متر طول از جمله بزرگ ترین پل های كشور می باشد.
غار نمکی خرسین
غار نمكی “خرسین”
با حركت از شهر “بندر عباس” به سمت منطقه”سیاهو” در شمال شرقی این شهر و در نزدیكی شهرستان “حاجی آباد” می توان از كوه های نمكی و غار زیبای “خرسین” دیدن كرد. غار نمكی “خرسین” از جاذبه های طبیعی در شمال شهر “بندر عباس” می باشد كه زیبایی كم نظیرش در این منطقه مسافران بسیاری را به سمت خود جلب می كند. سنگ های نمكی این غار نما و جلوه ای خاص به این محل داده كه با ورود به آن می توان خود را در بین دنیایی از نمك های رنگارنگ و تماشایی قرار داد.
کلاه فرنگی بندر عباس
عمارت كلاه فرنگی “بندر عباس”
بنای منحصر به فرد “عمارت كلاه فرنگی” از نمونه معماری های غربی این شهر می باشد. معماری برگرفته از سبك های اروپایی در این عمارت كه از زمان “صفویه” بر جای مانده، این بنا را در بین دیگر ساختمان های این شهر خاص و متفاوت كرده است. اسكله قدیمی شهر “بندر عباس” در كنار این عمارت زیبا واقع شده است. پس از بازدید از این عمارت در خیابان “طالقانی” حتما از اسكله قدیمی شهر “بندر عباس” نیز دیدن كنید.
قلعه فین
قلعه “فین”
از شهر “بندر عباس” تا قلعه زیبای “فین” حدود 100 كیلومتر فاصله می باشد. با ورود به جاده بندر عباس – سیرجان می توان پس از 1 ساعت رانندگی به یكی دیگر از جاذبه های استان “هرمزگان” در نزدیكی شهر “بندر عباس” رسید. قلعه ای نظامی كه در دوران اسلامی بنا شده و در ارتفاع تپه ای زیبا و در میان نخلستان های این منطقه فضایی مناسب را برای گردشگران فراهم كرده است.
معبد هندوها
معبد “هندوها”
با ورود به بلوار امام خمینی (ره) و روبروی بازار روز “بندر عباس” یكی دیگر از بناهای تاریخی و متفاوت این شهر را می توانید به نظاره بنشینید. معبد “هندوها” در این شهر كه یادگاری از “هندوستانی” های این شهر می باشد. در سال 1310 هجری شمسی ساكنان “هندو” در شهر “بندر عباس” تصمیم به ساخت معبدی برای عبادت در این منطقه گرفته كه حاصل آن ساخت معبدی زیبا با معماری “هندی” شد. گنبد این معبد از زیباترین و متفاوت ترین سازه ها در این شهر می باشد.
مسجد سلطانی بندرعباس
مسجد سلطانی “بندر عباس”
در مركز شهر “بندر عباس” یكی دیگر از مساجد باستانی این شهر خود نمایی می كند. این مسجد خاص كه باز هم یادگاری از”هندی” های ساكن این شهر می باشد پر از زیبایی و جذابیت است. در سال 1304 هجری شمسی توسط شخصی به نام “محمد علی ناصری حیدرآبادی” مسجدی به سبك معماری “هندی” در این شهر بنا شده كه پس از گذشت نزدیك به یك قرن هنوز هم پابرجاست. از متفاوت ترین قسمت های این مسجد می توان به سقف آن كه از چوبی خاص به نام “صندل” ساخته شده است اشاره كرد كه از كشور “هندوستان” به “ایران” آورده شده و در این مكان مقدس بكار رفته است.
امازاده شاه محمد تقی
امامزاده شاه محمد تقی (ع)
در كنار پارك زیبایی كه در نزدیكی هتل همای بندر عباس قرار دارد، امامزاده ای واجب التعظیم قرار گرفته است. آستان مقدس امامزاده شاه محمد تقی(ع) از دیر باز تا كنون محلی برای مناجات و راز و نیاز عاشقان در این استان بوده است. امامزاده ای كه مسلمانان از دیگر كشور ها هم چون “هندوستان” و “پاكستان” همه ساله قبل از زیارت امام رضا (ع) به پابوس این بزرگ زاده می آیند.
جاذبه ها و دیدنی های استان “هرمزگان” به ویژه “بندر عباس” قابل ذكر در یك مقاله نمی باشد. قدم گذاشتن در دل این استان و شهر زیبا و سفر به گوشه گوشه این شهر می تواند شما را با زیبایی ها و دیدنی های این منطقه بیشتر آشنا كند. از مهم ترین نقاط گردشگری این منطقه سواحل رویایی و جزایر نزدیك به آن می باشد كه همچنین از پر طرفدار ترین نقاط این شهر می باشد. در سفر به این استان زیبا می توان لحظات به یاد ماندنی را تجربه كنید.

بندر مقام، تلاقی کوهستان و دریا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر