لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای سیرچ کرمان، زیبایی در دل کویر
روستای سیرچ کرمان، زیبایی در دل کویر

روستای سیرچ کرمان، زیبایی در دل کویر

ایران یکی از کشورهای منطقه است که دارای روستا و ده های زیادی می باشد. عدم برخورداری از تکنولوژی های به روز جهان، سبب شده تا این روستاها جلوه دیرینه خود را حفظ نمایند. شهداد یکی از بخش های شهرستان کرمان است که مملو از زیبایی می باشد.

اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد، یکی از اماکن اقامتی مناسب برای مسافرانی است که برای بازدید از زیبایی های منطقه، به این شهر سفر کرده اند. البته هتل های شهداد اغلب از امکانات مناسبی برای پذیرایی از مسافران برخوردار می باشند.
روستای سیرچ در استان کرمان، از مناطق حومه این شهر می باشد. روستای سردسیر سیرچ، یک مکان بکر و دیدنی است. برای پاسخ به این سوال که روستای سیرچ کجاست؟ باید ادامه متن را دنبال نمایید.
شهداد کجاست؟
شهداد در واقع یک بخش از شهرستان کرمان است که در ۸۷ کیلومتری شمال شرق کرمان قرار دارد. روستای سیرچ نیز در جنوب غرب این منطقه واقع گردیده است. این منطقه مملو از جاذبه های گردشگری متعدد نظیر مناطق کویری کلوت و روستای سر سبز سیرچ است. این تناقض در شرایط اکونومی، جذابیت زیادی به شهداد بخشیده است.
روستای سیرچ کرمان
شهداد حدود ۲۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد و دارای حدود ۲۹۰۰۰ کیلومتر مربع، مساحت است. ارتفاع این منطقه از سطح دریا در حدود ۴۱۶ متر می باشد. درفش شهداد، قدیمی ترین درفش کشف شده در ایران محسوب می شود.
سیرچ، روستایی دیدنی در دل کویر:
سیرچ نام روستایی در ۸۰ کیلومتری شهرستان کرمان است. این روستا به دلیل طبیعت بکر و سر سبز خود، به عنوان ییلاقی مناسب برای آبادی های اطراف محسوب می شد. از این رو اغلب اهالی، این روستا را با نام بهارستان می شناسند.
روستای سیرچ کرمان
یکی از ویژگی های بی مانند روستای سیرچ این است که این روستا در دل کویر ایران واقع گردیده است. اما این امر تاثیر چندانی در پوشش گیاهی و شرایط اقلیمی روستا نداشته و به گرم و کویری شدن آن منجر نگردیده است. سیرچ در میان انبوهی از درختان کهنسال سرو و چنار قرار دارد.
آب و هوای مرطوب و خنک این روستا، سبب شده تا افراد زیادی آن را به شمال کشور تشبیه کنند. کوهستانی بودن منطقه و قرار گیری این روستا بر روی ارتفاعات، سیرچ را به سوییس ایران مبدل ساخته است. باغ های سیرچ در اغلب نیمه سال سر سبز و پر میوه هستند.
روستای سیرچ کرمان
همانطور که گفته شد، در اطراف روستا درختان سرو و چنار زیادی وجود دارند. اما اهالی روستا در سال های اخیر، باغ های متعددی با درختان انگور، گیلاس، آلبالو، انجیر و… را در روستا ایجاد کرده اند. روستای سیرچ در واقع قطب اصلی گردشگری استان کرمان به شمار می رود.
رودخانه های دائمی متعددی در داخل و اطراف این روستا جریان دارند که به آبرسانی باغات و تعادل آب و هوا کمک می کنند. چهار فصل سال در این روستا تفاوت چشم گیری با یکدیگر دارند. بهار سیرچ، مملو از شکوفه های زیبا و رنگارنگ است. آب و هوای خنک و مرطوب در لابه لای درختان سر به فلک کشیده سیرچ در تابستان، برای بسیاری از مسافران به یاد ماندنی و جذاب است.
بازی رنگ ها در فصل پاییز سیرچ، سوژه خوبی برای عکاسی می باشد. اما اگر در زمستان به این روستا سفر کنید، لذت یک اسکی دلچسب را خواهید چشید. این تنوع جذابیت و طبیعت، عاملی مهم در جذب گردشگر در فصول مختلف است. روستای سیرچ دارای ۱۵۵۰ نفر جمعیت است که در قالب ۴۴۵ خانوار در این روستا زندگی می کنند. اما جمعیت سیرچ در نیمه اول سال به دلیل وجود گردشگران و مسافران، به بیش از ده هزار نفر می رسد.
روستای سیرچ کرمان
اما چشمه آب گرم چوشان، یکی دیگر از جاذبه های روستای سیرچ است. در جنوب روستای سیرچ و در ۴۵ کیلومتری شهرستان کرمان، چشمه آبگرم چوشان واقع گردیده است. وجود مواد و املاح معدنی در آب این چشمه سبب شده تا افراد زیادی برای رفع مشکلات پوستی و مفصلی خود، به آن مراجعه نمایند.
اگر قصد سفر به این روستای زیبا و خوش آب و هوا را دارید، کافیست تا ابتدا به شهداد سفر کرده و سپس از طریق جاده شهداد به سیرچ، به آن سفر کنید. این روستا دسترسی زیادی به فناوری های روز دنیا ندارد. اما می توان در فضای آرامش بخش آن، از دغدغه های زندگی شهری دور شد.

دره فوسک کجاست؟ معرفی دره سختی کرمان
ادامه مطلب

سیرچ به عنوان یک منطقه ییلاقی، دارای اهالی خونگرم و مهربانی است که اغلب آنها به دام داری و کشاورزی مشغول هستند. اگر روزی به این روستای بکر و زیبا سفر کردید، می توانید سوغاتی های سیرچ را خریداری کنید. سوغات سیرچ عبارتند از: خشکبار، روغن حیوانی، حصیر، قالیچه های دستباف و… .
در این روستای خوش آب و هوا، مرکز اقامتی خاصی وجود ندارد. از این رو اگر شما قصد اسکان در روستا را دارید، می توانید از منازل اهالی روستا استفاده کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر