لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> کشف قلعه سنگی سیگیریا در سریلانکا
کشف قلعه سنگی سیگیریا در سریلانکا

کشف قلعه سنگی سیگیریا در سریلانکا

در مرکز سریلانکا ستون سنگی عظیمی وجود دارد که از دل جنگل بیرون زده و آن را احاطه کرده است. این قلعه 220 متر ارتفاع دارد و خرابه های قلعه و همچنین یک کاخ باستانی هم در آن قرار دارد. این قلعه در دوران حکومت پادشاهی کاسیاپا بنا شد و ساخت آن از سال 477 میلادی تا 495 میلادی طول کشید. این مکان سیگیریا نام دارد و معنای لغوی آن کوه شیر است. پس از مرگ پادشاه، کاخ متروکه شد اما بعدها به عنوان صومعه بودایی تا قرن 14 ام مورد استفاده قرار گرفت. پس از این دوره تا 300 سال بعد هیچ سندی از سیگیریا یافت نمی شود، در واقع همان زمانی است که این قلعه به عنوان پاسگاه پادشاهی کندی مورد استفاده قرار گرفت.
این صخره در واقع یک ماگمای سخت است که از یک آتشفشان خاموش شبیه به برج شیطان در وایومینگ ایجاد شده است. باستان شناسان بر این باورند که این منطقه از قرن سوم قبل از میلاد مسیح مسکونی بوده است. پادشاه کاسیاپا این مکان را به عنوان پایتختش برگزید چون دید 360 درجه ای از نوک قلعه دارد و همین امرامتیاز بزرگی برای او محسوب می شد تا هنگام حمله آگاه شود. پس از چندین سال طرح ساخت یک مجتمع در بالای این صخره به ثمر رسد و این مجتمع هم به عنوان کاخ و هم قلعه عمل می کرد. این طرح باعث ساخت یک قلعه در بالای صخره و یک قلعه در قسمت پائینی یعنی سطح زمین شد.
 Sri Lanka
پادشاه باغ های بزرگی در سراسر این مجتمع داشت. باغ های یکی از زیباترین مناظر سیگیریا محسوب می شوند که شامل سه بخش هستند: باغ های آبی، باغ های پلکانی و غار و باغ های سنگی. یکی از این سه مورد یعنی باغ های پلکانی بیشتر توجه بازدید کنندگان را به خود جلب می کند. این باغ ها با چشم انداز زیبا یکی از قدیمی ترین جاذبه ها در جهان هستند و گردشگران می توانند از طریق باغ ها به سمت کاخ که در بالای صخره قرار دارد، حرکت کنند.
 Sri Lanka
 Sri Lanka
تقریبا همه گردشگران تلاش می کنند تا به قله سیگیریا که قصر پادشاه در آن قرار دارد، برسند. یک راه پلکانی سنگی وجود دارد که از طریق آن می توان از پائین صخره به قله آن رفت.
در میانه راه، دو پنجه شیر وجود دارد که قسمتی از مجسمه یک شیر بزرگ با دهان باز است. دهان شیر ورودی کاخ است. امروزه از این اثر فقط پنجه های شیر باقی مانده است.
 Sri Lanka
درغار Cobra Hood نقاشی هایی وجود دارد که قدمت آن ها به 1500 سال پیش باز می گردد. این نقاشی های آب رنگ که داخل غار از عناصر مضر محافظت می شوند، دوشیزهای Sinhalese را به تصویر می کشند که در حال انجام وظایف مختلفی هستند. باستان شناسان نمی دانند که آیا این تصاویر مناسک مذهبی را نشان می دهند یا تعداد زیاد زنان پادشاه را به تصویر می کشند.
 Sri Lanka
ویزگی شگفت انگیز این مکان، دیوار آینه ای آن است. این دیوار که در سمت غربی صخره قرار دارد در واقع دیواری آجری بود که با گچ سفید پوشانده شده بود و به شدت صیقل داده شده بود به طوری که همه چیز را منعکس می کرد. با گذشت زمان، این دیوار به یک تخته گرافیتی تبدیل شد و گردشگران میتوانستند روی آن پیام هایی به یادگار بنویسند. قدمت برخی از آن ها به قرن 8 ام میلادی باز می گردد. با اینکه تعداد زیادی از گردشگران می خواهند پیامی روی این دیوار بنویسند اما این سنت از بین رفته است و دیوار اکنون در حال بازسازی و مراقبت است.
 Sri Lanka
امروزه این کاخ یکی از بهترین نمونه های حفاظت شده در طراحی شهری است. این واقعیت که سیگیریا هنوز به روی عموم برای بازدید باز است، شاهدی بر مهندسی نوآورانه و طراحی مورد استفاده در ساختمان کاخ و قلعه است.
 Sri Lanka
 Sri Lanka
موزه سیگیریا نمایشگاه ابزارآلات و دیگر مصنوعاتی است که در طی حفاری این مکان کشف شده اند. همچنین عکس ها و باز ساختی از نقاشی های آب رنگ زیبای یافت شده درغار Cobra Hood هم وجود دارند. علاوه بر این، ترجمه هایی از گرافیت دیوار آینه ای برای مشاهده در این موزه در دسترس هستند.
 Sri Lanka

شگفت انگیز است که ببینیم چگونه یک صخره بکر می تواند به یک مجتمع و همچنین یک اثر هنری تبدیل شود. بازدید از سیگیریا قطعا باید بخشی از برنامه سفرهنگام مسافرت به سریلانکا باشد، امید است با مطالعه موارد فوق با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

پاییز در آسیا| همه چیز درباره ی وضعیت آب و هوا، وسایل ضروری سفر و نقاط دیدنی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر