لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 5 اشتباهی که هنگام چمدان بستن مرتکب می شوید
5 اشتباهی که هنگام چمدان بستن مرتکب می شوید

5 اشتباهی که هنگام چمدان بستن مرتکب می شوید

چمدان بستن برای رفتن به تعطیلات هنر می خواهد، فرقی ندارد که می خواهید برای یک سفر آخر هفته ای ارزان به بارسلونا چمدان ببندید یا برای بستن چمدانتان و رفتن به سفر دور دنیا تلاش می کنید. اینکه بدانید چه کارهایی نباید انجام دهید، به اندازه کارهایی که باید انجام دهید، اهمیت دارد. در این مقاله درباره رایج ترین اشتباهاتی که حین چمدان بستن رخ می دهند، صحبت خواهیم کرد. با ما همراه شوید تا در سفر بعدیتان به هتل پارس کرمان در چمدان بستن به مشکل برنخورید.

1. از محدودیت های چمدانتان خبر ندارید
میزان مجاز بار تعیین شده از سوی شرکتهای هواپیمایی می تواند برای شما دردسرساز شود. برای مثال، میزان مجاز بار هواپیمایی Wow Air به گونه ای است که مسافران تنها می توانند یک وسیله شخصی به همراه داشته باشند و کیف دستی بزرگتر مخصوص داخل هواپیما (حداکثر به وزن 20 کیلوگرم) و چمدان برای قسمت بار شامل هزینه اضافی خواهند شد. کیف دستی که می توانید با خود به داخل هواپیماهای شرکت Easyjet ببرید به وزن کیف بستگی ندارد، فقط کافیست بزرگتر از 65*45*25 سانتی متر نباشد. وزن مجاز چمدان های قسمت بار نیز در ایرلاین های مختلف تا حد زیادی متفاوت است ولی با این وجود، محدوده وزن این چمدانها باید چیزی بین 20 تا 25 کیلوگرم باشد.
راه حل؟
در این مورد باید حتما از قبل پرس و جو کنید. به برچسب مخصوصی که درباره مجوز میزان مجاز حمل بار که روی بلیط چسبانده شده است، دقت کنید. تا قبل از اینکه درباره میزان مجاز بار دستی تان مطمئن نشده اید، چمدان هایتان را به قسمت بار تحویل ندهید (میزان مجاز بار برای کیف دستی داخل کابین معمولا حداکثر 20 کیلوگرم است و در نتیجه، اگر عاقلانه بار بردارید، نیازی به مراجعه به کانتر برای تحویل بار نیست). همچنین اگر بدانید که وزن کیف دستی تان چقدر است، امکان فهمیدن وزن چمدانتان را نیز خواهید داشت (اگر می خواهید از پرداخت هزینه های اضافه بار جلوگیری کنید، دانستن این موضوع بسیار به شما کمک خواهد کرد).

در سفر مانند یک بومی غذا بخورید
ادامه مطلب

2. از قبل برنامه ریزی نمی کنید
آیا هنگامیکه به تعطیلات در کوه های آلپ می روید، واقعا به آن کفش های پاشنه بلند مارکدارتان نیاز دارید؟ یا آن پلیور حجیمی که در چمدانتان گذاشته اید تا شاید هنگام سپری کردن تعطیلاتتان در سواحل بالی هوا سرد شد تا از آن استفاده کنید؟ ما پاسخ این سوال ها را می دانیم: نه.
راه حل؟

به این فکر کنید که در هنگام تعطیلات چه کارهایی انجام خواهید داد. حواستان به وضعیت آب و هوا هم باشد. اگر قرار است به فلوریدا بروید و می خواهید در بهترین پاساژهای فروش مستقیم اورلاندو پول هایتان را خرج کنید، فرصت را غنیمت بشمارید و از محتویات چمدانتان کم کنید (اگر عاشق لباس خریدن هستید، برای مسیر رفت، تنها یک کیف دستی داخل کابین به همراه داشته باشید و لباس های نویی که درسفر می خرید را همانجا بپوشید و برای پرواز برگشتتان یک چمدان برای قسمت بار بخرید). و اگر نیاز شدیدی به یک وسیله هوشمند داشتید چه؟ اگر نمی دانید که چگونه یک کت و شلوار یا پیراهن شب خاص را بسته بندی کنید، به این نکات ضروری در بستن چمدان توجه کنید: اگر قرار نیست تا کت و شلوارتان را با کاورش جابجا کنید، باید ابتدا کت را به صورت افقی و سپس عمودی تا بزنید؛ سپس، این کت تا خورده را تا نیمه قد شلوار بگذارید و سپس نیمه دیگر شلوار را به دور کت بپیچید. چگونه باید پیراهن زنانه مخصوص مهمانی یا چیزهای شبیه به آن را داخل چمدان گذاشت؟ لباس را از نیمه تا بزنید و سپس آن را روی بقیه لباس های داخل چمدان بگذارید.
چمدان بستن

3. سعی می کنید وسایل زیادی را داخل چمدان بچپانید
کتری مسافرتی حجیمی که خریده اید شاید در نگاه اول خرید هوشمندانه ای بیاید ولی زمانیکه قرار است سبک بار سفر کنید، داستان فرق دارد. اگر در مرحله ی آخر چمدان بستن، مجبور شوید تا یک فیل را روی چمدانتان بنشانید تا بتوانید زیپش را ببندید، یعنی یک جای کار ایراد دارد. هیچ کس دلش نمی خواهد ببیند که دل و روده چمدانش روی چرخ نقاله فرودگاه ریخته و مردم به حالت تمسخر به او می خندند و از شلوار میکی موسی که از چمدان بیرون افتاده، عکس می گیرند.
راه حل؟

کوکو شنل زمانی می گفت که ما باید قبل از اینکه از در خانه بیرون برویم، به آینه نگاهی بیندازیم و یکی از چیزهایی که پوشیده ایم را حذف کنیم. این قانون شنل را در مورد چمدانتان نیز اعمال کنید و ببینید که زندگیتان چقدر آسانتر خواهد شد. اگر مجبورید برای چمدان قسمت بار، پول پرداخت کنید، از لحاظ مالی منطقی تر است تا تنها یک کیف دستی برای داخل کابین بردارید و پولی را که با نپرداختن هزینه چمدان اضافه پس انداز کرده اید را به خشکشویی محلی مقصد سفرتان بپردازید، یعنی می توانید لباس کمتری بردارید و در عوض در سفر، پول خشکشویی بدهید. اگر با دوستانتان سفر می کنید، می توانید تنها هزینه یک چمدان در قسمت بار را بپردازید و همگی چیزهایی را که نمی توانید در کیف دستی تان بگذارید، در آن چمدان قرار دهید، مثلا بطری های بزرگ شامپو.
چمدان بستن

4. کفش ها
همه به خوبی می دانند که کفش ها مشکل اصلی در چمدان بستن هستند. منظور ما در اینجا فقط کفش های پاشنه بلند و صندل های رومی نیستند، کفش های اسپرت گنده و بوت های پیاده نوردی نیز می توانند فضای زیادی از چمدان را اشغال کنند که به طرز عجیبی هم سنگین هستند. در نتیجه، چنین کفش هایی اغلب مشکلات اساسی در چمدان بستن به وجود می آورند ( باعث اضافه بار خوردن چمدانی می شود که بسیار سنگین است، یا در پایان با چمدانی مواجه می شوید که به خاطر جا دادن اشتباه کفش ها، بالایش سنگین تر از پایینش شود). بله می دانیم که به نظر جدی نیست ولی به شما هشدار می دهیم که اهمیت کفش ها را دست کم نگیرید.
راه حل؟
هیچ گاه بیشتر از دو جفت کفش برندارید. به نظر قانونی ظالمانه می رسد ولی چنین قانونی باعث می شود تا زندگی راحتتر شود. چگونه کفش ها را در چمدان بگذاریم؟ اولا، کفش ها را فقط وسیله ای برای راه رفتن ندانید، بلکه به آنها به چشم ابزار بسته بندی نگاه کنید (مثلا اگر بفهمید که چقدر می توانید جوراب در بوت پیاده رویتان بچپانید، شگفت زده خواهید شد). کفش ها (که اغلب سنگین ترین وسیله هستند) باید در کف چمدان گذاشته شوند تا وزن چمدانتان بالانس شود و ایستایی اش بیشتر شود. بهتر است تعدادی کیسه پلاستیکی نیز به همراه داشته باشید تا کفش های کثیفتان را در آنها بگذارید.
چمدان بستن
5. مرتب و منظم نیستید
در این جا ما درباره چک کردن وضعیت آب و هوای مقصد سفرتان یا دانستن اینکه چه چیزی باید برای سفر به هند با خود بردارید، صحبت نمی کنیم. ما درباره باید و نبایدهای چیدمان داخلی چمدان که همه مسافران باید بدانند، صحبت می کنیم.
راه حل؟
زمانیکه به دنبال ابزاری برای چمدان بستن می گردید، بسته های نظم دهی را باید در صدر لیستتان قرار دهید. این بسته ها دسترسی به اشیای مختلف را به شدت آسانتر می کنند. سایزهای کوچکتر این بسته ها که برای لوازم آرایش و بهداشتی هستند، اغلب شفاف و بی رنگ هستند و این بدان معناست که دیگر لازم نیست هنگام عبور از گیت امنیتی، لوازم آرایشی تان را داخل یک کیسه پلاستیکی بی رنگ بریزید. چمدانتان را نیز با دقت انتخاب کنید. بهترین چمدانها چندین محفظه و جا دارند ( طراحی دو طرفه و زیپ های مختلف چمدان به شما اجازه می دهد تا به اشیای مختلف دسترسی داشته باشید). اگر قرار است با یک کشتی کروز سفر کنید، بهتر است یک کیف کاور مخصوص کت و شلوار نیز به همراه داشته باشید، زیرا در این نوع سفرها به احتمال خیلی زیاد، حداقل دو شب باید با لباس رسمی حضور داشته باشید.

بهترین هدیه برای مسافران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر