لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> هشت کاری که باید در اکوادور انجام داد
هشت کاری که باید در اکوادور انجام داد

هشت کاری که باید در اکوادور انجام داد

کشور اکوادور که از سوی محلی ها “چهار کشور در یک کشور” لقب گرفته است، حقیقتا سرزمین تضادها است. می توانید در آتشفان های این کشور ماجراجویی کنید، در جزایر گالاپاگوس حیات وحش را تماشا کنید، در آبشارها گشتی بزنید و جنگل های بارانی آمازون را جستجو کنید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید. در اینجا به معرفی هشت کاری که در زمان سفر به اکوادور باید انجام دهید، اشاره می کنیم.
1-پایتخت استعماری اکوادور را جستجو کنید

شهر کیتو که پایتخت اکوادور به شمار می رود، دومین شهر برتر جهان است و تضاد های ثابتی را بین کهنه و نو در خود دارد. شهر کیتو که در قرن ۱۶ میلادی پایه گذاری شد، یکی از بهترین مراکز تاریخی محافظت شده و یکی از مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. کیتو اولین شهری در جهان است که جایزه تضادها را از آن خود کرده است. در این شهر می توانید کوچه های تنگ و باریک و زیبای شهر قدیمی را جستجو کنید، و به تماشای میدان ها و کلیساهای مجلل بنشینید.
زمانی که آماده بازگشت به زمان حال هستید، این شهر قدیمی را به سمت مرکز بین المللی شهر نو ترک کنید. روز خود را صرف جستجو در فروشگاه های هنر های دستی و گالری های هنری کنید. از معبد لا کاپیلا دل هومبره که یکی از مهم ترین بخش های هنری آمریکای جنوبی است، دیدن کنید، برج گایاسامین در ستایش از مردم بومی می باشد.
در بیرون از شهر، از خط استوا در بنای یادبود جهانی عبور کنید. در آن نزدیکی ها به غرفه های جذاب موجود در بازار که کالاهای دستی رنگارنگ مانند ژاکت هایی تهیه با پشم شتر لامای آمریکایی و ننو می فروشند، سری بزنید. در غرفه های غذا، مزه میوه غیر معمول گئونابانا را بچشید و یا جرات امتحان کردن فلفل تند آجی را داشته باشید.

برای داشتن یک دید عالی بر روی شهر، به بالای ال پانسیلو صعود کنید. در بالای این کوه آتشفشانی، مجسمه ۳۰ متری فرشته وار مریم باکره را که در پای آن شیر هایی زنجیره شده قرار دارد می بینید که خود منظره ای تماشایی است. اما برای داشتن یک منظره ای بسیار تاثیرگذار، به بالای مجسمه بروید و به کیتو نگاه کنید. برای داشتن یک چشم انداز نه چندان سخت از شهر کیتو، سوار بر ماشین های کابلی شوید تا در عرض ده دقیقه در بالای کروز لوما باشید و در آنجا شما با مناظر کوهستان های اطراف شهر مواجه خواهید شد.
۲- به قله کوتوپاکسی صعود کنید
Ascend to the peak of Cotopaxi

کوتوپاکسی، تنها یکی از زیبا ترین آتشفشان ها در آمریکای جنوبی نیست، بلکه پارک ملی اطراف آن منزلگاه اسب های وحشی، لاما ( شتر آمریکایی)، روباه ها و کرکس می باشد. تنها به فاصله دو ساعت از پایتخت، پارک 33400 هکتاری، تجربیات حیات وحش بی نظیری را به شما ارائه می دهد که ببر و خرس های به ندرت دیده شده ای در اینجا زندگی می کنند.
برای تماشای مناظر زیبا و همچنین مشاهده گونه های حیات وحش، یک پیاده روی و یا اسب سواری در ارتفاعات پایین پارک داشته باشید. فراموش نکنید که برای مشاهده برخی از ۹۰ گونه پرنده که در اطراف کوتوپاکسی پرواز می کنند، از جمله کرکس های پرشکوه نگاهی نیز به سمت آسمان داشته باشید.
در لاگونا لیمپیوپونگو توقف کنید تا پرنده هایی را ببینید که در کنار آب در حال آماده سازی لانه های خود هستند. از موزه ای در همان نزدیکی به نام کمپین مارسیکال سوکر بازدید کنید تا در مورد تاریخچه و زمین شناسی پارک اطلاعاتی کسب کنید.
از زیبایی کوتوپاکسی که مناسب عکاسی نیز هست، فریب نخورید. “بهترین صعود در اکوادور” به هیچ وجه آسان نیست و بین ۶ تا ۱۰ ساعت از پناه گاه تا قله فاصله دارد. پناه گاه را پس از نیمه شب ترک کنید و سفر خود به برای صعود به بیش از ۵۰۰۰ متر شروع کنید. دود را ببینید، بوی گوگرد را استشمام کنید و در طول مسیر سر و صدا را احساس کنید. به محض رسیدن به بالا، نمای نفس گیر پارک را تماشا کنید و به دنبال چراغ های چشمک زن شهر کیتو در دوردست ها باشید.

۳- سوار قطار بینی شیطان شوید
Ride the Devil’s Nose train

بنای بینی شیطان در دهه ۱۹۰۰ میلادی ساخته شد و یکی از جالب ترین شاهکارهای مهندسی در تاریخ است که امتداد ریل قطار از کوه های آند عبور می کند. این ریل دو نقطه آلئوسی و سیباومبه را به صورت عمودی از یکدیگر قطع می کند. نشستن در سمت راست بهترین نما را به شما می دهد. از پنجره باز به بیرون نگاه کنید و با حیرت به منظره کوه های اطراف نگاه کنید، همان طور که شما از کنار آبشار ها، رودخانه های درخشان و دره های لرزان عبور می کنید به عقب برگردید تا امتداد قطار را که در پشت سرتان قرار دارد، نگاه کنید.
به دلیل سفر زود هنگام، اقامت شب قبل در آلئوسی را به شما توصیه می کنیم. این شهر یک شهر باستانی کوهستانی با خیابان های باریک و خانه های عجیب و غریب است که بسیاری از آن ها بیش از یک قرن قدمت دارند. این شهر تحت تسلط تندیس قدیس بزرگ که حامی سن پیتر می باشد. برای تماشای مناظر پانورامیک به بالای تپه لوجلی صعود کنید.
برای برخوردار شدن از یک تجربه خاطره انگیز از این شهر، در پایان ماه ژوئن و در طی جشنواره سالانه دیدن کنید. اقامت داشتن در آلئوسی در یک روز یکشنبه این امکان را برای شما فراهم می کند تا از بازار شلوغ آن بازدید کنید. در این بازار افراد محلی از روستاهای نزدیک را مشاهده می کنید که در شهر برای تجارت حیوانات، میوه و ماهی و لذت بردن از غرفه های غذا در کنار هم جمع شده اند جایی که می توانید برخی از نمونه غذاهای محلی خانگی را بچشید.

۴- پمپاژ آدرنالین در بانوس
Ride the Devil’s Nose train

بانوس، پایتخت ماجراجویانه اکوادور است، این شهر با داشتن منظره ای از کوه آتشفشانی گلوی آتش تصمیم گرفته تا قلب شما را به تپش بیاندازد. یک دوچرخه کرایه کنید و مسیر دو لاس کاسکاداس را دوچرخه سواری کنید. ده مایل آن طرف تر، به ریو ورده خواهید رسید؛ سپس از آنجا به سمت دیگ شیطان حرکت کنید. این آبشار عظیم که با جنگل های غنی احاطه شده، نفس را از شما خواهد ربود و نه فقط برای تلاشی که در رسیدن به آنجا را داشته اید. با گام های لغزنده از صخره ها بالا روید همانند بالا رفتن از برج یک قلعه که شما را به پشت پرتگاه هدایت می کند. با دیدن آبشار زیبا، مرتفع ترین آبشار در کوه های آند، از روی پل معلق عظیم بر فراز دیگ شیطان معلق شوید.
برای داشتن بهترین دید از آتشفشان گلوی آتش، با تاب در انتهای جهان دست و پنجه نرم کنید. از یک رصد خانه درختی که در ۱۰۰ متر بالاتر از این دره قرار دارد آویزان شوید. این تاب، ترسناک تر از هر تابی است که در کودکی امتحان کرده اید. همانطور که از لبه کوه گذر می کنید در دور دست ها به دنبال یک فوران در این کوه آتشفشانی باشید. برای یک نگاه دقیق تر، به سمت قله حرکت کنید. اگر چه صعود به بالای قله نسبتا آسان است، اما پنج ساعت طول می کشد تا به بالا برسید، بنابراین زود اقدام کنید. با نگاه کردن به مناظر روستایی در پایین متوجه می شوید که چرا این مکان را “یک قطعه کوچک از بهشت” می نامند. بعد از ستایش قدرت آتشفشان گلوی آتش، به سمت باسیلیکای باکره حرکت کنید، که به مریم باکره تقدیم شده است و باور این است که از دهکده در برابر فوران های آتشفشان محافظت می کند.
برای داشتن فعالیت های ماجراجویانه تر، به سمت دره پاستازا برای دوچرخه سواری، قایق سواری و بانجی جامپینگ حرکت کنید. از پارک کاسا دل آربول بازدید کنید و از بالای مناظر سرسبز حیرت انگیز حرکت کنید. زمانی که دردی در بدن تان احساس کردید، ماهیچه های بدن تان را در چشمه های آب گرم غوطه ور کنید که نام خود را به شهر می دهند. محدوده وسیعی از دمای این چشمه ها امتحان کنید تا مطمئن شوید کدام یک از آنها که مناسب شما است.

5- خوابیدن در یک کلبه آمازونی
Sleep in an Amazonian lodge

با خوابیدن در قلب آمازون، می توانید خود را در آن غرق کنید. این به آن اندازه که تصور می کنید چالش برانگیز نیست، وقتی که انتخاب یکی از کلبه های دوستدار محیط زیست و امتحان کمی تجمل را در جنگل در دست دارید.
بعد از ماجراجویی، کلبه ساشا را رزرو کنید جایی که در آن می توانید در شب اول یک شب هیجان انگیز و سرشار از آدرنالین را تجربه کنید، پس به دنبال حشرات غول پیکر و سوسمار ها باشید. ماجراجویی روزانه با طلوع آفتاب آغاز می شود، زمانی که بیشتر آمازون بیدار است. با استفاده از قایق های پارویی در جوی و دریاچه های دوست داشتنی پارو بزنید و به ستایش زندگی گیاهان پر رونق در این دریاچه ها بنشینید. یاد بگیرید که با اهالی بومی آن منطقه آشپزی کنید و به دنبال ردپای به جا مانده از میمون ها در جنگل ها باشید و بعد از یک پیاده روی پر جنب و جوش برای تماشای پرندگان توقفی داشته باشید. کمی بعد، در حالی که رودخانه بزرگ آبی را تماشا می کنید در چادر تان استراحت کنید، در حالی که سوسمار ها در زیر درختان در حال خزیدن هستند و میمون ها را تماشا می کنید که در حال پرسه زدن در بالای درختان هستند، و تنبل های بزرگ را مشاهده کنید که بر روی کلبه خوابیده اند و همه این ها را می توانید از روی بالکن کلبه تان مشاهده کنید.
برای داشتن فرصتی برای ماندن در جنگل حفاظت شده پاناسوچا که منزلگاه بیش از ۵۵۰۰ گونه پرنده، ۹ گونه میمون و دلفین رودخانه ای صورتی و کمیاب آمازون است از کلبه دلفین ها دیدن کنید. به آواز شبانه لا سرا گوش فرا دهید و از روی مرداب با قایق عبور کنید تا پیراناها و دلفین های صورتی را پیدا کنید و مزارع جنگلی را دنبال کنید تا توکان ها، طوطی ها و خزندگان بی شماری را ببینید.
مرکز حیات وحش ناپو، یک مکان لوکس را در پارک ملی یوسانی به شما ارائه می دهد. امتداد رودخانه ناپو را در کنار سگ های آبی بزرگ پارو بزنید، می توانید فرهنگ افراد محلی را با شرکت در مراسم سنتی کیچاوا بهتر درک کنید. برای تماشای بهتر پرندگان و برای یافتن دو نوع از طوطی های اکوادور از برج سایبان بالا روید. پس از یک روز طولانی، به کلبه تان بازگردید و در جکوزی تان غرق شوید.

۶- ماجراجویی در بین خرابه های باستانی اینگاپیرسا
Adventure among ancient ruins in Ingapirca

اگرچه در ابتدا از “ماچو پیچو” کم اهمیت تر بود، اما مهم ترین خرابه های باقیمانده در اکوادور به شمار می رود و بینش مهمی را نسبت به گذشته این کشور به شما ارائه می دهد. این بنا در اصل یک رصدخانه برای مردم قناری بوده است و سپس به یک پایگاه نظامی توسط اینکا ها در قرن سیزدهم تبدیل شده است. خرابه های اینگاپیرسا امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. لاماها اجازه دارند که در این مکان چرا کنند و بومیان قناری در این مکان یک موزه را اداره می کنند و آثار هنری باستانی را به نمایش می گذارند. بازدید از روستای قناری در همان نزدیکی ها ثابت می کند که این سنت و فرهنگ همچنان زنده باقی مانده است.
جاذبه اصلی این خرابه ها در اینگاپیرسا، معبد خورشید است. این کانون تشریفاتی، کامل ترین ساختار این مکان است. سنگ های مارپیجی این بنا به طور کاملا منظمی در کنار هم قرار گرفته اند و به طور منظم به سمت بالا می رود تا یک برج استوانه ای را ایجاد کنند و اهمیت آن، با نگهبانی که از آن بالا نگهبانی می داده است، مشخص می شود.

یک سفر سه روزه در بخشی از مسیر اینکا ها که کوزکو و کیتو را قرن ها پیش به هم متصل می کرده است داشته باشید. در پارک ملی سانگری گشتی بزنید، از مسیرهای کوهستانی عبور کنید که از طبیعت خیره کننده، تالاب ها و ساختمان های سنگی کوچک که صدها سال پیش توسط اینکاها ساخته شده اند، گذر می کنند. متناوبا، بخشی از این سفر را با اسب سواری طی کنید.
7- به دیدن ایگوانا در شهر گوایاکیول بروید
Laze with Iguanas in Guayaquil

بسیاری از مردم از شهر گوایاکیول که بزرگ ترین شهر در اکوادور و در مسیر جزایر گالاپاگوس است دیدن می کنند. اما شما می توانید حیات وحش را در اینجا ببینید، چون شهر با ایگوانا پر شده است. این موجودات اژدها مانند در تمام شهر پیدا می شوند، اما اکثر آنها در پارک ایگوانا پراکنده شده اند. این خزندگان 3 فوتی را تماشا کنید که از روی درختان بیرون می آیند و بر روی نیمکت ها استراحت می کنند و بر روی تکه های علف حمام آفتاب می گیرند.

در هنگام بازدید از شهر، حتما از مالکون ۲۰۰۰ دیدن کنید. این میدان 5/2 کیلومتری یک مرکز بزرگ است که پر از آثار تاریخی، مجسمه ها، باغ ها، رستوران ها و یک مرکز خرید می باشد. از مناظر رودخانه که این میدان به شما عرضه می کند، لذت ببرید. موزه مردم شناسی و باستان شناسی ارزش دیدن را دارد. این موزه رو به رودخانه نه تنها آثار باستانی کلمبیایی را به نمایش می گذارد، بلکه آثار معاصر هنرمندان اکوادور را نیز به در معرض تماشا قرار داده است.
8- بررسی شگفتی های حیات وحش در جزایر گالاپاگوس
Explore wildlife wonders on the Galápagos Islands

اگر نزدیک شدن به حیات وحش آرزوی تان بوده است، پس چاره ای جز روبرو شدن با ساکنین جزایر گالاپاگوس را ندارید. حیات وحش اینجا هرگز یاد نگرفته است که از انسان ها بترسد، بنابراین می توانید با شیر های دریایی غواصی کنید، در کنار ایگوانا ها حمام آفتاب بگیرید، می توانید پرندگان پا آبی که بر روی صخره ها نشسته اند را تماشا کنید، و با پنگوئن ها غواصی کنید. بله، پنگوئن ها .. بله، در خط استوا!
نام گالاپاگوس از لاک پشت بزرگی گرفته شده است که در این جزایر زندگی می کند. چندین زیر گونه از این لاک پشت وجود دارد؛ اطلاعات بیشتری کسب کنید و می توانید به این حیوانات آرام غول پیکر در ایستگاه تحقیقاتی چارلز داروین در پئورتو آیورا نگاهی بیاندازید. شما حتی می توانید نوزاد این لاک پشت ها را در انکوباتور که در انتظار بازگشت به زیستگاه طبیعی شان هستند، ببینید. برای مشاهده دیگر حیوانات وحش مانند فلامینگوها و خرچنگ های سالی، به ساحل باچاس که در همان نزدیکی است بروید.
هر جزیره و هر فصل تجارب حیات وحش متفاوتی را به همراه می آورد؛ شما به زودی کشف خواهید کرد که این مجمع الجزایر چه تاثیری بر درک ما از تکامل دارند. از تفاوت بین لاک پشت های مختلف، ایگوانا ها، پرندگان پا آبی و فینچ ها شگفت زده خواهید شد. سپس ممکن است پرتو های طلایی، لاک پشت ها، دلفین ها، نهنگ و کوسه ها را ببینید.
رایج ترین روش برای کاوش در گالاپاگوس سوار شدن بر یک قایق تفریحی بزرگ یا یک قایق کوچک است که هر روز در دو یا چند جزیره مختلف توقف می کند. متناوبا، فرصت های بیشتری برای اقامت در خشکی وجود دارد، اما حتما سفر های روزانه را رزرو کنید. اگر وقت کافی برای گشتن در جزایر گالاپاگوس را بدست نیاوردید، به جای آن به پارک ملی ماچالیلا سری بزنید. این پارک ملقب به “مرد فقیر” گالاپاگوس است، پارک نزدیک ساحل به داشتن پرندگان پا آبی، شیر های دریایی و حتی نهنگ ها به خود می بالد.

زیباترین جاذبه های توریستی آلاسکا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر