لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> تهرانگردی در 5 روز
تهرانگردی در 5 روز

تهرانگردی در 5 روز

تهران جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی زیادی برای دیدن دارد که این موضوع باعث شده بسیاری از بازدید کنندگان وقت کمتری را در مرکز شهر بگذرانند. علاوه بر این مکان های گردشگری، تهران جنبه های عالی از زندگی مدرن ایران و مردمانش را نیز برای بازدیدکننده ها به نمایش می گذارد. اگر برای اولین بار است که به پایتخت سفر کرده و در یکی از هتل های تهران اقامت دارید مطلب زیر به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چطور در یک سفر کوتاه پنج روز حداکثر استفاده از زمان را برده و به دیدن بهترین مکان های این شهر زیبا و تاریخی بروید.
روز اول: آشنا شدن با شهر

بزرگی و شلوغ بودن تهران در نگاه اول شاید برای بازدیدکنندگان آن کمی ترسناک به نظر برسد، بنابراین اولین روز از گردش خود را در محیط اطرافتان و آشنا شدن با سه مکان مهم تهران شروع کنید. نماد پایتخت ایران، یعنی همان برج آزادی، در سال 1971 به منظور جشن گرفتن 2500 امین سال امپراطوری پارس ساخته شد. شما می توانید در اطراف این بنای مرمری قدم بزنید، چند عکس سلفی بگیرید و با پست کردن آنها در صفحه اینستاگرام تان، ورودتان به این شهر را به همگان اعلام کنید. سپس به دیدن برج میلاد، ششمین برج بلند دنیا بروید. تور کامل این برج چندین توقف در طبقه های مختلف برج دارد، اما ما به شما تور کوتاه توصیه می کنیم که با داشتن جایی برای تماشا، زاویه 360 درجه ای از شهر تهران به شما ارائه می دهد. اینجا عالی ترین مکان برای آشنا شدن و شناخت کاملا ساختار این شهر است. برای پایان دادن به اولین روزتان در این شهر، سری به جدیدترین بنای تهران یعنی پل طبیعت که چندین جایزه را از آن طراح خود کرده است، بزنید. در این مکان شما می توانید غذایی میل کنید و نگاهی نیز به ساکنان این شهر شلوغ اما زیبا بیندازید.
روز دوم: جستجو و کاوش تهران قدیم
تهرانگردی

تهرانگردی

دومین روز را در قلب تهران سپری کنید. با بازدید از کاخ گلستان باشکوه شرع کنید، کاخی که زمانی محل اقامت پادشاهان دوره قجر بود. بعد از آن به بازار بزرگ بروید و مزه چای را در کوچکترین قهوه خانه ها بچشید. مطمئنا شما فکر می کنید که ممکن است در این پلکان مارپچ گم شوید اما سورپرایزی خوشایند پیش روی شماست. بازار گزینه های زیادی برای صرف ناهار دارد مانند رستوران های مشهور مسلم و شمشیری، اما اگر جمعیت زیاد و خیابان های شلوغ برای شما چندان مسئله مهمی نیست به سمت خیابان 30 تیر حرکت کنید تا بتوانید مزه غذاهای خیابانی را نیز بچشید و از خوردن غذای تان در خیابان های سنگ فرش شده و یا در پارک های اطراف آن لذت ببرید. موزه ملی ایران، موزه جواهرات ملی و موزه ظروف شیشه ای و سرامیکی مکان هایی هستند که در این نزدیکی ها می توانید از آنها دیدن کنید اما کسانی که از مسیرهای شلوغ و پر رفت و آمد دوری می کنند باید از محله های اطراف خیابان ناصر خسرو ( جایی که شما ساختمان قدیمی سرای روشن پیدا خواهید کرد) و خیابان لاله زار ( قطب فرهنگی تهران قدیم) دیدن کنند.
روز سوم: کندوکاو در تاریخ
تهرانگردی
بخش های شمال تهران از بخش های جنوبی آن بسیار دور است و جای هیچ شکی نیست که پادشاه سابق ایران در چنین جایی اقامت داشت. از محل اقامت اصلی شاه در کاخ نیاوران دیدن کنید. قدمی در بازار شلوغ تجریش بزنید در اینجا شما می توانید بعضی از غذاهای خیابانی را امتحان کنید. سپس از کاخ سعد آباد، محل اقامت تابستانی و باشکوه شاه، بازدید نمایید. علاوه بر این دو کاخ اصلی، موزه های هنرهای زیبا و موزه سنتی سلطنتی نیز ارزش این را دارند که شما اندکی از وقتتان را در آنها سپری کنید. این کاخ بر روی دامنه کوه دربند بنا شده است پس وقتی که بازدیدتان با اتمام رسید پیاده روی کوتاهی به بالا و به این روستای آرام داشته باشید. در اینجا شما می توانید رستوران های دنجی پیدا کنید و از خوردن کباب های خوشمره لذت ببرید و روزتان را در طبیعت به پایان برسانید.
روز چهارم: فرهنگ
تهرانگردی
تهران مرکز فرهنگی ایران به شمار می رود، پس جایی بهتر از آن برای به دست آوردن آثار هنری گوناگون وجود ندارد. به موزه هنرهای معاصر تهران بروید تا از دیدن آثار Warhol ، Pollock ، Magritte و Monet در کنار هنرمندان مشهور ایرانی لذت ببرید. انجمن هنرمندان ایرانی یکی دیگر از مکان های عالی برای کشف هنرمندان معاصر تهران است. برای پیدا کردن آخرین نمایشگاه های هنرمندان محلی، به بهترین گالری های شهر مراجعه کنید و اگر در روز جمعه زمانی که بسیاری از این گالری ها باز هستند از آنها دیدن کنید، شما فرصت مناسب برای یک بازدید عالی را خواهید داشت. عصر آن روز نیز یکی از کنسرت های پاپ و یا کلاسیک در تالار وحدت امتحان کنید و یا به تماشای یک نمایش تئاتر زیبا در تئاتر شهر تهران با آن بنای با شکوه بنشینید.
روز پنجم: به طبیعت بروید
تهرانگردی

تهرانگردی

تهران شهر منحصر به فردی است که در اطراف خود دارای طبیعت بی نظیری می باشد. با کوهنوردی در دربند یا توچال کمی از محیط شهر خارج شوید. اگر در زمستان از تهران دیدن می کنید، گزینه های زیادی برای اسکی کردن وجود دارد مانند پیست توچال، دیزین، شمشک و دربندسر. در ماه های گرمتر سال، سفری یک روزه به تنگه واشی، دره ای با رشته های سنگی حک شده و خرابه های دوره قاجاری و یا پارک های ملی خوجیر و سرخه حصار داشته باشید که نمای حیرت انگیزی از کوه دماوند و طیف وسیعی از گیاهان و جانوران به شما ارائه می دهد.

معرفی هتل بلوط تهران - هتلی 3 ستاره در ولنجک
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر