لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 11 کاری که قبل از رفتن به تعطیلات باید انجام دهید
11 کاری که قبل از رفتن به تعطیلات باید انجام دهید

11 کاری که قبل از رفتن به تعطیلات باید انجام دهید

فرض کنید شب قبل از سفرتان فرا رسیده، رزرو هتل را انجام داده اید و سفری چند هفته ای در دوران تعطیلات که ماه ها برای آن نقشه کشیده و در مورد آن رویا پردازی کرده اید. اما قبل از این که سفرتان را آغاز کنید کارها و گام های بسیار مهمی وجود دارد که باید به طور کامل انجام شوند. این اقدامات احتیاطی می توانند خیال شما را در طول سفرتان راحت کرده و شما را از اتفاقات غیرمترقبه و موضوعاتی که ناشی از بی برنامگی است نجات دهد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 11 اقدامی که قبل از رفتن به تعطیلاتی طولانی انجام دهید آشنا کنیم.

1- با شرکت کارت اعتباری خود تماس بگیرید

اگر به یک سفر خارج می روید و می خواهید از کارت های اعتباری معتبر خارجی استفاده کنید و نیاز دارید که این کارت در طول سفر به خوبی شما را ساپورت نماید، شرکت صادر کننده این کارت اعتباری باید از برنامه های سفر شما آگاه شود. بدین ترتیب بهتر است به جای پشت گوش انداختن این موضوع، ماجرا را به صورت تلفنی به آن ها اطلاع دهید. مهم تر این که اطمینان حاصل کنید کارت اعتباری شما از موجودی و اعتبار کافی برخوردار باشد تا هنگام خرید کردن در طول سفر با مشکلی مواجه نشوید.
Contact your cell phone company

2- با شرکت صادر کننده سیم کارت تلفن همراه خود تماس بگیرید

می خواهید در دوران تعطیلات به خارج از کشور سفر کنید؟ بهتر است با سرویس دهنده مخابراتی سیم کارت تلفن همراه خود تماس گرفته و برای داشتن ارزان ترین و بهترین روش ها به منظور تماس گرفتن، ارسال پیام کوتاه و دسترسی به اینترنت از طریق تلفن هوشمندتان در طول دوران حضور در خارج از کشور از آن ها مشاوره بگیرید. این کمپانی ها معمولاً بسته ها و نرخ های مقرون به صرفه ای را برای کسانی که به خارج سفر می کنند ارایه می دهند که در طول سفر هزینه های شما را کاهش خواهد داد.
Notify your home security system operator.

3- سازمان های امنیتی محلی خود را در جریان سفرتان بگذارید

اگر برای دو هفته یا بیشتر به تعطیلات می روید بهترین کار این است که پلیس محلی را در جریان بگذارید. در چنین صورتی آن ها بیش از گذشته مراقبت محله شما خواهند بود.
Confirm all reservations

4- از قبل تایید تمامی رزروها و برنامه ها را بگیرید

تمامی رزروهایی که انجام داده اید را از نو چک کنید: پروازها، هتل ها،اقلام اجاره ای، رستوران ها، مکان های تفریحی و دیگر خدمات و تجربیاتی که برای آن ها برنامه ریزی کرده و نیاز به رزرو کردن از قبل دارند. باید کاری کنید که بعداً با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید. اگر به چاپگر دسترسی دارید فکر بدی نیست که تمامی این تاییدات را چاپ کرده و همراه داشته باشید.
bills

5- فاکتورهایی که نیاز به پرداخت دارند را قبل از سفر یا حین آن و زودتر از موعد مقرر پرداخت کنید

اگر نمی خواهید با قیمت های سرسام آور دقایق آخر روبرو شوید یا با مشکلاتی ناشی از تاخیر در پرداخت قبض ها و فاکتورها مواجه گردید بهتر است اطمینان حاصل کنید که هزینه مربوط به شارژ کارت های اعتباری، هزینه های خانه و قبض های ماهانه به موقع پرداخت شود.
Check the weather

6- آب و هوای مقصد را چک کنید

شاید این یکی اقدامی باشد که همه انجام می دهند اما واقعیت این است که بسیاری از مسافران این مورد را علیرغم سادگی فراموش می کنند. آب و هوای مقصد و حتی شهر خودتان در روز بازگشت را چک کرده و بر اساس این تحقیقات وسایل مورد نیاز خود در طول سفر و بازگشت را انتخاب کنید.

7- هر مواد غذایی که در خانه دارید را بخورید، به دیگران بدهید یا دور بیندازید

آخرین چیزی که هنگام بازگشت به خانه از تعطیلات می خواهید با آن مواجه شوید یک یخچال مملو از بوی گند غذاهای فاسد شده است. پس از قبل از ترک خانه همه غذاهای فاسد شدنی و دارای تاریخ مصرف نزدیک را خورده، دور انداخته یا به همسایه ها بدهید. ظرف ها را نیز بشورید، زباله ها را بیرون ببرید و سینک ظرفشویی را نیز تمیز کنید تا مطمئن شوید هیچ ماده غذایی در فاضلاب جا نمانده که باعث جلب توجه سوسک ها و حشرات موذی دیگر در دوران سفر شما شود.

8- برنامه سفر خود را به اطلاع یکی از بستگان یا دوستان برسانید

کسانی که بیشترین تماس و نزدیکی را با آن ها دارید باید یک کپی از برنامه های شما در طول دوران تعطیلات داشته باشند تا در صورت وقوع اتفاقی ناخوشایند و غیرمترقبه بتوانند به شما کمک کنند.
Clean out your wallet.

9- کیف پول خود را از اقلام بدرد نخور پاک کنید

کیف پول خود را کاملاً خالی کنید و چیزهایی که در طول سفر لازم ندارید را از آن خارج نمایید. کارت پستال ها، کارت های اعتباری اضافی و دیگر آیتم های غیرضروری را با خود نبرید.
Place a hold on your mail delivery.

10- یک نفر را مامور برداشت بسته های پستی خود کنید

این مورد یک حرکت هوشمندانه است به خصوص اگر برای بیش از چند روز دور از خانه به سر خواهید برد. می توانید از یکی از همسایگان یا بستگان بخواهید که در مدت غیب شما به خانه سر زده و بسته های پستی و قبوض خدماتی شما را از میل باکس بردارند تا بدین ترتیب سارقان بالقوه نفهمند که شما در خانه حضور ندارید.
Bring in outdoor furniture.

11- مبلمان یا وسایلی که در حیاط یا خارج از خانه هستند را به درون خانه ببرید
هر گونه وسیله یا مبلمانی که در خارج از فضای داخلی خانه است را به درون خانه ببرید، بخصوص وسایل سبکی که به سرقت بردن آن ها برای دزدان بسیار راحت است.

14 جاذبه ی توریستی برتر در فنلاند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر