لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> چرا صندلی های هواپیما نرم و راحت نیستند ؟
چرا صندلی های هواپیما نرم و راحت نیستند ؟

چرا صندلی های هواپیما نرم و راحت نیستند ؟

حتی اگر از خاصیت تغییر شکل پذیری صندلی هواپیما صرف نظر کنیم، نشستن بر روی آن ها را برای مدت های طولانی، با خم کردن پشت مسافران در تمام طول سفر این مسئله را به مشکل بزرگی تبدیل کرده است. اضافه کردن چیزی در پایین صندلی برای محافظت از کمر و قرار دادن آن در یک وضعیت طبیعی تر، به افزایش آسودگی و راحتی بسیاری از مسافران کمک می کند.

حتی گذاشتن وسایل ساده ای مانند بالشت و یا یک حوله ی رول شده در پایین ترین بخش صندلی، به کاهش آزردگی ها خیلی کمک می کند، اما متأسفانه تمام شرکت های هواپیمایی بالشت و حوله ارائه نمی کنند، مخصوصاً برای پرواز های کوتاه. بالشت های مسافرتی فوم دار یکی از جایگزین های مناسب است، ولی ضخیم بودن آن ممکن است بعضی افراد را اذیت کند.
صندلی هواپیما
بالشت های بادی نیز، مانند بالشت های کمری مسافرتی ” ترما رست، Therm-a-Rest “، با باز کردن شیر سرشان خود به خود باد می شوند، وزن کمی دارند و با خالی کردن بادشان دوباره فشرده می شوند و یکی دیگر از گزینه های مناسب برای جایگزین کردن بالشت ها و حوله های هواپیما به حساب می آید.
یکی دیگر از بخش های بدن که ممکن است آسیب ببیند گردن است، که معمولاً در زمان خواب به دلیل نداشتن هیچ پوششی دچار درد می شود. راه حل این مشکل، پشتی های محافظتی گردن است و با اینکه اشکال و طرح های متفاوتی دارد، مناسب ترین آن ها محافظی است که تمام و کمال به دور گردن بپیچد و از حرکت بی جای آن در هنگام سفر جلوگیری کند.
صندلی هواپیما
آیا پرواز کردن در پنجاه سال پیش، نسبت به زمان حال و دوران ما وضعیت بهتری داشته است ؟

با اینکه ممکن است وسوسه شویم که به گذشته با دید نوستالژیک نگاه کنیم، اما واقعیت ماجرا این است که این مسئله اصلاً حقیقت ندارد. در دهه ی شصت، کابین های هواپیما به دلیل صدا های بلند موتور های آن دوران، بسیار شلوغ تر و پر سر و صدا تر بوده است. سیگار کشیدن آزاد بوده و همه بدلیل هواکش های کولر های داخل هواپیما، در معرض دود بوده اند و به نوعی خود هم سیگاری می شدند ! اگر هم سیستمی برای سرگرم کردن مسافران وجود داشته است، چیزی غیر از یک فیلم که انتخابش هم به عهده ی شما نبوده و بر روی مانیتور های CRT پخش می شده، وجود نداشته است.
صندلی هواپیما

در سال 1968 هزینه های سفر هم نسبت به امروز خیلی بیشتر بوده است. از طرف دیگر، عرض و ارتفاع صندلی های بخش اکونومی در آن دوران، عموماً 5 سانتی متر بزرگتر بوده است. پرواز ها هم مسافران بسیار کمتری داشته اند و همه ی این نکات احساس باز بودن فضای هواپیما را به مسافران القا می کرده است. این یکی از بزرگترین تفاوت های پرواز در آن زمان و دوران معاصر می باشد. در دهه ی شصت، میانگین وزن مردان بزرگسال در استرالیا 74 کیلوگرم بوده است. این رقم الان به 86 کیلوگرم تغییر کرده است. به طور مشابه، میانگین وزن زنان بزرگسال در استرالیا 64 کیلوگرم بوده است، که الان مقدار آن 71 کیلوگرم می باشد. این افزایش وزن باعث شده است که شکم های مردم بزرگ تر و عریض تر شود. تعجبی ندارد که امروزه در پرواز همه احساس فشردگی و در بعضی موارد خفگی می کنیم.
صندلی هواپیما
– برترین کلاس های اکونومی شرکت های هوانوردی که میتوانید بعد از رزرو هتل بلیط خود را از آن ها خرید کنید. ( بر اساس جوایز جهانی هواپیمایی در سال 2018 ” World Airline Awards ” )
1 – شرکت هواپیمایی تایلند ( Thai Airways )
2 – شرکت خطوط هوایی سنگاپور ( Singapore Airlines )
3 – شرکت هواپیمایی قطر ( Qatar Airways )
4 – شرکت هواپیمایی امارات ( Emirates Airways )
5 – شرکت هواپیمایی آنا آل نیپون ( ANA All Nippon Airways )
6 – شرکت هواپیمایی کاتِی پسیفیک ( Cathay Pacific Airways )
7 – گارودا اندونزی ( Garuda Indonesia )
8 – ایوا ایر ( EVA Air )
9 – لوفتانسا ( Lufthansa )
10 – شرکت خطوط هوایی ژاپن ( Japan Airlines )

خاصترین فرودگاه های جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر